וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לברון רוצה שיפור מיידי, הוא לא יודע כמה זמן יהיה בשיאו"

בקליבלנד מנסים להתחקות אחר צעדיו של לברון בעקבות ההחלטה להפוך לשחקן חופשי, בתקשורת המקומית מסבירים: "הלחץ שלו פסיבי-אגרסיבי". וגם: הפגישה של ג'יימס ולאב מעלה תהיות בארצות הברית

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

לברון ג'יימס הודיע הערב (ראשון) להנהלת קליבלנד קאבלירס כי הוא מתכונן לצאת מחוזהו הנוכחי עם סגנית אלופת ה-NBA ולהפוך לשחקן חופשי. על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, קינג ג'יימס מתכנן לחתום מחדש עם הקאבס, אולם תחילה הוא מעוניין לראות איך הקבוצה תתנהל בשוק השחקנים החופשיים בשבועות הראשונים של חודש יולי.

ההחלטה של לברון לא מפתיעה במיוחד והיא הייתה באוויר תקופה ארוכה. כאשר הוא חזר לקליבלנד בקיץ שעבר, לברון חתם על חוזה לשתי עונות תמורת 42.1 מיליון דולר, אולם השאיר לעצמו את האפשרות להפוך לשחקן חופשי ולבחון מחדש את השוק בתום העונה הראשונה של החוזה, אפשרות שהוא החליט לנצל כעת.

זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שלברון הופך לשחקן חופשי. בשבוע שעבר הג'נרל מנג'ר של הקאבס, דיוויד גריפין, אמר שהקבוצה בקשר צמוד עם לברון ושהוא "מאוד מעורב" בבניית הסגל.

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. GettyImages
באיזה סכום יהיה החוזה החדש? לברון/GettyImages

כאמור, נכון לרגע זה לברון לא מתכנן ללכת לשום מקום לאחר שרק לפני שנה הוא עשה את הקאמבק שהדהים את עולם הכדורסל וחזר לקאבלירס, במדיהם שיחק בשבע העונות הראשונות שלו בליגה, לפני שעבר לארבע שנים במיאמי. יחד עם זאת, ייתכן שחלק מההחלטה של לברון בשבועות הקרובים אם באמת להישאר בקליבלנד תהיה קשורה גם למעמדו של דיוויד בלאט, זאת לאחר שלל דיווחים שעלו במהלך העונה ובעיקר בסיומה על היחסים המעורערים בין השניים.

כריס ברוסארד, עיתונאי ESPN, צייץ: "למרות שלברון הופך לשחקן חופשי, הוא לא ייפגש עם קבוצות אחרות, אלא יחתום שוב עם הקאבס בהמשך הקיץ". סוכנו של לברון, ריץ' פול, הוא גם הסוכן של טריסטן תומפסון, שמנסה גם הוא לקבל חוזה חדש בקליבלנד.

הבוקר נודע כי הקאבלירס מוכנים להעניק חוזה מקסימום גם לקווין לאב, במטרה שיישאר בקבוצה. לאב, שהופך בעצמו לשחקן חופשי וזוכה להתעניינות מצד בוסטון, הלייקרס, פורטלנד ופיניקס, עשוי להישאר בקליבלנד במטרה להסתער שוב על תואר האליפות, זאת לאחר שבפלייאוף החולף נפצע בסדרת הסיבוב הראשון מול בוסטון וגמר את העונה.

הקאבס בטוחים שיחתימו גם את לאב על חוזה ארוך טווח, ועל אף שיוכלו להגיש לו באופן רשמי הצעה רק ביום רביעי, בקליבלנד מתכננים כבר הרבה זמן להציע לו חוזה מקסימום של 110 מיליון דולר לחמש שנים, על אף הפציעות שלו. לאב ישוחח עם קבוצות נוספות שמעוניינות בו, אבל על פי ההערכות, הוא יממש את הבטחותיו מהשבועות האחרונים, לפיהן יישאר בקבוצה של דייויד בלאט.

הקאבס יוכלו להציע ללברון לעונה הבאה חוזה מקסימום של 22 מיליון דולר, וג'יימס צפוי גם בקיץ הבא לחזור על אותה פעולה ולצאת מחוזהו, על מנת לחום שוב על חוזה חדש כשתקרת המשכורות תעלה ותאפשר לו לחתום על חוזה חדש וגבוה יותר.

עוד באותו נושא

דיווח בקליבלנד: הקאבס מוכנים לתת חוזה מקסימום לקווין לאב

לכתבה המלאה
דייויד בלאט, קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. AP
עוקבים בעניין. בלאט ולאב/AP

על אף העובדה שהמהלך של לברון היה צפוי, בקליבלנד עדיין מנסים להבין מה המניעים שעומדים מאחורי המהלך, ומה בדיוק ג'יימס מנסה להשיג כשהוא בוחן את הדברים מהצד. "הסיכוי שלברון שוב יפתיע את כולם ויעזוב את קליבלנד קלושים, אבל הגישה שלו תאפשר לו לבחון את הצעדים של ההנהלה. ברור שהוא מנסה להפעיל לחץ כדי לחזק את הקבוצה", כתב כרייס היינס ה-Cleveland.com, "עבורו ועבור סוכנו מדובר בטקטיקה עסקית עם מחשבה קדימה. לברון לא בטוח כמה שנים עוד נותרו לו בשיא היכולת, ולכן רוצה להיות בטוח שהוא מוקף בשחקנים שיעזרו לו להשיג כמה שיותר אליפויות בטווח קצר".

עוד כותב היינס כי "לברון יהיה האחרון שייפול עם יתחיל אפקט דומינו בקליבלנד", וכי "לברון רומז להנהלה, גם אם לא אומר מפורשות או מפעיל לחץ מעל פני השטח, כי הוא מעוניין בפליימייקר נוסף בעל שיעור קומה לצידו של קיירי אירווינג".

היינס התייחס גם לסוגיית דיוויד בלאט והסביר כי "לברון כבר הסביר לכולם שאין בכוונתו להתערב בהחלטת ההנהלה להשאיר את דיוויד בלאט. הוא רוצה שההנהלה תעשה את הפעולות הכי יעילות עבור הקבוצה, והחתימה שלו על חוזה חדש בקליבלנד תגיע בלי שום קשר לזהות המאמן. הגישה של לברון הוא פסיבית-אגרסיבית, אבל המניע שלו ברור לגמרי. הוא רוצה שיפור מיידי ועד שזה לא ייקרה, הוא יישב בצד וימתין בסבלנות לחוזה חדש".

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
פסיבי-אגרסיבי. לברון/AP

עם או בלי קשר, לברון נצפה אתמול בפגישה עם קווין לאב, שגם הוא אמור לקבל חוזה חדש מהקאבס ולחתום על חוזה שישאיר אותו באוהיו בעונה הבאה. השניים נצפו נפגשים בבריכה בלוס אנג'לס, מה שהעלה מיד את חשדם של האמריקאים, שכן לברון נהג לאורך השנים לקיים מפגשים כאלה לפני צמתים חשובים בקריירה. בעבר נפגש עם דווין וייד וכריס בוש באותן נסיבות ופחות או יותר באותה נקודת זמן לפני "ההחלטה" והמעבר למיאמי.

ב-CBSSPORTS העלו תהיות בקשר למפגש המשונה של לברון, שידע עליות ומורדות ביחס לללאב לאורך העונה. "יכול להיות שהם שוחחו בנוגע לעתיד של לאב בקליבלנד. יכול להיות שהם שוחחו על המאמן החדש שהיו רוצים בקאבס. דבר אחד בטוח: הפגישה הזו לא התקיימה לחינם", נכתב שם.

בריאן ווינדהורסט מ-ESPN, המקורב ללברון, מיהר להכחיש את הידיעות על הכוונות הנסתרות של הפגישה, וצייץ כי "לברון ולאב אכן נפגשו ב-LA, אבל הם רק בילו אחד עם השני, לא מעבר לזה".

התמונה של לברון ולאב מאמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully