וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב מאסף: עיני מנסה להבטיח את תמיכת אופ"א נגד הפלסטינים

22.5.2015 / 14:06

יו"ר ההתאחדות, שייצא לשוויץ ביום שני הקרוב, שלח מכתב לנשיא פלאטיני בניסיון להשיג גוש חוסם אירופי נגד הבקשה הפלסטינית להשעות את ישראל. ההתאחדות תתלונן על התקרית במעבר אלנבי

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם נשיא ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. נועם מושקוביץ
ראשי ההתאחדות יצאו לציריך כבר ביום שני. עיני ובלאטר, השבוע/נועם מושקוביץ

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, פנה הבוקר (שישי) לנשיא אופ"א מישל פלאטיני, בבקשה שחברות הארגון יציגו חזית אחידה נגד הבקשה הפלסטינית להשעות את ישראל מפיפ"א. עיני ביקש מהצרפתי לעשות כל שביכולתו על מנת למנוע את קיום ההצבעה.

במקביל, הודיעה ההתאחדות כי תתלונן בפיפ"א נגד "הניסיון הפלסטיני לבצע פרובוקציה מיותרת במעבר אלנבי". הפלסטינים טענו אתמול כי ישראל לא אפשרה לנבחרת הפלסטינית לצאת לירדן, ובישראל הגיבו כי הפלסטינים חרגו במתכוון מההסכמים עם פיפ"א וההתאחדות הישראלית, המחייבים הודעה מוקדמת והעברת רשימה שמית של ספורטאים פלסטינים טרם יציאתם למשחק.

קונגרס פיפ"א יתקיים ביום שישי הבא בציריך, ואם המאמצים להוריד את הנושא מסדר היום של הוועידה לא יצלחו, הפלסטינים יזדקקו לרוב של 75 אחוז מחברות פיפ"א על מנת להשעות את ישראל באופן מיידי מכל פעילות בקהילת הכדורגל הבינלאומית.

ההתאחדות שואפת להשיג תמיכה גורפת של 53 המדינות החברות באופ"א, מה שיספיק להשגת גוש חוסם. החשש באבא הלל הוא שקונפדרציות אחרות, כמו אפריקה ואסיה, יתאגדו להצבעה אחידה בעד הפלסטינים, ולכן החשיבות של גוש נגדי דומה גדולה במיוחד.

מישל פלאטיני נשיא אופ"א, אבי לוזון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
עיני: "זוהי השעה להרים קול ברור נגד ההצעה". פלאטיני עם חבר הוועד הפועל אבי לוזון/ברני ארדוב

"זוהי השעה עבור אופ"א להרים קול ברור נגד ההצעה", כתב עיני, "לא רק בשם התמיכה בהתאחדות הישראלית לכדורגל, חברה נאמנה ולגיטימית במשפחת אופ"א זה שנים רבות. אופ"א צריכה גם להוביל את עולם הכדורגל נגד היוזמה הבלתי מתקבלת על הדעת של ההתאחדות הפלסטינית, שהיא הרסנית לכדורגל בכללותו".

השבוע ביקר נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, בישראל וברשות הפלסטינית, במטרה לפתור את המשבר. הוא נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם יושב ראש הרשות אבו מאזן ועם ראשי ההתאחדויות, במטרה לפשר בין הצדדים, אך לא הצליח לשכנע את הפלסטינים להסיר את הצעתם מסדר היום.

ראשי ההתאחדות יצאו ביום שני הקרוב לציריך, במטרה להפעיל לחץ מקרוב על נציגי המדינות החברות להצביע בעד ישראל ולא לערב פוליטיקה בספורט. אל היושב ראש עיני יצטרפו ממלא מקומו תמיר גילת, מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר, ראש מערך ההסברה שלומי ברזל והיו"ר לשעבר אבי לוזון, חבר הוועד הפועל של אופ"א. למשלחת ההתאחדות יתלוו גם נציגים ממשרד החוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הכדורגל הפלסטינית מאי 2015. יותם רונן
הפלסטינים זקוקים לרוב של 75 אחוזים בהצבעה. יו"ר ההתאחדות הפלסטינית רג'וב/יותם רונן

גורם בהתאחדות לכדורגל אמר לוואלה ספורט: "אנחנו מתייחסים ברצינות הכי גבוהה למה שהולך להיות בשוויץ, אי אפשר להקל ראש לרגע בהצבעה שתקבע לאן מועדות פני הכדורגל הישראלי. בחמשת הימים שלנו בשוייץ נצטרך לעשות עבודה מעבר למה שכבר נעשה".

אם יוחלט להשעות את ישראל, ההחלטה תיכנס לתוקף באופן מיידי ותחול על כל הזירות הבינלאומיות שישראל לוקחת בהן חלק. המשמעות היא שהמשחק מול בוסניה ב-12 ביוני יבוטל, או לכל הפחות יידחה, וגם הקבוצות הישראליות לא יוכלו לקחת חלק בהגרלות שלבי המוקדמות של מפעלי אופ"א. ההגרלה הראשונה, שבה ייקחו חלק מכבי תל אביב והקבוצות שיסיימו במקומות 3 ו-4, תתקיים ב-22 ביוני.

ביטול של ההחלטה, אם תיפול לרעת ישראל, עלול לקחת זמן רב. בשל היעדר תקדימים דומים, בהתאחדות לכדורגל לא ידעו לקבוע האם הוא יהיה אפשרי במושב הקונגרס הבא, ב-2016, או שוועדה מיוחדת תוכל לדון בנושא במהלך השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • עופר עיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully