וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקאנוביץ': "מאמין שמכבי תל אביב תהיה טובה יותר תחתיי"

23.6.2015 / 16:45

המאמן החדש הוצג במסיבת עיתונאים ואמר: "החלום של כולם הוא להגיע לליגת האלופות. אני מכיר פחות או יותר את כל השחקנים בקבוצה. אשחק בצורה שהכי טובה למכבי תל אביב". קרויף: "רייכרט כאן כדי להישאר, הוא אחד מהקשרים הטובים בארץ לגילו"

קובי אליהו
סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב עם מרטין ביין, ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
הוצג לראשונה. סלבישה יוקאנוביץ' עם מרטין ביין וג'ורדי קרויף/קובי אליהו

מכבי תל אביב קיימה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים רשמית בה הוצג המאמן החדש של הקבוצה, סלבישה יוקאנוביץ'. הסרבי חתם במקום פאקו אייסטרן שחוזהו לא חודש, והמשימה הראשונה שלו תהיה לעבור עם האלופה את היברניאנס המלטזית בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות.

הבלוג של טוכמן על שאלת דאבור והזרים של מכבי תל אביב

ברק יצחקי: "אם היה אחוז של ספק, לא היו מחתימים אותי"

הכירו את היברניאנס, יריבת מכבי ת"א במוקדמות הצ'מפיונס

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב עם מרטין ביין. קובי אליהו
עם מרטין ביין. סלבישה יוקאנוביץ' מוצג/קובי אליהו

"העבר שלי לא חשוב", אמר סלבישה יוקאנוביץ' בפתיחת מסיבת העיתונאים. "מכבי תל אביב הראתה רצינות רבה ואני שמח מאוד על ההזדמנות שניתנה לי. הגעתי לקבוצה מנצחת, שנמצאת בפורמה טובה. לפנינו קיץ חשוב מאוד ועונה חשובה. אני לא אנגלי, אני סרבי, וזה בכלל לא מוזר לי להגיע לישראל אחרי שהייתי בכל כך הרבה מקומות בעולם. מכבי תל אביב הוא מועדון מפורסם באירופה ומחכה לי עבודה קשה, במיוחד אחרי שהקבוצה זכתה בכל התארים בעונה שעברה. הגעתי לפה כי אני מאמין שיש פה אנשים שמבינים בכדורגל. יש לאן לשאוף ולהשתפר וזו המטרה שלי".

"צפיתי בהרבה מאוד משחקים מהעונה שעברה ואני מכיר פחות או יותר את כל השחקנים", הוסיף הסרבי. "אני עדיין בתחילת הדרך ומצפה לעבודה בצורה הכי מקצוענית שיכולה להיות. אני מצפה שהשחקנים יהיו שאפתניים וירצו להתקדם. אני מאמין שהחלום שלי, של ההנהלה ושל האוהדים הוא להגיע לליגת האלופות. אנחנו רוצים להשיג משהו במפעל האירופי. מכבי תל אביב רוצה לעשות את קפיצת המדרגה הזו. אנסה לאזן את הקבוצה וליצור תחרותיות, אלו חלק מהסיבות להגעתי".

המאמן המשיך: "בעונה שעברה ווטפורד שיחקה מאוד התקפי, מכיוון שהשחקנים הכי טובים בקבוצה שלי היו חלוצים, ולכן הייתי מחויב לשחק כך. הפעם הסיפור שונה. אשחק בצורה שהכי טובה למכבי תל אביב. מאמין שהקבוצה תשחק טוב יותר תחתיי. נפלה בחלקי הזדמנות לאמן בישראל, שהיא מדינה נהדרת. לא שוחחתי עם אלכסנדר סטנוייביץ' מכיוון שהוא עובד בסין. ניקולה מיטרוביץ'? אני מכיר אותו, אבל לא שוחחתי איתו".

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מסיבת עיתונאים ראשונה. סלבישה יוקאנוביץ'/קובי אליהו

"הבנתי שיוקאנוביץ' הוא האדם הנכון לתפקיד מהרגע שראיתי אותו", ציין ג'ורדי קרויף. "גם בשנים עברו לא החתמנו מאמן ישר עם סיום העונה. רצינו להתייעץ, ללמוד את הפרופיל ורק אז להחתים מאמן. אני לא מדבר על שמועות בנוגע לשחקנים, זה לא שוק פתוח. בשלוש השנים האחרונות לא עשיתי זאת וזה לא ישתנה. בשלוש השנים האחרונות זכינו בכל התארים המקומיים ולכן אני לא חושב שצריכים לעשות מהפכה במועדון. אני מבין שאנשים אוהבים לראות החתמות נוצצות אבל הבעלים פועל בצורה הזו כבר כמה שנים - הוא לא מהמר ומתקדם צעד אחר צעד".

עוד אמר ההולנדי: "יש המון דרכים לרענן את הקבוצה, כמו להחליף מאמן בכל עונה. אני גם מאמין שזה מוציא יותר מהשחקנים. השחקנים הראו שיש להם מוטיבציה עם הגעת מאמן חדש, ואני מקווה שכך גם יהיה הפעם. בשנים שאני פה הטקטיקה שלנו הייתה לא להחתים זרים ברמה גבוהה מאוד, כי הסטטיסטיקה מוכיחה ש-60-70 אחוז מהזרים לא נשארים יותר מעונה אחת, ובנוסף הרבה מהם כלל לא מסתגלים לכדורגל כאן, מסיבות כאלו ואחרות. אנחנו בכל מקרה לא מאמנים בדרך הזו, אלא חושבים ש-80 אחוזים מהסגל צריך להיות מורכב משחקנים מקומיים. לא קל למצוא שחקנים כאלו, אבל הם העדיפות. השיטה הזו הוכיחה את עצמה".

המנהל הספורטיבי דיבר על סאגת בן רייכרט: "הוא שחקן של מכבי תל אביב והוא כאן כדי להישאר. אין על מה לדבר על זה בכלל. זה כדורגל ולפעמים מעורבים רגשות, אבל האינטרס שלי הוא להגן על מכבי תל אביב ולחזק אותה. אני מאמין שרייכרט הוא אחד מהקשרים הטובים בארץ לגילו ואני מטפל בנושא שלו באופן אישי. מה שדרשנו ממנו היה קשה מאוד והוא עמד בזה כמו גבר. הוא בראש הרשימה של אנשים שאני מכבד בכדורגל הישראלי ואנחנו מצפים ממנו להרבה בשנים הבאות".

קרויף סיכם: "שקלנו למנות מאמן ישראלי אך ירדנו מזה. אולי בעתיד זה יקרה. שלב הבתים בליגת האלופות הוא אכן מטרה, אבל לא מטרה ריאלית כמו זכייה באליפות. אני לא חושב שזה יהיה כישלון אם לא נעפיל לליגת האלופות. תקציב המשכורות של הקבוצה נמוך מ-50 מיליון. הפועל תל אביב? מעולם לא שמעתי על קלאודיו בומבה ובטח שלא ניסיתי לחבל בעסקה".

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מכיר את רוב השחקנים. סלבישה יוקאנוביץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully