וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "כמאמן העתיד אף פעם לא מובטח, אני צריך להוכיח את עצמי"

מאמן הקאבס התייחס לעתידו בשיחה עם וואלה ספורט, אחרי שאמר במסע"ת: "זה שאין האפי אנד לא אומר שזה לא היה סיפור טוב". בקליבלנד מעריכים כי המשרה של בלאט בסכנה. וגם: סמית' כמעט נרדם בנאום המחצית של בלאט

צילום וידאו: אוהד גרינוולד, עריכת וידאו: רן צימט

העונה הקסומה של דיוויד בלאט וקליבלנד קאבלירס הגיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) לסיומה, עם הפסד 105:97 לגולדן סטייט שחרץ את גורל סדרת הגמר וקבע 2:4 לווריירס בסיכום. הקאבס, שסומנו מלכתחילה כאחת המועמדות לזכות בטבעת, סבלו רבות מהפציעות של שחקני המפתח שלה, במיוחד בפלייאוף בו נאלצה להסתדר במשך שלבים רבים ללא קווין לאב וקיירי אירווינג, אך תצא לפגרה בראש מורם, אחרי שהצליחה לאתגר את אחת האלופות היותר דומיננטיות שנראו בשנים האחרונות בגמר.

המסע החלומי של המאמן הישראלי, שלפני קצת יותר משנה כמעט פוטר ממכבי תל אביב, לא הסתיים בתואר הפעם, אך הוא מקווה מאוד שיעשה צעד נוסף קדימה בעונה הבאה ויגרוף תואר נוסף לארון העמוס ממילא שלו. אגב, היה זה המשחק האחרון בקריירה של שון מריון, שהודיע כבר לפני כמה שבועות כי יתלה את הנעליים בגיל 37, אחרי קריירה שכללה זכייה באליפות עם דאלאס ב-2011 וארבע הופעות באולסטאר.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס מתראיין לשליח וואלה ספורט. GettyImages
סיום חמוץ למסע מתוק. דיוויד בלאט/GettyImages

מספרי המשחק

* לברון סיים את סדרת הגמר עם ממוצע של 35.8 נקודות, 13.3 ריבאונדים ו-8.8 אסיסטים למשחק. אף שחקן לפניו לא העמיד ממוצעים של לפחות 35 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.

* סטיב קר הפך למאמן הרוקי הראשון שזוכה בטבעת מאז פט ריילי ב-1982.

* הווריירס ניצחו 83 משחקים במהלך העונה. רק שתי קבוצות הגיעו למספר ניצחונות כזה, או גדול יותר, במהלך ההיסטוריה: שיקגו בעונת 1995/96 ושיקגו, שוב היא, בעונת 1996/97.

* 25 הנקודות של אנדרה איגודאלה הם הכי הרבה שקלע מאז נובמבר 2013.

* דריימונד גרין סיים עם טריפל דאבל שני בקריירה, והוא נמצא בחברה טובה מאוד: חמשת השחקנים האחרונים שהשיגו טריפל דאבל במשחקים 6 או 7 בגמר ה-NBA הם מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, טים דאנקן, לברון ג'יימס וג'יימס וורת'י.

* לברון ג'יימס הוא היחיד אי פעם שהוביל סדרת גמר בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים.

* זה הטריפל דאבל הראשון של שחקן גולדן סטייט בגמר ה-NBA.

* 10 האסיסטים של גרין הם שיא קריירה בפלייאוף.

* גולדן סטייט מסרה 28 אסיסטים, הכי הרבה שלה בגמר.

* זה ההפסד הרביעי של לברון ג'יימס בגמר ה-NBA. בסך הכול, המאזן שלו בגמרים עומד על 4:2.

* גולדן סטייט הוכתרה לאלופה לראשונה מאז 1975. זה מרווח הזמן הכי גדול של קבוצה בין טבעת טבעת בתולדות ה-NBA.

* גולדן סטייט סיימה את העונה במאזן 0:58 במשחקים בהם הובילה ב-15 נקודות או יותר.

* אנדרה איגודאלה קלע פעמיים בפלייאוף 20 נקודות ומעלה. בשני המקרים זה היה בגמר.

* הווריירס, שסיימו את הרבע השלישי ביתרון 12, סיימה את הפלייאוף במאזן 0:13 במשחקים בהם הובילה בתום הרבע השלישי.

* גולדן סטייט קלעה 8 נקודות במתפרצות ברבע השלישי.

* עשרת הסלים הראשונים של גולדן סטייט באו כתוצאה מאסיסטים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
לא לזה הוא פילל. לברון מאוכזב/AP

* 11 מתוך 12 סלי השדה של הווריירס ברבע הראשון באו כתוצאה מאסיסטים.

* קליבלנד איבדה תשעה כדורים ברבע הראשון.

* הקאבס לא הצליחו להוציא זריקה ב-24 שניות שלוש פעמים ברבע הראשון, יותר פעמים ממה שגולדן סטייט עשתה זאת במשך כל הסדרה.

* בחמש וחצי הדקות הראשונות של הרבע השני גולדן סטייט קלעה רק 1 מ-10 מהשדה.

* אחרי 2 מ-10 מהשלוש במשחקים 2 עד 5, האריסון בארנס קלע 2 מ-2 במחצית הראשונה.

* לברון ג'יימס הפך לשחקן השישי שקולע לפחות 5,000 נקודות בפלייאוף בתולדות ה-NBA. הוא גם השחקן הצעיר ביותר שמגיע להישג הזה.

* גולדן סטייט קלעה במחצית הראשונה 19 נקודות כתוצאה מאיבודים של של הקאבס.

* ההבדלים במשחק הקבוצתי במחצית הראשונה: קליבלנד עם 13 איבודים ו-5 אסיסטים, גולדן סטייט עם 6 איבודים ו-16 אסיסטים.

* גולדן סטייט קלעה 17 נקודות בלבד ברבע השני, והשוותה את השיא השלילי שלה לנקודות ברבע זה בפוסטסיזן.

* הקאבס הובילו 16:29 בריבאונד במחצית הראשונה.

* אחרי רבע ראשון מנומנם, לברון ג'יימס קלע 11 מתוך 15 הנקודות שלו במחצית הראשונה ברבע השני.

* 25 הנקודות של איגודאלה במשחק האליפות היו הכי הרבה שלו במשחק כלשהו ב-NBA מאז נובמבר 2013 (32 מול פילדלפיה).

אוהדי קליבלנד קאבלירס מאוכזבים. GettyImages
למודי אכזבות. אוהדי הקאבס/GettyImages

התגובות

"אני רוצה להודות לשחקנים ולצוות שלי", פתח דיוויד בלאט את דבריו במסיבת העיתונאים המסכמת. "אף פעם לא ויתרנו, אף פעם לא השתמשנו בתירוצים. זה תהליך, אתה לא מתעורר יום אחד ומצפה לזכות באליפות סתם ככה. השחקנים שלנו עשו יותר ממה שכל אחד יכול לצפות. הארגון של הקאבס נתן לנו את האפשרות להיות מוצלחים ותחרותיים כמו שהיינו. קיבלנו את כל הצ'אנסים כדי להיות הקבוצה הטובה שהיינו. החבר'ה שלנו סחבו אותנו בצורה מרשימה, שיחקו כדורסל טוב וייצגו את קליבלנד ואוהיו בצורה הכי טובה שאפשר. קשה מאוד להפסיד, עוד יותר קשה לסיים עונה ככה. לא לכל סיפור יש האפי אנד, אבל זה לא אומר שהסיפור לא טוב. הסיפור שלנו היה טוב ומרשים".

על השחקנים החסרים: "ברור שהיינו רוצים להגיע לגמר כקבוצה שלמה. אני מרגיש רע בשביל קווין וקיירי כי הם עשו כל כך הרבה כדי שנהיה כאן. זה היה יכול להיות משמעותי אם הם היו פה, אבל לא דרשנו סימפטיה כשהם לא היו כאן, אף פעם לא השתמשנו בתירוצים, ולא נעשה את זה גם עכשיו. החבר'ה האלה יחזרו, הם יהיו בריאים ונגיע גם בעונה הבאה".

על העתיד עם לברון: "אני חושב שלברון שחקן אדיר, אבל הוא הפך למנהיג נהדר, הוא הפך לבחור שהתפתח באופן שבו התפקיד שלו הוגדר בתוך הקבוצה. זה היה מאתגר, אבל גם צ'אנס טוב לאמן את השחקן הכי טוב בעולם. הוא נלחם עבורנו, הוא הנהיג אותנו והוא עשה כל ניסיון כדי לגרום לזה לעבוד. אני נותן לו הרבה קרדיט על זה. הוא עזר לי מאוד בהרבה מאוד דרכים, זה כבוד גדול לעבוד איתו. הייתה לו את אחת העונות הכי טובות בקריירה שלו, ואני שמח שהיה לי חלק בזה".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
"הסמול בול היה אלמט קריטי בסדרה". דיוויד בלאט/AP

על העונה הזאת לעומת עונות אחרות: "לכל סדרה יש חיים משלה. קשה מאוד להשוות עונה אחת לשנייה. הייתי אומר שאותגרתי לשחק משחק שונה, אפילו להתמודד בעולם שונה. ה-NBA שונה לחלוטין מכל מה שהייתי מעורב בו לפני כן. קיבלתי עזרה גדולה. כמובן שזה היה קשה מאוד. הכרתי עולם חדש, ובכל יום חדש למדתי משהו אחר. בורכתי בשחקנים נהדרים ובהזדמנות גדולה למצוא את הדרך שלי. בסופו של דבר הגענו מרחק שני ניצחונות מאליפות, זה לא רע".

על השינוי של סטיב קר והסמול בול של גולדן סטייט: "זה היה אלמנט קריטי בסדרה הזאת. מצד שני, אני חושב שהרבה ממה שקרה לנו צריך לשייך לדברים בסיסיים יותר. במשך העונה קלענו מצוין מהשלוש, אבל בגמר קלענו באחוזים נמוכים מאוד. אחרי משחק 3 איבדנו את הקצב שרצינו להכתיב, יש לסמול בול שלהם חלק בזה, ולעומק שלהם הייתה השפעה גדולה. אלה היו הדברים שהכריעו את הסדרה".

על העבירות שביצעו הקאבס על אנדרה איגודאלה, והעובדה שלא השתמשו בטקטיקה הזאת במשחק השישי: "היינו פחות או יותר במשחק, אז לא הרגשתי צורך לשנות. אני שונא את הטקטיקה הזאת, אני מחכה שה-NBA תעשה משהו בנוגע לזה בקיץ. השתמשנו בזה במשחק האחרון, אבל במשחק הזה לא נראה שזה השתלם לנו".

גארד קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג. GettyImages
החרטה הכי גדולה של בלאט. אירווינג/GettyImages

בלאט המשיך במסכת הסיכומים של העונה בשיחה עם נציגי התקשורת הישראלים ואמר: "המשחק האחרון היה פחות טוב, למרות שבאנו בהרגשה שאפשר לנצח ולגרור את הסדרה למשחק שביעי. למען האמת ההבדלים נתנו את אותותיהם בסוף. הם פשוט היו קבוצה יותר עמוקה מאיתנו בגלל הפציעות שלנו. ההבדלים הורגשו ולא מצאנו את הדרך להתגבר על זה".

על מיצוי הפוטנציאל: "אתה לא מרגיש טוב במיוחד עם שום דבר אחרי שאתה מפסיד, אבל אם מסתכלים על זה בעיניים אובייקטיביות, אני חושב שעם המצב הקיים בקבוצה עשינו כמעט הישג. גררנו את הקבוצה הכי טובה בליגה לשישה משחקים בגמר ה-NBA".

על העונה הבאה: "יש לנו קיץ מאוד מעניין ומאוד מאתגר. יש לנו שחקנים שאנחנו רוצים להחתים ולהשאיר, יש כמה מקרים של אי וודאות לגבי מי יישאר עוד עונה, מי יבקש חוזה ארוך טווח. כל זה צריך להתחבר עם תקרת השכר ועם האפשרות שנהיה קבוצה שעוברת את תקרת השכר. זה אומר שנצטרך לקחת כמה החלטות קשות כדי להשאיר את הקבוצה כמה שיותר ביחד ובאותו זמן לא לפוצץ לחלוטין את התקציב של הקבוצה, כי המיסוי על קבוצות שעוברות את תקרת השכר מאוד כבד".

על העובדה שלפני שנתיים היה רחוק מאוד מגמר ה-NBA: "הייתי אומר שהשתן עלה לי לראש. אבל תמיד ידעתי שאאמן ב-NBA. ידעתי שאהיה פה באיזשהי צורה. לא הייתי מאמין שבעונה הראשונה שלי ב-NBA אאמן את לברון ג'יימס ונגיע לגמר ה-NBA, זה היה קצת יומרני מצידנו".

על לברון ג'יימס: "אני מאוד רוצה להאמין שהוא יישאר. הוא חזר הביתה כדי לעשות משהו מיוחד ולקח על עצמו אחריות כבדה, וגם הלך עם הלב שלו כדי להחזיר את המשפחה שלו הביתה ולהשיג מחדש את היוקרה שלו כאדם שגדל באזור הזה. קשה לי להאמין שהוא יעזוב את קליבלנד".

על פורמט המשחקים בגמר וריבוי הטיסות במהלך הסדרה: "זו השיטה הכי טובה, אבל העונה עצמה לא בנויה נכון. צריך להאריך את העונה בעוד שבועיים ולהוריד את מספר משחקי ההכנה".

בלאט בחר את הרגע הכי משמח שלו במהלך העונה: "מקצועית, ההעפלה לגמר, שזה דבר לא קטן בפני עצמו. לא נתנו לנו יותר מדי צ'אנסים, אז לקחת את המזרח ולהגיע לגמר זה הישג. הדבר הכי קשה היה לראות את קווין לאב וקיירי אירווינג נופלים ומאבדים את ההזדמנות לעזור לנו לזכות באליפות".

על עתידו בקליבלנד: "כמאמן, העתיד שלך אף פעם לא מובטח בשום מקום. אתה צריך להוכיח את עצמך כל יום, ולהיות כמה שיותר טוב שאפשר. זה האתגר בלהיות מאמן. כולם אוהבים לדבר כמו מאמנים וכולם אוהבים לבקר כמו מאמנים, אבל לא כולם יכולים להיות מאמנים, כי זאת לא עבודה קלה".

בסיום המשחק נשאל העיתונאי כריס פידור מ-Cleveland.com על האפשרות שהמשרה של בלאט תהיה בסכנה והשיב: "כן, אני מקבל את התחושה הזאת. האמת היא שלא כולם בצד שלו. זה היה ככה כל העונה".

אגב, בסיום פגש בלאט את אגדת ה-NBA ביל ראסל, אחד מאלילי ילדותו בשנותיו המוקדמות בבוסטון, שם כיכב סנטר הסלטיקס בשנות ה-60 המאוחרות. בלאט אמר לראסל" "כל החיים חיכיתי לפגוש אותך", וזכה ממנו למחמאות, כשהגיב: "אתה מאמן טוב, היית חסר מזל".

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
מתקשה להתאושש. לברון/AP

לברון ג'יימס נראה מאוכזב במיוחד: "היו הרבה פרקים בספר של העונה הזאת. בשבילי זו לא הצלחה אם אתה מפסיד בסופו של דבר, אבל חזרנו להיות קונטנדריים, וזה המקום שהפרנצ'ייז הזה צריך להיות בו. איבדנו את קווין לאב ואת קיירי אירווינג, שני אולסטארים, אבל היה יותר מדי כישרון שישב בחוץ עם חליפות. ניסיתי לעשות הכול. כדי לזכות באליפות אתה חייב להיות בריא, בכושר טוב, ושיהיה לך קצת מזל. אנחנו לא היינו בריאים ולא היה לנו מזל. זה הסיפור".

על ההחלטה לחזור לקליבלנד ואיך היא השתלמה: "המשפחה שלי שמחה וזה הופך את העבודה לקלה יותר. אני מנסה לעשות את הכי טוב שלי על המגרש, ואני מקווה שזה מספיק. אני מעדיף לא להגיע לפלייאוף מאשר להגיע לגמר ולהפסיד. קשה לי עם העובדה שהגעתי לגמר ארבע פעמים והפסדתי. אם אהיה לי מספיק מזל ואגיע למעמד הזה שוב, אהנה יותר. הייתה מעמסה גדולה על הגוף שלי בסדרה הזאת. עשיתי הרבה דברים טובים בעונה הזאת, ואני מקווה להמשיך בכיוון הזה".

על התחושות בהשוואה להפסדים אחרים בגמר: "אין הרבה מה לומר. אתה מגיע לנקודה הזאת, הפסדתי בגמר ארבע פעמים וניצחתי פעמיים. להפסיד זו לא תחושה טובה, אבל צריך להרים את עצמך ולנסות לעשות את זה שוב. אני מנסה להיות מוצלח בכל דבר שאני עושה, לתת הכול לחבריי לקבוצה ולצוות המאמנים, וכשזה לא מצליח, זה כואב. זה אוכל אותי בגלל שאני יודע שהייתי יכול להיות טוב יותר".

שחקן קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג. AP
איתו זה היה נראה אחרת? אירווינג/AP

על גודל ההישג של הקאבס העונה: "אני רואה כדורסל הרבה זמן ולא ראיתי אף פעם קבוצה שהגיעה לגמר ה-NBA כשהיא חסרה שני אולסטארים. הצלחנו להגיע לגמר בכל זאת, היו לנו שלושה פליימקרים בחוץ, וברמה הזאת אתה זקוק לכל הכלים שלך".

על האופן בו שיחק בגמר והעומס עליו: "נהניתי מהתחרות. לא נהניתי לכדרר כל כך הרבה זמן ולזרוק כל כך הרבה. לא מסרנו הרבה אסיסטים היום, ולא מנצחים ככה משחק כדורסל. לזה הקבוצה הייתה זקוקה".

על ההתאמות של קליבלנד במהלך הסדרה: "זו הייתה סדרה מצוינת עד שנגמר המשחק החמישי. היו לנו הזדמנויות היום, אבל נגמר לנו הכישרון. ניסינו עד כמה שיכולנו. הם היו בריאים במשך כל העונה, אני לא זוכר דבר כזה. זה בא לידי ביטוי בסדרה הזאת".

על סדרת הגמר הכי מאכזבת שהייתה לו: "כולם היו מפסידים באותה מידה. אין הבדל בין ההפסדים. זה לא משנה אם אתה משחק במיאמי, בקליבלנד או במקום אחר".

הבעלים דן גילברט סיכם

אליל ילדותו של בלאט ניסה לנחם אותו בסיום

ברשת צחקו על לברון

ג'יי אר סמית' נרדם בתדרוך המחצית של בלאט?

סלפי מנצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully