וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האתגר הבא של דיוויד בלאט ב-NBA: ללמוד איך להתנהל עם התקשורת"

בארצות הברית מגיבים לדברי מאמן קליבלנד על הקשיים שחווה בעונתו הראשונה בליגה הטובה בעולם: "אחרי שהודה שלאמן ב-NBA היה קשה מכפי שחשב, הוא חייב לעשות התאמות נוספות"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

דבריו של דיוויד בלאט אמש (שני) בפאנל בבית ספר לסקאוטינג בלאס וגאס מעוררים הדים בארצות הברית. מאמן קליבלנד התייחס ארוכות להתאמות שהיה עליו לבצע במעבר בין הכדורסל האירופי לאמריקאי, והודה כי "כשהגעתי ל-NBA הייתי תחת הרושם שזה הולך להיות חלק. אימנתי כבר 23 שנה, ברמות הכי גבוהות באירופה. אימנתי באווירה של נבחרת לאומית, אימנתי קבוצות בכירות בליגות באירופה, וחשבתי שאני מבין ומכיר כדורסל ויודע לאמן. אבל אז כשהגעתי לכאן הבנתי שזה משחק שונה לגמרי, עם סוג שונה לגמרי של בעיות, ועם מגוון גדול של דברים שונים במשחק ומחוצה לו".

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
מבחן לא פחות חשוב. בלאט/AP

במאמר דעה ברשת CBS התייחס היום פרשן ה-NBA מאט מור לדברי בלאט. "בבסיס, בלאט הרגיש שה-NBA לא באמת שונה ממה שחווה באירופה. לחשוב ככה היה שיגעון מוחלט, כמובן, לא רק בגלל רמת האגו, הכסף, החוקים, לוח הזמנים והתרבות השונה, אלא גם בגלל של-NBA יש עליונות אדירה על הכדורסל שהוא למד להכיר קודם לכן. בלאט לא רצה להודות שה-NBA זה משהו שהוא לא התמודד עמו בעבר. זה נראה רע במיוחד לאור העובדה שלאורך כל העונה שעברה הוא ספג ביקורת מהותית קבועה ולעתים גם לא פיירית. גם אני הייתי ביקורתי כלפי בלאט כשההתקפה נראתה רע, אבל אז קרה משהו מגניב. הוא אימן כמו מטורף בפלייאוף. כן, היו מקרים עגומים כמו פסק הזמן והפעם ההיא שלברון קבע איך ייראה המהלך המכריע של הקאבס. אבל בלאט עשה התאמות הגנתיות יפות ממשחק למשחק וניצח בקרב האימון את בראד סטיבנס, טום ת'יבודו ומייק בודנהולצר.

"בסדרת הגמר, כל איש תקשורת שנחשף לקליבלנד מקרוב ראה את האינטראקציה בין בלאט לשחקנים. זה היה...שונה, איך לומר. לא נראה שהיו יחסים קרובים מדי. למרות זאת, דייויד גריפין התעקש שבלאט יחזור לאמן גם לעונה נוספת. לקח לבלאט שנה שלמה, אבל בסוף הוא הודה שהיה לו קשה יותר מכפי שהוא חשב מלכתחילה. בסופו של דבר, הכול קשור ל'נראות'. הדבר המכריע הוא איך אתה מציג את עצמך. סטיב קר היה אהוב וחובק על ידי התקשורת בגלל שהוא כל הזמן הצטנע ואמר "יש לי עוזרים מעולים ושחקנים מצוינים, אני בר מזל". זה לא נכון בשום צורה. תצוגת האימון של קר בעונה שעברה הייתה פנומנלית, אבל הוא ידע איך למכור את עצמו. אולי זו ההתאמה האמיתית שבלאט צריך לעשות בעונה הבאה ב-NBA. הוא לא צריך ללמוד איך לבצע את העבודה, אלא איך למכור אותה לתקשורת אינטנסיבית. גם התקשורת בארצות הברית הרבה יותר אינטנסיבית ממה שהוא הכיר באירופה".

עוד באותו נושא

דיוויד בלאט: "מאוד תסכל אותי כשלא היינו עם סגל מלא בגמר"

לכתבה המלאה
סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס. AP
ידע איך להציג את עצמו. קר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully