וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלונה עושה את טעות חייה": על חילופי המאמנים בהפועל באר שבע

14.5.2015 / 13:20

הטלפון שהרגיז את איזי שרצקי, החיזורים הבלתי פוסקים אחר מאמנים של ברקת, המסרים המוטעים לאלישע לוי. ההלם, הכעס והטינופת. הבלוג של איציק יצחקי על מהפכת המאמנים בהפועל באר שבע, שנחשפה לראשונה בוואלה ספורט

one

במהלך חודש פברואר נפל הפור. אלונה ברקת בדקה אפשרות להחתים את ברק בכר, ובהתייעצות עם אנשי מקצוע היא קיבלה החלטה לפנות למאמן. לאורך כל הדרך, השניים לא נפגשו. ברקת גיששה בטלפון, ובכר ישב על הגדר. אחרי מספר שבועות, הגיעה ההודעה. בכר סיכם בעירוני קרית שמונה, וברקת תפסה את הראש כלא מאמינה. היא הבינה שתצטרך להחתים את אלישע לוי, וגם שידרה לסביבה שזה המהלך שהיא מתכוונת לעשות. אבל בכר לא חתם בקרית שמונה. ברקת זיהתה את הפירצה, ופנתה לסוכן שלו, דודו דהאן. השלב הבא, והחכם מבחינתה של ברקת, הייתה שיחת טלפון לאיזי שרצקי. השיחה הזאת התקיימה אתמול. "איזי, אני במגעים עם הסוכן של בכר. הבנתי שהוא עדיין לא חתם אצלך. אני מבקשת את ברכת הדרך", אמרה לו ברקת בשיחה. באותו רגע, שרצקי החליט: בכר, גם אם ניהל מגעים בעקיפין, עוזב את קרית שמונה.

כבר אתמול (רביעי) בשעות הערב, בשיחות שערכנו אתמול עם אנשי באר שבע וקרית שמונה בניסיון לברר האם לוי ובכר בדרך החוצה מהקבוצות שלהם, והאם בכר בדרך לבאר שבע, שני המועדונים הכחישו שסגרו עם מאמנים אחרים. הבוקר, סמוך לשעה תשע בבוקר, מיד לאחר הפרסום בוואלה ספורט, הודיעה ברקת כי היא ולוי נפרדים. "אני מודה לך על כל השנים, אבל החלטתי להביא מאמן אחר", הודיעה למאמן בשיחה סגורה. לוי לא הופתע ולא הרגיש צורך להתגונן. הוא שמע על מועמדות בכר לאורך כל השבועות האחרונים, והרגיש כי ברקת עומדת לבצע מהלך שיראה לו את הדרך החוצה. מנגד, במועדון המשיכו לשדר מסרים כי המאמן צפוי להמשיך, ובמקביל המשיכו לנסות ולתפור את עסקת בכר.

הבוקר חשפנו: אלישע לוי עוזב, ברק בכר בדרך

הבוקר חשפנו: ברק בכר פוטר מעירוני קרית שמונה

הפועל באר שבע: שיר צדק סיכם לארבע שנים, הוגשה הצעה לקאיודה

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
"איזי, אני במגעים עם הסוכן של בכר. הבנתי שהוא עדיין לא חתם אצלך. אני מבקשת את ברכת הדרך". ברק בכר/ברני ארדוב

בדיעבד, מתברר כי המהלך של ברקת החל עוד קודם. לפני כשבועיים היא גיששה אצל רוני לוי, ולמרות שזה הבהיר שהוא סגור במכבי חיפה, במועדון המשיכו לנסות. הם פנו ללוי שוב ושוב, במישרין ובעקיפין, וניסו לשכנע אותו לרדת ממכבי חיפה ולעבור לדרום. לוי משך את הזמן והתחמק באלגנטיות. את המילה לשחר, מתברר, לא שוברים בקלות. "העובדה שהיא פנתה לברק ולרוני מלמדת שברקת לא חושבת שאלישע לוי הוא סיפור הצלחה. לכל אורך הדרך היא רצתה מאמן אחר, אבל שידרה מסר מפויס לאלישע כדי להטעות את כולם", אמר מקורב לבעלים. המתח בין השניים בא לידי ביטוי בשבועות האחרונים. למרות המסר ששידרה ברקת, השיחות עם אלישע לוי כבר אינם כשהיו. ברקת כבר לא חייכה כבעבר, כבר לא קיימה איתו שיחות תכופות כבעבר. הבוקר לוי הבין שלדברים שחשב לכל אורך הדרך היו משמעות כפולה: בכדורגל כדאי להקשיב לשמועות, ולא תמיד מידת ההצלחה היא זאת שקובעת.

הבעיה השנייה של ברקת הייתה העיתוי. שחקנים בהפועל באר שבע עימם שוחחנו לפני האימון סירבו להאמין. "אתה בטוח? אלישע הולך?", אמר לנו אחד מהם. "לדעתי אלונה עושה את טעות חייה. עכשיו הכול על הראש שלה. אם המאמן הבא לא יביא אליפות, מה אנשים יגידו?". שחקן אחר שמע עוד לפני האימון על המועמדות של בכר, ואמר: "הוא מאמן מוכשר, אין לי ספק שהוא אחד המאמנים הכי טובים בליגה, אבל למה עכשיו? אלונה לא הייתה יכולה לחכות עד גמר הגביע?", אמר והוסיף, ספק בציניות: "יש לי הרגשה שהיא חושבת שעכשיו נשחק בשביל המאמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
"עכשיו הכול על הראש שלה. אם המאמן הבא לא יביא אליפות, מה אנשים יגידו?". אלישע לוי/קובי אליהו

התשובה לגבי העיתוי מתחלקת לשלושה חלקים. הראשון, ברקת הבינה כי הסיפור דלף לתקשורת ולא רצתה/הייתה יכולה להמתין עוד. השני, ברקת חששה שבמקרה של זכיה בגביע, יופעל עליה לחץ כבד למנות את לוי, אותו היא לא רצתה. השלישי, ברקת הבינה מהשיחה עם שרצקי אתמול שהוא עומד לפטר את בכר, וחששה שהוא יחמוק לה מבין הידיים, וכך היא תישאר ללא מאמן. ההחלטה לזמן את לוי לפגישה, אגב, התקבלה רק אמש. לוי חגג את אירוסי בתו אדווה, ובמהלך החגיגות הרגיש שמשהו עומד לקרות. אמש, כמה שעות אחרי שברקת שוחחה עם דהאן בניסיון לסגור את עסקת בכר והבינה שהוא מוכן להגיע למועדון, היא שחזרה את תוכן השיחה.

"שיהיה ברור, לכל אורך הדרך, למרות שהיא לא שוחחה איתו ישירות, הובהר לנו שברק רצה להגיע לכאן. הוא לעולם לא שידר מסר שהוא סגור בקרית שמונה, כך שאי אפשר לומר שאלונה פעלה מאחורי גבו של איזי", יצא מקורב לבעלים להגנתה. "בשיחה עם איזי אתמול היא ביקשה את ברכת הדרך, ולא הודיעה שהיא סגרה איתו. אם איזי החליט לפטר אותו, זה עניין שלו". סימן השאלה היחיד סביב נושא המאמן הבא של באר שבע מרחף בעיקר מעל הראש של ברקת. לאף אחד בבאר שבע אין ספק שכל הישג מלבד תואר בעונה הבאה (או דאבל, במקרה שאלישע לוי יזכה בגביע), ייקח את באר שבע צעד אחד אחורה. "אלונה בסך הכול ניסתה לעשות רענון. אף אחד לא יוכל למדוד אותה בתוצאות כבר בעונה הראשונה", אמרו בסביבתה של הבעלים עוד לפני שבכר סיכם סופית.

ואף מילה על המאמן שאישר את עסקת שיר צדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully