וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה תוך שלוש שנים: כריס פרום הבטיח זכייה בטור דה פראנס

קראו לו "מסומם", השליכו לעברו כוס שתן וירקו בפניו, אבל הרוכב הבריטי של קבוצת "סקיי" שלט ללא עוררין במרוץ האופניים היוקרתי בעולם, החזיק בחולצה הצהובה מאז הקטע השביעי, החזיק מעמד גם באלפ דואז למרות קיזוז הפער על ידי קינטנה ויחגוג בפריס. פינו ניצח בקטע ה-20

כריס פרום, זוכה טור דה פראנס 2015. רויטרס
השליט החדש. כריס פרום/רויטרס

האשימו אותו בשימוש בסמים, השליכו לעברו כוס שתן וירקו עליו, אבל בסופו של דבר כל זה היה שווה. כריס פרום הבטיח הערב (שבת) את זכייתו השנייה תוך שלוש שנים בטור דה פראנס, כשצירף לתואר מ-2013 זכייה גם בטור 2015. הבריטי הראשון שזוכה בתואר פעמיים, שמר על הפסגה גם בתום הקטע ה-20, בו חוו הרוכבים את העלייה הקשה ביותר, באחד המקטעים האגדיים של הטור - אלפ דואז. מחר יזכה לשייט בניחותא אל קו הסיום בקטע ה-21 (לפרוטוקול בלבד) של המרוץ המתיש, עד שיוכתר רשמית בשאנז אליזה.

נאירו קינטנה הקולומביאני אמנם תקף הערב בעבודה מצוינת ונתן את כל כולו. הוא הצליח לקזז עוד 1:20 דקות מהפער ולהלחיץ את פרום, אבל זה לא הספיק כדי לאיים על התואר או אפילו כדי לנצח (לראשונה בטור) את הקטע ה-20, בו חצה ראשון את קו הסיום טיבו פינו הצרפתי, אחרי 3:17:21 שעות. קינטנה בן ה-25 יסתפק בסגנות ובחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר, בה זכה גם ב-2013.

הדירוג הכללי (אחרי 20 קטעים):

1. כריס פרום (בריטניה, סקיי) 81:56:33 שעות
2. נאירו קינטנה (קולומביה, מוביסטאר) +1:12 דקות
3. אלחנדרו ואלוורדה (ספרד, מוביסטאר) +5:25 דקות
4. וינצ'נזו ניבאלי (איטליה, אסטנה) +8:36 דקות
5. אלברטו קונטאדור (ספרד, טינקוף סקסו) +9:48 דקות

טיבו פינו, טור דה פראנס 2015. AP
לקח את הקטע הכי יוקרתי. טיבו פינו/AP

פרום בן ה-30, שהחזיק בחולצה הצהובה גם בקטע השלישי, השתלט עליה רשמית בקטע השביעי לאחר פרישתו של המוליך הקודם טוני מרטין, ומאז לא נפרד ממנה. הרוכב של קבוצת "סקיי" ניצח רק בקטע אחד, אבל עשה זאת בצורה מפתיעה למדי, דווקא בקטע העשירי שבישר על תחילת הטיפוס בפירנאיים וכך הגדיל את יתרונו בצורה משמעותית לכמעט שלוש דקות. לצרפתים כמובן היה קשה לראות שוב רוכב אנגלי (גם אם נולד בקניה) משייט לניצחון בטור היוקרתי שלהם. אחרי בראדלי וויגינס ב-2012 ופרום עצמו ב-2013, זו כבר השתלטות עוינת. וההאשמות לא איחרו לבוא.

הדומיננטיות של פרום בקטע הראשון בפירנאיים הזכירה להם את לאנס ארמסטרונג. היו שדרשו שיעבור בדיקות סמים, אחרים טענו כי הוא נעזר באמצעים מכניים סודיים שמעניקים לאופניים שלו יתרון. "כריס, תוכיח לנו שאנחנו יכולים להאמין לך", ביקש מאמן העבר אנטואן ואייה. האווירה התקשורתית החשדנית השפיעה גם על האוהדים המלווים את הטור מקרוב, על הכבישים. כך נתקל פרום באוהד זועם שצעק לעברו "מסומם" והשליך כוס שתן בקטע ה-14, חברו לקבוצה ריצ'י פורט חטף אגרוף, ואתמול פרום ספג יריקה דוחה בתוספת תנועות מגונות.

ובכל זאת, כל עוד לא הוכח אחרת, פרום נקי לחלוטין וראוי לניצחון. ב-2012 אפשר לחברו וויגינס לנצח, כחלק ממדיניות קבוצתית. ב-2013 התקדם למקום הראשון ובשנה שעברה נפל פעמיים בקטע החמישי ונאלץ לפרוש ולראות את וינצ'נזו ניבאלי חוגג בסיום. באותה מידה, הוא יכול היה לזכות באליפות ארבע פעמים ברציפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כריס פרום, זוכה טור דה פראנס 2015 בוכה. רויטרס
שרד את המתקפה מצד קינטנה והיה נרגש על הפודיום. כריס פרום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully