וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיסקה טובה גם למיטש. מה שמגיע, מגיע": חלק ב' של הריאיון עם ערן זהבי

7.6.2015 / 12:30

"אין שחקן שאמר שלא מגיע לי להרוויח ככה", "כדי להיות בניון, הייתי צריך לצאת בגיל צעיר", "כשבאתי לא היה מישהו שהיה מוכן להתערב על 10 שקלים שאצליח כך", "בתקופות הקשות אבא לא היה שם", "אני מדבר עם אימא 4 פעמים ביום". ערן זהבי, הריאיון: חלק ב'

עריכת וידאו: רן צימט
ברור שההצלחה יכולה לגרום לך לאבד את הראש ולאבד כיוון, כי הפיתויים מאוד גדולים

קל מאוד לאבד את הראש כשאתה ערן זהבי. הכסף, הזוהר, ההערצה. לא תמיד אפשר לשמור על שפיות. יש כאלה שמאבדים את זה מהר ושוכחים מאיפה באו. אלא שהבחירות של זהבי בתחום הזה והעובדה שהוא עדיין מסתובב עם חבריו הישנים, מלמדות עליו המון.

"נשארתי עם אותם חברים מפעם", מספר זהבי בחלק השני של הריאיון המיוחד שנערך איתו בוואלה ספורט. "נשארתי לגור בראשון לציון ואני קרוב לכל אלה שגדלו איתי והיו חברים שלי בילדות. לפעמים החברים שלי מהקבוצה צוחקים עלי שאנחנו יוצאים לבלות ואני חייב להביא חברים אישיים שלי. כיף לי איתם ואני לא רואה סיבה שבגלל שאני מפורסם, אני צריך לשכוח עם מי גדלתי. ברור שיש לי גם חברים חדשים וחברים מהמקצוע, אבל בסופו של דבר, החברים הקרובים שלי מהילדות תמיד יישארו".

נפתחו לך בטח דלתות לעולמות אחרים דרך ההצלחה בשנתיים וחצי האחרונות

"רוב הזמן אני מתעסק רק בכדורגל וברור שיש עוד דברים שאני עושה. ברור שההצלחה יכולה לגרום לך לאבד את הראש ולאבד כיוון, כי הפיתויים מאוד גדולים. אנשים רוצים להיות קרובים אליך ורוצים לעניין אותך בדברים שיכולים לגרום לך לשכוח שבסופו של דבר אתה חי מהכדורגל. החוק הראשון שחוקקתי לעצמי הוא שהכדורגל הוא לפני הכל. כל השאר זה רק בזמן הפנוי שלי".

צריך להיות בעל אופי מאוד חזק כדי לעמוד בכל הפיתויים האלה

"אין ספק. אני חושב שבדברים האלה יש לי את האופי הכי חזק ואני לא נותן לשום דבר להשפיע עלי. הכדורגל אצלי תמיד במקום הראשון. אני לא אוותר על שום דבר מהכדורגל בשביל משהו אחר".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא מתפתה, לא שוכח את חברי הילדות. זהבי/ברני ארדוב
אימא שלי רוצה להישאר מי שהיא באמת. אישה צנועה ושקטה, שאפילו לא רוצה לשבת ביציע הכבוד

הפתיע אותי קצת כשראיתי את אימא שלך מגיעה לגמר הגביע בחיפה ברכבת, אחרי יום עבודה במספרה שלה, עם תיק עמוס בדברים על הכתף. אימא של ערן זהבי לא צריכה לבוא למשחק כזה עם נהג שיוריד אותה בפתח האצטדיון?

"לא תצליח בחיים לגרום לה לבוא עם נהג פרטי למשחק. גם אם אני אשלח לה, היא לא תיכנס לאוטו".

למה?

"היא יכולה להרשות לעצמה להגיע ברכב מפואר ושייקחו אותה ואני בטח יכול, אבל היא רוצה להישאר מי שהיא וגם אני רוצה להישאר מי שאני ולא להסתחרר. אתה ראית אותה מגיעה ברכבת וציפית שהיא תגיע במסוק, אבל היא לא. אימא שלי רוצה להישאר מי שהיא באמת. אישה צנועה ושקטה, שאפילו לא רוצה לשבת ביציע הכבוד. במשחקי חוץ, היא אף פעם לא מוכנה לשבת בנפרד מהמשפחות האחרות או בנפרד מאוהדי מכבי תל אביב. היא לא רוצה שידברו. היא מחפשת את הפינה שלה בשקט".

אתה מחזיק מעצמך בן טוב?

"אני חושב שכן. אני יכול לגלות לך שאני מדבר עם אימא שלי ארבע פעמים ביום".

ארבע?

"כן. היא צריכה לדעת שקמתי בבוקר, יצאתי לאימון, איך היה האימון. בערב היא באה לבקר כמעט כל יום כדי לראות אותנו. אנחנו גרים ממש קרוב אחד לשני ולמרות הקירבה, אני עדיין מרגיש שאני יכול לשפר את הקשר. לפעמים אני מאוד עסוק ואם יש שבוע שלא יצא לי לראות אותה, היא כועסת. בסופו של דבר אני חי בעולם שאני צריך לנהל בו את עצמי ולפעמים זה כמו לנהל מפעל קטן".

היום כשאתה אב לבן ותכף יצטרפו תאומות, אתה מעריך יותר את העובדה שהיא גידלה אותך כמעט לבד?

"בלעדיה לא הייתי מגיע לאן שהגעתי ובלעדיה לא הייתי מקבל את הערכים שקיבלתי. את האופי שלי קיבלתי ממנה. האופי שאומר שאתה לא מוותר, שאתה עושה הכל בשביל המקצוע. היא גם כזאת. אני לפעמים רוצה להוציא אותה לחופש והיא לא מסוגלת לסגור את המספרה ליומיים, כי היא מחויבת לעבודה".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב עם הבן שלו. ברני ארדוב
זהבי על אימו: "בלעדי לא הייתי מגיע לאן שהגעתי ובלעדיה לא הייתי מקבל את הערכים שקיבלתי"/ברני ארדוב
אפילו שהוא אבא שלי, איבדתי את הקשר, כי בתקופות קשות, כשהיינו צריכים אותו, הוא לא היה. באיזשהו מקום אתה מבין שאתה לא צריך דמות אבהית

היית בקשר עם אביך אחרי שהוא נפרד מאמך?

"היינו קצת בקשר והוא בא לכמה משחקים, דווקא כשיצא לי לשחק באירופה עם הפועל תל אביב. לא הפכתי להיות איתו בקשר של אבא ובן, כי אתה מאבד את זה אחרי כל כך הרבה שנים של נתק. אפילו שהוא אבא שלי, איבדתי את הקשר, כי בתקופות קשות, כשהיינו צריכים אותו, הוא לא היה. באיזשהו מקום אתה מבין שאתה לא צריך דמות אבהית".

זה הפך אותך לאבא יותר טוב?

"אני חושב שכן. אני לא שופט אותו, כי יש בחיים מצבים שאתה לא יודע לאן הבן אדם הגיע בגללם. אני רוצה לסלוח".

וסלחת לו?

"כן, אבל הקשר בינינו לא יכול להיות כמו שהוא רוצה, של אבא ובן. זה לא יכול לקרות כבר, כי זה טבע העולם".

הרגשת שאם תחזור לקשר עם אבא שלך, תפגע באימא שלך?

"לא. אני יכול להגיד לך שאימא שלי הייתה בעד שנחזור להיות בקשר, אבל זה לא הצליח. בסופו של דבר אני לא מאשים רק אותו. יכול להיות ששני הצדדים, גם אני וגם הוא, לא רצו מספיק".

הוא גר בחו"ל. מתי ראית אותו בפעם האחרונה?

"לפני שלוש שנים".

אז הוא לא היה שותף לשום דבר מההצלחה הזו במכבי תל אביב

"הוא יודע מה אני עושה כאן".

הוא שולח הודעות?
"פה ושם, אבל לא משהו משמעותי".

הוא בטח מבין כמה הוא הפסיד אותך, אלא אם כן לא איכפת לו בכלל

"לי זה לא איכפת. להיות חלק מההצלחה זה ממש לא גדולה. להיות איתי ברגעים הקשים, זה מה שהיה צריך להיות לנגד עיניו. אם אני הייתי אבא שמנותק מהבן שלו, לא הייתי רוצה לדחוף את עצמי להצלחה שלו. דווקא כן הייתי מנסה להיות לידו כשמשהו רע קורה".

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. קובי אליהו
זהבי על אביו: "להיות חלק מההצלחה זה ממש לא גדולה. להיות איתי ברגעים הקשים, זה מה שהיה צריך להיות לנגד עיניו"/קובי אליהו
על ארועי הדרבי: נעשו המון טעויות באותו ערב. אי אפשר היה להרחיק אותי והשופט היה חייב לסיים מיד את המשחק. יצאתי מחוזק מהאירוע הזה

משהו רע זה כמו מה שעברת בדרבי? איך המשפחה שלך התמודדה עם מה שקרה?

"הם היו לחוצים, אבל ברגע שראו שאני לוקח את זה בסדר, נרגעו. זה היה יום עצוב לספורט שלנו, אבל לא רציתי שאוהד טיפש אחד יהרוס לכולם. יש הרבה אוהדים טובים בכל המועדונים וחבל שכולם נגררים רק למשוגעים שעושים את הבלגן. כמות התמיכה שקיבלתי מכולם יצרה אצלי גאווה, כי אני חושב שגם אני וגם מכבי תל אביב התמודדנו עם זה יוצא מהכלל. ברגעים ההם הבנתי לאיזה מקום נפלא הגעתי. לשמחתי זה מאחוריי ואני לא רוצה לחזור למקום הזה יותר. נעשו המון טעויות באותו ערב. אי אפשר היה להרחיק אותי והשופט היה חייב לסיים מיד את המשחק. יצאתי מחוזק מהאירוע הזה".

אתה חווה שנאה גדולה בהרבה מגרשים. בסמי עופר אוהדי מכבי חיפה לא עוזבים אותך לרגע ובבאר שבע מאחלים לך את הדברים הכי נוראים

"אימא שלי הייתה לוקחת אותי למשחקים כשהייתי קטן והייתי שואל אותה למה מקללים את יוסי אבוקסיס כך או את אבי נמני והיא אמרה לי שהמצב הכי טוב שאוכל להגיע אליו, זה שכל הקהל היריב יקלל אותי וכל הקהל האוהד יריע לי וישיר לי שירים. היום אני במצב האידיאלי. הרי מי שמקלל אותי לא עושה זאת על רקע אישי. מאיפה הם מכירים אותי? הם מקללים כדי להוציא אותי משיווי משקל ומזה שהם מקנאים בי או במכבי תל אביב".

לא היית רוצה לבוא למגרשים ולהיות מוערך על ידי הקהל היריב?

"אני חושב שהם מאוד מעריכים אותי, גם במקומות בהם מקללים אותי. ברור ששרים שירים וכביכול שונאים אותי, אבל אני משוכנע שכל מי שמקלל אותי, היה מאושר אם הייתי משחק בקבוצה שלו".

בוא נדבר על עין הרע. בטח היית מעדיף שלא נכתוב על חוזה המיליונים החדש שלך. אתה לא מפחד מאנשים שמדברים?

"אני לא מאמין בעין הרע, כי בסופו של דבר לא גנבתי שום דבר. עבדתי מאוד קשה ועשיתי דברים מאוד יפים כדי להגיע לחוזה הזה. מי שהחליט לתת לי את החוזה הזה, יודע למה הוא עשה את זה. אני לא צריך להתנצל שאני מרוויח הרבה כסף. יש כאן אינטרס משותף, גם שלי וגם של מכבי תל אביב, שמרוויחה לא מעט מזה שאני בקבוצה. מיטש הוא איש עסקים מספיק חכם ומספיק טוב בשביל לדעת שהעסקה הזו טובה בשבילו. המרצ'נדייז זה משהו מאוד חזק במכבי תל אביב והם יודעים שאני תורם למכירות".

החברים שלך במכבי גם שמחו בשבילך?

"אני חושב שהם מפרגנים לי ללא תנאים. לפעמים מה שנראה מבחוץ זה לא מה שבאמת קורה בחדר ההלבשה. אני אומר לך שאני אחד מהם. אני לא מחפש הנחות ואני לא מבקש הקלות, אלא להיפך. שחקנים שמשחקים לידי מעריכים את זה ואני משוכנע שהם מפרגנים לי על החוזה הזה, כי לפעמים מה שמגיע, מגיע. כשיש קבלות, אז מפרגנים. אני לא יכול להעלות לעצמי בראש שם של שחקן אחד במכבי שאמר שלא מגיע לי להרוויח מה שאני מרוויח. לאורך כל התקופה במכבי, השחקנים מפרגנים לי. אנחנו שותפים מלאים לכל ההצלחות".

ערן זהבי מרטין ביין רונן קצב חתימה על חוזה חדש במכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
"עבדתי מאוד קשה ועשיתי דברים מאוד יפים כדי להגיע לחוזה הזה"/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב
דחיתי הרבה הצעות ואתה יכול לבדוק את זה עם מיטש וג'ורדי. ההצעות היו מדרג בינוני באירופה וגם החוזים לא היו יותר גבוהים ממכבי

מתעסקים הרבה בהשוואות וכשבאים לשים אותך ליד יוסי בניון, איל ברקוביץ' או חיים רביבו, יש רבים שאומרים שאין בכלל מקום להשוואה כיוון שהקריירה שלך בחו"ל הייתה מאוד דלה

"כדי לעשות מה שבניון או ברקוביץ' עשו, הייתי צריך לצאת לאירופה מוקדם יותר ולעשות מוקדם יותר את הפריצה שם. ההחלטה שלי ללכת לפאלרמו לא הייתה טובה מבחינה מקצועית. ההצעה פיתתה אותי כספית ומקצועית ובדיעבד הלכתי לליגה לא נכונה עבורי. כשחזרתי למכבי תל אביב ועשיתי את מה שעשיתי בשנתיים האחרונות, זרמו הצעות מאירופה ויכולתי לצאת, אבל זה היה לקבוצות דרג ביניים, שהייתי חייב לפרוח בהן בצורה מיוחדת כדי להגיע למועדונים גדולים. בשביל להגיע לליברפול, אתה צריך להיות קודם מצוין בווסטהאם. אם אצא היום לווסטהאם ואהיה טוב, מי מהגדולות יקנה אותי בגיל 30? זה הרי לא יקרה. זו בדיוק הסיבה בגללה אני לא יוצא. הקבוצות האלה, שאמורות להיות תחנות מעבר באירופה בדרך למעלה, לא משלמות כמו שאני רוצה לקבל ואין לי זמן לעשות את צעד הביניים הזה. זה היה צריך לקרות בגיל צעיר יותר. אין לי זמן לזה".

היו באמת הצעות טובות בשנתיים האחרונות?

"דחיתי הרבה הצעות ואתה יכול לבדוק את זה עם מיטש וג'ורדי. המשוואה היתה מבחינתי מאוד ברורה. לא לצאת לקבוצת מרכז טבלה ומטה ולהרוויח יותר ממכבי ומנגד, כן לצאת לקבוצת צמרת גם אם ארוויח פחות. ההצעות היו מדרג בינוני באירופה וגם החוזים לא היו יותר גבוהים ממכבי".

בתחילת העונה אמר אלון מזרחי בריאיון כאן שלא היה לך מקום בהרכב או אולי אפילו בסגל של הנבחרת שניצחה את אוסטריה 0:5. נפגעת?

"אני לא מסכים איתו ואני גם לא רוצה להתייחס לזה. כל אחד חושב שהדור שלו היה הכי מוצלח ושהכדורגל בתקופה שלו היה יותר טוב. בסופו של דבר, שכל אחד יעשה את הסיכומים שלו בסוף הקריירה. אתם בתקשורת תעשו סיכומים מבחינת תארים, אבל בסופו של דבר מה שחשוב זה מה יש בבנק".

מה עם ההשוואות שעושים בינך לבין אבי נמני?

"אבי ואני חברים מאוד טובים ואני חושב שאין מקום להשוואה הזו. הרבה פעמים אנחנו צוחקים בינינו על כל ההשוואות שאתם עושים. גם אני וגם הוא חושבים שצריך להניח כבר להשוואות בינינו. לכל אחד יש מקום בהיסטוריה של מכבי תל אביב".

אולי לא תוכל להגיע למעמד שהיה לו, כי לא גדלת במכבי תל אביב?

"להגיע למכבי תל אביב אחרי שהיית בהפועל תל אביב ולהיטמע כך בתוך המועדון, זה לא דבר שאפשר לזלזל בו. כשאני באתי למכבי היו כאלה שלא רצו מישהו ששיחק בהפועל. אני חושב שלא היה מישהו שהיה מוכן להתערב על עשרה שקלים שאעשה מה שעשיתי במכבי בשנתיים וחצי האלה. בסופו של דבר, אתה רואה מה קרה ומה עשיתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש מקום להשוואות? זהבי ונמני/מערכת וואלה!, צילום מסך
מוזר לי קצת שאני, שהערצתי את בניון ופתאום מקבל ממנו מחמאות

אתה כל הזמן מבוקש לצילומים וחתימות. מי היה ערן זהבי של ערן זהבי הילד?

"הייתי מעריץ גדול של יוסי בניון ועד היום זה כך. בפעמים הראשונות שהיינו יחד בנבחרת, התרגשתי מאוד והתקשיתי לדבר איתו בכלל. הייתי נבוך כזה. אהבתי גם את אבי נמני, יוסי אבוקסיס, איל ברקוביץ' וחיים רביבו, אבל יוסי היה הדמות שהכי הערצתי".

כשהוא מחמיא לך היום, זה בטח עושה לך הרגשה מיוחדת?

"זה עושה לי ממש טוב. אנחנו גם בקשר טוב. זה אפילו מוזר לי קצת שאני, שהערצתי את בניון ופתאום מקבל ממנו מחמאות".

מצד אחד ערן זהבי מאוד פתוח ומדבר חופשי בראיונות. מצד שני אתה מנסה לשמור גם על פרטיות החיים ואולי קצת לשדר פאסון וריחוק. זה קצת לא הסתדר לי עם הקעקוע שחשפת לאחרונה ללא חולצה

"לא הצטלמתי בעירום. סתם שיתפתי את העולם באינסטגרם. אוהדים רוצים לדעת מה קורה איתי ביום יום ולפעמים אני נותן להם טעימה קטנה".

תסביר את הקעקוע הזה? כתבת DO WHAT YOU LOVE

"לא צריך להסביר. יש שם לב, כדור ובאמצע דופק".

אבל המשפט הזה זה משפט שאומר אני עושה רק מה שאני אוהב

"נכון. לא סתם עשיתי את זה. זה חלק מהחיים שלי. אמרתי לך בעבר שאני לא עושה קעקועים שאין להם משמעות".

בקרוב תהיה אב לשתי בנות

"ואז יהיו לי עוד שני שמות על היד. אני כבר יודע את השמות. אני אהיה אב למשפחה גדולה עם שלושה ילדים. הבן שלי רוי נכנס למחלה של הכדורגל ואי אפשר לעצור אותו. הוא רץ לי בבית עם הכדור, עושה 'פיו פיו' ובועט על הקירות. אין אושר גדול מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully