וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: נובאק דג'וקוביץ' - קווין אנדרסון הופסק לפני המערכה החמישית

אלוף ווימבלדון נקלע לפיגור של שתי מערכות, התחיל להתאושש וחזר ל-7:6 (6), 7:6 (6), 1:6, 4:6 והמשחק הופסק בשל החשיכה . פדרר, מארי ו-ואוורינקה ניצחו, סימון הדהים את ברדיך. נשים: סרינה תפגוש את אזרנקה

אנדי מארי טניסאי בריטי. GettyImages
הראה יכולת אדירה בסיום. מארי/GettyImages

Manic Monday, יום שני המטורף של ווימבלדון נערך היום. מטורף הוא אכן היה. קודם כל לאלוף המכהן. נובאק דג'וקוביץ' נקלע לפיגור 7:6 (6), 7:6 (6) מול קווין אנדרסון, המדורג 14. הסרבי הצליח לחזור, לזכות בשתי המערכות הבאות עם 1:6, 4:6 ואז הדרמה נפסקה בשל החשיכה שירדה על לונדון. המשחק יחודש מחר בשעה 15:00. פרט לכך, כל שבעת המשחקים בשמינית גמר הגברים ושמונת המשחקים בשמינית גמר הנשים הגיעו לסיומם.

רוג'ר פדרר לא ממש התקשה לנצח 2:6, 2:6, 3:6 את רוברטו באוטיסטה אגוט, סטן ואוורינקה עדיין לא שמט מערכה בטורניר וניצח 6:7 (3), 6:7 (7), 4:6 את דויד גופן. אנדי מארי נראה נהדר וניצח 6:7 (7), 4:6, 7:5, 4:6 את איבו קרלוביץ'. תומאש ברדיך חטף סטירת לחי כשהובס 6:3, 6:3, 6:2 על ידי ז'יל סימון, ואשק פוספיסיל חזר מפיגור שתי מערכות לניצחון על ויקטור טרויצקי וגם רישאר גאסקה ומארין צ'יליץ' הבטיחו את מקומם בין שמונת הגדולים.

אצל הנשים, סרינה וויליאמס ניצחה 4:6, 3:6 בדרבי המשפחתי את ונוס, ותשחק מול ויקטוריה אזרנקה שניצחה 2:6, 3:6 את בלינדה בנצ'יץ', מריה שראפובה ניצחה 4:6, 4:6 את זרינה דיאס וקרוליין ווזניאקי נפרדה לשלום מהטורניר עם הפסד 6:4, 6:4 לגרבינייה מוגורוסה. מדיסון קיז, קוקו ונדוויי, טימאה באשצ'ינסקי ואגניישקה רדוואנסקה משלימות את תמונת רבע הגמר.

רבע גמר גברים:
רוג'ר פדרר - ז'יל סימון
מארין צ'יליץ' - נובאק דג'וקוביץ'/קווין אנדרסון
סטן ואוורינקה - רישאר גאסקה
אנדי מארי - ואשק פוספיסיל

רבע גמר נשים:
סרינה וויליאמס - ויקטוריה אזרנקה
מריה שראפובה - קוקו ונדוויי
אגניישקה רדוואנסקה - מדיסון קיז
טימאה באשצ'ינסקי - גרבינייה מוגורוסה

ניק קיריוס צפוי לקנס כבד אחרי ש"זרק" משחקון מול גאסקה

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
המצב היה קשה, אבל שוב הראה איזה ווינר גדול הוא. דג'וקוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' - קווין אנדרסון

איזו דרמה ענקית. המדורג מספר אחת בעולם ואלוף השנה שעברה פיגר כבר בשתי מערכות מול קווין אנדרסון (14 בעולם), אבל הצליח לגייס את כל רוח הלחימה והווינריות שלו כדי לחזור לעניינים עם 7:6 (6), 7:6 (6), 1:6, 4:6. דווקא במצב הזה וכשהיה נראה שדג'וקוביץ' לוהט, השעה הייתה כבר 21:00 בשעון לונדון ושופט הכסא, לאחר התייעצות עם המשקיף כמובן, הודיע שהמשחק הופסק ונדחה למחר בשעה 15:00. השניים יחדשו אותו בדיוק מהמצב בו הוא נעצר ויילחמו על הכרטיס לרבע הגמר במשך מערכה אחת. כזכור, בווימבלדון אין שובר שוויון במערכה החמישית, כך שבמקרה של 6:6 ממשיכים לשחק עד שאחד מהשחקנים משיג הכרעה ביותר משני משחקונים.

אגב, הפעם היחידה בה דג'וקוביץ' הצליח לחזור מפיגור של שתי מערכות בווימבלדון הייתה הפעם הראשונה בה שיחק בטורניר, אי שם בשנת 2005 ובסיבוב השני. אז הוא חזר מפיגור 6:3, 6:3 מול גיירמו גרסיה לופס ל-6:3, 6:3, 6:7 (5), 6:7 (3), 4:6.

המנצח בין השניים הללו ישחק מול אלוף ארצות הברית מארין צ'יליץ'. הקרואטי, המדורג במקום התשיעי בעולם, שחזר את הישג השיא שלו מווימבלדון אותו רשם בשנה שעברה כשהגיע לרבע הגמר. הקרואטי ניצח 4:6, 6:4, 3:6, 5:7 את דניס קודלה האמריקאי (105 בעולם) תוך שעתיים ו-44 דקות והוא יפגוש את המנצח בין נובאק דג'וקוביץ' לקווין אנדרסון. צ'יליץ', אגב, חבט 21 אייסים.

קווין אנדרסון נראה נהדר בשתי המערכות הראשונות, הצליח להשיג שבירה אחת וגם נשבר פעם אחת, כשהוא חובט לא פחות מ-23 אייסים, כולל כמה קריטיים במיוחד בשובר השוויון של המערכה השנייה. דג'וקוביץ' פתח את המערכה השלישית מצוין ונראה מרוכז מאוד עשהוא עולה ל-0:3 מהיר. הסרבי המשיך להיראות מצוין, שבר שוב וסגר מערכה מהירה במיוחד עם 1:6 תוך 24 דקות בלבד וכשהדרום אפריקאי זוכה ב-10% בלבד מהנקודות על ההגשה השנייה שלו.

אנדרסון שמר על ההגשות שלו בפתיחת המערכה הרביעית, אבל דג'וקוביץ' שמר על שלו והשיג מיד שבירה אחרי משחקון ארוך מאוד כדי לעלות ל-1:2. דג'וקוביץ' שמר על השבירה שלו לאורך על המערכה וסגר סיפור עם 4:6 במערכה הרביעית אחרי 41 דקות של משחק וכפה מערכה חמישית. השעון הראה כבר 21:00 בשעון מקומי והשופט הכריז שהמשחק נדחה ויתחדש מחר. איזו דרמה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
קווין אנדרסון טניסאי דרום אפריקאי. GettyImages
פתיחה אדירה. אנדרסון/GettyImages

גברים:

אנדי מארי, המדורג שלישי בעולם ובטורניר, הצליח לעלות לרבע גמר שמיני ברציפות בטורניר הביתי שלו. הבריטי, שסבל מפציעה בכתפו וקיבל טיפול בסיבוב הקודם מול אנדראס ספי בשבת, הציג משחק נהדר מול איבו קרלוביץ' בן ה-36 בעל הסרבים האימתניים וניצח אותו 6:7 (7), 4:6, 7:5, 4:6 אחרי שלוש שעות ושלוש דקות במגרש המרכזי. הנפיל הקרואטי, המדורג 25 בעולם, יסכם טורניר נהדר מבחינה אישית כשהפעם הוגבל ל-29 אייסים "בלבד" מול אחד המחזירים הטובים בעולם, אם לא הטוב שבהם, לעומת הממוצע שלו שעמד על 45 אייסים למשחק בטורניר עד כה.

ברבע הגמר ישחק מארי מול ואשק פוספיסיל הקנדי (54), שניצח את ויקטור טרויצקי הסרבי (22) 6:4, 7:6, 4:6, 3:6, 3:6 תוך 2:39 והעפיל לשלב הבא. למרות שחבט 12 אייסים לעומת 20 של יריבו, ולמרות 30 טעויות בלתי מחויבות לעומת 21 של יריבו, הצליח הקנדי לחזור מפיגור של שתי מערכות ולנצח במשחק.

אלוף רולאן גארוס סטן ואוורינקה ממשיך לשעוט קדימה. השוויצרי המצוין, המדורג רביעי בעולם, נזקק לשני שוברי שוויון כדי לנצח 6:7 (3), 6:7 (7), 4:6 את דויד גופן הבלגי, המדורג 15. גופן הוביל כבר ביתרון שבירה ו-2:4 במערכה השלישית, אבל ואוורינקה הצליח לחזור לעניינים, זכה בארבעה משחקונים ברציפות וסגר סיפור אחרי שעתיים ועוד 23 דקות. השוויצרי סיים את המשחק עם 44 ווינרים לעומת 41 שגיאות לא מחויבות וזו הפעם הראשונה שהוא עולה לרבע גמר טורניר גרנד סלאם מבלי לשמוט מערכה מאז אליפות אוסטרליה ב-2011.

ברבע הגמר, ישחק ואוורינקה מול רישאר גאסקה. הצרפת המצוין (21) נזקק לכמעט שלוש שעות (2:54) ושלוש נקודות הכרעה כדי לנצח 5:7, 1:6, 7:6, 6:7 את ניק קיריוס האוסטרלי בן ה-20 (26). לאחר שהפסיד במערכה הראשונה, החליט קיריוס שלא להתאמץ במיוחד במהלך המערכה השנייה, בצורה די מוגזמת. יש לציין כי שבמוקדמות הטורניר, דן אוואנס נקנס על חוסר מאמץ. גאסקה הצליח לנצח אחרי שבנקודת ההכרעה השלישית שהייתה לו במשחק האוסטרלי הצעיר ביצע שגיאה כפולה. חשוב לציין שבשנה שעברה השניים נפגשו וקיריוס הצליח להפתיע לאחר שגאסקה לא ניצל שמונה נקודות משחק.

סטן ואוורינקה טניסאי שוויצרי. GettyImages
הפעם האחרונה בה לא שמט אפילו מערכה בדרך לרבע גמר גרנד סלאם הייתה ב-2011. ואוורינקה/GettyImages

רוג'ר פדרר (2), ששמט מערכה ראשונה בטורניר בסיבוב השלישי מול סם גרות' האוסטרלי, הצליח לעשות את העבודה בצורה הרבה יותר קלה בשמינית הגמר. השוויצרי, אלוף ווימבלדון שבע פעמים בעבר, סיפק תצוגת טניס כמעט מושלמת והביס בקלילות יוצאת דופן 2:6, 2:6, 3:6 את רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי (20) תוך שעה ו-26 דקות בלבד. זה היה המפגש השלישי בין השניים, כשהשניים הקודמים נערכו בשנה שעברה, ובאוטיסטה אגוט עדיין לא לקח מערכה מול הפנומן השוויצרי, שמחזיק מולו במאזן של 0:8 במערכות. לפדרר זה יהיה רבע גמר גרנד סלאם מספר 45 בקריירה המפוארת שלו, כשהוא מגיש שבעה אייסים לעומת אפס שגיאות כפולות ומשיג 38 ווינרים לעומת 12 שגיאות לא מחויבות. אגב, RF עדיין לא נשבר בארבעה משחקים שקיים בטורניר.

ברבע הגמר הוא ישחק מול ז'יל סימון (12). הצרפתי נראה נהדר במשחק מול גאל מונפיס בסיבוב השלישי והצליח לנצח אותו בחמש מערכות. הוא גם הגיע למפגש מול תומאש ברדיך (6) כשהמאזן ביניהם עומד על 4:6 לטובתו, אבל כנראה שגם בחלומות הוורודים ביותר שלו הצרפתי בן ה-30 לא פנטז על ניצחון כזה. סימון דרס את הצ'כי, פינליסט בווימבלדון לשעבר, 3:6, 3:6, 2:6 תוך שעה ועוד 57 דקות כשהוא משיג חמש שבירות ומבצע רק 11 שגיאות לא מחויבות לעומת 21 ווינרים. זו תהיה ההופעה הראשונה של סימון ברבע גמר ווימבלדון.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. GettyImages
תצוגה יפה, כמו בימים הגדולים. פדרר/GettyImages

נשים:

הראשונה בעולם, סרינה וויליאמס העפילה לשלב רבע הגמר, לאחר שניצחה את אחותה הגדולה ונוס, המדורגת 16, 4:6, 3:6. הן לסרינה והן לוונוס חמש זכיות בווימבלדון, כשהאחות הצעירה לבית משפחת וויליאמס תוכל לקטוף זכייה שישית. המאזן ביניהן עומד כעת על 11:15 לזכותה של סרינה, שכמעט והודחה בסיבוב הקודם מול הת'ר ווטסון.

סרינה תפגוש ברבע הגמר את ויקטוריה אזנרקה (24). הבלארוסית עשתה את שלה כשניצחה 2:6, 3:6 את בלינדה בנצ'יץ' השוויצרית (22) בתוך שעה ועוד שמונה דקות והיא חוזרת לרבע גמר ווימבלדון אחרי שלוש שנים. אזרנקה סיימה את המשחק עם 29 ווינרים לעומת 8 שגיאות לא מחויבות והיא תפגוש שוב את סרינה, אותה הייתה קרובה מאוד לנצח כבר פעמיים השנה, גם במדריד וגם ברולאן גארוס.

על הסנסציה הראשונה אצל הנשים במשחקי שמינית הגמר אחראית האמריקאית קוקו ונדוויי (47 בעולם), שהדיחה את המדורגת שישית, לוסי ספארובה הצ'כית (6 בעולם) עם 6:7, 6:7. זו הייתה ההופעה הראשונה של וונדווי בשמינית גמר בטורניר גרנד סלאם, ועתה היא תשחק לראשונה גם ברבע הגמר, אחרי ניצחון דחוק על יריבתה הצ'כית.

מי שתשחק מול האמריקאית בשלב הבא היא המדורגת רביעית, מריה שראפובה הרוסייה, שסוף כל סוף עברה את שמינית הגמר אחרי שלא עשתה זאת בשלוש השנים האחרונות. שראפובה ניצחה את זארינה דיאס הקזחית (34 בעולם) 4:6, 4:6.

אגניישקה רדוואנסקה (13), שעוברת שנה קשה, חוזרת לעצמה בווימבלדון, ניצחה 5:7, 4:6 את ילנה ינקוביץ' (30) אחרי שעה ועוד 43 דקות. הפולנייה תשחק ברבע הגמר מול מדיסון קיז האמריקאית המצוינת (21), שהצליחה להתאושש קודם מפתיחה איטית מול אולגה גובורטסובה הבלארוסית וניצחה 6:3, 4:6, 1:6.

גרבינייה מוגורוסה הספרדייה, המדורגת 20 בעולם, לא הצליחה לעבור אפילו את הסיבוב השני בשנתיים בהן שיחקה בווימבלדון. השנה היא כבר ברבע הגמר. מוגורוסה המצוינת, שהצליחה לעבור את אנג'ליק קרבר במשחק גדול בסיבוב השלישי, הצליחה לשמור על המומנטום גם מול קרוליין ווזניאקי (5), ששוב מאול אינגלנד קלאב בשמינית הגמר, בפעם החמישית בקריירה שלה והיא מעולם לא עברה את השלב הזה. מוגורוסה תשחק ברבע הגמר מול אחת הטניסאיות הטובות בעולם ב-2015. טימאה באשצ'ינסקי השוויצרית, המדורגת 15 בעולם, לא הצליחה עדיין לעבור את הסיבוב השני בווימבלדון, והשנה היא כבר ברבע הגמר. באשצ'ינסקי פתחה רע מול מוניקה ניקולסקו (48), וניצחה 6:1, 5:7, 2:6 אחרי שעתיים ועוד עשר דקות.

עדכון ראשון: 16:25

קוקו וונדווג' טניסאית. GettyImages
הישג נהדר. קוקו ונדוויי/GettyImages
ויקטוריה אזרנקה, טניסאית בלארוסית. GettyImages
לקראת מפגש נוסף עם סרינה. אזרנקה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully