וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: סרינה וויליאמס זכתה בטורניר בפעם השלישית בקריירה

ענקית: למרות מחלת השפעת ופיגור במערכה השלישית, האמריקאית התעלתה וחגגה זכייה בתואר גרנד סלאם 20 בקריירה כשניצחה 3:6, 7:6 (2), 2:6 את לוסי ספארובה. הצ'כית כבר רשמה קאמבק נהדר, אבל נכנעה

סרינה וויליאמס. AP
ע-נ-ק-י-ת. סרינה וויליאמס/AP

סרינה וויליאמס עשתה זאת שוב. ושוב. ושוב. הספורטאית הענקית הזאת השלימה היום (שבת) זכייה שלישית ברולאן גארוס אחרי שניצחה במשחק הגמר את לוסי ספארובה 3:6, (2) 7:6, 2:6 וחגגה במגרש המרכזי בפריס תואר גרנד סלאם 20 בקריירה. האמריקנית, שמדורגת ראשונה בעולם, הניפה שוב את התואר על החימר הצרפתי לאחר שעשתה זאת ב-2002 ו-2013, ועשתה זאת לאחר מאמץ אדיר מבחינתה, לאחר שעלתה למשחק הגמר כשהיא חולה בשפעת, וניצחה את המדורגת 13 בעולם שהופיעה לראשונה במעמד בסדר הגודל הזה.

סרינה נראתה עייפה ונעה קצת בכבדות בחימום, אבל כשהחל המשחק מחלת השפעת לא הפריעה לה להיות מספיק חדה, עוצמתית ומדויקת כדי לנצח במערכה הראשונה בקלות יחסית. ההשפעה של השפעת ניכרה במערכה השנייה כשהאמריקאית הייתה אטית ולא מדויקת, ואיבדה יתרון 1:4 כשספארובה הפכה ל-4:5 וכפתה שובר שוויון, בו שלטה לחלוטין (2:7) בדרך ל-1:1 במערכות. במערכה השלישית וויליאמס נראתה מותשת, בקושי הלכה בין ההגשות ונקלעה לפיגור 2:0. כשהיה נדמה שוויליאמס נשברת סופית, הספורטאית הענקית הזאת הראתה פעם שרוח של אלופה מפעמת בה, וחוללה מהפך כביר בדרך לניצחון 2:6 במערכה וזכייה בטורניר.

המאזן של האמריקאית מרשים: היא ניצחה ב-20 משחקי גמר גרנד סלאם מתוך 24 אליהם הגיעה, וזהו ניצחונה ה-21 ברציפות בטורניר גרנד סלאם אחרי שזכתה באליפות ארצות הברית בספטמבר 2014 ובאליפות אוסטרליה בינואר 2015. סרינה שמרה על מאזן נקי מול ספארובה כשניצחה אותה בכל אחד מתשעת המשחקים ביניהן. עם הגרנד סלאם ה-20 בקריירה, היא התקרבה עוד צעד לשטפי גראף (22 זכיות) ומרגרט קורט (24) שמקדימות אותה.

מנגד, למרות ההפסד, ספארובה יכולה להיות גאה בדרך המופלאה שעשתה עד למעמד המכובד. הטניסאית בת ה-28 חלמה להפוך לצ'כית הראשונה שזוכה ברולאן גארוס מאז האנה מנדליקובה ב-1981, אולם לא הצליחה להגשים זאת מול סרינה וויליאמס, ותתנחם בכניסה לטופ 10 בדירוג העולמי היישר אל המקום השמיני - דירוג השיא שלה.

הטניסאית הצ'כית לוסי ספארובה. AP
סיפקה טורניר נפלא והופעה הרואית בגמר. ספארובה/AP

מערכה 1

וויליאמס הגישה ראשונה, צלחה את המשחקון הראשון בקלות ועלתה ל-1:2 בזכות סרב מצוין בתוך 9 דקות. במשחקון השלישי ספארובה ניסתה להישאר על קו הבסיס ולעמוד בעוצמות של וויליאמס, אבל האמריקאית הייתה חדה, וחבטת החזרה אדירה שלה אפשרה לה לשבור ל-1:3. השתיים שמרו על ההגשות ובמשחקון השמיני הצ'כית כבר פיגרה 40:30 אך גב יד מצוינת שלה מנעה מסרינה לשבור ולנצח במערכה. במשחקון לאחר מכן וויליאמס הגישה חזק ומדויק, ניצחה אותו והשלימה ניצחון 3:6 במערכה הראשונה.

נתוני המערכה הראשונה:

אחוזים בהגשה ראשונה: וויליאמס 54%, ספארובה 79%
נקודות שבירה: וויליאמס 1/2, ספארובה 0/0
אסים: וויליאמס 4, ספארובה 0
ווינרים: וויליאמס 13, ספארובה 5
שגיאות לא מחויבות: וויליאמס 10, ספארובה 5

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סרינה וויליאמס בפעולה. AP
למרות השפעת, היא הגיעה לכל כדור ונראתה חדה ועוצמתית. וויליאמס/AP

מערכה 2

מישהו אמר משהו על שפעת? סרינה שברה את שראפובה כבר במשחקון הראשון, המשיכה ל-0:2 ולמרות שהצ'כית הגבירה את עוצמת חבטותיה, לאמריקאית זה לא הפריע. כשהצ'כית הגישה במשחון החמישי השתיים רשמו את הראלי הארוך במשחק עד אותו רגע - 12 חבטות - ובסיום המשחקון וויליאמס רשמה שבירה נוספת ועלתה ל-1:4. ספארובה נתנה כל מה שיש לה, השיגה אפשרות שבירה במשחון השישי, וטעות כפולה של סרינה אפשרה לה לשבור ולצמק ל-4:2. וויליאמס התקשתה במשחקון השמיני, שלחה גב יד החוצה, ולא הצליחה להקשות על ספארובה שנראתה מצוין באותם רגעים. טעות כפולה נוספת של סרינה בהגשה אפשרה לספארובה להשוות ל-4:4. ספארובה לא נתנה להזדמנות לחמוק מידיה, הגישה מצוינת והפכה ל-4:5. וויליאמס התעשתה, ובעזרת חבטת החזרה מושלמת שברה ל-5:6. ספארובה לא הרימה ידיים. היא השיגה אפשרות שבירה במשחקון הבאוניצלה אותה בחבטה אדירה לאורך הקו בדרך ל-6:6.

הטניסאית הצ'כית לוסי ספארובה. AP
נלחמה כמו לביאה. ספארובה/AP

ספארובה הגישה ראשונה בשובר השוויון והמשיכה להפעיל לחץ על וויליאמס. טעות כפולה של האמריקאית וכדור נוסף ששלחה לרשת העלתה את הצ'כית ל-0:3. סרינה נראתה מתוסכלת לחלוטין כשספארובה ענתה על כל כדור. הצ'כית ניצחה בשובר השוויון 2:7, השלימה 6:7 והשוותה ל-1:1. איזה משחק!

נתוני המערכה השנייה:

אחוזים בהגשה ראשונה: וויליאמס 59%, ספארובה 67%
נקודות שבירה: וויליאמס 3/5, ספארובה 3/3
אסים: וויליאמס 5, ספארובה 2
ווינרים: וויליאמס 16, ספארובה 10
שגיאות לא מחויבות: וויליאמס 25, ספארובה 8

סרינה וויליאמס. AP
למרות שהייתה מותשת, מצאה את הכוחות לחולל מהפך במערכה השלישית ולנצח. וויליאמס/AP

מערכה 3

ספארובה המשיכה במומנטום החיובי שלה, ושברה את האמריקאית כבר במשחקון הראשון. סרינה נראתה מותשת, הלכה לאט והתקשתה לנוע. היה נדמה שוויליאמס תקרוס, אבל האמריקאית מצאה כוחות כדי לחזור ל-2:2, לא מעט בזכות חוסר ריכוז מצד ספארובה שטעות כפולה שלה אפשרה ליריבתה להשוות. ספארובה המשיכה לשלוח כדורים ארוכים אל גופה של וויליאמס אבל לא הייתה מדויקת, והאמריקאית שברה ל-2:4. ספארובה לא הצליחה לחזור למשחק, המשיכה לשלוח כדורים לא מדויקים, שלחה את הכדור האחרון לרשת וראתה את וויליאמס חוגגת זכייה שלישית ברולאן גארוס אחרי 2:6 במערכה השלישית ו-1:2 במערכות.

נתוני המערכה השלישית:

אחוזים בהגשה ראשונה: וויליאמס 50%, ספארובה 74%
נקודות שבירה: וויליאמס 3/4, ספארובה 1/1
אסים: וויליאמס 2, ספארובה 0
ווינרים: וויליאמס 5, ספארובה 1
שגיאות לא מחויבות: וויליאמס 7, ספארובה 4

לוסי ספארובה (ימין) סרינה וויליאמס (שמאל) לפני משחק גמר רולאן גארוס 2015. AP
סיפקו יופי של גמר/AP
האצטדיון המרכזי של טורניר רולאן גארוס. AP
אלפי הצופים נהנו מכל רגע. המגרש המרכזי בפריס/AP
שני אוהדים צעירים של סרינה וויליאמס. AP
אוהדיה הצעירים של סרינה וויליאמס ביציע/AP
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully