וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיידק טורף: בית"ר ירושלים ואלי טביב חזרו להיות אופטימיים

10.7.2015 / 6:38

אחרי קיץ מייאש, אלי טביב ובית"ר ירושלים חזרו לחיים. אופיר סער על ה"חיידק" שהלהיט מחדש את טדי (רמז: זה קשור להפועל תל אביב), ההפתעה של אסקלינג ומופע המנהיגות של הקפטן החדש אלי דסה, שגרם לבעלים לאבד את הלגיטימציה למכור אותו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

כדי להבין את האווירה אתמול (חמישי) בטדי, צריך היה לשמוע את דובב גבאי ביציאה מהאצטדיון. גבאי הגיע לירושלים ממועדון גדול אחר, הפועל באר שבע, אך בדרכו החוצה נשאל האם המשחק הערב היה כמו שחלם. "הרבה יותר ממה שחלמתי", ענה לסובבים. "אני עדיין בהלם מהכל, הייתה כאן אווירה שלא חוויתי, פשוט טירוף. לא היה לי אויר אחרי 60 דקות, אבל רק האנרגיות של הקהל והאקסטזה גרמו לי למשוך. אני עדיין לא יודע איך רצתי בדקה ה-92 וגרמתי לשחקן שלהם לצאת באדום, זה כבר לא היה קשור לכושר גופני ואויר, זה כח שהקהל נתן לכולם".

הדברים של גבאי מתמצתים הכל. נכון שבית"ר העפילה לשלב הבא. נכון ששחקני רכש כמו גבאי, צעירי ואסקלינג הרשימו. נכון שעדיין חסרים ארבעה או חמישה שחקני הרכב והפוטנציאל גבוה. יחד עם זאת, המשמעות המקצועית של הניצחון מתגמדת לעומת התרומה שלו לקאמבק של המועדון. אחרי אתמול, יש תחושה שבית"ר חזרה לחיים אחרי קיץ מדכא, מתסכל ומייאש, שגרם לכולם לחשוב שההידרדרות של המועדון לתהומות קרובה מתמיד.

דובב גבאי שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
התפעל מהאווירה. גבאי/ברני ארדוב

עדיין אי אפשר לדעת איך תיראה בית"ר העונה, אך החשוב מכל היה שהיא נראתה חיה, נושמת ורעבה. עם כושר גופני לקוי ומחסור בשחקנים דומיננטיים בהרכב, בית"ר פשוט נלחמה בשיניים על מנת לעלות, לא מעבר. כולם רצו, כולם נלחמו, כולם עבדו עם כל מה שהיה להם וסיימו את המשחק סחוטים ותשושים רק כדי לסמן וי ולהתחיל את העונה ברגל ימין.

אפילו אלי טביב חזר לחיים. הדעה הרווחת בקיץ הייתה שאלי טביב נוקט בשיטת ה"תחזיקו אותי", מה שהוכח עם הישארותו. אבל טביב היה שבור גם כשידע שכלל הנראה יישאר. במרבית תקופת הקיץ חשב על קבוצה "רזה", כזאת שתמכור שחקן או שניים ותתנהל על פי ההכנסות שלה. אחרי הפיצוץ עם ניר ברקת זה היה נראה שחור מתמיד, בדרך לנאמן א אפילו פירוק. משם, מי יודע אם בית"ר הייתה חוזרת?

המזל הגדול היה שהחיידק של טביב לא עזב. לא פחות מכך הייתה זו ההתחמשות דווקא של הפועל תל אביב. כשטביב רואה את הפועל תל אביב מול העיניים, הוא תמיד מרגיש שהוא צריך להיות יותר טוב. שחקני הרכש החדשים של בית"ר (דה לוקאס, מוראר, קפילוטו) לא שיחקו אתמול, אך מסע ההחתמות המרשים בזמן קצר נתן המון כוח לכולם. זה, בצירוף הגרלת ליגת העל ומסע הרכש של הפועל תל אביב, התניע מחדש את הדרייב של טביב לתת פייט ולהתברג בצמרת. "אם הפועל לא מביאים את בומבה אולי טביב לא היה מחתים את כל הסגל הזה", אמרו בבית"ר. ואם לא די בכך, אריאל הרוש מגיע לטדי עם האדומים במחזור הראשון בליגה.

עוד באותו נושא

מוק' הליגה האירופית: בית"ר ירושלים ניצחה 1:2 את אורדבאסי

לכתבה המלאה
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
חזר לחיים. טביב/יוסי ציפקיס

בכל מה שקשור לשחקנים, הבמה כולה הייתה של אלי דסה. הכל התחיל מהעלייה לחימום. הקהל קרא, דסה רץ אבל לא רק הודה בנימוס, הוא הטריף את הקהל עם תנועות ידיים ונישק את הסמל, היה חשוב לו להוכיח לכל מי שהטיל ספק בנאמנות שלו. להראות כי לשמועות על שביתה איטלקית לא היה ביסוס.

גם במשחק דסה הנהיג וכיוון, כינס את השחקנים לפני המשחק, בירידה למחצית וגם לאחר השער שהקבוצה ספגה. כל הזמן אמרו שאם דסה ישחק במסגרת האירופית זה יפגע ברצון של מכבי תל אביב לצרף אותו. האמת היא שלאחר מופע המנהיגות של דסה אתמול וההתבטאויות שלו בסיום, זה בעיקר פגע בלגיטימציה של טביב למכור אותו. התרומה של דסה על הדשא, בחדר ההלבשה ובחיבור עם היציעים נתנו לגיטימציה לשדרוג החוזה ולא למכירה, לפחות לא בשלב הנוכחי.

לדסה לא היה פשוט עם זה. במשך שבועות הקהל דרש ממנו הצהרה על הישארות, בעוד שהוא בחר להישאר בשקט וספג מכל מקום הודעות נאצה ועלבונות, בעיקר ברשתות החברתיות. הוא נפגע מאוד, אך אט אט האוהדים הבינו את התמונה והכל נרגע.

המגן נשאל על כך בסיום ופתח את הלב: "לא קל שחיצים נזרקים עליך מכל מקום, בטח ובטח מהמקום שגדלת בו. הכל מגיע מכך שאנשים ניזונים מתקשורת ושמועות. זה כואב יותר כשזה מגיע מתוך הבית שלך, אבל זה משהו שכל שחקן עובר במהלך הקריירה שלו. זה משהו שצריכים ללמוד להתמודד איתו וכנראה שהרווחתי את זה ביושר בזכות היכולת שלי. אני שמח שהכל מאחורי והקהל הבין את האמת".

לדניאל אסקלינג היה משחק רע בקזחסטן. הוא עשה הרבה טעויות שרק בשל חולשת היריבה לא הסתיימו בשער. גם טביב היה מודאג ולא במקרה מו"מ של שלושה שבועות עם ניסו קפילוטו הגיע לסיומו יום לאחר המשחק. דראפיץ' מאמין באסקלינג וחושב שהוא יכול להיות חלק ממצבת הבלמים של בית"ר. אתמול הבלם הוכיח שהוא ראוי להיות חלק מסגל בית"ר, במיוחד אם לא יצורף שחקן זר לעמדה זאת.

שחקן בית"ר ירושלים אלי דסה. מגד גוזני
מופע מנהיגות. אלי דסה/מגד גוזני

פאבלו דה לוקאס ו-ולאד מוראר חוו את טדי מהיציע. דה לוקאס עבר לא מעט בקריירה, מוראר נראה נרגש כמו ילד. "הוא לא פראייר", אומר עליו פאבלו דה לוקאס, "שיחקתי איתו בפטרולול וראיתי אותו הרבה, הוא יכול להתפתח לשחקן כדורגל ברמה גבוהה מאוד".

על עצמו דה לוקאס לא רצה לדבר: "אני את שלי אעשה במגרש. אני מבין לאן הגעתי ומה מצפים, אם תהיה אווירה כזאת בכל משחק אני בטוח שאנחנו נצליח".

בית"ר הרוויחה כמיליון שקל מהמשחק בעקבות מכירה של כ-15,200 כרטיסים. מעבר לכך, עבור ההעפלה תקבל הקבוצה כ-220 אלף יורו. בניכוי הוצאות, אבטחה, טיסות ובתי מלון, בית"ר סיימה את השלב ברווח של קרוב לשני מיליון שקל.

בנוגע לפציעה של ולאד מוראר, היום השחקן אמור לעבור בדיקת אולטרסאונד כאשר ההערכה היא כי הוא סובל מדלקת בשריר הבטן וייעדר מספר שבועות. מי שכן עשוי לשחק בשרלרואה הוא פאבלו דה לוקאס. בבית"ר אמרו כי על אף העובדה שהוא לא עשה הכנה, אם יפגין כושר סביר באימונים הוא אופציה ריאלית להרכב, במיוחד לאור יכולת החזקת הכדור שלו.

משקיף המשחק ציין את גלילי הנייר שזרקו אוהדי בית"ר למגרש ואף הדגיש כי המשחק עוכב בשתי דקות בעקבות זאת. בית"ר צפויה לספוג על כך קנס של כמה אלפי יורו. בבית"ר היו מאוד מרוצים מהאווירה ביציעים והעובדה שלא הייתה אף קריאה גזענית.

לירוי צעירי עם אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גם האוהדים חזרו לחייך. צעירי עם הקהל/ברני ארדוב

כמה מאות מאוהדי הקבוצה צפויים לטוס למשחק בשרלרואה בשבוע הבא. בית"ר תטוס לבריסל כבר ביום שלישי. בבית"ר כבר החלו לראות וידאו של היריבה ואמרו: "זאת ליגה אחרת מהקזחים. הם בכושר טוב, שוטפים את המגרש ונצטרך לבוא לשחק על תוצאה, לשחק צפוף וחזק כי הם באמת פייבוריטים ברורים".

הקשר הניגרי סמואל אורוולו צפוי לנחות בישראל בשבוע הבא ולהתחיל בהתרשמות במועדון. בבית"ר אמרו אתמול כי אם ירשים, לא מן הנמנע שיצורף למועדון, אך גם האפשרות שיושאל לא נפסלת. בבית"ר מתלבטים מאוד אם לצרף בלם זר או לצרף במשבצת הזר החמישי שחקן התקפה. ייתכן כי בית"ר תשהה את ההחלטה עד לאחר צמד המשחקים מול שרלרואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully