וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף באימון המסכם של צ'ילה, בארגנטינה בונים על הדימיון המדהים

ההכנות לגמר הקופה אמריקה (23:00, ספורט 5) נשלמות: אלפים באו לעודד את שחקני "לה רוחה", בעוד שהאלביסלסטה מקווים שכמו ב-91', הם שוב יזכו על אדמת צ'ילה אחרי הפסד בגמר מונדיאל. אל פאצ'ינו הקליט סרטון לכבוד נבחרת ארגנטינה: "אוהב אתכם"

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: מרום שפיצ

היום (שבת), בדיוק לפני 22 שנים, ברביעי ביולי 1993, צמד של גבריאל באטיסטוטה סידר לנבחרת ארגנטינה 1:2 בגמר הקופה אמריקה על מקסיקו. האלביסלסטה, באותן שנים הספיקו להניף מונדיאל אחד, להפסיד בעוד גמר וגם לזכות בקופה של 1991, לא האמינו שיחלפו יותר משני עשורים מבלי שהנבחרת הבוגרת תזכה בתואר משמעותי כלשהו.

הערב, ב-23:00 שעון ישראל, שנה פחות תשעה ימים אחרי ההפסד האכזרי בגמר המונדיאל מול גרמניה, לארגנטינה יש עוד צ'אנס. אלא שהפעם, בגמר הקופה אמריקה, עומדת מולם הנבחרת הטובה ביותר בטורניר עד כה וזו שגם נהנית מהביתיות (ומהשיפוט הביתי), צ'ילה הנפלאה של אלכסיס סאנצ'ס, ארתורו וידאל, אדוארדו ורגאס והחברים.

בצ'ילה, לאורך כל הטורניר ובעיקר מאז העלייה לגמר, מתחולל טירוף מוחלט ואל האימון המסכם שערכה "לה רוחה" במהלך הלילה הגיעו אלפי אנשים, שיצרו אווירה מדהימה. הצ'ילאנים חולמים על זכייה ראשונה אי פעם בקופה אמריקה, לאחר שסיימו בעבר ארבע פעמים במקום השני.

שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים. AP
בארגנטינה בונים על הסטטיסטיקה, התאריך ועל כל מה שאפשר/AP

בארגנטינה בונים לא רק על התאריך, אלא גם על הדימיון לזכייה ב-1991. גם אז הנבחרת הגיעה שנה אחרי הפסד דרמטי לגרמניה בגמר המונדיאל בתוצאה 1:0 וגם אז, בטורניר האחרון עד כה שנערך בצ'ילה, היא הניפה את התואר.

צ'ילה לא כבשה מול ארגנטינה בששת המפגשים האחרונים בין הנבחרות בקופה אמריקה ומעולם לא ניצחה את ארגנטינה בטורניר הזה. יתרה מכך, צ'ילה אף פעם לא סיימה קופה אמריקה ללא הפסד אחד לפחות, דבר שבינתיים לפחות, עד לגמר הנוכחי, לא קרה לה בטורניר הזה.

המאמן הארגנטינאי, טאטה מרטינו, אמר לקראת המשחק: "תוך שנה, החבר'ה שלנו הגיעו לשני הגמרים בטורנירים הכי חשובים עבור נבחרת ארגנטינה והם מאוד רוצים לנצח הפעם. הדור הנוכחי של צ'ילה הוא הטוב ביותר בהיסטוריה שלה. ארגנטינה רגילה יותר ליהנות מדורות גדולים, אבל זה הנוכחי הוא בהחלט אחד הטובים ביותר שהיו לכדורגל הארגנטינאי".

עוד באותו נושא

חאבייר מעולם אחר: חאבייר פאסטורה משלים את תהליך הפריצה שלו

לכתבה המלאה
מערכת וואלה!, צילום מסך

אגב, מסתבר שבמהלך הטורניר זכתה ארגנטינה לאוהד מפתיע: כוכב הקולנוע ההוליוודי אל פאצ'ינו, שזוגתו, לוסילה סולה, היא ארגנטינאית והושיבה אותו לראות את המשחקים, מה שגרם לו להתאהב בליאו מסי וחבריו. לקראת הגמר, פאצ'ינו הקליט סרטון קצר בו הוא מביע את חיבתו ותמיכתו אל האלביסלסטה: "אני אוהב את הדרך בה הם משחקים", אומר פאצ'ינו בסרטון, שעלה לאתר הקופה אמריקה, "חברתי הנהדרת לוסילה ואני מתרגשים כשאנחנו רואים אתכם משחקים. אני נרגש לפנות אליכם ולומר לכם כמה מצוינים אתם. אני מתמלא שמחה כשאני רואה אתכם משחקים. זה עונג גדול עבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully