וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: ניק קיריוס צפוי לקנס כבד בעקבות "חוסר מאמץ", סערה באוסטרליה

האוסטרלי "זרק" משחקון מול גאסקה ויעמוד לדין, צפוי להיקנס ב-20 אלף דולר: "אם יקנסו, שיקנסו". שחיינית העבר דון פרייז'ר: "שיחזור למקום שממנו הוריו הגיעו". קיריוס: "זו גזענות בוטה"

AP

ניק קיריוס צפוי לקנס כבד. הטניסאי האוסטרלי בן ה-20, המדורג במקום ה-29 בעולם, הודח היום (שני) מווימבלדון בשמינית הגמר לאחר הפסד 7:5, 6:1, 6:7 (7), 7:6 (6) לרישאר גאסקה. במהלך המשחק, יותר נכון במשחקון השלישי של המערכה השנייה, קיריוס "זרק משחקון", מה שעלול לעלות לו בלא מעט כסף.

במצב של 2:0 לרעתו במערכה השנייה, האוסטרלי הצעיר לא רץ להגשה אחת של גאסקה, שלח החזרה אחת לרשת בחוסר ניסיון מופגן ולאחר מכן לא ניסה לענות על עוד הגשה. הקהל הגיב בקריאות בוז צורמות. על התקרית הזו אמר קיריוס: "כמובן שניסיתי לשחק. אם יחליטו לקנוס אותי, הם יכולים לעשות את זה. היו לי הרבה ירידות ועליות והחטאתי הרבה כדורים, הוא לא החטיא בכלל. אני כועס על עצמי וזה כואב. אני מרגיש שיכולתי לשחק טוב יותר".

יצויין כי החוק של ה-ITF אומר ש"שחקן חייב לבצע את מאמציו המירביים כדי לנצח במשחק כשהוא מתחרה בטורניר גרנד סלאם. כל הפרה או אזהרה בנושא זה תגרור קנס של 20 אלף דולר עבור כל הפרה". דוברת ה-ITF אישרה כי למרות שקיריוס לא ספג אזהרה, הוא צפוי לעמוד לוועדת משמעת.

עוד לפני התקרית הזו, קיריוס קיבל אזהרה לאחר שהחליף גרביים במהלך הפסקה שבין משחקונים. כשהשופט ג'יימס קאות'בונג שאל אותו מה הוא עושה, הוא ענה: "אני נשאר על המגרש, אם אתה הולך להתעצבן עלי, זה כבר משהו אחר. בנאדם, רפא (רפאל נדאל) וכל אלה לוקחים 30 שניות בין נקודות וכל מה שאני עושה זה רק לגרוב גרביים. אני רק מחליף גרביים. אתה רוצה לשאול את רישאר? רישאר, אני רק מחליף גרביים, בסדר? הנה, זה בסדר".

ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי. GettyImages
ניק קיריוס במהלך המשחק מול גאסקה/GettyImages

ההתנהגות של קיריוס גררה לא מעט תגובות באוסטרליה, אומת ספורט גאה. שחיינית העבר דון פרייז'ר, אלופה אולימפית לשעבר, אמרה דברים חמורים על הטניסאי האוסטרלי, שאביו יווני ואמו ממלזיה, ואמרה ששחקנים מתנהגים ככה "צריכים לחזור למקום שממנו ההורים שלהם הגיעו". לדבריה, "זה פשוט דוחה. אני לא מאמינה שהוא עלה למגרש ועשה בכוונה, שהוא עשה את כל הדברים האלה. זה איום ונורא". פרייז'ר בת ה-77, שזכתה בין 1956 ל-1964 בשלוש מדליות זהב ב-100 מטר חופשי, הוסיפה: "ספורטאים צריכים לשמש דוגמה לצעירים במדינה שלנו, במדינה הנהדרת שלנו. אם הם לא רוצים, הם יכולים לחזור למקום שממנו ההורים שלהם הגיעו. אנחנו לא צריכים אותם כאן אם הם מתנהגים ככה". לאחר מכן פרייז'ר התנצלה על הדברים.

קיריוס עצמו כינה את הדברים כ"גזענות" בפוסט בפייסבוק, שזכה לעשרות אלפי לייקים ושיתופים: "זריקת מחבט, פרחחות. לערער על החוקים, לא מכובד. תסכול בזמן משחק, פינוק. להראות רגשות, שחצנות. גזענות בוטה - אגדה אוסטרלית".

עדכון ראשון: 00:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully