וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה סופרת עד 21: "מדהים להחזיק את הצלחת הזו שוב"

סרינה וויליאמס, אלופת ווימבלדון הטריה, הפכה לזוכת הגרנד סלאם המבוגרת בהיסטוריה ורשמה שורה של שיאים היסטוריים. כל המספרים, הנתונים והתמונות, רק אל תגידו שהיא "בנויה כמו גבר"

עריכת וידאו: מרום שפיצר

סרינה וויליאמס זכתה היום אחר הצהריים (שבת) בווימבלדון בפעם השישית בקריירה, אחרי ניצחון 4:6, 4:6 על גרבינייה מוגורוסה הספרדית. האמריקאית נחשבת כבר שנים לאחת הטניסאיות הגדולות בהיסטוריה, והיא נמצאת בדרך הבטוחה לפסגת טבלת הזכיות בטורנירי גראנד סלאם, אחרי שהניפה גביע 21 בקריירה.

"מדהים להחזיק את הצלחת הזו שוב", אמרה סרינה החוגגת, שלא התאמצה להסתיר את התרגשותה וקיפצה על הדשא בסיום. "גרבינייה שיחקה כל כך טוב שלא הבנתי אפילו שנגמר המשחק. אני מקווה שהיא לא תהיה עצובה כי אני בטוחה שהיא עוד תאחוז בצלחת הזו בקרוב מאוד.

"אני מודה לכולם - לקהל המדהים באצטדיון, למשפחה שלי ולצוות האימון שתמך בי לכל אורך הדרך. לא הייתי עושה זאת ללא עזרתם. הרגשתי קצת לחץ לקראת הסוף, במיוחד כשגרבינייה שיחקה כל כך טוב. אבל אני שמחה שהתמודדתי עם זה. זה פשוט משמח".

סרינה וויליאמס זוכת ווימבלדון 2015. GettyImages
לא מפסיקה לחגוג. סרינה/GettyImages

מוגורוסה, שהפסידה בגמר הגרנד סלאם הראשון שלה ותעלה לטופ-10 לראשונה בקריירה: "מאוד נהניתי לשחק בגמר. אין לי הרבה מילים כדי לתאר את מה שאני מרגישה, אני פשוט שמחה להיות פה ולשחק מול הקהל שתמך בי לכל אורך הדרך. בכלל, לשחק בגמר ווימבלדון זה חלום שהתגשם. סרינה הייתה פשוט מדהימה, היא הוכיחה שהיא מספר אחת בעולם".

בסיום המשחק פרשן BBC ושחקן העבר אנדי רודיק הסביר את הרעב של סרינה. לטענתו, היא "הפכה לאובססיבית" בניסיון להיכנס להיסטוריה של הטניס. "אני מכיר את סרינה מאז שהיא הייתה בת 8", אמר רודיק, "אני חושב שהדומיננטיות הפיזית שלה הייתה הדבר שהכי בלט אצלה כבר שהייתה בת 10. אבל עכשיו היא כבר אובססיבית, בין אם זה זה לסרינה סלאם, או לגרנד סלאם שנתי. ההישג ההיסטורי בשנה שעברה של להשתוות לנברטילובה וכריס אברט הפך אותה לעצבנית, אבל עכשיו היא פשוט משחקת נגד ההיסטוריה, ומעולם לא ראיתי אותה מרוכזת ומפוקסת כמו בשנים האחרונות. זה נהדר לראות".

עוד באותו נושא

סרינה וויליאמס אלופת ווימבלדון אחרי 4:6, 4:6 על גרבינייה מוגורוסה

לכתבה המלאה
סרינה וויליאמס, אלופת ווימבלדון. GettyImages
לא הפסיקה לחייך. סרינה/GettyImages

סרינה עצמה, שהחלה במסע המדהים שלה עם זכייה באליפות ארה"ב ב-1999, אמרה ש"בשנה שעברה, אחרי אליפות ארה"ב, לא חשבתי בכלל שאוכל לעשות 'סרינה סלאם'. זה באמת סופר מרגש. רק ידעתי שאני רוצה לחזור לווימבלדון. מכל ארבעת הגרנד סלאמים, הוא זה שלא זכיתי בו כבר הרבה זמן".

מוגורוסה כבר הייתה על סף קאמבק נהדר, כשפיגרה 5:1 במערכה השנייה והגיבה עם שתי שבירות וצימקה ל-5:4. זה לא הספיק. "היום למדתי שכל השחקנים עצבניים בגמר, אפילו סרינה, והיום ראיתי את זה", אמרה הספרדייה הראשונה בגמר ווימבלדון מאז ארנצ'ה סאנצ'ס ויקאריו ב-1996. סרינה החמיאה ליריבתה ואמרה ש"היא באמת התעלתה היום, היא באה לנצח, וזה אומר הרבה על העתיד שלה". מוגורוסה הגיבה ואמרה ש"זה מעודד מאוד לשמוע את הדברים האלה מאגדת טניס".

גרנד סלאם מספר 21. סרינה וויליאמס/רויטרס

המספרים שמאחורי הזכייה של סרינה

* בגיל 33 ו-289 ימים, סרינה הפכה לטניסאית המבוגרת ביותר שזוכה בטורניר גרנד סלאם ביחידות. היא עברה את מרטינה נברטילובה, שזכתה בבוימבלדון ב-1990 בגיל 33 ו-263 ימים.

* היא זכתה בתואר הגרנד סלאם ה-21 בקריירה, מקום שני בעידן המודרני ושלישי בכל הזמנים (גברים ונשים). שטפי גראף זכתה ב-22 תארי גרנד סלאם, מרגרט קורט עם 24 זכיות.

מרטינה נברטילובה זוכה באליפות ווימבלדון בשנת 1990. GettyImages
צעירה ב-26 ימים, אבל מי סופר. נברטילובה זוכה בווימבלדון ב-1990/GettyImages

* זו הפעם השנייה בקריירה שלה שסרינה רושמת זכייה רצופה בכל תארי הגרנד סלאם: היא זכתה בצרפת 2002, ווימבלדון 2002, ארה"ב 2002 ואוסטרליה 2003. עכשיו היא השלימה זכייה רביעית ברציפות, אחרי ארה"ב 2014, אוסטרליה 2015, פריס 2015, וכעת ווימבלדון 2015.

* סרינה זכתה בתואר גרנד סלאם שמיני (!) מעל גיל 30. אף טניסאית לא זכתה יותר משלוש פעמים מעל גיל 30.

* סרינה עלתה למאזן מדהים - 4:21 במשחקי גמר בטורנירי גרנד סלאם. היא הפסידה רק ארבעה גמרים - ארה"ב 2001 (לאחותה ונוס), ווימבלדון 2004 (למריה שראפובה), ווימבלדון 2008 (ונוס וויליאמס), וארה"ב 2011 (סמנתה סטוסור).

* זה היה תואר ה-WTA ה-68 בקריירה של סרינה. היא נפרדה מבילי ג'ין קינג, והשתוותה לאיבון גולגונג שבמקום החמישי. התחנה הבאה: מרגרט קורט עם 92. במקום הראשון: נברטילובה, עם 167.

* כל שאר הטניסאיות בסבב מחזיקות ב-21 תארי גרנד סלאם, כמו סרינה לבדה (ונוס 7, שראפובה 5, אזרנקה 2, קביטובה 2, קוזנצובה 2, איבנוביץ' 1, סקיאבונה 1, סטוסור 1).

* אגב, כעת היא במקום הראשון בעולם, עם יותר מכפול מהנקודות של השנייה שראפובה: 13,161 מול 6,491 לרוסייה.

* היא רשמה ניצחון 28 ברציפות בגרנד סלאם. השיא הקודם שלה עומד על 33, בין 2002 ל-2003. המאזן שלה העונה הוא 1:39 - ההפסד היחיד שלה הוא לקביטובה בחצי גמר טורניר מדריד.

* בנוסף לתארים, סרינה גם הוסיפה 1.88 מיליון ליש"ט לחשבונה, שנוספים ל-69,676,428 דולר שהרוויחה לאורך הקריירה (רק פרסי זכייה). רק שלושה טניסאים בהיסטוריה הרוויחו יותר ממנה - פדרר, נדאל ודג'וקוביץ'. שראפובה, לשם השוואה, שבמקום השני בנשים, הרוויחה בקריירה 35.8 מיליון דולר, חצי מהאמריקאית. בשלוש השנים האחרונות, סרינה הרוויחה 45 אחוז מפרסי הזכייה שלה בקריירה. השנה היא כבר הרוויחה 9 מיליון דולר, והשלימה זכייה ב-11.5 מיליון דולר בווימבלדון לאורך השנים.

וגם: הסופרת ג'יי קיי רולינג זועמת על ההאשמות שסרינה "נראית כמו גבר"

צפו במפגש בין סרינה לרודיק באולפן

Sounds like it's time for a rematch.....

Posted by BBC Sport on Saturday, July 11, 2015
סרינה וויליאמס, אלופת ווימבלדון, מניפה את הצלחת לעיני הקהל. GettyImages
מרגישה אוויטה פרון. סרינה על המרפסת/GettyImages
סרינה וויליאמס, אלופת ווימבלדון, מניפה את הצלחת לעיני הקהל. GettyImages
וככה זה נראה מלמטה. העם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully