וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזיאה סוואן יעמוד לדין, דרוקר: "יש עליו עליהום לא מוצדק"

17.5.2015 / 12:20

מאמן מכבי ראשון לציון יצא להגנתו של הגארד שהורחק אחרי שנגח בפניו של שלומי הרוש, בחולון הגיבו בתקיפות: "זה לא לעניין, חבל שהוא בוחר להעביר את האחריות". הכתומים חוששים מהרחקה

one

רבע גמר הפלייאוף בליגת העל נפתח אמש (שבת) עם הפתעה מסוימת כשמכבי ראשון לציון ניצחה בחוץ את הפועל חולון 76:80 לאחר ההארכה, כששון דאוסן מצטיין ורושם שיאי קריירה נהדרים עם 28 נקודות ו-16 ריבאונדים. אך עם כל הכבוד לניצחון הגדול, בראשון ממתינים היום להחלטת היועצת המשפטית האם להעמיד את הגארד אייזיאה סוואן לדין לאחר שהורחק במהלך הרבע השני. האמריקאי הפיל את שלומי הרוש בנגיחה לאחר עימות בין השניים שהחל עם כתף של סוואן והמשיך עם דחיפה של הרוש בגבו. סוואן יעמוד לדין והוא נקנס אוטומטית בסכום של 12 אלף שקלים.

החשש הכבד הוא כי סוואן יורחק למשחק אחד או יותר מעבר לכך, כשההרחקה וההשעייה של סופוקליס שחורציאניטיס עוד יושבת בזיכרון הקצר. בעיר היין דווקא נתלים בהרחקה האחרונה הזכורה בסדרת הפלייאוף, כשרביב לימונד, אז עוד באליצור אשקלון, הורחק במשחק מספר 4 ברבע גמר הפלייאוף נגד ראשון לציון כשנגח בפניו של אייל שולמן, אך לא הועמד לדין. "ראיתי את האירוע, ברור שסוואן טעה והוא גם התנצל, אבל יש עליהום גדול מאוד ולא מוצדק, גם שלומי הרוש דחף", אמר הבוקר שרון דרוקר, "מטרת החוק של הקנס האוטומטי לא הייתה לפגוע ברוח התחרות והספורט, זכור מקרה של דומה עם לימונד באשקלון ושולמן מראשון, קיבל את הקנס ובלי הרחקה, זה העונש ההולם, בשביל זה המציאו אותו".

בחולון שלחו בשעות הצהריים תגובה תקיפה לדבריו של דרוקר, בה נכתב: "טענותיו של דרוקר אינן לעניין, מסרטון המקרה עולה בברור התמונה שסוואן הוא זה שהתחיל בפרובוקציה כשלאחר סל שקלע בירידה לפסק הזמן רץ ונתן מכה עם הכתף לקפטן חולון שלומי הרוש ללא כל סיבה, הרוש לא התחיל בפרובוקציה אלה הגיב בדחיפה לאותה מכה ולאחריה ספג מסוואן נגיחה בפנים. שלומי הרוש ידוע כספורטאי ושחקן הגון שאינו מעורב אף פעם באירועים מסוג זה וחבל ששרון דרוקר בוחר להטיל את האחריות להתנהגות הלא ראויה על שלומי הרוש.

"מאות ילדי בית הספר לכדורסל נכחו במשחק אמש ולא זאת הדוגמא שהם צריכים לקבל מהתנהגותו של אייזיה סוואן , מדובר בספורט ובמשחק שמטרתו לגרום הנאה לקהל הצופים ולא לדוגמא שלילית לאותו קהל צעיר שנחשף לאלימות על המגרש. כנראה שלא כולם למדו לקח ממקרה האלימות הקודם אליו נחשפנו לפני מספר שבועות , מקרה ההרחקה של סופוקלס שחורציאנידיס במשחקה של מכבי תל אביב מול גלבוע/גליל וחבל. אם זאת יובהר כי מועדון הכדורסל הפועל יונט חולון אינו בא בשום דרישה ליועצת המשפטית של איגוד הכדורסל וסומך על שיקול דעתה בהמשך הטיפול בפרשה".

גארד מכבי ראשון לציון איזייאה סוואן (שמאל) מורחק. נמרוד סונדרס
בראשון ממתינים בדריכות. סוואן/נמרוד סונדרס

אגב, מיד לאחר ההרחקה החל בלאגן שלם באולם בחולון כשמספר אוהדים ניסו להתקרב לסוואן בעוד הוא עושה את דרכו לחדר ההלבשה. כמו כן, אשתו של סוואן, שהייתה עם בתו בת השנה, ואוהדת נוספת שהיו על הפרקט הותקפו בקללות ויריקות מצד אוהדי חולון עד שעזבו את המקום. בשלב מאוחר יותר, על פי טענת אנשי ראשון לציון, אף אחד האוהדים זינק מהיציע וירד לפרקט לאחר שלא אהב את אחת השריקות של השופטים. אותו אוהד לא הוצא אלא הוחזר ליציע.

כאמור, לערב היה גם צד חיובי, ובעיקר מדובר בשון דאוסן, שרשם שיאי קריירה בנקודות (28) וריבאונדים (16). "יש לי מזל כנראה נגד חולון, אני בא לשחק הכי חזק בלכ משחק", אמר הגארד-פורוורד הצעיר שקבע בפעם השנייה ברציפות שיאים נגד הסגולים, "כל אחד מאיתנו היה צריך להתעלות, אין אצלנו ואקום, אם שחקן אחד יוצא כולם נותנים אקסטרה ולא ירגישו בחסרון, ועשינו את זה. הסתדרנו היום, נבוא למשחק הבא לטרוף את המגרש ולהלחם, ומה שיהיה יהיה. בשלושת המשחקים האחרונים, זה נגמר והגענו לפלייאוף, אנחנו נגד חולון, וכל מה שהיה לפני זה לא משנה. מי שרוצה ינצח. אני לא מסתפק בכלום, נעבור משחק משחק ונדע, לא רוצה לצאת בהצהרות".

(עדכון ראשון: 09:37)

עוד באותו נושא

ראשון לציון ניצחה 76:80 את הפועל חולון בהארכה ועלתה ל-0:1

לכתבה המלאה
גארד מכבי ראשון לציון שון דאוסן. נמרוד סונדרס
ים מחמאות. דאוסן/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully