וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המעטפה הקפואה": 30 שנה לאחת הקונספירציות הגדולות ב-NBA

מעט מאוד אנשים הופתעו כשניו יורק זכתה בבחירה הראשונה של דראפט 1985, ולאחר מכן בחרה את פטריק יואינג. על פי שלל תאוריות קונספירציה, היד המכוונת היתה של הקומישנר, דייויד סטרן

שחקן ניו יורק ניקס פטריק יואינג לצד הקומישנר דייויד סטרן והג'נרל מנג'ר של הניקס דייב דבושר. AP
מהרגעים המכוננים בתולדות הליגה, והניקס. יואינג לצד סטרן ב-1985/AP

בעוד הגרלת הלוטרי של ה-NBA תיערך הלילה (בין שלישי לרביעי), בארצות הברית מציינים 30 שנה לאחד מסיפורי הקונספירציה הגדולים בתולדות הספורט האמריקאי.

זה קרה בהגרלת הלוטרי של 1985. הנציגים של ניו יורק, אינדיאנה, סיאטל, אטלנטה, סקרמנטו, גולדן סטייט ולוס אנג'לס קליפרס הגיעו למלון בו נערך הערב החגיגי עם סיכוי זהה לזכות בבחירה הראשונה - 14.3%. הפרס היה ברור לכל, לפחות על הנייר: מלבד פטריק יואינג, כוכב מכללת ג'ורג'טאון, הדראפט של 1985 היה נחשב לחלש למדי, נטול כוכבים של ממש.

כידוע, יואינג בסופו של דבר נבחר ראשון על ידי הניקס, שזכו בהגרלה וקיבלו את אחד השחקנים הטובים והאהובים בתולדות המועדון, ששיחק בתפוח הגדול בין 1985 ו-2000, והעמיד ממוצעי קריירה של 21 נקודות, 9.8 ריבאונדים ו-2.4 חסימות למשחק.

עד כאן הכל בסדר. אלא שדי מוקדם, צצו דיבורים בארצות הברית שגרסו כי הקומישנר דייויד סטרן דאג שהניקס יזכו בהגרלה. ערב המאורע, נכתב בניו יורק טיימס: "יש תחושה חזקה ברחבי הליגה שהליגה תרוויח הכי הרבה אם יואינג בסופו של דבר ילבש את מדי הניקס", ואחרים הסכימו. הליגה לא היתה במצב אידיאלי באותם ימים, והניקס, בפרט, היו חלשים מאוד, מה שהפריע לבכירי הליגה, שאז וגם היום מעוניינים שהקבוצות שבשווקים הגדולים יהיו חזקות.

סטן קסטן, הג'נרל מנג'ר של אטלנטה דאז, סיפר לספורטס אילוסטרייטד כי מספר ימים לפני הגרלת הלוטרי שמע מבכיר ב-NBA כי הוא "משוכנע במיליון אחוז במה שהולך לקרות. יואינג הולך לניקס. הכל מאורגן".

סנטר ניו יורק ניקס פטריק יואינג בדראפט של 1985. AP
לליגה היה אינטרס ברור שיגיע לתפוח הגדול. יואינג/AP

בימים ההם, שיטת כדורי הפינג-פונג שנהוגה היום עוד לא היתה קיימת. במקום זאת, שלף דייויד סטרן מעטפה אחר מעטפה, פתח אותה והכריז לצופים על הקבוצה הבאה.

זה התחיל עם גולדן סטייט, שבחרה שביעית.

סקרמנטו שישית.

אטלנטה חמישית.

סיאטל רביעית.

לוס אנג'לס קליפרס שלישית.

אינדיאנה שנייה.

וכבר הבנתם מי במקום הראשון.

אז איך סטרן ידע לתכנן את ההגרלה כך שהקבוצה שחפץ בזכייתה אכן זכתה? ובכן, על פי דיווחים שונים בארצות הברית, המעטפה שנשאה את שמם של הניקס הוקפאה רגע לפני עלייתו של הקומישנר לבמה, וכך, בכל פעם שהכניס את ידו לכדור הפלסטיק הגדול, ידע להתעלם ממנו ולהשאיר אותה אחרונה. גם תאוריות אחרות הועלו לאורך השנים, תאוריות אותן סטרן דאג לבטל שוב ושוב.

"אם אנשים רוצים להגיד שזה היה מכור, בסדר", אמר פעם הקומישנר. "כל עוד הם מאייתים את השם שלי נכון, זה אומר שהם מתעניינים בנו. זה מצוין".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

צפו בהגרלת הלוטרי הידועה לשמצה

צפו בדייויד סטרן מגיב לתאוריות קונספירציה בדראפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully