וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי דסה: "רוצה להישאר בבית"ר ירושלים ולהוכיח את עצמי כסמל"

9.7.2015 / 21:59

הקפטן, שהתקבל בחום על ידי הקהל, הגיב לאפשרות שיעבור למכבי תל אביב: "ההצהרה הכי טובה הייתה החתימה על חוזה לשלוש שנים". דראפיץ' מאושר ומתכונן לבלגיה: "היה מרגש, רק שימשיך ככה". וגם: הכירו את שרלרואה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו
אצילי וגבאי מאושרים/ברני ארדוב

בית"ר ירושלים עלתה הערב (חמישי) לסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית, כשניצחה בטדי 1:2 את אורדבאסי. עומר אצילי (17) ודובב גבאי (60) ביטלו את ה-0:0 מהמשחק הראשון, וגם השער המצמק של הקזחים (66) לא הספיק להם. הקבוצה של סלובודן דראפיץ' חוגגת שערים אירופים ראשונים זה שבע שנים ועליית שלב ראשונה מאז 200/01, כשבסיבוב הבא תחכה לה משוכה גבוהה בהרבה בדמות שרלרואה הבלגית.

לירוי צעירי עם אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
צעירי מקבל חיבוק מהאוהדים/ברני ארדוב

במשחק הראשון בבלגיה, כבר בחמישי הבא, מקווה בית"ר שתוכל להשתמש בשלומי אזולאי שיחזור מפציעה וכן בשחקני הרכש פאבלו דה לוקאס הספרדי, ולאד מוראר הרומני והבלם ניסו קפילוטו שחזר לקדנציה שנייה במועדון.

סלובודאן דראפיץ' מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הוא ושחקניו השלימו את העבודה. דראפיץ'/ברני ארדוב

סלובודאן דראפיץ' סיכם: "היה מרגש, היה כיף וימשיך ככה. דיברנו על הכושר הגופני שלנו, שהם בכושר טוב יותר. רצינו לעבור את המשחק הזה ואת השלב, ולהמשיך את ההרפתקה באירופה. מההתחלה אמרנו שאנחנו בתנועה, צריכים להתחזק, לעבוד על הכושר הגופני. החבר'ה עשו עבודה נהדרת וכל הכבוד להם. אל תשכחו שארבעה שחקנים שלנו יכולים לשחק בשבוע הבא - אזולאי, קפילוטו, מוראר ודה לוקאס, אלה ארבעה שחקנים מאוד משמעותיים ויהיה לנו עומק גדול. נשמח, ננוח יום יומיים ונתחיל להתכונן לשבוע הבא. צריך ללכת צעד-צעד. נעשה את המקסימום נגד שרלרואה, ונראה מה יהיה. התחלנו מאוד מוקדם את ההכנות, כך שנחכה לעוד זר ונראה איפה אפשר להתחזק. אני רוצה להאמין שאלי דסה יישאר איתנו עד סוף העונה".

השוער בוריס קליימן (מימין), תומר ירוחם, קלאודמיר, דובב גבאי שחקני בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גבאי, קלאודמיר, ירוחם וקליימן חוגגים/ברני ארדוב

הקפטן אלי דסה אמר: "אחרי הגול הראשון שלהם התחיל קצת לחץ, הם קבוצה מצוינת במצבים נייחים. אני שמח שידענו לעבור את זה - לחטוף מהם שער אחד בשני משחקים, אפשר להיות מרוצים. כל הקבוצות בבלגיה ברמה מאוד גבוהה, ללא ספק ברמה גבוהה מהליגה הישראלית. מצפה לנו קרב קשה מול שרלרואה, נקווה לחזור עם תוצאה טובה לארץ. יש פה שחקנים מאוד איכותיים שנבחרו בפינצטה. אני מאמין שניתן את הטון גם בליגה, באירופה נתקדם כמה שאנחנו יכולים - אי אפשר להרים ציפיות לשמים, אבל אחרי היום אני מאמין שנצליח להתקדם קצת יותר.

עומר אצילי עם הקמע של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גם הקמע קפץ לבקר. אצילי זוכה לחיבוק/ברני ארדוב

על האפשרות שיעבור למכבי תל אביב אמר המגן: "אני לא מתעסק בהצעות שיש לי, אני שחקן בית"ר, אני רוצה להישאר בבית"ר. כיף לי פה, טוב לי פה ואני לא מתעסק במה שהוא לא התחום שלי. מכבי תל אביב כבודה במקומה מונח, אבל אני שחקן בית"ר, חתמתי לשלוש שנים באמצע העונה ומבחינתי זו ההוכחה הכי גדולה שלי לקהל. ההצהרה החד משמעית שלי היא החתימה לשלוש שנים במועדון. אני רוצה להתקדם בבית"ר, ואין כבוד יותר גדול מלהיות קפטן בית"ר ירושלים. אני רוצה להמשיך עם הקבוצה קדימה ולהוכיח את עצמי כסמל במועדון הזה. מה יהיה? לא אני אמור להתעסק בזה".

ניקולא פנטו שוער ולנסיין. AP
היה הקפטן של מליקסון בצרפת, היום בשער שרלרואה. ניקולא פנטו/AP

היריבה הבאה: הכירו את שרלרואה

שרלרואה חוזרת לגביע אופ"א/הליגה האירופית אחרי 21 שנה, בזכות העובדה שניצחה את מכלן בפלייאוף על הכרטיס האחרון של בלגיה לליגה האירופית . ב-20 השנים האחרונות השתתפה הזברות כמה פעמים באינטרטוטו, וב-1995 כבר פגשו פעם אחת את בית"ר ירושלים וניצחה אותה 0:1. אז, אגב, שיחק אישטוון פישונט בשרלרואה ולאחר מכן הצטרף לבית"ר.

בהיסטוריה של שרלרואה אין תארים. הישג השיא שלה בליגה היה המקום השני ב-1969 ובגביע העפילה פעמיים לגמר (1978 ו-1993). ב-2011 השתייכו למועדון חמישה ישראלים: דודו ביטון, מתן אוחיון, איתן טיבי, תמיר כחלון וחאתם עבד אלחמיד, אך אז ירדה שרלרואה לליגת המשנה וחזרה בחלוף עונה אחת. המאמן מאז 2013 הוא פליס מאזו בן ה-49, יליד העיר.

כוכב הקבוצה בעונה החולפת היה נסקנס קבאנו, בוגר מחלקת הנוער של פריס סן ז'רמן שאף שיחק בשורות אלופת צרפת. המושבה הצרפתית כללה בעונה האחרונה גם את השוער המנוסה ניקולא פנטו, שהיה הקפטן של מאור מליקסון בוולנסיין, את החלוץ הוותיק סדריק פורה והקשרים קלמון טנמון ודמיאן מארק. החלוץ בן ה-23 קאליפה קוליבאלי עזב את הקבוצה לטובת גנט, כשבמקומו הגיע מהאלופה דויד פולה. במהלך הפגרה צירפה שרלרואה גם את החלוץ רומן פרבה ממונס, את הקיצוני הימני הצרפתי פלורן סטבנס (כבש צמד במשחק ההכנה האחרון) והמגן השמאלי בנג'מין בולנז'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully