וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותם קמר: "יכול להיות שישראל תוקרב בשביל קולות לבלאטר"

מנכ"ל ההתאחדות חושש מההצבעה הצפויה: "נציגי מדינות ערב רומזים לבלאטר שאם הוא לא יילך איתם, המועמדות שלו בסכנה". נציגי מדינות אפריקאיות נקטו באקט מחאה במהלך נאום מ"מ יו"ר ההתאחדות

עריכה: ניר חן
עופר עיני  יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. יוסי ציפקיס
קמו לבוקר פסימי. עופר עיני/יוסי ציפקיס

במשלחת הישראלית לקונגרס בשווייץ התעוררו הבוקר (חמישי) בחששות כבדים שקונגרס פיפ"א, שיתקיים מחר בבוקר יקבל את הבקשה של ההתאחדות הפלסטינית להשעות את ישראל מהמפעלים הבינלאומיים של פיפ"א. הפסימיות של משלחת ההתאחדות לכדורגל נובעת בין היתר מהקשיחות שהמשיך להפגין אמש יושב ראש ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, שגם לאחר פגישתו עם נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, חזר ואמר כי הוא לא מושך את הבקשה להשעיית ישראל, ונכון להבוקר גורל הכדורגל הישראלי במפעלים השונים יהיה תלוי ב-209 נציגי ההתאחדויות בפיפ"א. בכל מקרה, ההצעה הפלסטינית תזדקק ל-75 אחוזי תמיכה כדי שישראל תורחק מהמפעלים הבינלאומיים.

גורם בהתאחדות לכדורגל אמר הבוקר: "הדברים לא נראים טוב. אין לנו בכלל תחושות שהכול יהיה בסדר. לא בטוח שיהיה לנו גוש חוסם כנגד הבקשה הפלסטינית, ויש מספיק מדינות בעולם שרואות בהצבעה בהשעיית ישראל דרך לפגוע במדינת ישראל כולה".

נשיא פיפ"א ספ בלאטר. נועם מושקוביץ
בנו עליו שיעזור. ספ בלאטר/נועם מושקוביץ

בהתאחדות היו הבוקר המומים מהתגובה של כמעט 30 מנציגי מדינות אפריקה, שבחרו אתמול לקום כאות מחאה ולעזוב את האולם כאשר ממלא מקום יושב ראש ההתאחדות, עו"ד תמיר גילת הגיע לנאום בפני קונפדרציית אפריקה. המהלך הזה קומם מאוד את אנשי ההתאחדות הישראלית, אך יחד עם זאת הוא לימד אותם על הקרע העמוק מול עשרות מדינות ברחבי העולם שייתכן ורק מחכות להצבעה מחר כדי לפגוע בישראל.

סיבה נוספת לפסימיות הישראלית היא הראש הטרוד של נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, שמתעסק ביומיים האחרונים בפרשת השחיתות, שהגיעה לשיא אתמול בבוקר עם גל המעצרים של שבעה מחברי הארגון, כשהוא עצמו אמור להיחקר בקרוב. בהתאחדות עוד האמינו שבלאטר יסדר את הדברים תוך כדי השבוע הזה בשווייץ ויביא למשיכת הבקשה הפלסטינית, אבל כאמור בינתיים לא מצליח לעשות שום מהלך לטובת הכדורגל הישראלי, וזאת למרות שנפגש לאחרונה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והגיע עימו למתווה עקרוני שיקל עם הפלסטינים.

עוד באותו נושא

כבר לא מעל החוק: פרשת השחיתות של פיפ"א תעשה טוב לכדורגל

לכתבה המלאה
רותם קמר, סמנכ"ל ההתאחדות. ברני ארדוב
"אין ספק שבלאטר לחיץ גם כחלק מהפרשה שהתפוצצה". רותם קמר/ברני ארדוב

רותם קמר, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, אמר באולפן וואלה! NEWS: "כרגע אנחנו פועלים במספר מלונות מול מספר קונפדרציות, בין השאר גם מול אופ"א, כדי לנסות ולשכנע כמה שיותר התאחדויות לתמוך בעמדה שלנו. אין ספק שיש פה הרבה פוליטיקה, ולצערנו מעמדה של ישראל לא משהו. לצערנו זו הבמה שהפלסטינים חיפשו. יש פה הרבה תקשורת ורעש. אנחנו נמצאים 24 שעות לפני ההצבעה. למרות כל הניסיונות למצוא פיתרונות, ההצעה הפלסטינית עדיין עומדת על השולחן. מציגים אותנו כמדינת אפרטהייד".

קמר הסביר כיצד ההצבעה תתבצע, ואמר: "יש 209 התאחדויות שמצביעות, הם צריכים להשיג 75 אחוז. אלה דברים שהם לא פשוטים, אבל אי אפשר לדעת שכשיש בחירות על הפרק ובלאטר מעמיד את עצמו, אין ספק שהוא לחיץ גם כחלק מהפרשה שהתפוצצה, הוא צריך את הקולות של העולם הערבי, ויכול להיות שישראל תהיה מוקרבת לטובת המטרה הזו".

על השמועות לפיהן קטאר תקנה בכסף קולות אמר מנכ"ל ההתאחדות: "אני לא יודע לגבי השמועות שרצות פה לגבי קטאר. דברים יכולים להתגלות בשלב מאוחר יותר. יש פה לחץ מאסיבי של כל העולם הערבי. יש פה משחק פוליטי. הכול יכול להיות בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה, יש פה לחץ פלסטינאי ערבי מאסיבי. הם רומזים לבלאטר שאם הוא לא יילך איתם, גם המועמדות שלו נמצאת בסכנה".

מירי רגב בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"הצעה פוליטית מרושעת". מירי רגב/נועם מושקוביץ

עיתונאי שמסקר את פיפ"א במשך שנים ונמצא בקשר עם גורמים בכירים במרוץ לנשיאות הארגון, סיפר: "אולי דווקא מה שקרה אתמול זה הדבר הכי טוב לישראל. בלאטר בסכנה גדולה, ואני מניח שאנשים בפיפ"א ירצו להתמודד עם סקנדל אחד ולא עם שניים. הלחץ על פיפ"א עצום, גם מצד ספונסרים, והדבר האחרון שפיפ"א צריכה זה עוד שערורייה - כמו למשל להרחיק את ישראל".

"כולם אומרים שבלאטר עדיין פייבוריט במרוץ, אבל אני באמת חושב שיש סיכוי שאחרי מה שקרה הוא יפסיד את הבחירות האלה. אני חושב שהנסיך עלי אפילו פייבוריט עכשיו, אבל כמובן - זו פוליטיקה, ועד שתהיה ההצבעה אי אפשר לדעת מה העמדה האמיתית של כל התאחדות. הנסיך עלי לא בהכרח יהיה מינוי רע לישראל, ממש לא".

ובינתיים שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שוחחה הבוקר עם יושב ראש ההתאחדות, עופר עיני שנמצא בציריך, כדי לעקוב אחר ההתפתחויות, ואמרה: "ההצעה הפלסטינית היא הצעה פוליטית מרושעת, וארגון פיפ"א צריך לדחות אותה על הסף. פיפ"א שם לו למטרה שהספורט יהווה גשר לשלום ולא יכול להוות במה לעירוב הפוליטיקה בספורט. יש להפריד באופן ברור בין הפוליטיקה לספורט, ואני מקווה שאכן ארגון פיפ"א ידחה את ההצעה ביום שישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully