וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט רוצה סוף סוף ליהנות, לברון מחקה את קיירי, טאג' גיבסון רותח

המאמן ניסה לצחוק עם העיתונאים אחרי הניצחון והילל את לברון, שאמר: "אני אף פעם לא טופח לעצמי על השכם, אבל עכשיו אני אעשה זאת". פורוורד הבולס שהורחק פתח חזית עם הקהל בקליבלנד: "חוסר קלאסה". וגם: מספרי המשחק

לברון ג'יימס חוסם את דרק רוז, קליבלנד נגד שיקגו. AP
העסק התחמם. לברון חוסם את רוז/AP

בקליבלנד חגגו הבוקר (רביעי) את הניצחון הביתי 101:106 על שיקגו, שקירב את הקאבלירס למרחק של ניצחון אחד מהעפלה לגמר המזרח. אחרי הדרמה העצומה במשחק 4, הקבוצה של דיוויד בלאט הציגה כדורסל משופר ואגרסיבי, ניצחה 40:41 בריבאונדים, חסמה 12 פעמים, שמרה את הבולס על 39.5% מהשדה (לעומת 50.6% של המקומיים), ונהנתה מ-38 נקודות של לברון ג'יימס, ששוב לא קלע היטב מחוץ לקשת (1 מ-5), אבל סיים עם 14 מ-24 מהשדה, לצד 12 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 3 חטיפות, 3 חסימות, וחשוב מכל - ללא אף איבוד, לראשונה העונה.

הבולס, ששוב התקשו בהיעדרו של פאו גאסול, וסבלו מיום קליעות רע של דרק רוז (16 נקודות, 7 מ-24 מהשדה), ינסו להישאר בחיים במשחק 6, אותו יארחו בלילה שבין חמישי לשישי (3:00). ג'ימי באטלר ניסה לחפות על רוז עם 29 נקודות, אבל טאג' גיבסון לא היה מספיק יעיל במקומו של גאסול, ואף הורחק ברבע האחרון אחרי עימות עם מתיו דלבדובה. בצד השני קיירי אירווינג התגבר על הכאבים מהם הוא סובל לאורך הסדרה עם הצגה של 25 נקודות, ואימאן שאמפרט שהמשיך לפתוח במקום ג'יי אר סמית' היה מצוין עם 13 נקודות ו-7 ריבאונדים.

seperator

מספרי המשחק

* הקאבס קלעו 40 מ-79 מהשדה - 50.6% - זהו הנתון הגבוה ביותר שלהם העונה בפלייאוף. בנוסף הם עלו למאזן של 0:24 העונה (כולל העונה הרגילה) במשחקים בהם הם קולעים לפחות 50% מהשדה.

* לברון ג'יימס השתווה למייקל ג'ורדן עם 51 משחקי פלייאוף בהם רשם לפחות 30 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. הבאים אחרי שני הגדולים ברשימת כל הזמנים בקטגוריה הזו: קובי בריאנט עם 37, ג'רי ווסט עם 35 ולארי בירד עם 32.

* מאז 1978, שלושה שחקנים בלבד רשמו משחק פלייאוף עם לפחות 35 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים מבלי לאבד אף כדור: לברון הלילה, שאקיל אוניל ב-2000 ולארי בירד ב-1986.

* זו הפעם התשיעית בקריירת הפלייאוף של לברון בה הוא מסיים משחק עם 35 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. רק לשחקן אחד בהיסטוריה היו יותר משחקים כאלה - אלג'ין ביילור עם 12.

* לברון הוביל את קבוצתו בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים בפעם ה-33 בקריירת הפלייאוף שלו. הבא אחריו ברשימה הוא לארי בירד עם 13, טים דאנקן שלישי עם 11.

* לברון עבר את ג'ייסון קיד בדרך למקום התשיעי בכל הזמנים בטבלת קלעי השלשות בפלייאוף עם 236, והשתווה לזידרונאס אילגאוסקאס במקום השני בטבלת החוסמים בתולדות קליבלנד בפלייאוף עם 82.

עוד באותו נושא

לברון ג'יימס קלע 38 נקודות, קליבלנד גברה 101:106 על שיקגו ועלתה ל-2:3 בסדרה

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט, קליבלנד קאבלירס. AP
בואו נהנה קצת, אנשים. ג'יזס, זה כל כך נדיר שאנחנו זוכים לשמוח". דיוויד בלאט/AP

התגובות

דיוויד בלאט אמר במסיבת העיתונאים בסיום: "שיחקנו עם הרבה יותר שטף מבמשחקים האחרונים. הנענו את הכדור יותר, וגם במצבים בהם שחקן מסוים תוקף את הסל, זה אפקטיבי הרבה יותר אחרי מהלך של תנועה קבוצתית. וחוץ מזה, בכנות, קלענו כמה קליעות שלא נכנסו לנו במשחקים הקודמים, ואני לא מדבר על זריקות קלות. מהרגע בו התחלנו לקחת ריבאונדים טוב יותר שיחקנו עם קצב הרבה יותר טוב, וזה היה הכרחי כי שיקגו כל כך טובה בהגנה. אני חושב שזה מה שנראה טוב יותר".

על היכולת של לברון אמר בלאט: "הוא היה פשוט מדהים, בכל אלמנט של המשחק. אי אפשר למצוא דבר שהוא לא עשה ברמה הכי גבוהה. טבע האדם גורם לרוב האנשים לאבד ביטחון כשלא הולך, אבל לא במקרה של הבחור הזה. הוא שחקן כדורסל מאוד מאוד מיוחד. מאוד מיוחד". על אירווינג אמר בלאט: "אמרתי לכם לפני המשחק שקיירי נושך שיניים ונותן את הכל, והיום היה נדמה שהוא מרגיש קצת יותר טוב, כמובן שלא ב-100%, ויחד עם הלב שלו ההופעה שלו הייתה ברמה גבוהה מאוד. הוא לקח אחריות ועשה מהלכים גדולים עבורנו, שהיינו זקוקים לכל אחד מהם".

כשנשאל על ידי אחד הכתבים מה הוא חשב על ההמולה אחרי התקרית בין גיבסון לדלבדובה ענה בלאט: "זו הייתה המולה? היית מגדיר את זה כהמולה? אתה הרבה יותר טוב עם מילים ממני, אבל המולה לא נראית כמו המילה הנכונה. אתה יכול לחשוב על מילה טובה יותר ואז אני אענה? אני בוחן אותך". כשהכתב הציע את המילה "חיכוכים", ענה בלאט בחיוך: "אה, אוקיי, זו מילה טובה. חיכוכים. לא חשבתי כלום על החיכוכים. אין תגובה... בואו נהנה קצת, אנשים. ג'יזס, זה כל כך נדיר שאנחנו זוכים לשמוח".

על מצב הפציעות של קבוצתו אמר בלאט: "אנחנו עדיין קצת פצועים, אבל מי לא פצוע בשלב הזה של העונה ובפלייאוף הזה? מה שחשוב הוא שהרגשתי שגם קיירי וגם שאמפ מגלים שיפור מסוים במצב הפיזי שלהם. וחוץ מזה, אף אחד לא מדבר על זה, אבל ראיתם מה קרה ללברון במשחק הקודם? במקרה של רוב האנשים אם דבר כזה קורה להם, לא רואים אותם שלושה שבועות. אבל הבחור הזה השלים את המשחק ההוא ושיחק נהדר היום. אז אנחנו קצת חבולים, אבל החבר'ה מראים הרבה לב ואופי ונותנים את הכל כמו שהם חייבים לעשות".

"תביא את התחת הצולע שלך לכאן": לברון מחקה את אירווינג אחרי המשחק

לברון ג'יימס נשאל על כך שלא איבד אפילו כדור אחד במהלך 41 הדקות שלו על הפרקט וענה: "יאיי! זו תמיד הסטטיסטיקה הראשונה שאני מסתכל עליה אחרי משחק. אני רק מנסה להיות יעיל עבור חבריי לקבוצה, וזה היה יעיל מאוד. להחזיק כל כך הרבה בכדור ולא לתת ליריבה אף פוזשן נוסף זה נתון עצום בשבילי. אני אף פעם לא טופח לעצמי על השכם, אבל עכשיו אני אעשה זאת".

על העובדה שהחזיק פחות בכדור וקלע יותר ממשחק הפוסט אמר: "צוות המאמנים שלנו עשה עבודה נהדרת בלהציב אותי בעמדות בהן אוכל להצליח. אני רק מנסה לקרוא את המשחק ולהגיב". על התקרית של דלבדובה אמר לברון: "כל מי שמתחיל משהו עם דלי... ברצינות. למרות שדלי הוא כנראה השחקן הכי קשוח בקבוצה, הוא לא מפריע לאף אחד. הוא אפילו לא מפריע לעצמו, אז בטח שהוא לא יפריע למישהו אחר".

קיירי אירווינג, שסוף סוף התפוצץ כפי שציפו ממנו, אמר: "הימים האחרונים הציבו בפניי את האתגר המנטלי הכי קשה בקריירה שלי, בגלל שאני רוצה לעשות יותר. אני רוצה להיות הבחור שעושה יותר בשביל חבריי לקבוצה, ובשביל לברון. בנינו דינמיקה שלי ושלו והגענו למצב שאנחנו ניזונים היטב אחד מהשני ומרווחים זה לזה את המגרש. כשצריך סל, זה תלוי בי ובלברון, ואנחנו לוקחים על עצמנו לעשות את זה. כשאתה לא יכול לעשות את זה, ואתה מוגבל בדברים מסוימים, אתה צריך להשלים עם זה. אז הייתי צריך ללמוד מהניסיון הקשה בשני המשחקים הקודמים, ראיתי הרבה קטעי וידאו, קיבלתי הרבה טיפולים והגעתי למצב מנטלי שאיפשר לי להגיע מוכן למשחק. כמובן שאני עדיין מלא ביטחון, ואני רק רוצה לעלות ולשחק עבור האחים שלי. זה כל מה שמשנה כרגע".

קליבלנד מול שיקגו, גיבסון מול שאמפרט. AP
"זה מה שקורה כשמשחקים בקליבלנד". טאג' גיבסון/AP

התקרית השנויה במחלוקת של המשחק הייתה כאמור הרחקתו של גיבסון. 10:25 דקות לסיום הפורוורד של הבולס התעמת עם דלבדובה, כשהשניים התנגשו אחרי חסימה של גיבסון על הגארד האוסטרלי. אחר כך שניהם מעדו אחרי סל של ברוקס, דלבדובה נפל על הפרקט, נעל את רגליו סביב רגלו של גיבסון, האחרון ניסה להשתחרר בצורה מעט אגרסיבית מדי תוך כדי ניעור הרגל שלו, והורחק.

"ממש לא בעטתי בו", אמר גיבסון בסיום, "הוא פשוט נעל לי את הרגל. זה הפך לקצת מלוכלך אחר כך. השופטים לא שרקו עבירה במהלך, ניסיתי לשחרר את הרגל שלי, וזה רק נראה כאילו בעטתי בו מהדרך שבה ניסיתי למשוך את הרגל שלי. עכשיו אצטרך להתמודד על ההשלכות ועם ההרחקה שלי ועם ההחלטה של הליגה, אבל ממש לא בעטתי בו.

"הסתכלתי עליו ושאלתי אותו 'מה אתה עושה?'. זה כדורסל, לא היאבקות. שתי הקבוצות קצת חיממו את התקרית ועשו את זה גדול יותר ממה שזה היה באמת, אבל לא היו אגרופים או משהו. אני פשוט מאוכזב שלא יכולתי לסיים את המשחק". לברון אמר על התקרית ש"טאג' נתן לו מרפק באחורי הראש ודחף אותו לרצפה".

אגב, מה שהרגיז את גיבסון הייתה בעיקר העובדה שבסיום, כשהוא ירד מהמגרש, הושלכו עליו חפצים מהיציע על ידי אוהדים מקומיים. "זה מה שקורה כשמשחקים בקליבלנד", אמר גיבסון, "זאת פעם שנייה שהם זורקים עלינו דברים. זה חוסר קלאסה, אנחנו כאן כדי לשחק כדורסל".

פאו גאסול הפצוע, שנעדר זה משחק שני ברציפות, מקווה לחזור הבא. "הפציעה בשריר הירך משתפרת", אמר הסנטר הספרדי, שחסרונו מורגש מאוד בשורות הבולס, "אנחנו עושים הכל כדי להחזיר אותי מוקדם ככל האפשר. משחק 6 יהיה קריטי. אם אהיה כשיר ב-50 אחוז, אנסה לשחק, אבל נראה".

גם דרק רוז מעט פגוע, ונראה סובל מכאבים אחרי שנפל על פרק ידו הימנית ברבע השלישי, אבל הוא לא השתמש בזה כתירוץ אחרי המחצית השנייה החלשה שלו, שכללה החטאת 11 הזריקות האחרונות שלו במשחק. "אין תירוץ", אמר רוז, "פשוט החטאתי זריקות הלילה".

GettyImages

מה אמרו בתקשורת

טרי פלוטו מ-"קליבלנד פליין דילר" כתב: "אוהדי קליבלנד בטח לא מצליחים להאמין למה שקרה. זוכרים את הפציעות של אירווינג? את הקרסול הפגוע של לברון? את המתיחה של שאמפרט? את הדרמה עליה דיבר בלאט, שכמעט ביצע טעות שהפכה את הסדרה עם פסק הזמן שניסה לקחת וראה את לברון מבטל לו את המהלך ששרטט? האם משהו מזה משנה עכשיו? בלאט אמר בסיום שבסדרה כזו אתה לומד הרבה על הקבוצה שלך, ואולי אפשר ללמוד בה גם קצת על המאמן, שקבוצתו הגיבה במאמץ אדיר לדחיפה של הקהל המחשמל".

דייב מקמנאמין מ-ESPN כתב: "לקראת סיום העונה צפה קיירי אירווינג בסרט 'ווילפאש', עליו הוא קרא שקובי בריאנט דיבר בראיון שערך, ומשהו בנפש שלו התעורר. אחרי הניצחון הלילה הוא סיפר לי שההשראה מהסרט נתנה לו את הדרייב להיות גדול. ההשקעה העצומה שלו בשיפור משחקו נתקלה בפציעה בתזמון אכזרי, אבל הוא המשיך לתופף. ובכלל, הקאבס היו סיר הלחץ של הפלייאוף הזה במשך כמעט חודש. הם התמודדו עם הפציעה של לאב, ההרחקה של סמית', תצוגת הנדנדה באימון של בלאט ומכת הפציעות הטרייה, אבל הם עדיין עומדים. במרחק של ניצחון אחד מגמר המזרח, חמישה מהגמר, תשעה מאליפות ראשונה לקליבלנד מזה 51 שנה. כל הנסיבות התובעניות הללו לא מוטטו אותם, הן הכינו אותם לאתגר".

צפו בכתבים של Cleveland.Com מנתחים את המשחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully