וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "לברון פשוט לא היה יכול לתת לנו להפסיד, זה מדהים"

המאמן התלהב מההצגה של כוכבו: "לא חושב שהיה דבר כזה במשחק פלייאוף". לברון: "המוח גבר על הכוח". וגם: המתקפה החזיתית על מתיו דלבדובה, מספרי המשחק והאמונה שחזרה לפרשנים

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
משחק בלתי נשכח. בלאט/GettyImages

קליבלנד עשתה הלילה (בין ראשון לשני) צעד גדול לעבר העפלה לגמר ה-NBA, כשגברה 111:114 על אטלנטה אחרי מותחן גדול בהארכה ועלתה ליתרון 0:3 בסדרת גמר המזרח. הקאבס, ששוב חסרו את קיירי אירווינג, קיבלו משחק משוגע במיוחד מלברון ג'יימס, שפתח את המשחק עם רצף של 11 החטאות מהשדה, התעשת, הגיע לטריפל דאבל ובכוחותיו האחרונים, כשהוא פצוע ומדדה על רגל אחת, קבר שני סלים מכריעים בשניות האחרונות של תוספת הזמן. כעת כל שנותר לחבורה של בלאט הוא להשיג ניצחון נוסף שיקנה להם כרטיס לגמר ה-NBA, ככל הנראה מול גולדן סטייט שאף היא מובילה על יריבתה, יוסטון, 0:3 בסדרה.

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס עם ג'יי אר סמית'. GettyImages
שורה סטטיסטית משונה. לברון/GettyImages

מספרי המשחק

* לברון ג'יימס הפך לשחקן הראשון מאז צ'ארלס בארקלי ב-1993 שרושם שורה סטטיסטית של לפחות 35 נקודות, 15 ריבאונדים ו-10 אסיסטים.

* לברון עקף את קרל מאלון במקום השישי בטבלת קלעי כל הזמנים בפלייאוף, עם 4,763.

* לברון שבר את שיא הקריירה שלו בריבאונדים בפלייאוף, עם 18.

* 36 הזריקות שלקח השוו את שיא הקריירה שלו לניסיונות מהשדה.

* לברון סיים את הרבע הראשון עם 0 מ-9 מהשדה. זה היה הרבע ההתקפי הכי גרוע שלו בקריירה.

* זה היה הטריפל דאבל ה-12 של לברון ג'יימס בפלייאוף לאורך השנים.

* לברון השתווה לקארים עבדול ג'אבר במספר משחקי הפלייאוף בהם קלע 30 נקודות או יותר. כרגע יש לו 75 משחקים כאלה, המאזן השלישי בטיבו בהיסטוריה אחרי מייקל ג'ורדן (109 משחקים) וקובי בריאנט (88).

* מאז ה-19 בינואר, המאזן הביתי של הקאבס עומד על 2:25.

* לראשונה מאז הוחלה שיטת הטוב משבעה משחקים, שני הגמרים האזוריים הגיעו אחרי שלושה משחקים למצב של 0:3.

* ג'ף טיג סיים עם 30 נקודות, 7 אסיסטים, 6 ריבאונדים וללא איבודים. הוא השחקן הראשון של ההוקס מאז דומיניק וויליקינס ב-1988 שקולע לפחות 30 נקודות, מוריד לפחות חמישה ריבאונדים ולא מאבד כדור במשחק חוץ בפלייאוף.

* דייויד בלאט הפך למאמן הרביעי בתולדות ה-NBA שמנצח 11 מתוך 13 המשחקים הראשונים שלו בפלייאוף. גם סטיב קר, שעשוי להיות יריבו מאחורי הקווים בגמר ה-NBA, השיג את ציון הדרך הזה העונה.

* הקאבס שומרים על מאזן מושלם בפלייאוף (0:11) במשחקים שבהם הורידו יותר ריבאונדים מהיריבה.

ג'ף טיג שחקן אטלנטה הוקס מול לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
משחק מצוין שלו לא הספיק. טיג מול לברון/GettyImages

התגובות

בלאט על לברון: "זה בלתי ייאמן, מעולם לא ראיתי שורה סטטיסטית כזאת בפלייאוף. אבל זה לא רק הסטטיסטיקה. הוא ידע שלא נוכל לנצח בלעדיו ושיחק תוך כדי כאבים וכשהוא מוגבל לגמרי בתנועה שלו".

על התרומה של האחרים מסביב לברון: "גם הם התעלו. הם נתנו הכול כדי לחפות על החיסרון של קיירי וקווין, בלי שום מירוץ ובלי לומר נואש. זה מה שקבוצה עושה. נהדר לראות את זה".

בלאט התייחס גם לפציעה של לברון ג'יימס ולעובדה שפתח את המשחק עם 11 החטאות רצופות מהשדה: "הוא ניסה לשכנע אותי להשאיר אותו על המגרש כשהיה פצוע, אז אמרתי 'אוקיי'. אני רק יכול לדמיין מה היה קורה אם הוא היה פותח את המשחק כפי שסיים אותו. תחשבו מה היה קורה אז".

על התנודות ביכולת בין הרבעים: "פשוט התחלנו לשחק באיזשהו שלב. למען האמת ברבע הראשון הכדורים פשוט לא נכנסנו לנו, זריקות שאנחנו בדרך כלל קולעים. לא עשינו הרבה טעויות, לא איבדנו הרבה כדורים, פשוט לא הצלחנו לקלוע. דבקנו בשיטת המשחק שלנו, נתנו מלחמה יוצאת מהכלל".

על הטכנית של דלבדובה: "לא קיבלתי הסבר למה הוא קיבל טכנית. מעניין לשמוע או לקרוא על זה".

על ההחלטה להשאיר את טריסטן תומפסון לאורך כל הרבע הרביעי וההארכה למרות בעיית עבירות: "טריסטן הוא שומר טוב, הוא משחק כמו שצריך והיינו זקוקים לו על הפרקט. המשחק היה יכול ללכת לאיבוד אם הוא לא היה על המגרש. הייתי צריך לקחת איתו סיכון, וזה השתלם. הוא עשה את מה שצריך כדי שננצח במשחק".

על מצבו של קיירי אירווינג: "התייעצנו עם הרופאים שלנו והחלטנו שהוא לא ישחק. רוב הסיכויים שגם במשחק הבא נחליט אם הוא ישחק או לא רק בסמוך לג'אמפ בול".

על הרוטציה הקצרה, שכללה רק שבעה שחקנים: "שיחקתי עם הרוטציה שמצאתי לנכון, נתתי הזדמנות לשחקנים שחשבתי שיעזרו לי הכי הרבה. יש לנו קשיים של שחקנים פצועים, אבל למדתי איך לתת לחבר'ה קצת יותר מנוחה במהלך המשחקים. אני מנצל היטב את פסקי הזמן של הטלוויזיה".

על התרומה של ג'יי אר סמית': "מבחינה התקפית עשינו פחות או יותר מה שרצינו לעשות מלכתחילה. ג'יי אר נתן משחק נהדר, הגנתית והתקפית. הוא נתן לנו כמה קליעות ענקיות. הוא עזר לנו מאוד, הייתה תחושה שהוא תרם הרבה מאוד לניצחון שלנו. הוא יציב, הוא נותן לנו תפוקה בכל ערב".

עוד באותו נושא

קליבלנד ניצחה 111:114 את אטלנטה ועלתה ל-0:3 בגמר המזרח

לכתבה המלאה
שחקן קליבלנד קאבלירס מתיו דלבדובה, מול שחקן אטלנטה הוקס ג'ף טיג. GettyImages
תחת מתקפה. דלבדובה/GettyImages

לברון סיפר על הדקות האחרונות ועל ההחלטה להמשיך לשחק למרות הכאבים: "הרגשתי שאני לא יכול לתת יותר, אבל אז המוח גבר על הכוח. עבדנו קשה כל כך, ולי כמנהיג חשוב מאוד לעשות את המהלכים המכריעים. במשחק כזה הייתי חייב לתת הכול. זו הרגשה נפלאה לעשות מהלכים גדולים עבור חבריי לקבוצה, ואני שמח שזה מה שקרה. אני זקוק לרופא עכשיו. לא היה סיכוי שארד לספסל ברגע שאחרי הפציעה. גם אין שום סיכוי שאתן לפציעה הזאת לגרום לי לפספס את המשחק הבא. אבל מגיע קרדיט גדול גם לחברים שלי, כי הם עשו את העבודה גם בזמן שלא היינו טוב. אנחנו משחקים אחד בשביל השני, אנחנו שומרים ברמה גבוהה. מגיע לנו להיות איפה שאנחנו נמצאים עכשיו".

לברון הוסיף: "שיחקתי עד שהייתי מותש לחלוטין. הקרבתי את כל כולי למען הקבוצה, עד שהגוף שלי כמעט היה משותק".

המתח וההופעה ההירואית של לברון הצליחו להשכיח מעט את האירוע הדרמטי שהעיב על המשחק בזמן החוקי: ההרחקה השנויה במחלוקת של אל הורפורד ברבע השני אחרי עימות עם מתיו דלבדובה. זו לא הפעם הראשונה שבה הרכז האוסטרלי של קליבלנד מעורב באירועים כאלה. הוא זה שגרם לפציעה שסיימה עבור קייל קורבר את העונה ובסיבוב הקודם הוא גרם להרחקה נוספת, הפעם על חשבונו של טאג' גיבסון.

ברשת מיהרו לבקר את סגנון המשחק "המלוכלך" של דלבדובה, וגם אחותו של הורפורד, אנה, שיגרה ציוץ חריף בו כתב "אני נגעלת. ה-NBA צריכה להתבייש".

דלבדובה, שנחשב לחביבו של בלאט, זכה ליחס מגונן מהמאמן, שאמר בהפסקה בין הרבעים כי "דלי משחק מאוד חזק ומאוד קשוח, אבל גם מאוד נקי".

זה לא הפריע להורפורד הכעוס לבקר את הרכז בסיום: "הוא משחק חזק, הוא לוחם גדול, הכול נכון. אבל הוא חייב ללמוד. הוא חלק מהליגה רק בשנתיים האחרונות, אבל הוא חייב להבין שבסופו של דבר הליגה הזו מושתתת על אחווה בין השחקנים. החבר'ה בליגה דואגים אחד לשני. אני לא חושב שהיו לי כוונות זדוניות במהלך הזה, אבל הוא חייב ללמוד. לא יודע אם מה שהוא עשה היה בכוונה או לא, אבל לאור הרקורד שלו, קשה לי לחשוב אחרת".

הרכז עצמו הגן על עצמו: "אני לא מסכים עם הטענות של אל. עשיתי בוקס אאוט ואפשר לראות שהוא משך את כתף שמאל שלי. לא עשיתי שום דבר רע".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
הייתם מאמינים? דיוויד בלאט/GettyImages

מה אמרו בתקשורת

טרי פלוטו מ-"קליבלנד פליין דילר" כתב: "במרחק של ניצחון אחד מהגמר, זה באמת סיפור מדהים עבור הקאבלירס והאוהדים שלהם. האם הלב שלכם עדיין דופק? נראה שהקאבס ניצחו והפסידו את המשחק הזה בערך 10 פעמים, אבל ברגעים הכי חשובים, לברון היה שם, ותמיד מצא דרך לקלוע, להוביל, לקחת עוד ריבאונד. ההוקס האשימו את דלבדובה גם בפציעה של קורבר וגם בתקרית עם הורפורד, אבל אני לא חושב שזה היה מכוון. אם דלבדובה בקבוצה שלך, אתה אוהב אותו. לברון בהחלט אוהב אותו, ומקפיד לציין כמה שהוא נענה לאתגר, וכרגע אפשר להגיד את אותו הדבר על הקאבס, שנענים לאתגר בסטייל".

סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" כתב: "אתם מאמינים לזה? האמנתם שזה יגיע אחרי שהקאבס פתחו עונה במאזן 20:19? או כשלברון ציין משהו מכוון לעבר לאב? או כשההאשטאג הפופולרי ביותר בקליבלנד נגע למצבו התעסוקתי של בלאט? גם כשהקבוצה פיגרה 2:1 מול שיקגו רבים איבדו תקווה, אבל הקאבס כאן, והם על סף משהו מיוחד. תנו לבלאט קרדיט, תנו ללברון קרדיט, ואל תשכחו את טריסטן תומפסון, דלבדובה, שאמפרט, מוזגוב וסמית'. זה הישג של המועדון כולו, אוסף של אנשים שקרעו את התחת כדי לעשות את זה. זה לא תמיד נראה יפה, כמו הלילה, אבל הם מנצחים, ולמרות כל מה שנאמר ונכתב, הם במרחק ניצחון אחד מהגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully