וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נתניה התפרקה, מכבי רעננה חוזרת ללאומית

21.7.2015 / 17:49

הקבוצה מהשרון לא נרשמה לליגה השנייה, ותפסיק את פעילותה. בחמש עונות בליגת העל הגיעה לחצי גמר הפלייאוף וגמר גביע המדינה העירייה תנסה לדחוף קבוצה מליגה א' במעלה הליגות

צביקה ליבר נציג ברק נתניה. מגד גוזני
לטענת אנשי העירייה, דרש סכום כסף נכבד על החזרי הלוואות. צביקה ליבר/מגד גוזני

שנה אחת בלבד אחרי שוויתרה על מקומה בליגת העל, התפרקה היום (שלישי) אליצור ברק נתניה ולא תשחק בעונה הבאה. כבר בשבוע שעבר פרסמנו כי הקבוצה לא נרשמה בזמן וייתכן כי תתפרק, אך בעיריית נתניה ניסו למצוא פתרונות כדי שתוכל בסופו של דבר לשחק בליגה הלאומית. בעירייה לא הצליחו לעמוד בלוח הזמנים, והיום כאמור הקבוצה התפרקה. את מקומה של נתניה בליגה הלאומית תתפוס מכבי רעננה, שירדה מהליגה בסיום העונה, ואת מקומה של נתניה בליגה ארצית צפון תתפוס מכבי חדרה.

מה שעומד מאחורי ההתפרקות של נתניה הוא ההחלטה של הבעלים צביקה ליבר לעזוב בתום העונה האחרונה. ליבר הודיע לעיריית נתניה כי הוא מוותר על המועדון, ולטענתו אף הביא איש עסקים שיהיה מוכן לקחת את הקבוצה במקומו, אלא שהעירייה החליטה לקצץ בתקצוב העירוני, מה שימנע ממנו להעמיד תקציב מינימום. מקורבי העירייה אמרו בתגובה כי הבעיה העיקרית היא שליבר דרש סכום כסף נכבד על החזרי הלוואות בעלים, סכום שהעירייה לא התכוונה לעמוד בו. כמו כן, הקבוצה הייתה צפויה לעמוד לדין בגין הפרשה שנחשפה לפיה הועברו כספים ממכבי אשדוד לנתניה, מעט לפני שהקבוצה הדרומית החליפה אותה בליגת העל. בעיריית נתניה ינסו לדחוף את הקבוצה העירונית מליגה א', אליצור עירוני נתניה, במעלה הליגות, כך שלעיר תהיה נציגות בליגה הבכירה במהרה.

אליצור נתניה הייתה אחת הקבוצות המרעננות באמצע שנות ה-80 תחת יוסי הררי והתקרבה לצמרת של הכדורסל הישראלי, אלא שתוך כמה שנים נקלעה לבעיות כלכליות. בעונת 2009/10 חזרה לליגת העל תחת השם ברק נתניה והגיעה לחצי גמר הפיינל פור בעונתה הראשונה, ועונה לאחר מכן הגיעה עד לגמר גביע המדינה. הקבוצה מעולם לא ירדה ליגה אלא ויתרה על מקומה לאחר שמנהלת הליגה סירבה להמשיך לתת לה לארח משחקים באולם הקופסל.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully