וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט זכתה באליפות ה-NBA

החלומות של דיוויד בלאט ולברון ג'יימס להביא אליפות לעיר קליבלנד אחרי 51 שנה הסתיימו כאשר הווריירס חגגו באוהיו עם 97:105 נהדר וגרפו את התואר לראשונה מזה 40 שנה, אחרי 2:4 גדול בסדרת הגמר

צילום וידאו: אוהד גרינוולד, עריכת וידאו: רן צימט
שחקני גולדן סטייט ווריירס חוגגים את הזכייה באליפות. רויטרס
יש אליפות/רויטרס

גולדן סטייט ווריירס זכתה הבוקר, אור ליום רביעי, באליפות ה-NBA לעונת 2014/15. הקבוצה מאוקלנד, שהייתה הטובה ביותר בליגה לאורך העונה כולה וסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון ועם מאז 15:67 מצוין, השלימה ניצחון 2:4 בסדרת הגמר של הליגה מול קליבלנד ומאמנה דיוויד בלאט. הווריירס חגגו את האליפות בזכות 97:105 במשחק השישי, שנערך באוהיו והותירו את בלאט, לברון ג'יימס והקאבלירס ללא התואר.

זו האליפות השנייה בתולדות הווריירס בגולדן סטייט, הראשונה שלהם מאז 1975 וכאמור, היא בהחלט מוצדקת לאור העונה הנהדרת שעברה על המועדון, שלא מזמן היה אחד החלשים ביותר ב-NBA. המאמן סטיב קר, בעונתו הראשונה בתפקיד ובכלל, כמאמן ראשי בליגה, הוביל חבורה מרתקת ותוססת שהציגה משחק התקפה מסחרר ומשחק הגנה קשוח, הכול כמובן בכיכובו של ה-MVP של הליגה, סטפן קרי ובתוספת הצוות המסייע בו בלטו קליי תומפסון, אנדרה איגודאלה, אנדרו בוגוט, דריימונד גרין, האריסון בארנס ואחרים.

הווריירס פתחו את המשחק בצורה נהדרת. הם התעלמו מהקהל התוסס ב"קיו ארנה" של קליבלנד וסיימו את 12 הדקות הראשונות עם 15:28. אלא שהקאבלירס סירבו להרים ידיים ובזכות רבע שני מצוין, בו קיזזו את הפער לאיטם, ירדו להפסקה במינוס שתי נקודות בלבד, 45:43. בדקות הראשונות של המחצית השנייה, קליבלנד עוד עלתה ליתרון, אבל זו גם הייתה שירת הברבור של העונה שלה. הווריירס ענו בריצה מצוינת ולא הביטו שוב לאחור, בדרך אל הניצחון והתואר.

סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס עם סטפן קרי. AP
סטיב וסטף/AP

מדד הכוכבים

לברון ג'יימס שוב לקח את כל קליבלנד על הגב, עם 32 נקודות, לא פחות מ-18 ריבאונדים ותשעה אסיסטים, אך גם עם שישה איבודים. הוא סבל גם הפעם מאחוזים רעים מהשדה, עם 13 מ-33 כולל 2 מ-10 לשלוש.

מנגד, סטפן קרי לא הפציץ, אבל כן הגיע ל-25 נקודות. הוא גם הוריד שישה ריבאונדים ומסר שמונה אסיסטים, יחד עם שלוש חטיפות. קרי סיים עם 8 מ-19 מהשדה, כולל 3 מ-11 לשלוש.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
גמר שישי, הפסד רביעי. לברון/GettyImages

מהלך המשחק

המשחק נפתח בצורה מעט מבולבלת ואחרי חמש דקות התוצאה עמדה רק על 6:7 לקאבס. הווריירס יצאו מההלם, נכנסו לקצב ועלו ל-11:17. קליבלנד ניסתה להישאר בתמונה, אבל השלשות החלו ליפול בקצב מסחרר מן העבר השני וב-15:23, בלאט לקח פסק זמן. האורחים פשוט לא עצרו לרגע והרבע נגמר ב-15:28 מבטיח מאוד עבורם.

רגע לפני שהמשחק ברח לה, קליבלנד ניסתה להתעורר מעט והורידה ל-31:24, כשקליי תומפסון צובר עבירה שלישית מאוד מוקדמת ויורד לספסל. הווריירס קצת נעצרו בהתקפה, בעיקר בזכות טימופיי מוזגוב, שסיפק כמה חסימות כולל אחת אדירה על איגודאלה. הקאבס ניצלו את הדקות הטובות וצימקו עד 32:27. בארנס הרגיע מעט את המומנטום הזה עם שלשה חשובה במעבר. אלא שגם זה לא עצר את הקאבס והם נגסו עוד ועוד בהפרש, עד שפולו-דאנק אדיר של טריסטן תומפסון בהפסקה האחרונה של המחצית קבע 43:45 בלבד לווריירס בהפסקה.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
עונה משוגעת הסתיימה עם הופעה בגמר, אבל בלי תואר. בלאט/AP

כמו בפתיחת המשחק, גם אל המחצית השנייה עלתה קליבלנד עם אנרגיות ותומפסון סידר לה יתרון ראשון מזה דקות ארוכות, 45:47. גולדן סטייט ענתה עם שתי שלשות ודאנק של איגודאלה וחזרה להוביל, 47:53, ארבע דקות בתוך המחצית השנייה. הבריחה של הווריירס נמשכה, קרי מצא את איגודאלה לעוד דאנק וזה כבר 51:61. אזילי נכנס לעניינים, הריץ את גולדן סטייט קדימה ועם דאנק אדיר פלוס עבירה, קבע 55:69 וזה נראה גמור. הרבע הסתיים ב-61:73. הווריירס בדרך לאליפות.

קליבלנד יצאה לקרב נואש אחרון, לברון חטף ודהר לדאנק ופתאום, 10:13 לסיום, זה רק שבע הבדל - 68:75. קרי הרגיע עם שלשה גדולה, סמית' ענה בשלשה משלו, אבל איגודאלה תפר עוד אחת מחוץ לקשת וקרי הוסיף עוד אחת. משם ועד לסיום התנהל לו גארבג' טיים די ממושך, כאשר דריימונד גרין משיג טריפל דאבל והחגיגות של אוהדי גולדן סטייט מתחילות וקליבלנד רק מצליחה לצמק מעט לקראת הסיום עם כמה שלשות של סמית', שהורידו לארבע בלבד. זה נגמר עם 97:105 וגולדן סטייט, לראשונה מזה 40 שנה, היא אלופת ה-NBA!

עוד באותו נושא

בלאט: "אתה לא מתעורר יום אחד וזוכה באליפות סתם כך, זה תהליך"

לכתבה המלאה
סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
העונה שלו. קרי/GettyImages

סטטיסטיקה

את הווריירס הובילו קרי ואנדרה איגודאלה, שכל אחד מהם סיים עם 25 נקודות. דריימונד גרין סגר את המשחק עם טריפל דאבל, שכלל 16 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. פסטוס אזילי ושון ליבינגסטון קלעו 10 נקודות כל אחד, האריסון בארנס הוסיף 9, קליי תומפסון ולאנדרו ברבוסה 5 כל אחד ודייויד לי שותף לדקה ולא קלע.

מנגד, לברון הגיע ל-32, ג'יי אר סמית' קלע 19, טימופיי מוזגוב סיים עם 17 ו-12 ריבאונדים, טריסטן תומפסון עם 15 ו-13 ריבאונדים. אימן שאמפרט קלע 8, ג'יימס ג'ונס 5 ומת'יו דלבדובה, רק נקודה.

ככה זה נגמר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully