וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט אופטימי: "מצאנו את השיטה שעובדת הכי טוב עבורנו"

המאמן ניסה להסביר את ההצלחה של קליבלנד למרות הפצועים ובירך על השיפור ההגנתי: " אפשר לזכות באליפות בכל מיני דרכים, אבל הגנה טובה הופכת את זה להרבה יותר קל". איריווינג עדיין בספק

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
התביית על הסגנון שרצה. בלאט/AP

אחרי שני ניצחונות רצופים בג'ורג'יה, קליבלנד תחזור הלילה (בין ראשון לשני, 3:30, ישיר בספורט 5) הביתה לשני משחקים נוספים בגמר המערב מול אטלנטה. הקאבס מגיעים למשחק במצב רוח מרומם אחרי ההצגות המשכנעות שהעניקו להם יתרון 0:2 בסדרה, ורוצים לשמור על מאזן מושלם כמו גולדן סטייט, אולי היריבה הבאה, שהביסה הלילה את יוסטון בחוץ.

בלאט קיבל חדשות טובות ורעות גם יחד לקראת המשחק. מצד אחד, נודע לו שקייל קורבר מאטלנטה, מהבודדים שהיוו איום קליעה מבחוץ בשני המשחקים הראשונים בסדרה, לא יחזור לשחק עוד העונה בעקבות הפציעה שספג במהלך המשחק השני. מנגד, קיירי אירווינג שנעדר מהמשחק הקודם עדיין בספק, ורק בסמוך למשחק ייקבע סופית האם יוכל לשחק.

"קיירי עדיין בספק למשחק, אני מקווה שהוא יגיב טוב לאימון הקטן שהוא עשה היום", אמר בלאט באימון. "נראה איך הוא ירגיש. אם הוא ישחק או לא תלוי בהחלטת הצוות הרפואי שלנו".

גארד קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג. GettyImages
ההחלטה תתקבל בסמוך למשחק. אירווינג/GettyImages

על הסיטואציה הנוכחית בסדרה והאפשרות שימשיך להעניק מנוחה לאירווינג על רקע היתרון הגדול על אטלנטה: "אם הוא יוכל לשחק הוא ישחק. יש לו חלק חשוב מאוד בקבוצה והסדרה הזאת רחוקה מלהיות גמורה".

על ההגנה מול אטלנטה: "יש הרבה קבוצות שצריך לעשות כדי להגביל קבוצות ובעיקר קבוצה כמו אטלנטה, שיש לה הרבה איכויות התקפיות. עד עכשיו הצלחנו להוריד את היעילות שלהם ונקווה שנוכל לנמשיך לעשות את זה. זה המבחן שלנו".

על הפציעה של קווין לאב וההשפעה שלה על השיפור ההגנתי: "עשינו התאמות. אנחנו משחקים עם סגל שונה. לשחק כדורסל מנצח זה גם להבין מה עובד טוב בשבילך, גם כשחקנים וגם כמאמנים. אתה צריך להישען על משהו שעובד. כשקווין נפצע איבדנו חלק חשוב מהקבוצה, הוא היה פיסה חשובה מאוד, בעיקר בהתקפה בחלק השני של העונה. הפציעה שלו הכריחה אותנו להתפתח ולשנות דברים, אני חושב שעשינו עבודה טובה במובן הזה".

על מה שעושה את ההבדל בסדרה: "זה לא עניין של מאמץ. כשהסגל שלנו השתנה בינואר גם הגישה והטקטיקות שלנו השתנו. הגיעו שחקנים שהצליחו להביא את מה שרצינו בהגנה. מאז זה רק הלך והשתפר. לשחקנים היה זמן להתרגל למערכת ולכן זה נראה ככה עכשיו. מצאנו את השיטה שעובדת הכי טוב עבורנו".

עוד באותו נושא

הזרוע הארוכה של בלאט: הפריחה של מתיו דלבדובה בקליבלנד

לכתבה המלאה
קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. רויטרס
בלאט הודף את הטענות לגביו. לאב/רויטרס

על רמת האנרגיה והקשיחות של שחקניו מול אטלנטה ושיקגו: "שיחקנו סופר קשוח גם מול בוסטון, כשקווין היה בחמישייה. אין שום קשר בין הפציעה של קווין לרמת הקשיחות שאנחנו מציגים. אני לא רוצה לבקר את היריבות שלנו, אני יודע שאנחנו עושים הכול כדי לשחק הכי קשוח שאפשר".

על הרגע שבו הכול התחבר: "הרגע המכונן של העונה היה החזרה של לברון מהפציעה וההצטרפות של מוזגוב ואימאן שאמפרט. זה מה שעזר לנו להפוך לקבוצה מצוינת".

על העובדה שקליבלנד הפכה להיות תלויה בהגנה הרבה יותר מבהתקפה: "זה טוב שאתה לא תלוי באחוזי הקליעה שלך, אלא בהגנה. אני מאמין שיש הרבה דרכים לנצח משחקי כדורסל או אפילו לזכות באליפויות, אבל הגנה טובה הופכת את זה להרבה יותר קל, כי אתה יכול לסמוך על זה ביום נתון".

על הניסיון של שחקניו: "יש לנו חבר'ה עם הרבה מאוד ניסיון במעמדים האלה. זה לא משנה אם הם שחקני מפתח אצלנו או שחקני ספסל. הם יודעים איך להתנהג ואיך לדחוף אחד את השני. זה מאפשר לנו לנוע קדימה ולהבין שאם נעשה את העבודה שלנו ואם ניצמד לתוכנית המשחק שלנו אז יש לנו צ'אנס לעשות משהו. אנחנו גדלים ובונים ביטחון מיום ליום".

על לברון ג'יימס והשינוי אצלו: "הוא נחוש מאוד, הוא מחויב מאוד, הוא אינטליגנטי מאוד. הוא יודע איך להנהיג את החברים שלו לקבוצה, כאחד שהיה שם. אי אפשר לבקש יותר ממנהיג ומשחקן שלך. הוא מבין את חשיבות הרגע ומצליח לעזור לשחקנים לתפקד בצורה הכי טובה ברגע הכי חשוב של העונה". לברון עצמו התייחס לשינוי ההגנתי של הקאבס ואמר ש"זה סימן מצוין, כי רק ככה אפשר להגיע רחוק".

פורוורד קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. GettyImages
טרוד גם בדברים אחרים. לברון/GettyImages

לברון, אגב, עסוק ביממה האחרונה גם בעניינים שמחוץ לכדורסל. אתמול מדינת אוהיו נכנסה לקלחת הפוליטית ששטפה את ארצות הברית בחודשים האחרונים, אחרי שהשוטר הלבן מייקל ברלו נוקה מאשמת הריגה של שני צעירים שחורים ב-2012. לברון, שהיה אחד הכוכבים הבולטים בכדורסל האמריקאי שהתייחס לסוגיה כמה וכמה פעמים בתקופה האחרונה, נדרש לסוגיה במהלך האימון.

"אלימות היא לא התשובה, צריך למצוא פיתרון לזה. אנחנו חייבים לדאוג למשפחות של האנשים שאיבדו את יקיריהם. אי אפשר להתעלם ולשכוח מהם. רק עליהם צריך לחשוב".

על רקע החשש מהפגנות וגילויי אלימות כלפי שוטרים במשחק הלילה, לברון קרא "להשתמש בהתלהבות ובתשוקה שלנו אך ורק כדי ליהנות מספורט ומהמשחק עצמו. ננסה לנצח את המשחק עבור המשפחות של הצעירים שמתו".

צפו בלברון משחק אחד על אחד מול בנו באימון

LeBron playing 1-on-1 with his 10-year-old son Bronny after practice Saturday.

A photo posted by Dave McMenamin (@davemcten) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully