וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר: "דורשים הקלה, באירופה לא מורידים נקודות על קריאות גזעניות"

אנשי בית"ר מקווים שעונש הפחתת שתי הנקודות יבוטל, ההחלטה בימים הקרובים. הדיין: "זו פעם רביעית על קריאות גזעניות". עו"ד אייזנברג: "מכבי חיפה עמדה לדין לא פחות מאיתנו"

one

בית"ר ירושלים ערערה הערב (חמישי) בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל על עונש הפחתת שתי הנקודות שהושת עליה. כזכור, בית"ר עמדה לדין בשבוע שעבר עקב הקריאות "מחבל" לאחמד עאבד במשחק נגד קרית שמונה, בו היא נוצחה 1:0 וממאזנה הופחתו שתי נקודות.

בבית"ר הציגו בערעור קו תקיף שיכלול מקרים דומים מחו"ל בנושא גזענות, שבעקבותיהם קבוצות לא נענשו בהורדת נקודות וכן יתעקשו להשיב להם את שתי הנקודות. את בית"ר ייצגו בדיון הבעלים אלי טביב ועו"ד אלעד אייזנברג ורוני מוזסון. הדיינים היו מיגל דויטש, אמל פלאח ואסף הדסי. ההחלטה בקרוב.

אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים בבית הדין. ברני ארדוב
הפחתת הנקודות תבוטל? אלי טביב/ברני ארדוב

18:20: מההתאחדות נמסר כי ההחלטה בעניין תתקבל בימים הקרובים.

18:01: תובע ההתאחדות ניר רשף: "יש גרעין בקהל שהוא מאוד בעייתי. דווקא כן הלכו לקראת בית"ר העונה והחזירו נקודה. ההתאחדות הישראלית נמצאת במאבק בינלאומי וחלק מזה גם המאבק בגזענות. לא נראה לי שניתן להתערב בהחלטה כזאת, העונש אפילו לא מקסימלי".

17:56: אייזנברג: "יצרנו קשר בין רבנים בכפר חב"ד לאנשים המובילים ביציע בניסיון להשפיע עליהם בכדי שיבינו את חומרת הגזענות אולי דרך כיוון דתי-חינוכי נביא לשינוי במצב. יש סדנאות שנמשכות מספר חודשים ונמשיך לנסות בכל דרך".

17:55: עו"ד של בית"ר המשיך: "זה רק לשיקול דעת, הענישה באירופה היא קנסות ומשחקים עם יציע סגור ובמקרה קיצוני ללא קהל. תקנון היסוד שלנו אמור לחקות את תקנוני פיפ"א ואופ"א ואנחנו דורשים יישום העונש בהתאם, שהורדת נקודות זה שיקול דעת ולא חובה".

17:45: אייזנברג מציע עונש בו יושבי היציע המזרחי לא יוכלו להיכנס ליציע אחר עם המנויים, אלא אם ירכשו כרטיס. המטרה: "להיאבק בכיס של האנשים. זה משהו שעוד לא ניסינו ואולי זה יעזור. אסור לתת לכמות קטנה של אנשים אפשרות לפרק מועדון. לא הורדו באירופה נקודות על קריאות גזעניות. עם כל הרעש, באירופה לא הורידו נקודות".

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים: "לא הפחתה ולא דחייה, דורשים את שתי הנקודות בחזרה"

לכתבה המלאה
אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים בבית הדין עם אלעד אייזנברג. ברני ארדוב
עו"ד אלעד אייזנברג לצד אלי טביב בדיון/ברני ארדוב

17:25: אייזנברג המשיך: "רק בנוגע לבית"ר שוקלים עונשי חובה ומקסימום. נגד סכנין הגענו פעם ראשונה על קריאות וקיבלנו רדיוס, מכבי תל אביב עמדה חודש אחרי על אותו שיר וקיבלה רק קנס. כשזה קשור לבית"ר, התוצאה מעוותת. יש משמעות גם לגודל העונש, אם הייתה יורדת רק נקודה עוד היינו לפני חיפה. במצב הנוכחי, גם אם ננצח עד הסוף לא בטוח שזה יספיק".

17:16: אייזנברג: "אם לא נשחק באירופה בעונה הבאה, זה הפסד של מיליונים. זה שהקלו עלינו בקנס של 30 אלף שקלים זה לא משמעותי. מדובר כאן בהכרעה של מיליונים ולכן אנחנו דורשים הקלה. היו מקרים קיצוניים יותר שמצאו פתרונות ספורטיביים. תעברו אירוע-אירוע, זה כבר לא חלק מהפולקלור של הקהל אלא כתגובה לאירוע. זה עונש קיצוני ואיבדנו את המקום הרביעי למכבי חיפה, שהייתה לא פחות מאיתנו בבית הדין. גם בזריקת חפצים על ערן זהבי הדיין אמר שלדעתו צריך להוריד נקודות ולא הורידו".

17:15: הדיין: "בוא נתקדם. מה הבסיס המשפטי לחרוג מהעונש על פי התקנון? זאת פעם רביעית על קריאות גזעניות".

17:13: עו"ד אלעד אייזנברג אמר בפתח דבריו: "המועדון מחויב למלחמה בגזענות. טביב במלחמה ברורה וחד משמעית וימשיך להיאבק. אנחנו שולחים מאבטחים וצלמים שלנו למשחקי חוץ, משהו שאף קבוצה לא עושה".

(עדכון ראשון: 17:00)

אמל פלאח עם אסף הדסי מיגל דויטש. ברני ארדוב
הדיינים אמל פלאח, אסף הדסי, מיגל דויטש/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully