וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט התרגש: "לחבר'ה שלנו אין שום דבר בראש חוץ מהאליפות"

מאמן קליבלנד יצא מגדרו אחרי הניצחון: "נתתי לישראלים סיבה להישאר ערים", שיבח את דלבדובה: "אמרו עליו הרבה שטויות" וקיבל ממנו קרדיט: "הוא עושה עבודה גדולה". לברון: "הכדורסל שלנו לא סקסי, הוא קשוח". וגם: המספרים

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מי שחשב שקליבלנד ודיוויד בלאט יניפו דגל לבן אחרי הפציעה של קיירי אירווינג, קיבל הלילה (בין ראשון לשני) תשובה מהדהדת. הקאבס הדהימו את גולדן סטייט עם 93:95 דרמטי אחרי הארכה, השוו את סדרת הגמר ל-1:1 כנגד כל הסיכויים ופתחו מחדש את הסדרה שכבר נחתמה ונסגרה על ידי לא מעט אנשים.

לברון ג'יימס סיפק טריפל דאבל של 39 נקודות, 16 ריבאונדים ו-11 אסיסטים עם 11 מ-34 מהשדה והחטאה קריטית ששלחה את המשחק להארכה, אבל מי שקצת גנב את ההצגה היה מת'יו דלבדובה, שנכנס לנעליו של קיירי אירווינג, סיפק הגנה הירואית על סטף קרי וקלע את הזריקות המכריעות מהקו בהארכה. כעת תעבור הסדרה לקליבלנד, והמשחק השלישי בסדרה ייערך בלילה שבין שלישי לרביעי בקיו ארינה.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
ניצחון גדול. בלאט/רויטרס

מספרי המשחק

* אחרי חמישה הפסדים, קליבלנד השיגה ניצחון ראשון אי פעם בגמר ה-NBA.

* עם 32% בלבד מהשדה, קליבלנד הפכה לקבוצה שקולעת באחוז הכי נמוך ומנצחת במשחק בסדרת גמר.

* הרצף של לברון נמשך: בכל תשעת המשחקים האחרונים בפלייאוף אליהם הגיע אחרי הפסד במשחק הראשון, קבוצתו ניצחה והשוותה ל-1:1.

* לברון קלע בסך הכל 83 נקודות בשני המשחקים הראשונים בגמר. זה הנתון השני בטיבו בהיסטוריה של הגמרים (במשותף עם שאקיל אוניל משנת 2000). השיא עדיין שייך לג'רי ווסט, שקלע 94 נקודות בשני המשחקים הראשונים בגמר 1969.

* הקאבס הפכו לקבוצה הרביעית בלבד שמנצחת את גולדן סטייט באורקל ארינה העונה אחרי סן אנטוניו, שיקגו וממפיס.

* סטף קרי שבר את שיא ההחטאות מהשלוש במשחק גמר, עם 13 כאלה הלילה. השיא הקודם היה 11 של ג'ון סטארקס.

* עד כמה מת'יו דלבדובה טוב בהגנה? הנה המאזן שלו מול המצ' אפ הישיר בפלייאוף: דרק רוז קלע מולו 15 נקודות ב-7 מ-22 מהשדה בחצי גמר המזרח, ג'ף טיג קלע מולו 23 נקודות ב-9 מ-32 מהשדה בגמר המזרח וסטף קרי עומד עד כה על 4 נקודות ב-2 מ-10.

* סטף קרי כשדלבדובה שמר עליו: 0 נקודות, 0 מ-8 מהשדה, 0 מ-5 לשלוש, 4 איבודים. מול כל השחקנים האחרים ששמרו עליו: 17 נקודות, 4 מ-10 מהשדה, 2 מ-7 לשלוש, איבוד בודד.

* זה הטריפל דאבל ה-13 של לברון ג'יימס במשחקי פלייאוף בקריירה. הוא מדורג שני בטבלת כל הזמנים אחרי מג'יק ג'ונסון.

* זה הטריפל הדאבל החמישי של לברון בגמר ה-NBA, וגם בקטגוריה זו הוא שני רק למג'יק ג'ונסון ואוסקר רוברטסון.

* לברון עומד על 0 מ-4 מהשדה בזריקות שהיו יכולות להשוות או להכריע בדקה האחרונה במשחקי גמר NBA.

* לברון החטיא 16 מתוך 20 הזריקות האחרונות שלו.

* זו הפעם הראשונה בתולדות ה-NBA ששני המשחקים הראשונים בסדרת הגמר הולכים להארכה.

עוד באותו נושא

קליבלנד ניצחה 93:95 את גולדן סטייט בהארכה, 1:1 בגמר ה-NBA

לכתבה המלאה
סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
לא הפסיק להחטיא. קרי/רויטרס

* הווריירס זרקו 35 פעמים משלוש, שיא חדש בגמר ה-NBA.

* דריימונד גרין, שלא קלע סל שדה בזמן החוקי, קלע שני סלים חשובים בהארכה.

* לברון ג'יימס הפך לשחקן השני בהיסטוריה של הגמר שקולע לפחות 35 נקודות, מוריד לפחות 15 ריבאונדים ומוסר לפחות 10 אסיסטים במשחק. הראשון שעשה זאת: ג'יימס וורת'י ב-1988.

* אחרי ששחקני הספסל של גולדן סטייט הביסו את מקביליהם מקליבלנד במשחק הראשון עם 9:34 מוחץ, המחצית הראשונה הייתה שקולה בהרבה, והסתיימה ב-11:12 לטובת הקאבס.

* לברון ג'יימס היה אחראי (בנקודות ובאסיסטים) ל-24 מתוך 27 הנקודות של הקאבס ברבע השני.

* סטפן קרי נעצר על מאזן נקודות חד ספרתי במחצית בפעם הראשונה בפלייאוף.

* קליבלנד קלעה 16 נקודות לעומת 4 בלבד של הווריירס בתוך הצבע ברבע הראשון.

* לברון ג'יימס ניסה עשר זריקות מהשדה ברבע הראשון, הכי הרבה שלו במשחק פלייאוף מאז 2012.

* לברון נחסם 22 פעמים בפלייאוף הנוכחי, יותר מבכל פלייאוף אחר בקריירה. השיא הקודם: 20 בעונת 2011/2012.

* 14 הנקודות של גולדן סטייט ברבע השלישי זה המספר הכי נמוך שלהם ברבע אחד בפלייאוף.

* אנדרו בוגוט חסם פעמיים ועקף את קליפורד ריי בדרך למקום השני במספר החסימות בפלייאוף במדי הווריירס.

* 20 הנקודות של קליי תומפסון במחצית הראשונה היו שיא הנקודות שלו במחצית בפלייאוף הנוכחי.

* תומפסון גם הפך לוורייר הראשון מאז ריק בארי ב-1975 קולע 30 נקודות ומעלה בגמר ה-NBA.

קליי תומפסון גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
היחיד שתפקד. קליי תומפסון/רויטרס

התגובות

"גם במשחק הקודם הגיע לנו לנצח, רק שהפעם זה באמת קרה"

"אנחנו מתמודדים עם קבוצה גדולה, וזה לא יהיה קל. לא נראה לי שיהיו משחקים לא מותחים בסדרה הזאת", אמר דיוויד בלאט הנרגש בסיום. "המשחק הזה לא היה שונה במיוחד מהמשחק הקודם, רק שהפעם הם החטיאו כמה זריקות מכריעות".

על דלבדובה: "הוא עשה את מה שהוא עושה בכל פעם שהוא מקבל הזדמנות. הוא שחקן אמיץ שמשחק נכון, היה הרבה שטויות סביב סגנון המשחק שלו. אני חושב שמי שרואה אותו משחק באמת רואה בחור קשוח שמשחק חזק, הוא נתן הופעה גדולה וזה מגיע לו".

על החיסרון של אירווינג: "אני חושב שהיינו יותר טריים ורעננים בסיום המשחק, אני חושב שעשינו עבודה טובה יותר בלחלק את הדקות ולגרום לשחקנים להיות פחות עייפים. בגלל שיש לנו רוטציה קצרה אנחנו מבקשים מהשחקנים שלנו לשחק הרבה, אבל הם עושים את זה מצוין. אני חושב שגם במשחק הקודם הגיע לנו לנצח, רק שהפעם זה באמת קרה".

על ההגנה על סטף קרי: "הייתה לנו תוכנית משחק טובה לגבי איך שרצינו לשמור עליו. הצוות שלי עשה עבודה מצוינת בהכנה של השחקנים. כוכב באיכות של קרי לא באמת אפשר לעצור, אלא להגביל ולקוות שהוא לא יקלע זריקות סופר קשות כמו שהוא קולע בדרך כלל. היום גרמנו לו לזרוק זריקות קשות, ורובן לא נכנסו למזלנו. עשינו עבודה טובה מאוד עליו".

על ההגנה במחצית השנייה: "אף סל לא מגיע בקלות בסדרה הזאת, לא משנה מאיפה אתה זורק ולאן אתה הולך. גולדן סטייט קבוצת הגנה טובה מאוד. במחצית הראשונה הצלחנו להגיע יותר קרוב לטבעת והיינו טובים יותר בהתקפה, וזה מה שנרצה לקחת איתנו למשחק הבא".

על מוזגוב, שסופסל בדקות המכריעות למרות שסיפק משחק מצוין: "שיחקנו בליינאפ שחשבנו שיעבוד הכי טוב מולם בדקות הללו. רציתי שנסיים את המשחק עם החמישייה שיכולה לנצח לנו את המשחק. זה עבד".

טימופיי מוזגוב קליבלנד קאבלירס מול דריימונד גרין גולדן סטייט ווריירס. AP
סופסל ברגעים המכריעים. מוזגוב/AP
"מיליונים צפו במשחק בישראל, הייתי צריך לתת להם סיבה טובה להיות ערים"

על לברון: "יש אולי שני שחקנים בהיסטוריה שתורמים בכל האספקטים ומנהיגים כמו לברון. הוא אלוף, ומשחק ככה. אי אפשר לצפות שהוא יעשה הכול מושלם".

על הקאמבק של גולדן סטייט: "מיליונים צפו במשחק בישראל, הייתי צריך לתת להם סיבה טובה להיות ערים. האמת היא שפשוט אי אפשר באמת לברוח מקבוצה כמו גולדן סטייט. הם לא מהסוג שמוותר ברגע שקצת קשה".

על יחסי הכוחות שהשתקפו בתקשורת לפני המשחק: "כל מה שכתבו עלינו ומה שאמרו שאנחנו אנדרדוג, זה טוב לנו. לקבוצה הזאת אין שום דבר בראש חוץ מאשר מחשבה איך זוכים באליפות. החיסורים של קיירי או קווין לאב לא משנים. התמודדנו מול קושי גדול מתחילת העונה ורק התחזקנו מזה".

על ההגנה: "השחקנים היו מרוכזים מאוד בהגנה, עשו מאמץ אדיר, וזאת הדרך היחידה להתמודד עם גולדן סטייט. אין לך ברירה אלא להיות מודע ומרוכז בהגנה, אחרת אתה חוטף".

בלאט אמר לערוץ הספורט בהמשך: "היה משחק אדיר, אבל גם הראשון היה אדיר. זה ניצחון חשוב מאוד. לא יודע איך לדרג את זה בתוך המשחקים הגדולים שלי כמאמן, אבל החוויה של לאמן ב-NBA ולהיות שותף למשחקים גדולים ומעניינים כל כך זה מיוחד במינו. זה כיף אדיר שיש כל כך הרבה מתעניינים בישראל. אני שמח שהם נהנים מהחוויה ביחד איתי ואיתנו. זה נוגע ללב".

מת'יו דלבדובה עצמו החמיא לבלאט בסיום: "מגיע לו הרבה מאוד קרדיט. הוא סיפק עבורנו תוכנית משחק מצוינת. מאמנים גדולים נמדדים ביכולת שלהם לבצע התאמות, והוא עושה את זה טוב לאורך כל העונה".

לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס חוגג. AP
מוצף ברגשות. לברון/AP

"נתנו הכול. זה היה מאמץ עצום", אמר לברון ג'יימס בסיום. "ניסיתי לתת הכל לחברים שלי, והם עשו הכל כדי להחזיר לי. זה מרגש מאוד לחזור לכאן ולנצח יומיים אחרי ההפסד הקשה שהיה לנו".

על דלבדובה: "הוא הגן, הוא לקח ריבאונד, הוא קלע זריקות חשובות. ידענו שאפשר לסמוך עליו. הוא מיוחד בדרך שלו. כל החיים אמרו לו שהוא נמוך מדי, שאין לו קליעה טובה מספיק ושאין לו שליטה טובה מספיק בכדור, והוא עונה לכולם כל הזמן. כששחקן כמוהו עושה את מה שהוא עושה, אתה חייב להודות לו. כשג'יי אר ומייק מילר זורקים מבחוץ בדרך כלל אנחנו לא הולכים לריבאונד כי אנחנו מאמינים שזה ייכנס, אבל הוא הלך חזק לריבאונד התקפה".

על מצבת הפצועים: "כל כך הרבה שחקנים פצועים אצלנו, אני מוצף ברגשות עכשיו. זה רק צעד קטן בתהליך שלנו בדרך להיות גדולים, אבל אי אפשר לנוח עכשיו. עשינו רק צעד קטן. כשאנחנו שומרים כמו ששמרנו היום, אנחנו משאירים לעצמנו סיכוי גדול לנצח כל קבוצה".

על היכולת של קרי: "הכל קשור לדלי. בכל זריקה שלו הייתי בטוח שהוא יקלע כי יש לו קליעה כל כך נקייה, אבל דלי עשה עבודה גדולה. הוא שמר עליו קרוב והקשה עליו".

על המוטיבציה המיוחדת לקראת המשחק: "על החבר'ה שלנו אהבו את זה שבאנו כאנדרדוג, במיוחד אחרי הפציעה של קיירי אירווינג. השתמשנו בזה כדי לקבל מוטיבציה. השאיפה שלי היא לגרום לחברים שלי להיות מוכנים בכל ערב נתון לתת הכול. יש לי שאיפות נוספות שלא אדבר עליהם כרגע. אנחנו לא חמודים, אין לנו כדורסל סקסי, אבל הכול אצלנו קשוח. אנחנו חתיכת קבוצה קשוחה. התקפית והגנתית. ניצחנו את גולדן סטייט בגמר עם 32% מהשדה, זה רק מראה על סגנון המשחק שלנו".

על היכולת שלו: "היכולת הזאת מגיעה מתוך עבודה קשה. אפשר לראות בקלות שאני עובד קשה מאוד. עבורי להיות בגמר ולעבוד עבור החברים שלי זו המטרה האולטימטיבית, אני שמח שזה הצליח".

על השחיקה וריבוי הדקות שלו: "נותרו רק חמישה משחקים מקסימום, אז בוודאי שאני בנוי לשחק 50 דקות בכל משחק. אני מוכן לכל דבר כרגע".

על הסיכוי הנמוך שנתנו לקאבס לפני המשחק: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות מושפעים ממה שאומרים עלינו בתקשורת. מה שחשוב זה איך שנשחק. אני לא חושב שיש עוד קבוצה שיכולה לשחק ככה ללא שני אולסטארים פצועים כמו קיירי וקווין לאב".

על היכולת שלו ועל האחוזים הנמוכים יחסית מהשדה: "הייתי קרוב שוב ל-40 נקודות ולמרות שלא קלעתי באחוזים גבוהים, מסרתי גם 11 אסיסטים. עכשיו ההתקפה עוברת יותר דרכי, כי זה מה שצריך לקרות כדי שהקבוצה תשחק טוב יותר. אני לא אוהב את זה במיוחד, אבל אין לי ברירה".

סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
מקווה לשכוח את המשחק ומהר. סטיב קר/רויטרס

"ההגנה שלהם הייתה נהדרת", החמיא סטיב קר לקאבס. "מגיע להם הרבה קרדיט על איך שהם שלטו בקצב, אבל אנחנו מאוד עזרנו להם. אנחנו צריכים להעמיד את השחקנים שלנו במצב טוב יותר כדי לקלוע ולהיות חופשיים. יש ימים שאתה לא מצליח להגיע לקליעות חופשיות, וגם כשאתה מגיע זה לא נכנס. זה מה שקרה לנו היום".

על היכולת של סטף קרי: "זה קורה לכל אחד, בין אם אתה ה-MVP או סתם שחקן משלים, יש ימים שהזריקות לא נכנסות. סטף יחזור מחוזק מזה, הוא יהיה בסדר גמור".

על ההגנה של הקאבס: "ההגנה שלהם הייתה טובה מאוד, יש דברים ספציפיים שצריך לעשות כדי להתמודד עם זה, והיום לא עשינו את זה".

על הקליעה מבחוץ: "החבר'ה שלנו היו פנומנלים בפלייאוף, לפעמים הכדור לא נכנס ופשוט ממשיכים לשחק. ראיתי ימים כאלה אצל כל שחקן, אפילו אצל מייקל ג'ורדן וטים דאנקן. סטף היה נהדר כל הפלייאוף, אבל זה לא אומר שהוא יכול להיות אדיר בכל משחק נתון".

על דלבדובה: "הוא שחקן טוב. הם ניצחו כמה משחקים מול אטלנטה ללא קיירי, כך שלא הופתעתי מהיכולת שלהם. הם שיחקו בסגנון קצת מיושן, עם הגנה מטורפת. זה מה שאתה צריך בפלייאוף. דלבדובה וקיירי שונים. אתה מתאים את עצמך לסיטואציה".

על הקושי המנטלי: "זה הגמר. זה אמור להיות קשה. אנחנו חייבים להמשיך הלאה וללמוד מזה. זה מה שנעשה. נצטרך לבחון מה חדש מה עלינו לשפר, זאת המטרה שלנו".

סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס מאוכזב. AP
"גם לג'ורדן ודאנקן היו ימים כאלה". קרי/AP

"אני מרגיש בסדר, אני צריך להמשיך פשוט לזרוק עוד ועוד וזה ייכנס", ניסה להתנחם סטף קרי בסיום. "הייתי צריך לשחק טוב יותר, התקשינו התקפית לאורך כל המשחק ועדיין הייתה לנו אפשרות לנצח את המשחק, ככה שזה נותן לנו ביטחון".

על ההגנה: "הוא שמר כמו שצריך, קשוח. הייתי קצת מהוסס מדי בהתחלה, היו לי כמה זריקות פתוחות ולא הצלחתי לקלוע אותן. אני צריך להסתכל שוב על המשחק כדי לראות מה בדיוק הם עשו מולי כדי לדעת להתמודד עם זה טוב יותר. החטאתי זריקות שבדרך כלל אני קולע. אין לזה הסבר מכני או מדעי, לא אתן למשחק אחד להוריד לי את הביטחון. אני בספק אם זה יקרה שוב. גם החבר'ה שלנו צריכים לדעת שאנחנו יכולים לקחת את הסדרה הזאת".

על ההגנה על לברון: "זה הלחם והחמאה שלהם. הם עושים פיק אנד רול איתו והייתה לנו תוכנית משחק איך לעצור את זה, אבל החבר'ה שלהם קלעו סלים גדולים. אני חושב שהגנתית היו לנו כמה נקודות שאפשר לקחת אותן הלאה, אבל התקפית חייבים להשתפר".

על קליבלנד: "הם עובדים קשה והם מאוד אתלטים, מה שעוזר להם להיות קבוצת הגנה מצוינת. הם כאן בזכות ולא בחסד".

על ההתמודדות עם ההפסד: "זה ההפסד הראשון שלי בגמר, ככה שזה קשה מאוד. אני צריך לזכור שזאת סדרה ארוכה, אבל זה מאוד מאכזב. אחרי שמשכנו את המשחק להארכה היינו בטוחים שזה בידיים שלנו, היה לנו הרבה ביטחון, אבל זה לא קרה לצערנו".

קליי תומפסון הוסיף: "34 נקודות לא אומרות כלום אם לא ניצחנו. סטף ילמד מזה ויהיה טוב יותר בהמשך. הפסדנו כקבוצה, האשמה לא צריכה ליפול רק עליו. היינו בעמדה מצוינת לנצח, אבל לפעמים בכדורסל קורים גם דברים כאלה".

על מת'יו דלבדובה: "היו לו מהלכים גדולים בסיום. אני אחשוב על הריבאונד ההתקפה שלו בשניות הסיום הרבה מאוד זמן. הייתי צריך לקחת את הריבאונד הזה".

"לא היינו אנחנו, מסרנו רק 16 אסיסטים, אנחנו חייבים לחזור למשחק שלנו ולסמוך אחד על השני יותר יש להם הגנה טובה, אבל ברגע שנחזור להניע את הכדור כמו שאנחנו רגילים נהיה הרבה יותר טובים. היינו כבר בפוזיציה הזאת בעבר, נחזור מזה".

מתיו דלבדובה לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס חוגגים. AP
הגיבור הבלתי צפוי. דלבדובה/AP

מה אומרים הפרשנים

כריס פידור התייחס ב-Cleveland.com ליכולת הנהדרת של מתיו דלבדובה במאני טיים: "הודות למהלכי ההאסל של דלבדובה, הקאבס סיפקו עוד משחק לפנתאון. דלי, שתמיד זכה להערכה בזכות הלחימה והקשיחות שלו, מעולם לא היה מוכר בתור אחד שמספק שורה סטטיסטית מרשימה. במובן הזה, גם המשחק היום לא היה שונה, אבל הפעם הוא עשה את כל הדברים הקטנים שנתנו לקאבס את הניצחון. הגיבור הבלתי צפוי של של משחק 2, שנראה מחוץ לעניינים ומתחת לרמה בפתיחת הסדרה, עשה את המהלכים המנצחים. אלה אותם מהלכים שהרוויחו עבורו את הכבוד מהשחקנים, אותם מהלכים שגרמו למאמן להאמין בו כל כך".

פאנל הפרשנים ב-ESPN, שכלל את אמין אלהאסן, אית'ן שטראוס וטום האברסטרו קבע כי "מדובר במשחק הגרוע בקריירה של סטף קרי", בהתחשב במעמד וביוקרה שהונחה על הכף, זה המשחק הכי גרוע שלו. 2 מ-15 מהשלוש זה משהו שלא רואים. ראינו אותו מחטיא 13 שלשות קודם לכן, אבל לא בצורה הזאת, עם איירבול מכריע שהוציא את האוויר מהמפרשים של האוהדים באורקל ארינה. לא האמנו למה שאנחנו רואים".

דייויד ת'ורפ, פרשן ESPN, מחמיא לבלאט

קיירי אירווינג התלהב מהבית

Yessir!! Way to bounce back fellas!!!! Great team win!!!

A photo posted by Kyrie Irving (@k1irving) on

גיל ברק, ששידר את המשחק, היה מתוח ברגעי הסיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully