וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון מקנרו: "נובאק דג'וקוביץ' בשיאו, והופך לחזק יותר. הוא ימשיך לשלוט בטניס"

אחרי הזכייה בווימבלדון נובאק דג'וקוביץ' מתקרב לליגה של נדאל ופדרר, מקנרו משבח: "הוא יעיל, יציב, ורק משתפר. הוא יוכל לזכות בעוד ארבעה-חמישה גרנד סלאמים בשנתיים הקרובות". וגם: כל שינויי הדירוג

עריכת וידאו: מרום שפיצר

לא קל לטניסאי שמשחק בתקופתם של רוג'ר פדרר ורפאל נדאל להתבלט ולהיזכר כאחד הגדולים בהיסטוריה של המשחק, אבל נובאק דג'וקוביץ' בהחלט מצליח לעמוד במשימה. אחרי שאתמול (ראשון) זכה בטורניר ווימבלדון, הוא המשיך את המסע שלו, שכולל עכשיו שלושה גביעים בווימבלדון ותשעה תארי גרנד סלאם. רק שבעה שחקנים בהיסטוריה זכו ביותר גרנד סלאמים: פדרר (17), נדאל (14), סמפראס (14), רוי אמרסון (12), רוד לייבר (11), ביורן בורג (11) וביל טילדן (10). דג'וקוביץ' עבר שמות אגדיים כמו אנדרה אגאסי, ג'ימי קונורס, איוון לנדל, פרד פרי וקן רוזוול כדי להתייצב במקום השמיני ברשימת הזוכים. כמו כן, עם הזכייה השלישית שלו בווימבלדון, רק פדרר (7), סמפראס (7) ובורג (5) ניצבים לפניו.

נובאק דג'וקוביץ' אוכל דשא. AP
אוכל את הדשא. דג'וקוביץ'/AP

המאזן שלו ב-2015 עומד על 3:48, ורק ההפסד הכואב שלו לואוורינקה בגמר הרולאן גארוס מונע מהשנה הזאת להפוך למושלמת. הפרשן ושחקן העבר ג'ון מקנרו מעריך שהשליטה של נולה בטניס העולמי תימשך, לנוכח הרעב, המקצוענות והכושר שלו. "נובאק עכשיו מגיע לשיאו, וקשה שלא לחשוב שהוא הופך לחזק יותר ויותר", אמר מקנרו, "אם הוא יישאר בריא, הוא הולך לשלוט גם בשנים הקרובות".

מקנרו טוען ש"הוא ללא ספק בין חמשת הגדולים שלי בכל הזמנים. הארבעה שלי הם רוד לייבר, פיט סמפראס, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, אבל נובאק הוא מספר 5, והוא רק עולה. אולי לדג'וקוביץ' אין כמות גרנד סלאמים כמו לחבר'ה האלה, אבל אני בטוח שהוא יצבור עוד הרבה בקרוב. הוא יוכל עוד להשתפר ולעבור את חלקם, אבל כבר עכשיו הוא זוכה להערכה עצומה בעיני הרבה אנשים אחרי שהצליח לזכות שוב בווימבלדון".

רפאל נדאל עם רוג'ר פדרר  בשנת 2013. Mark J. Terrill, AP
מתקרב אליהם. פדרר ונדאל/AP, Mark J. Terrill

לדג'וקוביץ' הייתה עונה כמעט מושלמת גם ב-2011, שבמהלכה זכה באוסטרליה, ווימבלדון וארה"ב, אבל לאחר מכן נעצר מעט וזכה "רק" בשני גרנד סלאמים בשנתיים וחצי. מקנרו סבור שנולה יישאר יציב מעתה. "כיום הוא שחקן אחר", סבור מקנרו, "מבחינה מנטלית הוא חזק יותר, אבל הוא גם הוסיף אלמנטים נוספים למשחק. הוא טוב יותר בוולי, הוא יעיל יותר מבחינה הגנתית, הוא מחזיר טוב יותר. הוא לא רק עושה את הכל בצורה עקבית, הוא גם מתעלה ומפציץ את הכדור. לא חשבתי שזה יהיה אפשרי, אבל עכשיו הוא יותר אגרסיבי מאשר בעבר, כשלפעמים הוא היה מכה רק בשביל להחזיר את הכדור.

"הוא נראה חדור מטרה ומוטיבציה. הוא חולם על גרנד סלאם עונתי, אבל השנה הוא לא יוכל לעשות את זה בגלל שהפסיד בפריס. זה לא יהיה קל, אבל הוא עדיין מוצא דרכים לדחוף את עצמו. יש לו צוות מצוין, ומבחינה רגשית הוא במקום טוב, כך שאפשר להניח שיהיו לו עוד הזדמנויות לתארים. אני תמיד מאחל לשחקנים כאלה להישאר בריאים, כדי שיוכלו למקסם את הפוטנציאל שלהם. הוא בהחלט שם עכשיו".

גם טים הנמן, שחקן העבר האנגלי, משבח את דג'וקוביץ': "הוא לא מוותר על כלום, הוא משפר הכל, הסרבים שלו הופכים לטובים יותר ויותר, התזונה שלו, ההכנה שלו, הכל ברמה הכי גבוהה שיש. הוא בשיאו, הוא בן 28, אני רואה אותו בטופ עוד חמש-שש שנים. להערכתי הוא יזכה בעוד גרנד סלאמים בקרוב".

נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכיה בווימבלדון. GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכיה בווימבלדון/GettyImages

עדכוני דירוג:

על פי דירוג ה-ATP שהתפרסם היום, בעשירייה הראשונה אין שינוי, שמורכבת בסדר הבא: דג'וקוביץ', פדרר, מארי, ואוורינקה, נישיקורי, ברדיך, פרר, ראוניץ', צ'יליץ', נדאל. רשאר גאסקה, שהודח בחצי הגמר, עלה 7 שלבים למקום ה-13. ואשק פוספיסיל הקנדי (רבע גמר) זינק 27 שלבים למקום ה-29 בעולם. דסטין בראון, שהדיח את רפאל נדאל, עלה 22 שלבים למקום ה-80. דודי סלע ירד חמישה שלבים למקום ה-90.

בגזרת הנשים: סרינה וויליאמס עדיין מובילה בפער עצום, עם למעלה מפי שניים נקודות מאשר לשנייה מריה שראפובה, שעלתה שני שלבים למקום הרביעי. פטרה קביטובה ירדה מהמקום השני לחמישי. אגניישקה רדוואנסקה, שהפסידה בחצי הגמר, עלתה שישה שלבים למקום השביעי בעולם. גרבינייה מוגורוסה, שהפסידה בגמר לסרינה, עלתה 11 שלבים למקום התשיעי בעולם. ג'יני בושאר, שאשתקד העפילה לגמר, צנחה 14 שלבים למקום ה-26 בעולם. אולגה גובורטסובה הבלארוסית (שמינית גמר ווימבלדון) עלתה 41 שלבים למקום ה-81. שחר פאר ירדה שלב אחד למקום ה-122, יוליה גלושקו ירדה ארבעה שלבים למקום ה-155, דניס חזניוק עלתה 30 שלבים למקום ה-330. העשירייה הראשונה: סרינה, שראפובה, האלפ, ווזניאקי, קביטובה, איבנוביץ', רדוואנסקה, ספארובה, מוגורוסה, סוארס נבארו.

עוד באותו נושא

סרינה סופרת עד 21: "מדהים להחזיק את הצלחת הזו שוב"

לכתבה המלאה

וגם: צפו בריקוד של סרינה ודג'וקוביץ' בנשף החגיגי של ווימבלדון

נובאק דג'וקוביץ', סרינה וויליאמס, נשף ווימבלדון. GettyImages
נובאק דג'וקוביץ', סרינה וויליאמס, נשף ווימבלדון/GettyImages
נובאק דג'וקוביץ', סרינה וויליאמס, נשף ווימבלדון. GettyImages
נובאק דג'וקוביץ', סרינה וויליאמס, נשף ווימבלדון/GettyImages
נובאק דג'וקוביץ', סרינה וויליאמס, נשף ווימבלדון. GettyImages
נובאק דג'וקוביץ', סרינה וויליאמס, נשף ווימבלדון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully