וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס: "היה סיוט, זה הגרנד סלאם הכי קשה שלקחתי"

האמריקאית לא הסתירה את התרגשותה אחרי שניצחה את ספארובה בגמר רולאן גארוס וחגגה גרנד סלאם 20 בקריירה: "זה מרגיש קצת כמו חלום, זה באמת אני והחיים שלי?". ספארובה: "לא מצאתי את הנשק מולה"

סרינה וויליאמס חוגגת זכייה בטורניר רולאן גארוס 2015. GettyImages
השלישי בפריס וה-20 בקריירה. סרינה וויליאמס/GettyImages

אחרי שלוסי ספארובה שלחה את הכדור לרשת, פרצה שאגדה מפיה של סרינה וויליאמס והאגרופים הונפו אל על. הטניסאית האמריקאית, אחת הספורטאיות הגדולות בכל הזמנים, עשתה זאת שוב על החימר הפריזאי, ועשתה זאת אחרי מאמץ כביר עקב מחלת השפעת ממנה היא סובלת בימים אלה. וויליאמס גברה על יריבתה הצ'כית 3:6, (2) 7:6, 2:6 ואספה לחיקה תואר גרנד סלאם שלישי בצרפת ותואר גרנד סלאם 20 בקריירה.

בטקס הענקת הפרסים פנתה סרינה וויליאמס אל הקהל בצרפתית שוטפת: "תודה רבה על התמיכה הגדולה שלכם, בלעדיכם זה לא היה אפשרי , כל כך נהדר להיות פה ולהחזיק את התואר השלישי שלי ברולאן גארוס. אני מברכת את לוסי על טורניר נפלא שלה, בגמר היא ממש טוב, היה משחק קשה ואת שיחקת מצוין". לאחר מכן עברה סרינה לאנגלית: "אני מודה לאבא שלי מכל לבי, תודה לכם שתמכתם בי".

"זה היה טורניר גדול עבורי. סרינה, את היית מדהימה היום, את לוחמת גדולה ואלופה גדולה", אמרה לוסי ספארובה בטקס, "אני מודה למשפחה שלי ולחברים שליוו אותי בזמנים הקשים. הייתה לי תמיכה מכם, האוהדים, תודה שהייתם איתי".

סרינה וויליאמס חוגגת זכייה בטורניר רולאן גארוס 2015. GettyImages
אגדת טניס מ'צכיה ואגדת טניס אמריקאית. נברטילובה מעניקה את הגביע לוויליאמס/GettyImages

"זה היה סיוט", אמרה על מצבה הפיזי, "אחרי המשחק הקודם בקושי הגעתי הביתה. עשיתי מקלחת חמה, נכנסתי למיטה ולא יצאתי עד למחרת. זה הגרנד סלאם הכי קשה שלקחתי, אין ספק. כשאתה חולה בשפעת, כל הגוף כואב. אני רק רוצה ללכת למיטה עכשיו". על הדעיכה שלה במהלך המשחק, כשהפסידה ארבעה משחקונים ברציפות ואיבדה את המערכה השנייה אחרי שכבר הוליכה 1:4 אמרה האמריקאית: "אין מה להגיד, נחנקתי. פשוט מאוד. חייבים להודות. עשיתי הרבה שגיאות כפולות. זה היה רגע גדול, ללכת על התואר ה-20".

סרינה מבינה את גודל ההישג. "וואו, מספר 20", אמרה, "עוד לא היה לי מספיק זמן לעכל את זה, זה מאוד מרגש. אי עדיין חוגגת את מספר 19. זה מרגיש קצת כמו חלום, זה באמת אני והחיים שלי? זה באמת קורה עכשיו? אני לא מאמינה, זה קול". האם תוכל להשלים זכייה בכל תארי הגרנד סלאם בשנה אחת קלנדרית? "זה יהיה אדיר", אמרה, "אבל בסופו של דבר, מדהים לא פחות להחזיק ב-20 תארים".

אחרי זה ספארובה הודתה ש"לא מצאתי את הנשק לעצור אותה. ניסיתי לשנות את ההגשה, לשנות את הקצב, לקחתי סיכונים עם מכות התקפיות. אבל כשהיא חזרה לעצמה, היא פשוט הגישה מדהים וסיפקה מכות החזרה גדולות ולחצה כל הזמן. ניסיתי לעשות את כל מה שאני יכולה. היה תענוג לשחק מול סרינה היום".

מלבד לשלוש הפעמים בפריס, יש לה חמש זכיות בווימבלדון, ושש זכיות בארה"ב ובאוסטרליה. לכל הטניסאיות הפעילות שזכו בגרנד סלאם יש 21 גביעים ביחד: ונוס וויליאמס (7), שראפובה, (5), קוזנצובה (2), קביטובה (2), אזרנקה (1), איבנוביץ' (1), סקיאבונה (1) וסטוסור (1). סרינה רשמה ניצחון 273 בטורניר גרנד סלאם, והיא כמובן הטניסאית הפעילה היחידה שמחזיקה ב-50 ניצחונות לפחות בכל אחד מהטורנירים. 5,746 ימים עברו בין הזכייה הראשונה שלה בארה"ב (1990) לזכייה הנוכחית בצרפת.

עוד באותו נושא

רולאן גארוס: סרינה וויליאמס זכתה בטורניר בפעם השלישית בקריירה

לכתבה המלאה
לוסי ספארובה לאחר הפסדה בגמר רולאן גארוס 2015. GettyImages
הישג השיא בקריירה שלה. ספארובה/GettyImages

* סרינה וויליאמס זכתה בתואר הגרנד סלאם ה-20 בקריירה. מאזנה בגמר טורנירי גרנד סלאם: 4:20.

* וויליאמס עם ניצחון 21 רצוף בטורניר גרנד סלאם, אחרי שזכתה באליפות ארה"ב 2014 ואליפות אוסטרליה 2015.

* סרינה וויליאמס היא הטניסאית הראשונה זכתה באוסטרליה וצרפת באותה שנה מאז ג'ניפר קפריאטי ב-2001.

* וויליאמס ניצחה בכל תשעת משחיקה נגד ספארובה. הצ'כית הצליחה לנצח רק ארבע מערכות בכל אותם מפגשים.

* וויליאמס ניצחה שישה משחקונים רצופים במערכה השלישית אחרי שפיגרה 2:0 בתחילתה.

סרינה וויליאמס חוגגת זכייה בטורניר רולאן גארוס 2015. GettyImages
מדגמנת ווינריות. וויליאמס/GettyImages
סרינה וויליאמס (ימין) לוסי ספארובה (שמאל) לאחר גמר רולאן גארוס 2015. GettyImages
פינאלה מצוין לטורניר. וויליאמס וספארובה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully