וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית ההבראה של בן זקן: יותר צעירים והיפרדות מהגיס החמישי

17.5.2015 / 6:25

באשדוד מלקקים את הפצעים שביום שאחרי הנשירה ללאומית, אך מסתכלים קדימה. בן זקן לא מתכוון לזנוח את קונספט הצעירים, מתלבט בין קלינגר ומזרחי ובונה על פרידה מהאוהדים ש"היו גוף זר" . וגם: למה פטי לא נכלל בסגל?

one

ג'קי בן זקן מתכוון להחזיר את מ.ס. אשדוד לליגת העל בעוד שנה מהיום. זו המשימה שהוא החליט לקחת על עצמו אחרי הירידה אמש (שבת) אחרי ההפסד 1:0 להפועל תל אביב ולדברי מקורביו, הוא נחוש לעמוד בה יותר מכפי שהוא היה לפני מספר שבועות. כל הכישרונות הצעירים של הקבוצה יישארו. מדובר בגדי קינדה, מיכאל אוחנה, אור אינברום, ניב זריהן ובנצי מושל. למועדון עוד שחקנים צעירים מוכשרים כמו דין דוד ואחרים אותם בן זקן יבקש לשלב כבר בעונה הבאה.

היחיד מבין שחקני הבית שיוכל לעזוב הוא אופיר מרציאנו שקרוב לוודאי יסכם בהפועל באר שבע. דודו דהאן שתיווך בין אלונה ברקת לברק בכר הוא גם הסוכן של מרציאנו ואם הוא לא ימצא לו אופציה בבלגיה, הוא צפוי להנחית אותו בבאר שבע אצל בכר. באשדוד מוכנים לעסקה על פי המתווה שהיה אמור להיסגר בין הצדדים בחלון ההעברות של חודש ינואר.

אז, היתה אמורה באר שבע לשלם ארבעה מיליון שקל על 80 אחוז מכרטיסו של מרציאנו וזה גם מה שיבקשו כעת באשדוד. יתכן שבאר שבע תנסה להשיג את מרציאנו במחיר נוח יותר, מכיוון שאשדוד ירדה ליגה וברור לבן זקן שמרציאנו לא יכול לרדת איתה לליגה הלאומית. מי שיחליף את מרציאנו יהיה שוער המשנה רועי משפתי ובמועדון בטוחים שהוא שוער העתיד של האגודה.

בן זקן מנחם את אוחנה/ברני ארדוב

בכל הקשור לעמדת המאמן הכל פתוח. יש כאלה באשדוד הקוראים להחזיר לקבוצה את יוסי מזרחי. בן זקן לא ממהר להחליט בעניין, מאחר שניר קלינגר מאותת שהוא רוצה להישאר וברגע שיש לבן זקן אדם שרוצה לעבוד איתו, הוא לא ממהר לוותר עליו. יחד עם זאת, קלינגר חתום ביחד עם בן זקן על הירידה ויתכן שבכל זאת ייעשה שינוי בעמדה הזו. אם בן זקן יחליט להחזיר את מזרחי לקבוצה, זה יהיה רק בתנאי שהוא ישמע מהמאמן הוותיק שהוא מוכן ללכת למשימה ולהתבסס על תשתית השחקנים הצעירים של המועדון. מזרחי לא שש בדרך כלל לבנות את הכול על צעירים ולא אחת היו לבן זקן ולו מחלוקות בגלל זה ולכן יצטרכו השניים לראות אם הם בכלל רואים את הדברים עין בעין. בגלל החברות בין מזרחי לקלינגר, לא מתכוון המאמן הוותיק לעשות שום צעד לכיוון אשדוד עד שבן זקן יחליט מה הוא רוצה לעשות בעמדת המאמן.

קלינגר אמר אמש: "החוזה שלי באשדוד לעונה הבאה שווה כקליפת השום. אני רוצה להישאר ורוצה להמשיך את הפרוייקט הזה, אבל מערכת היחסים שלי עם ג'קי היא כזו שהוא יוכל לסמן לי עם הראש ואני לא אהיה כאן באותו רגע. כסף הוא לא העניין כאן. אני אקבל כל החלטה של ג'קי. מדובר באדם ישר ואני מאוד אוהב אותו. היושר שלו ורוחב הלב שלו הם דברים שלא ראיתי אצל הרבה אנשים. אני מחוייב למועדון גם בחוזה וגם מבחינה נפשית, אבל שום דבר לא יעמוד בדרכנו, אם ג'קי לא ירצה להמשיך. כל מה שהוא יחליט, אני אקבל בהבנה".

בן זקן עבר שנה קשה מאוד גם עם מ.ס. אשדוד וגם בחייו האישיים, אבל אמש הוא הבהיר שהוא האיש האחרון שצריך לרחם עליו. "אני שומע הרבה פעמים שאומרים שעברתי דברים קשים באחרונה. צריך לקחת הכל בחיים באופן יחסי ודבר אחד אני יכול להגיד, אני אדם מאמין ולא מתוך אמונה עיוורת. אני מודה לאלוהים על כל מה שהוא נתן לי ועל זה שאני היום היכן שאני. אני לא מתחרט לרגע על כל מה שעברתי בחיי ואני תמיד אקח את הדברים הקשים שאני עובר למקומות חיוביים. אני נמצא היום במקום טוב וזה לא הזמן לפרט ולכן אם יש כאלה שרוצים לרחם עליי, אז אני מבקש שירחמו על מישהו אחר. אני לא האיש שזקוק לרחמים".

עוד באותו נושא

מ.ס אשדוד הפסידה 1:0 להפועל תל אביב ונשרה ללאומית אחרי 18 שנה

לכתבה המלאה
ניר קלינגר מאמן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
בן זקן מתלבט. קלינגר/ברני ארדוב

בן זקן היה הראשון בחדד ההלבשה שניסה להרים את השחקנים השבורים. גדי קינדה, רחמים צ'קול, אור אינברום, אופיר מרציאנו ומיכאל אוחנה בכו ממושכות ובן זקן אמר להם: "זה רק ספורט ומ.ס. אשדוד תצא נשכרת מהירידה הזו. אנחנו נבנה את עצמנו מחדש ונחזור חזקים יותר לליגת העל בעוד שנה".

מאוחר יותר אמר בן זקן: "מועדונים גדולים ומפוארים ממ.ס. אשדוד ירדו ליגה. אני נשאר כאן בצורה חד משמעית ואני אחזיר את הקבוצה לליגה הראשונה. התסריט הזה של ירידת ליגה רץ אצלי בראש הרבה לפני שהפרשנים חשבו שנרד ליגה. שמתי לב מזמן להרבה סימנים לא הגיוניים. זו שנה שלא משנה מה היינו עושים, היינו יורדים ליגה. גם בערב הזה לא היינו שווים הפסד והפסדנו. אין סיבה אחת לכישלון הזה. כנראה שעשיתי יותר מדי טעויות השנה וכל החוכמה היא ללמוד מהטעויות האלה. האחריות היא אך ורק שלי".

בן זקן הוסיף: "כל עניין הקמת עירוני אשדוד והפועל אשדוד יעשה טוב למ.ס. אשדוד ולא בגלל התחרות. במשך שנים האוהדים האלה היו גוף זר ושלילי בתוך הגוף שלנו וברגע שהם ייצאו החוצה, יהיה לנו טוב יותר. הרבה שנים אנחנו מתמודדים עם גיס חמישי בתוך המועדון שמעולם לא השלים עם הקמת מ.ס. אשדוד ומבחינתם האשם הוא ג'קי בן זקן. נהיה מועדון יותר בריא עכשיו".

בן זקן בחר בחודשים האחרונים לדחות את הפניות שנעשו אליו מצד גורמים שונים במועדון להחליף את ניר קלינגר ולנסות מאמן אחר. למרות שהקבוצה לא ניצחה ב-15 משחקים, הוא החליט ללכת עם המאמן שלו עד הסוף. אמש הוא הסביר: "אף אחד לא יכול היה להבטיח שאם אחליף מאמן, הדברים יהיו אחרת. יותר פעמים הצלחתי בעבר בזה שהתעקשתי להשאיר את המאמנים שלי ובסוף הצלחתי להגשים את היעדים שלי".

מיכאל אוחנה שחקן מ.ס. אשדוד (שמאל) עם ג'קי בן זקן. ברני ארדוב
הצעירים יישארו. אוחנה ואינברום עם בן זקן/ברני ארדוב

באשר לקונספט הצעירים, הודה בן זקן חלקית כי בשלב הזה מדובר באי הצלחה. "במבחן התוצאה נכשלנו, אבל אם אתה מנתח את תרומת הצעירים, אז אם היתה טעות היא היתה בבחירת השחקנים הוותיקים. כשתיקח את מעט השערים שהבקענו העונה ואת הבישולים אז תראה שהשחקנים הצעירים היו דומיננטים. נכון ששילמנו גם מחיר, אבל אחת מנקודות האור שאני רואה הוא שבעונה הבאה נוכל להריץ את השחקנים הצעירים שלנו. הם יעלו את הקבוצה לליגת העל והם יחוו עוד הרבה עונות בליגת העל עם אשדוד. אני מודיע לכל חבריי בעלי הקבוצות שלא יבנו על הצעירים שלנו. שלא יפנו אליהם כי אין מחיר שבו אשחרר אותם. אם יגיעו אליהם הצעות מקבוצות גדולות באירופה לא אעמוד בדרכם, אבל לא אשחרר אותם לשום קבוצה בארץ. כבר לפני חודשיים אמרתי לשחקנים: 'כל מי שיוריד אותנו ליגה, גם יעלה אותנו ליגה'. הדברים האלה תופסים לגבי כולם, למעט מרציאנו שהוא בגיל שהוא חייב לצאת ולבנות את עצמו. הוא תרם תרומה אדירה למ.ס. אשדוד ויהיה קשה לי לגנוז את החלום שלו להתקדם".

ניר קלינגר לא חיפש תירוצים אמש ואמר: "אני לוקח את כל האחריות המקצועית על מה שקרה לנו בחלק השני של העונה. יש לי תארים ונקודות זכות, אבל הירידה הזו תיכנס לטור החובה בקריירה שלי. קשה לי וכואב לי, אבל אנשים שנוצרו מחומרים נכונים צריכים להבין שזה ספורט ושצריך להתרומם. האמנתי כל השבוע שנבוא לבלומפילד, ננצח ונישאר בליגה. ידעתי שנתניה לא תפסיד, אבל אנחנו הפסדנו במשחק בו לקח השופט החלטה קשה מאוד עם הפנדל והאדום. שיחקנו בעשרה שחקנים טוב והיינו קרובים כולל הפנדל שהחמצנו".

קלינגר הוסיף: "לא ידעתי לעצור את כדור השלג. השחקנים עשו את המקסימום ולכן אני מוכן לשלם כל מחיר. לא האוהדים אשמים, לא השחקנים, לא ג'קי ולא פיפ"א. רק אני אחראי. הדבר היחיד שאני יכול להתנחם בו הוא שיש באשדוד שישה שחקנים צעירים שאני צופה להם עתיד מזהיר בכדורגל. לא הצלחתי לייצב את הקבוצה בחצי השני של העונה. ממחזור 17 לא ידעתי לעשות את מה שהיה צריך לעשות והיום זה היה השיא כי היינו באנרגיות טובות. הכל התהפך עלינו, אבל אני לא מרגיש חסר אונים. זה לא אומר שאני לא מאמן טוב או לא אהיה מאמן טוב בעתיד. לצד הרבה דברים טובים יש לי בטור החובה נקודה רעה בולטת ואני אצטרך להתמודד איתה".

באשדוד העדיפו לפני המשחק לא להכליל את יא יא פטי בסגל. לאורך כל השבוע התלונן הבלם על כאבים בברכו וסימן שאינו יכול לשחק בשבת. דווקא אתמול הגיעו אל אשדוד ידיעות שפטי מסתובב עם חברים באחד הפארקים וזה הכעיס מאוד את ראשי הקבוצה. בסופו של דבר החליט קלינגר לא להלביש אותו למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully