וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית זכתה במונדיאל הנשים עם 2:5 ענק על יפן בגמר

האמריקאיות התפוצצו ונקמו ביריבה על הגמר הקודם. קרלי לויד כבשה שלושער מדהים כבר בדקה ה-16, כולל שער יפהפה מחצי מגרש. לורן הולידיי (14) וטובין הית' (54) השלימו את החגיגה

שחקניות נבחרת ארצות הברית חוגגות זכייה בגביע העולם. GettyImages
בפעם השלישית, הן אלופות. האמריקאיות חוגגות/GettyImages

נבחרת הנשים של ארצות הברית הוכתרה הלילה (בין ראשון לשני) כאלופת העולם בכדורגל בפעם השלישית בתולדותיה, לאחר שגברה בגמר המונדיאל על האלופה היוצאת, נבחרת יפן, בתוצאה 2:5 במשחק שייכנס לספרי הזהב של הטורניר היוקרתי, של כדורגל הנשים ושל הכדורגל בכלל.

שתי הנבחרות נפגשו בוונקובר, קנדה, בסיומו של טורניר מצוין, לשחזור מדויק של גמר המונדיאל האחרון ושל גמר הטורניר האולימפי החולף. במונדיאל ההוא ניצחה יפן בפנדלים אחרי 2:2 סופר דרמטי, באולימפיאדה הייתה זו ארצות הברית שהשיגה את הזהב וממש כמו אז, גם הפעם הגיבורה של האמריקאיות הייתה קרלי לויד.

על פתיחת המשחק הזה עוד ידברו הרבה מאוד זמן בארצות הברית וברחבי עולם הכדורגל. מי שחשב על דקות ארוכות של גישושים, קיבל כבר אחרי שתיים וחצי דקות כדור קרן שטוח של מייגן ראפינו, שחצה את כל הרחבה של יפן והגיע ללויד. החלוצה, מספר 10, נגעה קלות ברגל שמאל ושמה את הראשון שלה.

קרלי לויד שחקנית נבחרת ארצות הברית בכדורגל נשים חוגגת שער בגמר המונדיאל. GettyImages
תצוגה אגדית. לויד/GettyImages

היפניות ניסו לצאת מההלם, אבל בקושי שתי דקות נוספות חלפו וארצות הברית קיבלה כדור חופשי מצד ימין, לא רחוק מהמקום ממנו הגיעה הקרן שהובילה לגול הראשון. עוד כדור חזק למרכז הרחבה, עוד פספוס בהגנת יפן ושוב, לויד הייתה שם כדי לדחוק את השני שלה ולקבוע 0:2 מדהים בדקה החמישית.

והטירוף רק התחיל. בדקה ה-14, כדור ארוך הורחק רע מאוד על ידי ההגנה היפנית ולורן הולידיי אמרה תודה ועם טאצ' מושלם שלחה מ-15 מטרים מהאוויר לרשת הגבוהה את השלישי. דקה וחצי לאחר מכן, הפתיחה הרצחנית הגיעה לשיאה. לויד השתחררה מהשומרת שלה בחצי המגרש של ארצות הברית ומקו האמצע זיהתה את השוערת איומי קאיהורי מחוץ לשער ושלחה כדור קשתי. קאיהורי רק נגעה וזה הלך לקורה ופנימה. שער עצום ו-0:4 אמריקאי בלתי ייאמן בדקה ה-16. זה היה השלושער הראשון בתולדות גמר מונדיאל הנשים והשלושער הכי מהיר אי פעם במונדיאלים, נשים או גברים.

יפן לא התייאשה, למרות הפתיחה הקטסטרופלית ובדקה ה-27, יוקי אוגימי קיבלה כדור ברחבה, הסתובבה מצוין על השומרת שלה וצימקה. באותו רגע, ארצות הברית איבדה רצף של 540 דקות ללא ספיגה במונדיאל הזה, שווה בדיוק לשיא כל הזמנים שהשיגה גרמניה ב-2007. היפניות המשיכו לשנות את המומנטום וביצעו שני חילופים עוד לפני הדקה ה-40. זה השתלם להן ושבע דקות אחרי החזרה מההפסקה, ג'ולי ג'ונסטון נגחה רע לאחור וגם הניסיון של הופ סולו להציל לא מנע את השער העצמי. רק 4:2 ועם 38 דקות על השעון. יש מצב לקאמבק?

רגע לפני שזה הפך לדרמטי, האמריקאיות הגיבו עם שער נוסף, שחיסל את הסיפור. התקווה היפנית החזיקה מעמד בקושי שתי דקות לפני שכדור קרן נוסף, הפעם גבוה, עשה שמות בהגנה והסתיים במסירה של מורגן בריאן לטובין הית', שלא התקשתה לשים מקרוב את החמישי. עד לסיום, יפן עוד ניסתה לצמק מעט את התוצאה ואולי עוד לחזור איכשהו למשחק, אבל הופ סולו הייתה שם פעם אחר פעם והשאירה את היתרון יציב. ארצות הברית אלופת העולם!

עוד באותו נושא

הכירו את מייגן ראפינו, שחקנית נבחרת ארה"ב

לכתבה המלאה
יוקי אוגימי שחקנית נבחרת יפן חוגגת. GettyImages
רק צימקה. אוגימי/GettyImages
קרלי לויד לורן הולידיי נבחרת ארצות הברית בכדורגל נשים חוגגות שער בגמר המונדיאל. GettyImages
קרלי לויד לורן הולידיי נבחרת ארצות הברית בכדורגל נשים חוגגות שער בגמר המונדיאל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully