וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את המנגינה הזו מישהו צריך להפסיק: על הגזענות בבית"ר ירושלים

ששי אפרתי

5.5.2015 / 20:30

הנהלת בית"ר ירושלים נותנת יד לביזיון כאשר אינה אוסרת על שחקניה להיענות להזמנת היציע המזרחי באמצעות השיר "הנה היא עולה, הקבוצה הגזענית של המדינה", בעוד השחקנים נכנעים מחשש להתנכלויות. ששי אפרתי בטור אישי על אחד המשברים הגדולים שידעה בית"ר בשנים האחרונות

one

בית"ר ירושלים נמצאת באחד מרגעי המשבר הגדולים שידעה בשנים האחרונות. לא פחות.

העונשים הרבים שספגה הקבוצה במהלך העונה עד כה, גרמו לנזקים קשים - כלכליים ותדמיתיים - והביאו את הבעלים אלי טביב עד סף ייאוש ומחשבות על עזיבת הקבוצה, דווקא בעונה מקצועית יחסית מוצלחת. נדמה שאירועי משחק הבית האחרון נגד קרית שמונה, והאפשרות שהקבוצה תיענש שוב במשחק רדיוס, או הפעלת העונש להפחתת נקודות שכבר נגזר עליה והומתק לאחר ערעור שהוגש, יהיו הגורם העיקרי שישפיע על החלטת הבעלים בקשר לעתידו. מעבר לסכנה זו, מרחף איום קבוע מכיוונם של מוסדות הכדורגל הבינלאומיים, ששמו לעצמם את המלחמה בגזענות, כמטרה עיקרית.

למזלה של בית"ר, היא נהנית עדיין לאהדת רבים, המבינים את גודל האסון שעלול להתרחש עקב עזיבת הבעלים, והסכנה שלא יימצא בעל אמצעים אחר שיסכים לקחת על עצמו בנסיבות אלה את הבעלות מידי טביב. אוהדים אלה המיוצגים בעיקר על ידי העמותה, ומקומם בדרך כלל ביציע המערבי של אצטדיון טדי, מתכוונים לנקוט פעולה כנגד אותם אוהדים גזעניים (לא מיעוט מבוטל!), ואף החלו לאחרונה להשמיע קולם בקריאה לקיים מפגן תמיכה נרחב נגד הגזענות המאיימת על עתיד הקבוצה. חשיבות גדולה יש לקולם של אלה, ופעולות מצדם למיגור הגזענות יהיו מבורכות, ויעזרו להציג כאן וגם בחו"ל, פנים אחרות של אוהדים, המוקיעים גזענות בכל צורה שהיא.

מתי בית"ר ירושלים תוכל להתמודד עם הבאת שחקן ערבי? חמי אוזן סוגר מחזור

אלי טביב בצומת מכריע בנוגע לעתידו בבית"ר ירושלים: הבלוג של אופיר סער

עמותת אוהדי בית"ר קוראת למפגן תמיכה בטביב ולמיגור הגזענות

אוהדי בית"ר ירושלים נגד גזענות. קובי אליהו
פעולות מבורכות. אוהדי בית"ר המוחים נגד תופעת הגזענות/קובי אליהו

עוד לפני שתינקט כל פעולה מצד העמותה, ומצד הנהלת הקבוצה, שאף היא נקטה לאחרונה מספר צעדים (מעט מדי, מאוחר מדי) כדי לנסות ולהילחם בתופעת הגזענות המתועבת, ראוי שיפגינו את מורת רוחם על ידי הוראה מפורשת לשחקני הקבוצה, להימנע באופן מופגן מלרוץ לכיוון היציע המזרחי בעת עלייתם למגרש, ובזמן שהאוהדים שרים את השיר הראשון, שמבשר את האווירה הגזענית שתשרור במהלך המשחק.

"הנה היא עולה, הקבוצה הגזענית של המדינה", תוך כדי ששחקני הקבוצה מניפים ידיים לקראתם ובכך כביכול מודים להם, זהו ביזיון גדול שבו לוקחים חלק שחקני הקבוצה, באישור, או לפחות ללא איסור מצד ההנהלה. מעבר לכך צריכה ההנהלה לאסור מידית על השחקנים להיענות להזמנת אוהדים אלה בקריאה לשחקן בשמו, או לקבוצה כולה, להגיע לכיוון היציע המזרחי בזמן החימום. לעיתים נדמה, שקריאות אלה מצד האוהדים מבקשות להעמיד את השחקנים במבחן, לבדוק את נאמנותם לקהל גזעני זה. השחקנים נכנעים לכל קריאה וכל גחמה של אוהדים אלה, כמו הם מבינים את מבחן הנאמנות הניצב בפניהם, ומבקשים להוכיח עצמם כדי להימנע מהתנכלויות של אוהדים אלה.

הנהלת הקבוצה צריכה לאסור מידית שתי פעולות אלה, ולעמוד לצד השחקנים - ביחד עם המשטרה במקרה הצורך - במקרים של התנכלויות לשחקני הקבוצה, אם תהיינה כאלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוהדי בית"ר מברכים את אלי טביב. צילום ועריכה: קובי אליהו, קובי אליהו
הגיע הזמן להשתחרר מאחיזת האוהדים. אלי טביב/קובי אליהו, צילום ועריכה: קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully