וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "המאמץ הבינלאומי שלנו הביא לכשלון הרשות הפלסטינית"

ראש הממשלה בירך על כך שהשעיית ישראל מפיפ"א לא עלתה להצבעה: "בצעדים האלה הם רק מרחיקים את השלום". יו"ר ההתאחדות עיני: "יום שמח לכל מי שאוהב כדורגל ומאמין שהשלום אפשרי"

רויטרס

בישראל נשמו הערב (שישי) לרווחה אחרי שההתאחדות לכדורגל של פלסטין החליטה למשוך את הדרישה שלה להצביע על השעיית הכדורגל הישראלי מהזירה הבינלאומית. על המשלחת הישראלית לקונגרס פיפ"א עברו שעות מורטות עצבים, אבל בסיומן הגיעו החדשות הטובות. בתוך דקות התחילו להגיע תגובות רשמיות מבכירים בספורט הישראלי ומחברי כנסת.

הפלסטינים ביטלו את הבקשה להדיח את ישראל מפיפ"א

יו"ר ההתאחדות לכדורגל של ישראל, עופר עיני, עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל של פלסטין, ג'יבריל רג'וב. רויטרס
לחיצת היד לה חיכו כולם. רג'וב ועיני/רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "המאמץ הבינלאומי שלנו הוכיח את עצמו והביא לכשלון נסיונה של הרשות הפלסטינית להדיח אותנו מפיפ"א. אני מודה לכל מי שלקח חלק במאמץ הבינלאומי שהביא לכשלון הניסיון הזה, ולמשלחת הישראלית בשוויץ בראשות יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מדינת ישראל מעוניינת בשלום שיבטיח את בטחון אזרחיה, אך בדרך של כפייה ועיוות האמת הוא לא יושג. הדרך היחידה להשיג שלום היא לפתוח במשא ומתן ישיר בין הצדדים. הפרובוקציה הפלסטינית הזאת מצטרפת לצעדים החד צדדים שמבצעים הפלסטינים במוסדות בינלאומיים נוספים. כל עוד הם נוקטים בצעדים האלה הם רק מרחיקים את השלום במקום לקרב אותו. בזמן שהקהילה הבינלאומית קוראת לבצע צעדים בוני אמון, הפלסטינים משיבים לה פעם נוספת בניסיון לבצע צעדים חד צדדיים שפוגעים ביכולת לקדם הסדר באזור".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין: "זה עתה שוחחתי עם עופר עיני הנמצא כעת בעיצומו של הדיון בפיפ"א. חיזקתי את ידיו על תוצאה ראויה במשחק קשה שעלול היה להיגמר אחרת לגמרי. בספורט מנצחים רק על המגרש. תוצאות המהלך בפיפ"א מוכיחות שהניסיונות לפגוע בבטן הרכה של ישראל נכשלו וייכשלו. אני מלא הערכה לגורמים המקצועיים וליושב ראש ההתאחדות על פעולה מרשימה ונחרצת למען הכדורגל הישראלי ועבור מדינת ישראל".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני: "אני שמח עבור הכדורגל הישראלי ועבור מדינת ישראל שאיום ההשעיה הוסר. ההישג הזה מגיע אחרי עבודה מאומצת שנמשכה שבועות ארוכים מצד אנשי ההתאחדות, משרד החוץ וכמובן תרומתו המשמעותית של ראש הממשלה. תודות גדולות גם לנשיא פיפ"א ספ בלאטר ולנשיא אופ"א מישל פלטיני על המאמצים שלהם לטובת פתרון צודק. זה יום שמח לכל מי שאוהב כדורגל ומאמין שהשלום אפשרי. לחצתי את ידו של רג'וב מתוך אמונה וכנות שאפשר אחרת. זאת עת לחגוג, אבל לזכור שאנחנו נמשיך לתרום ככל יכולתנו לטובת הכדורגל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב: "אני מברכת את נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, נשיא אופ"א, מישל פלטיני, וראשי פיפ"א על התנהלותם בהתאם לרוח ולערכי הספורט, ועל כך שלא איפשרו היום דריסת רגל של הפוליטיקה בספורט. מדובר בארגון שחרט על דגלו להיות גשר לשלום. זהו ניצחון גדול בעיקר לספורט. אני מזמינה את מר ג'יבריל רג'וב להפגש עימי ולפתור את הבעיות למען כלל הספורטאים במטרה להביא להישגים טובים יותר".

יו"ר מנהלת הליגות, יורם באומן: "אני מבקש לחזק את ידיו של ידידי, עופר עיני, שהצליח יחד עם צוותו למנוע את ההרחקה של הכדורגל הישראלי ממשפחת העמים. באותה נשימה אני מבקש להודות לראש הממשלה, משרד החוץ, משרד התרבות והספורט וכל מי שעסק בהדיפת היוזמה הרעה הזאת של עירוב פוליטיקה וספורט. אבל בלי חשבון נפש בהקשר זה, אי אפשר ובכוונתנו כמנהלת בשיתוף הקבוצות וההתאחדות, להמשיך להלחם בנגע האלימות והגזענות בספורט. כפי שאנו כיהודים לא יכולים לקבל את הקריאות הגזעניות במגרשים ברחבי אירופה, לא נוכל לקבל אותן כאן בישראל. בכוחות משותפים נפעל למיגורה של תופעה נפשעת זו".

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), יו"ר שדולת הספורט של הכנסת: "ראוי לברך על הוויתור הפלסטיני על הדרישה להשעיית ישראל מפיפ"א. יחד עם זאת על ישראל להתייחס ברצינות לדרישות הפלסטינים ולפעול מיידית להקלת מעברם של הכדורגלנים והספורטאים בכלל ולפעול כדי לסייע לפלסטינים לקיים פעילות ספורטיבית תקינה. ישראל צריכה לעשות זאת לא רק בכדי למנוע השעייה עתידית, אלא כדי לסייע לספורט ולכדורגל לשמש כגשר בין העמים. כגורם מאחד ולא מפריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully