וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליבלנד ניצחה 89:97 באטלנטה ועלתה ל-0:1 בגמר המזרח

לברון ג'יימס הוביל עם 31 נקודות, ג'יי אר סמית' סיפק תצוגת שלשות מדהימה עם שמונה צליפות מחוץ לקשת והקאבס חגגו בג'ורג'יה ולקחו את יתרון הביתיות. דמארה קארול נפצע

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
ניצחון חוץ ענק. בלאט/GettyImages

לדיוויד בלאט היו כמה וכמה ניצחונות גדולים בקריירת ה-NBA הקצרה שלו, אבל זה שהשיג היום, אור ליום חמישי, באטלנטה, הוא כנראה הכי גדול ולבטח הכי משמעותי עד כה. קליבלנד הגיעה לג'ורג'יה, לאולם הגועש של ההוקס, למשחק מספר 1 בסדרת גמר המזרח וניצחה 89:97 נהדר, שהעביר את יתרון הביתיות אליה כבר בפתיחת הסדרה.

הקאבס לא פתחו טוב את המשחק, אבל לברון ג'יימס התעורר ברבע השני והשאיר אותם צמודים. המחצית השנייה כבר הייתה השואו של ג'יי אר סמית', שבתצוגת שלשות מדהימה, אחת אחרי השנייה אחרי השלישית, סידר לקליבלנד את הבריחה בסוף הרבע השלישי ותחילת הרביעי והבטיח את הניצחון. דמארה קארול, אחד מכוכבי אטלנטה, נפצע בצורה רעה לקראת הסיום ולא ברור מה מצבו לקראת המשך הסדרה. המשחק הבא ייערך בלילה שבין שישי לשבת (3:30, דיווח חי בוואלה ספורט) ואם קליבלנד תנצח גם אותו, היא תהיה במרחק נגיעה מגמר ה-NBA.

לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס מול דמארה קארול אטלנטה הוקס. רויטרס
לברון כיכב, קארול נפצע/רויטרס

המשחק נפתח בקצב טוב ואחרי ארבע דקות אטלנטה הובילה 6:12 עם סל ועבירה של קורבר, כאשר ההגנה של קליבלנד לא ממש עבדה בפתיחה. הקאבס התקשו לייצר עצירה ואטלנטה עלתה ל-15:22 ואם לא די בכך, הרי שלברון ספג עבירה שנייה מוקדמת מאוד. דווקא ללא קינג ג'יימס, קליבלנד הצליחה לצמק למינוס ארבע, אבל הרבע הראשון הסתיים ב-20:26 לאטלנטה.

ג'יי אר סמית' פתח את הרבע השני נהדר עם שלוש שלשות. לברון דהר למתפרצת וקבע שוויון 33:33. המשחק המשיך להיות צמוד וחמש דקות להפסקה היתרון היה של אטלנטה, 37:39. לברון התחיל לייצר נקודות והשאיר את קליבלנד קרובה. לקאבס לא היו שום תשובות ליכולת החדירה של ג'ף טיג, שסיים את המחצית הראשונה עם 17 נקודות, אבל מנגד, לברון קלע 16. סל של בייזמור עם הבאזר קבע 51:51 בהפסקה.

עוד באותו נושא

בלאט על הערב הגדול של סמית', קארול יעבור MRI

לכתבה המלאה
טריסטן תומפסון קיירי אירווינג קליבלנד קאבלירס. GettyImages
קיירי צולע, תומפסון עייף, אבל קליבלנד ביתרון/GettyImages

לברון פתח טוב את המחצית השנייה ועזר לקליבלנד לעלות ל-56:58, אבל גם ספג עבירה שלישית וגרוע מכך, גם דרך לא טוב על הרגל, החל לצלוע וביקש פסק זמן על מנת לקבל טיפול. קורבר סופסוף קלע שלשה ולברון נראה כמי שמוכן לחזור. קליבלנד קצת נתקעה, אבל כך גם אטלנטה וצמד שלשות של סמית'האדיר קבעו יתרון שיא לקאבס, 63:71, שתי דקות לסוף הרבע. בייזמור עוד הספיק לדפוק דאנק אדיר, אבל סמית' הוריד את קליבלנד להפסקה בין הרבעים ביתרון 67:74.

השואו של סמית' נמשך והוא פתח את הרבע האחרון בטירוף, עם צמד שלשות והקפצת אלי-הופ לתומפסון, שקבע 67:82 מבטיח לקאבס, כל זאת כאשר לברון על הספסל. קינג ג'יימס הגיב להצגה של חברו הטוב בהתרגשות ואטלנטה הזעיקה פסק זמן בהול. הקבוצות חזרו וסמית', נחשו מה, קלע עוד שלשה חולנית והשלים ריצת 0:13. אטלנטה הבינה שאם היא לא תתעורר, זה ייגמר וחזרה למינוס 11. לברון חזר ומיד סיפק שני סלים גדולים כדי להרגיע את העסק. אם לא די בצרות של ההוקס, הרי שקארול דהר למתפרצת, נחת רע על הרגל ונותר שרוע על הפרקט, נאנק מכאבים. אלא שדווקא קליבלנד היא זו שנראתה בהלם באותם רגעים ולפתע, שלוש דקות לסוף, אטלנטה צימקה ל-91:83 בלבד. קליבלנד פשוט הפסיקה לשחק ובייזמור הוריד למינוס ארבע בלבד, דקה לסיום. בלאט לקח פסק זמן ולברון חזר ממנו עם דאנק אדיר שסגר עניין. 89:97 בסיום.

לברון סיים משחק נהדר עם 31 נקודות, שמונה ריבאונדים ושישה אסיסטים. סמית' הוסיף 28 נקודות עם 8 מ-12 מהשלוש וקטף שמונה ריבאונדים. הנקודות של סמית' היו היחידות שקליבלנד קיבלה מהספסל, משם עלו מלבד הגארד רק מת'יו דלבדובה וג'יימס ג'ונס. טריסטן תומפסון (14 נקודות ו-10 ריבאונדים) וטימופיי מוזגבו (10 נקודות ו-11 ריבאונדים) סיפקו דאבל-דאבלים, קיירי אירווינג, על חצי רגל, הסתפק ב-10 נקודות ו-6 אסיסטים ואימן שאמפרט הוסיף עוד 4 נקודות. באטלנטה, טיג הוביל עם 27. אל הורפורד קלע 16, פול מילסאפ 13 וקנת' בייזמור 10.

ג'יי אר סמית' קליבלנד קאבלירס. רויטרס
איזה שואו. סמית' ו"האקדח"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully