וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוסניה ועד בוסניה: המשחק שייקבע את גורלו של קמפיין הנבחרת

12.6.2015 / 14:30

מה החלק של השחקנים באופוריה ההרסנית שיצר המשחק הקודם מול בוסניה, ומה החלק של גוטמן. מה הלקח החשוב שנלמד מאותו משחק ועד הערב, והאם ניישמו כדי להימנע מהדחה. הבלוג של איציק יצחקי חוזר לאירועים, הסיפורים והמסקנות בין שני המשחקים מול יריבת ישראל על המקום ה-3

צילום: יניב טוכמן, עריכה: מתן חדד

כשבנבחרת ישראל מנסים להיזכר באירועי המשחק הקודם מול בוסניה וכל ההשלכות שלו שבאו מספר חודשים אחר כך, עולה אצלם דמות ידועה – אבי לוזון, שלפי תדמיתו בתקשורת הוא סמל הראוותנות ללא כיסוי של הקמפיינים הקודמים בהם עוד היה יו"ר ההתאחדות. "הוא הסתובב כמו טווס במסדרונות אחרי בוסניה, כאילו הוא קבע את המערך לפני המשחק הזה. שמעתי גם את הדברים שלו בתקשורת, הוא טען שהמתמטיקה פשוטה ודיבר על הבטחת המקום השלישי. איפה נשמע דבר כזה? למה בכלל נתתם לו ביטוי?", כעסו בנבחרת, שם היה מי שאמר שגם עופר עיני בעצמו לא אהב את ההתבטאויות.

אלא שהפעם קשה לכוון את זרקור האופוריה שיצר המשחק הגדול ההוא נגד בוסניה רק לסמל "הליגה השישית בטיבה באירופה". הפעם, יש כאלה שסבורים, לא כולם, שגם גוטמן נכנע לפסטיבל המוקדם והמיותר, כשהרמז הראשון לכך ניתן כבר במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, בה זכה למחיאות כפיים והשתחווה בחזרה. "במבט מהצד זה היה נראה כאילו אלי עם הראש ביורו, למרות שקשה לומר זאת על אדם כזה, שגם אם יצטרף נקודה אחת עד סוף הקמפיין כדי לעלות, הוא יחשוש", אמר גורם בנבחרת.

בין אם זה גוטמן, ובין אם זה משהו אחרי, ישראל תפגוש הערב (21.45, ערוץ 1) את אותה נבחרת שיצרה לנו את האשליה ושאולי תיקח מאיתנו את היורו. אז מה קרה באמת בין בוסניה לבוסניה. מה היה החלק של המאמן, מה היה החלק של השחקנים, ומה הלקח החשוב שנלמד בין שני המשחקים. לקח, יש לקוות, שנספיק ללמוד בזמן, ולא רק אחרי שנצא מתמונת הסיכויים.

אלי גוטמן לשחקנים: "אל תעיפו כדורים". בן הרוש יפתח?

בבוסניה מבקרים את האבטחה הישראלית: "זה כדורגל, לא מלחמה"

האריס מדוניאנין: "אני לא שונא את ישראל"

שליחנו לבוסניה על הימים הלא פשוטים של אופיר מרציאנו

הפער בין הנבחרת לסיטי, המהפך של בוסניה: אדין דז'קו בראיון בלעדי

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
פוגש את אותה נבחרת שיצרה לנו את האשליה ושאולי תיקח מאיתנו את היורו. גוטמן/ברני ארדוב

מי יצר את אותה אופוריה שמטלטלת אותנו עד עכשיו ומביאה אותנו למשחק גורלי בלי יותר מדי ביטחון? הדעות חלוקות. יש כאלה שמכוונים באמת את הזרקור גם לגוטמן, והטיעון שלהם מתחיל ונגמר במשחק מול בלגיה, שבא אחרי המפלה הצורבת באמת מול ויילס. מול בלגיה, אומרים, הבנו את מקומנו ומהו סגנון המשחק שבאמת מתאים לנו. "גוטמן רק רצה לסיים את המשחק הזה בשלום. שנראה טוב. התוצאה פחות עניינה אותו כי הוא חשש מהתגובות מסביב, להשלכות של תבוסה במשחק הזה. לכולם היה ברור שאם נקבל עוד תבוסה בטדי, הנבחרת מתפרקת. שאין סיכוי לעלות. למזלנו, הנבחרת נראתה טוב ותיקו היה משקף. אתה שואל אם נזכרנו מאוחר מדי? יכול להיות. אבל עכשיו יש לנו הזדמנות לתקן".

"מול ויילס", מוסיפים בנבחרת, "לחצנו גבוה מדי", וטוענים כי ההתנהלות של המאמן לאחר המשחק מול בוסניה יצרה את התחושה שהובילה לסגנון הזה. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להגיע למשחק מול שמונה שחקנים בפרמיירליג וגארת' בייל ולחשוב שאנחנו פייבוריטים בלי להיות ממושמעים טקטית. האימונים של אלי באותו שבוע היו הכי מושקעים מכל הקמפיין הזה. הוא חזר על עקרונות המשחק, אבל בשטח היריב גבר עלינו. לא היינו קרובים אחד לשני. אלי ביקש שנכתיב קצב, ומהרגע הראשון הם שלטו".

מי שרוצה להמחיש את החלק של גוטמן, מתבסס גם על ההרכב איתו עלה מול ויילס, ואיך לא הלך עם האמת המקצועית שלו. "אנחנו מרגישים שהוא לא שלם עם מה שהוא עושה. הוא היה רוצה לעלות עם בן שהר ולא עם ליאור רפאלוב. יש מן הרגשה שהוא לא עושה את זה מכל הלב. הוא כאילו מוכרח, בגלל הלחץ מסביב והעובדה שרפאלוב הפך לכוכב בתקופה האחרונה. אבל הוא לא שלם, לא שלם, וזאת בעיה", אמרו באותו שבוע גורמים בנבחרת.

"במסיבת העיתונאים האחרונה לפני המשחק", ציין השבוע גורם הבקיא בהלך הרוח בנבחרת, "גוטמן אמר ששחקנים כמו רפאלוב, דמארי וזהבי הם וירטואוזים, שהוא שואב ביטחון ממה שהיה במגרש נגד בוסניה. תגיד לי אתה, זה לא נשמע יהיר?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ליאור רפאלוב שחקן נבחרת ישראל (שמאל) מול יאן ורטונגן שחקן נבחרת בלגיה. ברני ארדוב
גוטמן אולי רצה את שהר מול בלגיה, אבל הלחץ מסביב הכריע לטובת רפאלוב/ברני ארדוב
"אנשים צחקו על גוטמן אחרי מסיבת העיתונאים ההיא, שבה הוא אמר שבייל שומר כוחות לנבחרת, אבל כל השבוע, בשיחות איתנו, הוא הזהיר שהוא יודע מה הולך לקרות. וזה קרה, בייל וראמזי התעללו בנו. אתם העיתונאים טוענים שהיה קשה לעצור אותו. אבל זה לא נכון. עובדה שעצרנו את

ההדגשה של גוטמן לפיה הוא מרוצה מהמחצית השנייה מול בלגיה, כאילו חזרנו לעידן ההפסדים בכבוד, מרגיזה אנשים מסוימים בנבחרת. אבל זו תהיה טעות לחשוב שאותה התרסקות מול ויילס ובלגיה שייכת רק לשכרון הכוח אליו נכנס הנבחרת וגוטמן, לטענת מבקריו, אחרי בוסניה. גוטמן, טוענים אנשים בנבחרת, מרגיש כי הוא הכין את הסגל שלו בצורה טובה מאוד למשחק הזה. אלא שבנבחרת טוענים שהשחקנים לא נשמעו להוראות והובילו להתרסקות. "מה קרה לנו באותו משחק? פשוט מאוד. בא המשחק נגד בוסניה ויצר כאן אופוריה שלא הייתה שנים בנבחרת. שחקנים היו עם האף למעלה, הגיעו למשחק נגד ויילס כאילו מי זה גארת' בייל", אמר גורם בנבחרת והסביר: "אנשים צחקו על גוטמן אחרי מסיבת העיתונאים ההיא, שבה הוא אמר שבייל שומר כוחות לנבחרת, אבל כל השבוע, בשיחות איתנו, הוא הזהיר שהוא יודע מה הולך לקרות. וזה קרה, בייל וראמזי התעללו בנו. אתם העיתונאים טוענים שהיה קשה לעצור אותו. אבל זה לא נכון. עובדה שעצרנו את רונאלדו. עובדה שהזאר לא התעלה בטדי. אולי הייתה בעיה בהכנה המנטלית".

אבל בעיה בהכנה המנטלית לא הייתה. כי גוטמן הקרין מצגות כדי לטפל בעניין המנטלי. הוא באמת ניסה להוריד את השחקנים לקרקע, אבל משהו אחר שקרה באותו משחק גרם לנבחרת לקרוס – האסטרטגיה. לא אופוריה, לא חגיגות מוקדמות, פשוט שכחנו איך נבחרת ישראל צריכה לשחק: כמו נבחרת קטנה. בשיחות עם אבי לוזון לקראת הקמפיין השני שקיבל הזכיר גוטמן שכדי לעלות שלב, הפעם חייבים לנצח גם את הגדולות. בבית. אחרי הניצחון על בוסניה, גוטמן הבין שתיקו או ניצחון על ויילס בבית יקדם את הנבחרת באופן משמעותי. התוצאה הלא מוכוונת, אולי בהשראת הניצחון הענק על בוסניה: הנבחרת הבינה את מקומה בדרך הקשה, שנבחרת קטנה כמו ישראל צריכה תמיד, אבל תמיד, לשחק כמו אנדרדוג. המחיר: עכשיו צריך ממש להצטיין במשחקי חוץ, דבר שאנחנו לא ממש טובים בו.

"הנבחרת לא פייבוריטית יותר. אם לא נביא נקודות או מבוסניה או מויילס, הסיכוי קלוש", אמר גוטמן בשיחות סגורות. גוטמן הגיע אחרת למסיבות העיתונאים לקראת המשחק השני מול בוסניה, ואיתו גם אותן ההצהרות מפוכחות. הוא הבהיר גם שם שהנבחרת תעלה כאנדרדוג למשחקים הבאים. "הוא הסביר אחרי בלגיה שהנבחרת לא פייבוריטית יותר, וזה אומר הרבה. זה רק מחזק את הטענה ששחקנים הגיעו מנופחים למשחק מול ויילס. מדברים על המשחק ההוא הרבה, כי זה משחק שיכול לגמור קמפיין. עכשיו נשאר לנו לקוות שנוציא נקודה בבוסניה, שנעשה משהו בויילס. כי אחרת יהיה קשה להגיע גם למקום השלישי".

גארת' בייל שחקן נבחרת ויילס (שמאל) מול איתן טיבי שחקן נבחרת ישראל. אדריאן הרבשטיין
השחקנים כשלו מול ווילס בגלל האסטרטגיה ולא בגלל האופוריה. בייל/אדריאן הרבשטיין

גוטמן סגר השבוע חלק מהאימונים באוסטריה לאחר שבאחד האימונים התקשורת עסקה בעיקר בצרחות על עומרי בן הרוש. לאחר האימון שוחח גוטמן עם אנשי הנבחרת ואמר להם: "אני לא מבין מה רוצים? זה בדיוק האימון שצריך בכדי לצעוק ולכוון. הכול יצא מפרופורציות. מתי אני לא עורך אימונים טקטיים ונותן שאגה? לפני בוסניה צרחתי על משומר לפני כל העיתונאים וניצחנו. אז מה קרה?".

"זה לחץ מהסוג של גוטמן אוהב", אמרו בנבחרת. "לפני בוסניה אף אחד לא נתן לנו סיכוי, אחרי בוסניה כולם היה באופוריה שננצח את ויילס. לך תדע איתו, אולי הוא כיוון את הצעקות למקום אחר, לכוון עוד יותר למקום של להיות אנדרדוג?".

עם הרקע הזה, עם הלקחים האלו, מבוסניה ועד בוסניה, גוטמן לא הולך לשחק הערב על תיקו, אלא על קמפיין שלם. ואולי גם על קריירת הנבחרת שלו. במשחק האימון מול הנבחרת הצעירה גוטמן תרגל מערך של שלושה בלמים, אבל לפי האימונים באוסטריה המאמן לא מתכוון לעלות במערך הזה. בנבחרת הסבירו כי גוטמן ערך את משחק האימון הזה למקרה שבו הנבחרת תוביל ותצטרך לשמור על הנקודות. "הכול מחושב אצל אלי. אם הנבחרת תוביל, תראו במחצית השניה נבחרת שמשחקת עם שלושה בלמים ומתורגלת לכך. הוא לא ירשה לעצמו לחטוף ביקורות שהנבחרת שלו הלכה אחורה. יהיה קשה מאוד להוביל בזניצה, אבל אם הבוסנים ילחצו, הוא יכול לעבור למערך הזה בקלות גם במקרה של שוויון".

הלקח הנוסף שאותו למד גוטמן, הוא לסמוך על השחקנים שהוכיחו לו שהם מסוגלים לעמוד בלחצים מול נבחרות גדולות. זאת הסיבה שאת מפתחות בקישור האחורי יקבל ניר ביטון, שישמש כציר שלפניו ישחקו שרן ייני וביבראס נאתכו. "כל המערכים, הכול טוב ויפה. אבל הכי חשוב לזכור שאנחנו אנדרדוג הפעם", אמרו בנבחרת. "אם נוציא תיקו, נוריד את בוסניה מהגב. הפסד ומעידה של בלגיה מול ויילס, ונוכל לחלום רק על המקום השלישי".

ביברס נאתכו באימון נבחרת ישראל בזניצה, בוסניה. רויטרס
הפעם הם תחת לחץ מהסוג שגוטמן אוהב. שחקני נבחרת ישראל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully