וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרה איגודאלה זכה ב-MVP: "כשאהיה גדול אני רוצה להיות סטף קרי"

אוהד גרינוולד, שליחנו לגמר

17.6.2015 / 7:09

גולדן סטייט חגגה אליפות אחרי 40 שנה, המצטיין של הסדרה החמיא לקרי ויצא מגדרו: "אלוהים גדול". סטיב קר החמיא: "בלאט והצוות שלו עשו עבודה אדירה". וגם: המשקה הראשון של בארנס

צילום וידאו: אוהד גרינוולד, עריכת וידאו: רן צימט
סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
עונה מופלאה עם פרס ראוי. סטפן קרי/GettyImages

אחרי 40 שנה, גולדן סטייט סוף סוף קיבלה סיבה לחגיגה. הווריירס זכו הלילה (בין שלישי לרביעי) באליפות הראשונה מאז שנת 1975, אחרי שגברה 97:105 על קליבלנד במשחק השישי בסדרת הגמר וסיימה אותה בניצחון 2:4. אחרי עונה בה הדומיננטיות שלה לא הוטלה בספק, עונה שבה סטפן קרי שבר את השיאים של עצמו והתעלה בצורה יוצאת דופן, הלוחמים הצליחו לשים מאחור את הפתיחה החלשה של סדרת הגמר, ולא מעט בזכות אנדרה איגודאלה הנהדר, שגרף את התואר ה-MVP, השיגו את התואר המיוחל. אגב, איגודאלה נבחר לשחקן המצטיין ברוב של שבעה קולות, שלוש יותר מלברון ג'יימס. סטף קרי לא קיבל ולו קול אחד.

סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס עם סטפן קרי. AP
לך לחגוג. סטיב קר/AP

מספרי המשחק

* סטיב קר הפך למאמן הרוקי הראשון שזוכה בטבעת מאז פט ריילי ב-1982.

* הווריירס ניצחו 83 משחקים במהלך העונה. רק שתי קבוצות הגיעו למספר ניצחונות כזה, או גדול יותר, במהלך ההיסטוריה: שיקגו בעונת 1995/96 ושיקגו, שוב היא, בעונת 1996/97.

* 25 הנקודות של אנדרה איגודאלה הם הכי הרבה שקלע מאז נובמבר 2013.

* אנדרה איגודאלה הפך ל-MVP הראשון בתולדות ה-NBA שלא פתח באף משחק בעונה הרגילה בחמישייה.

* לברון סיים את סדרת הגמר עם ממוצע של 35.8 נקודות, 13.3 ריבאונדים ו-8.8 אסיסטים למשחק. אף שחקן לפניו לא העמיד ממוצעים של לפחות 35 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.

* דריימונד גרין סיים עם טריפל דאבל שני בקריירה, והוא נמצא בחברה טובה מאוד: חמשת השחקנים האחרונים שהשיגו טריפל דאבל במשחקים 6 או 7 בגמר ה-NBA הם מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, טים דאנקן, לברון ג'יימס וג'יימס וורת'י.

* זה הטריפל דאבל הראשון של שחקן גולדן סטייט בגמר ה-NBA.

* 10 האסיסטים של גרין הם שיא קריירה בפלייאוף.

* גולדן סטייט מסרה 28 אסיסטים, הכי הרבה שלה בגמר.

* זה ההפסד הרביעי של לברון ג'יימס בגמר ה-NBA. בסך הכול, המאזן שלו בגמרים עומד על 4:2.

* גולדן סטייט הוכתרה לאלופה לראשונה מאז 1975. זה מרווח הזמן הכי גדול של קבוצה בין טבעת טבעת בתולדות ה-NBA.

* גולדן סטייט סיימה את העונה במאזן 0:58 במשחקים בהם הובילה ב-15 נקודות או יותר.

* אנדרה איגודאלה קלע פעמיים בפלייאוף 20 נקודות ומעלה. בשני המקרים זה היה בגמר.

* הווריירס, שסיימו את הרבע השלישי ביתרון 12, סיימה את הפלייאוף במאזן 0:13 במשחקים בהם הובילה בתום הרבע השלישי.

* גולדן סטייט קלעה 8 נקודות במתפרצות ברבע השלישי.

* עשרת הסלים הראשונים של גולדן סטייט באו כתוצאה מאסיסטים.

עוד באותו נושא

גולדן סטייט זכתה באליפות ה-NBA

לכתבה המלאה
אנדרה איגודאלה שחקן גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
עוד משחק נהדר. איגודאלה/רויטרס

* 11 מתוך 12 סלי השדה של הווריירס ברבע הראשון באו כתוצאה מאסיסטים.

* קליבלנד איבדה תשעה כדורים ברבע הראשון.

* הקאבס לא הצליחו להוציא זריקה ב-24 שניות שלוש פעמים ברבע הראשון, יותר פעמים ממה שגולדן סטייט עשתה זאת במשך כל הסדרה.

* בחמש וחצי הדקות הראשונות של הרבע השני גולדן סטייט קלעה רק 1 מ-10 מהשדה.

* אחרי 2 מ-10 מהשלוש במשחקים 2 עד 5, האריסון בארנס קלע 2 מ-2 במחצית הראשונה.

* לברון ג'יימס הפך לשחקן השישי שקולע לפחות 5,000 נקודות בפלייאוף בתולדות ה-NBA. הוא גם השחקן הצעיר ביותר שמגיע להישג הזה.

* גולדן סטייט קלעה במחצית הראשונה 19 נקודות כתוצאה מאיבודים של של הקאבס.

* ההבדלים במשחק הקבוצתי במחצית הראשונה: קליבלנד עם 13 איבודים ו-5 אסיסטים, גולדן סטייט עם 6 איבודים ו-16 אסיסטים.

* גולדן סטייט קלעה 17 נקודות בלבד ברבע השני, והשוותה את השיא השלילי שלה לנקודות ברבע זה בפוסטסיזן.

* הקאבס הובילו 16:29 בריבאונד במחצית הראשונה.

* אחרי רבע ראשון מנומנם, לברון ג'יימס קלע 11 מתוך 15 הנקודות שלו במחצית הראשונה ברבע השני.

שחקני גולדן סטייט ווריירס חוגגים את הזכייה באליפות. רויטרס
מגיע להם/רויטרס

התגובות

אנדרה איגודאלה, שקיבל את פרס ה-MVP, חגג בסיום: "אלוהים גדול. אני רוצה להודות לכל מי שהיה כאן. התחושה פשוט אדירה. דיברנו בדיוק על זה לאורך כל הסדרה. המשכנו להילחם, זה לא אמיתי. זה לא משנה מה אני עשיתי. קלענו זריקות גדולות. ידענו שאם נמשיך בצורה ששיחקנו כל העונה ננצח משחקים. כל השחקנים תרמו. זה הייעוד שלי. אני רוצה להיות בדיוק כמו סטף קרי כשאגדל. נזכור את זה הרבה זמן".

על ההגנה על לברון אמר איגודאלה: "אני מתכונן לרגע הזה 11 שנים. ללברון אין באמת חולשות במשחק. צריך לבחור דברים קטנים שיגרמו לו להרגיש לא בנוח. ניסיתי להוליך אותו שמאלה בחדירות, למשל. אני מכור לכדורסל, אז למדתי אותו במשך הרבה מאוד זמן".

סטפן קרי: "זה מיוחד מאוד. יש לנו קבוצה מיוחדת מאוד, השקענו לאורך כל העונה. לכולם יש חלק בזה, ונזכור את זה במשך הרבה זמן. ידענו שהם לא יוותרו, אבל עשינו מהלכים גדולים במאני טיים".

סטיב קר הוסיף: "ההקרבה שלנו הביאה את התואר הזה. אנדרה ודייויד נותרו מחוץ לחמישייה, הרבה שחקנים נתנו מעצמם הכול לאורך כל העונה. פיל ג'קסון, גרג פופוביץ', אני מודה לכולם. הייתה לי הזכות להתאמן תחת המאמנים הכי טובים שיש, וזכיתי לאמן גם שחקנים גדולים".

קליי תומפסון: "לראות איך גדלנו כקבוצה, התחברנו לאורך כל העונה, ואני גאה בדרך שעשינו. אני הולך לספר על זה לנכדים שלי".

על דריימונד גרין: "הוא מביא את הדברים האלה בכל ערב. הוא לא חשש מהרגע הזה, הוא לא פוחד מאף אחד. לא היינו יכולים לעשות את זה בלעדיו".

על החיבוק עם אביו: "זה היה גדול. זו התחושה הכי טובה בעולם".

סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס עם דריימונד גרין. AP
טריפל דאבל מרשים. גרין/AP

המאמן האלוף, סטיב קר, אמר בפתח דבריו: "אני רוצה לברך את דיוויד בלאט והצוות שלו, שהגיעו לגמר ועשו עבודה אדירה. הם הקשו עלינו בכל רגע מהגמר הזה. לברון הוא שחקן גדול ואני מברך את הקאבס. כדי לזכות בתואר, צריך לעבוד קשה וגם ליהנות מהרבה מזל. היה לנו המון מזל העונה והחבר'ה שלנו ידעו איך לנצל אותו".

קר הוסיף: "היו הרבה דיבורים העונה סביב השאלה האם אפשר לזכות עם קבוצה שמתבססת על שלשות. אבל מה שלא ממש דיברו השנה זה על ההגנה שלנו, שהייתה הכי טובה בליגה. היינו ראשונים גם באסיסטים ובעוד דברים וכשיש לך שילוב כזה, אתה תהיה טוב, לא משנה אם אתה מתבסס על זריקות לשתיים או לשלוש. העומק והכישרון שלנו עשו את העבודה".

על איגודאלה אמר קר: "לשמור על לברון ג'יימס זו העבודה הכי קשה בכדורסל ואחרי שלושה משחקים החלטנו להכניס את אנדרה לחמישייה כי הוא עשה את העבודה הכי טובה על לברון. התכנית של קליבלנד הייתה לעצור את סטף וקליי ולתת לאנדרה לנצח אותם בהתקפה וזה מה שהוא עשה. גם לסטף ולברון הגיע ה-MVP, אבל אנדרה הקריב את עצמו השנה, עלה לראשונה בקריירה מהספסל ועזר לכולם להיות טובים יותר. להאריסון ולכל האחרים. הוא קבע את הסגנון של הקבוצה שלנו, את האופי שלה. אין מתאים ממנו להיות ה-MVP של הגמר הזה".

על תחושותיו: "היה טירוף בחדר ההלבשה. אושר עילאי. כבר הייתי במקום הזה חמש פעמים בעבר כשחקן, אבל הפעם האחרונה שלי, עם הספרס, הייתה לפני 12 שנים. כמעט שכחתי כמה קשה הפלייאוף. חודשיים של לחץ בלתי נגמר וימים שאתה לא בטוח אם תצליח וימים שמרגישים טוב יותר. הייתה עכשיו תחושה של רוגע והנאה בחדר ההלבשה. אני לא יכול להסביר אפילו את כל מה שעובר לי בראש כרגע. לא יכולתי לחשוב על שום דבר בזמן הפלייאוף ועכשיו הכול יוצא. נהניתי לעמוד על במת האליפות ולשמוע את האוהדים שלנו חוגגים. אני זוכר את עצמי כשחקן מגיע לאורקל, משחק נגד קבוצות גרועות והאוהדים תמיד היו שם. אני שמח שעכשיו הם חוגגים".

קר הוסיף: "ראיתי את הקבוצה שלנו משחקת בשנים האחרונות וחשבתי שאם היא תשחק רק קצת יותר מהר, הכול יסתדר. מארק ג'קסון והצוות שלו בנו בשנים האחרונות קבוצת הגנה מצוינת והכול תלוי באיזון בין ההגנה להתקפה. הרגשתי שאם יהיו לנו יותר פוזשנים, נצליח יותר. הפציעות שהקאבס עברו היו יותר מדי עבורם. זו הייתה סדרה שונה עם קיירי ולאב. הקהל פה כל כך רועש ומצוין".

סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס עם אנדרה איגודאלה אחרי הזכייה באליפות. AP
שני גיבורי הסדרה. קרי ואיגודאלה/AP

סטף קרי התרגש: "לשבת כאן שש שנים אחרי עונת הרוקי שלי זה מדהים. לג'קסון היה חלק גדול ביצירת האופי שלנו, אבל סטיב הגיע לכאן וידע שיש לו הרבה כישרון. היו לו רעיונות משלו שהוא ניסה להטמיע בקבוצה, אבל הדבר החשוב הוא שכל החלטה שהוא קיבל קיבלנו גם אנחנו. הוא כבר היה אלוף NBA כשחקן, אז בטחנו בו. ניסיתי למנוע רעשי רקע, כי כל העניינים היו אליי בכל רגע. הסטטיסטיקה לא באמת משנה שום דבר. בסופו של דבר כל מה שחשוב זה לנצח. לקליי תומפסון למשל, לא היו מספרים גדולים היום, אבל הוא עשה עבודה גדולה שעזרה לנו לנצח. זה מה שלמדתי מהסדרה הזאת - למספרים אין חשיבות אמיתית כל עוד לא מנצחים".

קליי תומפסון על סטיב קר: "הוא מנהיג גדול. יש לו ידע על המשחק. אני פשוט גאה בו על בצורה שבה הוא איזן את הקבוצה, גרם לכל אחד לדעת מה התפקיד שלו והביא אותנו לכאן".

על איגודאלה: "הוא קיבל את התפקיד שלו כמו גבר, למרות שירד לספסל העונה. זה מגיע לו, הוא כישרון מיוחד".

סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס עם סטפן קרי. AP
עזר לקרי להגיע למטרה. סטיב קר/AP

דריימונד גרין, אחד ממצטייני המשחק: "הרגשנו שאנחנו קבוצה טובה מאוד. היינו בטוחים בעצמנו. הגענו רחוק מדי מכדי לתת לזה לברוח לנו עכשיו. אנדרה, שון, ברבוסה, בוגוט היו השחקנים שלנו מהספסל. על אנדרה הסתכלנו בכל פעם שהיינו צריכים להחזיר את השליטה במשחק. גם כשהאריסון בארנס פתח בחמישייה לאורך העונה, אנדרה היה מקצוען. הוא הציל לנו את העונה. בגלל זה הוא ה-MVP של הסדרה ומגיע לו להיות אלוף".

אמרו שאני לא יכול לשחק בליגה הזאת. אמרו שאני לא יכול לשמור, שאלו מה אני יכול לעשות בליגה. יש לי לב, וזה מה שמוציא אותי מהכלל. תמיד פקפקו בי. אמרו שאני לא יכול לשחק בליגה הזאת. אחרי עונת הרוקי שלי אמרו שאני בסדר בהגנה, ושאם לא אשפר את היכולות שלי בהתקפה לא אוכל להמשיך לשחק בליגה. עכשיו אני אלוף, אף אחד לא יכול להגיד לי שום דבר".

שון ליבינגסטון: "להיות השחקן השישי במהלך כל העונה, אפילו בפלייאוף, ואז לשנות את התפקוד שלך בגמר, זה מדהים. זה מה שמגדיר את הקבוצה שלנו. הייתה לו את המשימה הכי קשה בסדרה, והוא עמד בזה יפה מאוד".

על החזרה שלו מהפציעה: "אין לי מילים. אני פשוט מודה לאלוהים, למאמן שלי ולחבריי לקבוצה. זה היה מסע כל כך ארוך. למעשה היו לי שתי קריירות, אפילו חייתי פעמיים כמו שאני מרגיש".

ככה נראתה ההצבעה לפרס ה-MVP

תאמינו או לא, אבל האריסון בארנס שתה אלכוהול לראשונה בחייו בסיום

ככה זה נגמר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully