וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע - מכבי תל אביב: פאקו יאלתר רביעיית הגנה

מאמן הצהובים בבעיה לפני גמר הגביע (ד', 20:30, ספורט 5), איינבינדר, אלברמן או מיטרוביץ' יפתחו במרכז ההגנה לצידו של בן הרוש. מליקסון עדיין בספק, גורדנה אמור לתפוס את מקומו בהרכב

הגמרמחצית20/05/2015
הפועל באר שבע
    2:1
      מכבי תל אביב
      one

      מפתחות והכנות: הפועל באר שבע

      בהפועל באר שבע עורכים היום (שלישי) את ההכנות האחרונות למשחק הגמר מחר (20:30, ספורט 5), ורוצים לזכות בתואר לראשונה מאז 1996/7. ללא ג'ובאני רוסו וסיאד חלילוביץ', הפועל באר שבע של העידן החדש מקווה שאירועי סוף השבוע לא ישפיעו על הקבוצה. המאמן אלישע לוי שוחח עם השחקנים וביקש לבטל את התבוסה למכבי חיפה והאירועים האחרונים לקראת המשחק.

      במועדון שמחו לשמוע שמכבי תל אביב תעלה בהרכב חסר, אך לוי הבהיר לשחקניו כי "גם המחליפים הם שחקנים ברמה גבוהה מאוד". מבחינת ההרכב, מאור מליקסון ערך היום חלקי והוא עדיין בספק למשחק. הקשר יתאמן שוב מחר ורק אז יתברר האם יוכל לקחת חלק בהתמודדות. בכל מקרה, אלישע לוי צפוי לפתוח עם אחד מהשניים - מליקסון או רועי גורדנה - כשהאחרון זוכה לעדיפות בשל המצב של מליקסון. אליניב ברדה כשיר למשחק, אך המאמן עדיין לא החליט מה יהיה ההרכב, אבל לא צפויות הפתעות מיוחדות. ההערכה היא שברדה יפתח בהרכב ואילו מליקסון יפתח על הספסל. "חשוב מאוד שננטרל את מה שקרה בסמי עופר, ושלא נחשוב על שום דבר חוץ מניצחון במשחק הזה. לשחקנים יש מחויבות לאוהדים, ולעצמם כספורטאים", אמרו במועדון. אם יזכו, שחקני הקבוצה יקדישו את הניצחון למאמן היוצא, אלישע לוי.

      "אחרי כל כך הרבה שנים בלי תואר, ברור שזכייה תהיה שמחה גדולה, גם להפועל באר שבע וגם לעיר באר שבע. יש כאן עשייה גדולה במשך הרבה שנים, השקעה גדולה של אלונה ברקת, וזכייה בתואר, במיוחד כשאנחנו עומדים לפני מעבר לאצטדיון חדש, יכולה לתת לנו דחיפה גדולה", אמר מאור בוזגלו לקראת המשחק. "לכל תואר יש את השמחה שלו. אליפות היא פרס גדול לעבודה קשה של עונה שלמה. גביע זאת שמחה מתפרצת של תואר שמגיע בבת אחת. זה משהו מיוחד מאוד. נצא לבית מלון, כמו שאנחנו עושים לפני משחקים שמרוחקים מבאר שבע, נכין את עצמנו טוב ונבוא מרוכזים ב-100 אחוז".

      מאור בוזגלו הפועל באר שבע חוגג. קובי אליהו
      יחגוג שוב מול מכבי תל אביב? מאור בוזגלו/קובי אליהו

      בוזגלו, שהתראיין לאתר הרשמי של ההתאחדות, נשאל מה יאמר לשחקנים לפני העליה לכר הדשא וענה: "חברים, אנחנו עובדים כל כך קשה כל העונה ולכל אחד מאיתנו יש את הזכות לשמח מאות אלפי אנשים. יש מאחורינו צבא שלם, אז היו גאים, לכו עם ראש מורם, בלי פחד ועם הרבה ביטחון ותאמינו בעצמכם, כי אנחנו באים לעשות היסטוריה".

      "אם ברדה ישאל אותי, אמליץ לצרף להנפה את אביתר אילוז. מעבר לזה שהוא שחקן בית של המועדון, הוא דוגמה ומופת לכל שחקן כדורגל. עובד קשה, אישיות עליונה, חבר אמיתי. לא משנה אם הוא משחק או לא, הצלחת הקבוצה בשבילו היא מעל הכול. אם נזכה, אלך לישון מחובק עם הגביע. אחר כך אעשה סקר בין האוהדים, ואקבל את ההצעה הכי מעניינת", המשיך הקשר. על השאלה האם המפגשים בין הקבוצות יוכלו להפוך לקלאסיקו החדש של הכדורגל הישראלי ענה: "אני מאמין שכן, אם שתי הקבוצות יהיו יציבות בצמרת במשך שנים קדימה. אבל צריך לזכור שיש מועדונים גדולים נוספים שכל משחק מולם הוא חוויה. מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, הפועל תל אביב – כל משחק עם קבוצות שמביאות הרבה קהל הוא תמיד חוויה".

      מיד לאחר הגמר תיפגש אלונה ברקת עם ברק בכר. היא תציע לו חוזה לשנתיים, ובהנחה שיסכם במועדון ינסו להאיץ את המגעים עם וובה בראון, בן שהר ואנתוני וואקמה. "ברור לכל שלא כולם יגיעו אלינו, אבל אם נצליח לצרף טאלנט אחד, שחקן שיוכל לשדרג אותנו, אז עשינו את שלנו. עד אחרי הגמר, לא תשמעו אותנו מדברים על רכש", אמרו במועדון.

      sheen-shitof

      בדקו התאמה לטיפול

      פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

      בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
      אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
      תיפגש עם ברק בכר. אלונה ברקת/יוסי ציפקיס

      מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

      בצירוף מקרים יוצא דופן, תגיע מכבי תל אביב למשחק גמר גביע המדינה עם מעט מאוד שחקני הגנה. קרלוס גרסיה ושרן ייני לא התאמנו גם הבוקר ואיתן טיבי שחל שיפור קל במצבו, לא הצליח בעצמו לעשות יותר מדי באימון וגם הוא קרוב לוודאי יישב ביציע. אל שלושת שחקני ההגנה הקבועים של מכבי העונה, מצטרף גם דור פרץ המוצהב. הבלם הצעיר היה האלטרנטיבה היחידה העונה לטיבי וגרסיה וההיעדרות שלו ממשחק הגמר, עלולה להיות קריטית.

      בחצי השעה הלוהטת בה העלה פאקו אייסטרן את שחקניו על הדשא בקרית שלום, לא נרשם תרגול טקטי מצד הבאסקי. רביעיית הגנה חדשה לחלוטין תהיה על הדשא בסמי עופר. מעולם לא שיחקו השחקנים יחד בקו אחד ופאקו מקווה שיתר השחקנים על המגרש ייתנו סיוע. יובל שפונגין ויואב זיו יהיו המגנים. עמרי בן הרוש בלם ואליו יצטרף אחד מבין השלושה: דן איינבינדר, גל אלברמן או ניקולה מיטרוביץ'. גם נוסא איגייבור יחמיץ את המשחק בגלל צהובים.

      שחקן מכבי תל אביב עומרי בן הרוש מול שחקן הפועל פתח תקוה דור כוכב. ברני ארדוב
      יפתח כבלם. עומרי בן הרוש/ברני ארדוב

      אחד השחקנים אמר אחרי האימון: "אין יותר מדי מה לדבר ואין מה להתייחס לפצועים ולמוצהבים. זה צירוף מקרים נדיר כי ארבעה מהחמישה שנחסר, הם שחקני הגנה ולכן נקלענו לבעיה דווקא במשחק הגמר, אבל כמו שאומר פאקו לא יהיו לנו תירוצים אם לא ניקח את הגביע. בכל מקרה ולאור כל השחקנים החסרים, אנחנו ממש לא פייבוריטים במשחק הזה".

      הגביע יכול להיות מאוד קריטי עבור המאמן. מיטש גולדהאר יודע את המצב של הסגל ועם איזה חסרון מוביל הבאסקי את הקבוצה למשחק ואם מכבי תל אביב תיקח בכל זאת את הגביע, זה ייתן למאמן שלה לא מעט נקודות. אם מכבי תפסיד במשחק, האווירה תהיה מן הסתם שלילית מאוד וסיכוייו של פאקו להישאר יקטנו.

      בניגוד למחסור בשחקני הגנה, מרבית הספסל של מכבי יהיה מורכב מחלוצים. עדיין לא ברור אם המאמן יבחר בערן זהבי כחלוץ המרכזי או שדווקא יוריד אותו קצת לאחור ויפתח עם ברק בדש או ראדה פריצה. לאור כל החיסורים בהרכב, ייתכן מאוד שגילי ורמוט שחזר להתאמן, יישב מחר על הספסל בפעם הראשונה אחרי תקופה ממושכת. שחקני הקבוצה יגיעו בבוקר לאימון קל בקרית שלום וייצאו לפני הצהריים לבית מלון הסמוך לסמי עופר.

      ברק בדש שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול רובן ראיוס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
      יפתח בחוד? ברק בדש/ברני ארדוב

      יעמדו למבחן

      הפועל באר שבע: אליניב ברדה

      האיש למשימות מיוחדות הגיע העונה למשחקים מול מכבי תל אביב, אבל הפעם היכולת האישית לא תספיק. עם רזומה שכולל ארבעה גביעים בסך הכל במדי גנק והפועל תל אביב, גביע לעיר באר שבע יהיה אולי המתוק ביותר בקריירה שלו. מחר, אלישע לוי מצפה מהקפטן שלו להיות המאמן על המגרש.

      מכבי תל אביב: ערן זהבי

      אחרי ההיעדרות מול עירוני קרית שמונה במשחק האליפות, ערן זהבי חוזר רעב בדיוק למשחק הגמר. החברים מההגנה שנתנו לו שקט להתרכז קדימה בפיצוח ההגנות, יישבו ביציע ועליו תהיה אחריות גדולה מתמיד להביא את גביע המדינה למועדון עשר שנים בדיוק אחרי הזכייה האחרונה.

      משטרת מרחב חוף קיימה ישיבת תאום של תחנת חיפה בסיוע כוחות משטרת מחוז חוף, שעסקה בניסיון למנוע תופעות של הפרות סדר ותרחישי תנועה שונים. על מנת למנוע לחץ על שערי הכניסה ייפתחו שערי האצטדיון בשעה 18:00 בטרם שריקת הפתיחה. במשטרה הדגישו כי לא תותר כניסה לתחומי האצטדיון ללא בידוק בטחוני גם אם יתקיים סמוך למועד פתיחת המשחק. כלי רכב שיחנו באופן המנוגד לחוק יחסמו ויפריעו לתנועה בקרבת האצטדיון יגררו מיידית.

      במשטרה הוסיפו: "המלצתנו להסתייע בתחבורה ציבורית ולהגיע מוקדם ככל שניתן על מנת למנוע לחץ מיותר בכניסות לאצטדיון. לרשות הבאים מאזור צפון וחיפה עומד מערך מתוגבר של מטרוניות שיורידו את הבאים למשחק בפתח האצטדיון. למגיעים מאזור דרום עומד מערך מתוגבר של רכבות הלוך וחזור. לבאים בכלי רכב פרטיים עומדים לרשותם חניונים: הוט, הקונגרסים וחניון תובלה (הדרומי). שוטרים יכוונו את התנועה אל החניונים. מאחר ורוב הצופים יגיעו באופן מרוכז במספר רכבות מאזור הדרום והמרכז יש להקפיד על חציית הצמתים על ידי הולכי הרגל ולהישמע להנחיית השוטרים בשטח".

      בנוגע לטענות לפיהן אסורה הכנסת דגלי פריסה או כל אביזר עידוד אחר למשחק הגמר, החלטה שגררה לא מעט תגובות נזעמות של אוהדי באר שבע, נמסר מהמשטרה: "זאת מבוססת על הערכת מצב שהתקיימה ובנוסף מסתמכת על שיקולים אבטחתיים נוספים וניסיון העבר. ההחלטה לה היה שותף מנהל האירוע מבוססת על עיקרון אחד מרכזי והוא הבטחת שלומם של כל הבאים לצפות במשחק".

      אוהדי הפועל באר שבע. רוני לבנה
      יצבעו את האצטדיון באדום. אוהדי הפועל באר שבע/רוני לבנה

      הרכבי הקבוצות

      שופט: זיו אדלר
      אצטדיון: חיפה

        טרם התפרסמו תגובות

        הוסף תגובה חדשה

        +
        בשליחת תגובה אני מסכים/ה
          4
          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully