וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון לציון ניצחה 76:80 את הפועל חולון בהארכה ועלתה ל-0:1

צפו בתקציר: משחק ענק של שון דאוסן (28 נקודות ו-16 כדורים חוזרים) הוליך את מכבי ראשון לציון ל-74:80 על הפועל חולון (אחרי הארכה) בפתיחת הפלייאוף. אייזאה סוואן הורחק אחרי שנגח בפניו של הרוש

one

אחרי אחת העונות הארוכות בתולדות הכדורסל הישראלי, רבע גמר הפלייאוף יצא הערב (שבת) לדרך במשחק מספר 1 בסדרה בה אירחה השלישית בטבלה בסיום העונה, הפועל חולון, את השישית מכבי ראשון לציון, ואיזה משחק אדיר קיבלנו. בתום הארכה הייתה זאת מכבי ראשון לציון שניצחה 76:80, וגנבה את יתרון הביתיות עם ניצחון חוץ גדול. הגיבור של הקבוצה מעיר היין היה שון דאוסן שרשם שיא קריירה בנקודות וריבאונדים עם 28 נקודות ו-16 כדורים חוזרים. המשחק היה לוהט וברבע השני האווירה התחממה יותר כשגארד מכבי ראשון לציון איזייאה סוואן נגח בפניו של גארד הפועל חולון שלומי הרוש והורחק מהמגרש. סוואן יצא בחסות האבטחה מהאולם, כשאיתו אשתו ובתו, לאחר שאלו ספגו קללות מאוהדי חולון.

גארד מכבי ראשון לציון שון דאוסן. נמרוד סונדרס
גיבור הניצחון של ראשון לציון. דאוסן/נמרוד סונדרס
גארד מכבי ראשון לציון איזייאה סוואן (שמאל) מורחק. נמרוד סונדרס
עימות שהסתיים בהרחקת סוואן ובטכנית להרוש/נמרוד סונדרס

שתי הקבוצות, שסיימו במאזן זהה את העונה, סיפקו דרמה, אבל בסופה הייתה זאת שוב הקבוצה של שרון דרוקר עם הניצחון. היה זה ניצחונה הרביעי העונה של ראשון לציון על חולון, ועתה היא רחוקה שני ניצחונות ממקום בחצי הגמר. רק שלוש פעמים בתולדות הכדורסל הישראלי הצליחה המדורגת 6 להפתיע את המדורגת 3, אך מעולם לא בסדרה של הטוב מחמישה, כך שלקבוצתו של שרון דרוקר מצפה אתגר גדול, למרות הניצחון הערב.

הידיים של חולון רעדו מהקו עם 26 מ-46 בלבד, וגם מחוץ לקשת חולוניה רשמה ערב עגום של 4 מ-19. ראשון לציון סיפקה אף היא מספרים לא מרשימים עם 3 מ-15 מהשלוש, אבל הצליחה לשמור על קור רוח מהעונשין בדקות המכריעות ולנצח.

חולון, שהגיעה למשחק לאחר הפסד דרמטי למכבי חיפה במחזור האחרון, רשמה הפסד שני רצוף ואילו ראשון לציון, מנגד, הגיעה במומנטום שלילי אחרי שלושה הפסדים במחזורי הסיום של העונה הסדירה, שמנעו ממנה את יתרון הביתיות, אך ידעה להתעלות בזמן הנכון.

לפני המשחק עלה עם שחקני חולון בהצגת השחקנים שחקן הכדורגל חיים ירמיהו, שנחשב לאגדת כדורגל חולונית בשנים האחרונות. ירמיהו נאבק במחלת הסרטן, ובקבוצה כיבדו אותו באחד ממשחקיה האחרונים באולם הפחים.

לוהט באולם הפחים/נמרוד סונדרס

רבע 1

שון אוונס היה המוציא לפועל של חולון בהתקפה, איזיאה סוואן קלע לאורחים, אבל דקות ארוכות של כדורסל מפוזר הותירו את התוצאה נמוכה. אף קבוצה לא הצליחה לברוח וסל של ג'ורדן טיילור 3 שניות לבאזר קבע 21:21 בתום עשר דקות.

שחקן מכבי ראשון לציון טוני יאנגר. נמרוד סונדרס
טוני יאנגר סיפק קצת שואו ברבע הראשון/נמרוד סונדרס

רבע 2

ראשון לציון המשיכה להחטיא מבחוץ, אבל שון דאסון, איזיאה סוואן וג'רמיס סמית' הצליחו לשמור את היתרון ביד האורחת. 5:57 לסיום הרבע המשחק קיבל תפנית דרמטית, כשגארד מכבי ראשון לציון איזיאה סוואן נגח בפניו של גארד הפועל חולון שלומי הרוש, לאחר שזה דחף אותו מאחור. השופטים הרחיקו את סוואן ושרקו טכנית נגד הרוש. מיד לאחר ההרחקה החלה מהומה, כשאוהדי חולון ניסו להתקרב לסוואן שירד לחדר ההלבשה. כמו כן, אוהדי חולון החלו לקלל את אשתו של האמריקאית ובתו בת השנה של סוואן, עד שהשתיים עזבו גם הן.

בינתיים חולון המשיכה ביכולת הרעה ורשמה שש דקות רצופות ללא סל שדה. ראשון לציון עלתה ל-26:34. שלומי הרוש ואייזיק רוזפלט קלעו לחולון, וראשון לציון הוליכה 36:40 במחצית.

גארד מכבי ראשון לציון איזייאה סוואן (שמאל) מורחק. נמרוד סונדרס
נשלח החוצה בעקבות הנגיחה, אשתו ובתו עזבו אף הן את המגרש/נמרוד סונדרס

רבע 3

למרות חסרונו של סוואן, שיצא מהאולם בחסות האבטחה, ראשון לציון לא נתנה לחולון להוביל, וריצת 1:10 העניקה לה יתרון 41:50 באמצע הרבע. דאסון לקח פיקוד בהתקפה של ראשון לציון, ויחד עם סמית' הוליך אותה ל-48:55 בתום שלושה רבעים.

שחקני הפועל חולון שלומי הרוש (ימין) אייזיק רוזפלט (שמאל). נמרוד סונדרס
רדפו ורדפו. הרוש ורוזפלט/נמרוד סונדרס

רבע 4

נקודות של ניצן חנוכי ודאוסן השאירו את חולון רחוקה בתחילת הרבע האחרון, אבל טיילור, רוזפלט, הרוש ויזרעאלי קירבו את חולון ל-59:57 כשנותרו חמש דקות לסיום. אבל שון דאוסן לא נתן לחולוניה לחולל מהפך, והצליח לשמור את היתרון בידי האורחים. שון דניאל דייק באחת משתיים וצימק ל-65:63 כשנותרו 56 שניות לסיום, באוורס קלע אף הוא אחת משתיים וחולון פיגרה 65:64 כשנותרו 22.8 שניות. חולון שלחה את דומיניק ג'ונסון לקו, והוא קלע שתיים משתיים. ראשון עלתה ל-64:67 והקבוצות ירדו לפסק זמן. חולון חזרה עם מסירה גדולה של יזרעאלי לבאוורס, שקלע שלשה גדול וקבע 67:67 כשנותרו עשר שניות לסיום. שון דאוסן קיבל כדור בצד ימין של הסל ולמרות שהיה חופשי הוא לא חדר פנימה אלא יצא החוצה והחטיא שלשה. המשחק הלך להארכה אחרי 67:67 בתום 40 דקות.

גארד הפועל חולון גוני יזרעאלי. נמרוד סונדרס
מצא את באוורס בזמן הנכון. יזרעאלי/נמרוד סונדרס

הארכה

גם בהארכה דאוסן היה האיש של ראשון לציון. במצב של שוויון 73:73, דאוסון סחט מהלך של סל ועבירה והעלה את ראשון לציון 73:76. הרוש החטיא שלשה, בהמשך יזרעאלי נחסם כשחדר לסל, וחולון חיפשה את האיש שיציל אותה. בצד השני ג'ונסון קלע שתיים, ראשון לציון עלתה ל-73:78 כשנותרו 14 שניות לסיום. הרוש החטיא אחת משתיים וחולון הרימה ידיים. בסיום ראשון לציון ניצחה 76:80 ועלתה ל-0:1 בסדרה.

גארד הפועל חולון שלומי הרוש. נמרוד סונדרס
נגמר באכזבה. גארד הפועל חולון שלומי הרוש/נמרוד סונדרס

סטטיסטיקה

קלעו להפועל חולון: שלומי הרוש 16 (1 מ-6 ל-3, 7 מ-15 מהעונשין) ו-6 ריבאונדים, לורנס בווארס 14, 8 ריבאונדים ו-5 איבודים, דומיניק מגווייר 11, שון אוונס 9 ו-8 ריבאונדים, ג'ורדן טיילור 8 ו-3 איבודים, אייזק רוזפלט 8, גוני יזרעאלי 5 (1 מ-5 מהשדה), שון דניאל 3.

קלעו למכבי ראשון לציון: שון דאוסן 28 (7 מ-19 ל-2, 2 מ-5 ל-3, 8 מ-12 מהעונשין) ו-16 ריבאונדים, ג'רמיס סמית' 10 ו-7 ריבאונדים, דומיניק ג'ונסון 10, אייזאה סוואן 9, ג'קי קארמייקל 8 (1 מ-6 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, עמית בן דוד 6 (2 מ-8 מהשדה), טוני יאנגר 5, ניצן חנוכי 4. איגור נסטרנקו שותף ולא קלע.

גארד מכבי ראשון לציון שון דאוסן. נמרוד סונדרס
ניצחון רביעי העונה על חולון. דאוסן/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully