וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב משיבים לגודס: "אצלנו חובה לנצח, אין תירוצים"

4.5.2015 / 9:33

הצהובים ענו למאמן, שניסה להנמיך את הלהבות אחרי ההפסד בחיפה ("לא סוף העולם"): "מצפים ליותר, אף אחד לא מרוצה מהמצב". המתיחות בין אלכס טיוס להנהלה מתחדשת על רקע הפציעה

one

1. הספירה נמשכת

ההרכב החסר שבו שיחקה אמש מכבי תל אביב מול מכבי חיפה לא מרכך את השורה התחתונה: הקבוצה נמצאת באחת התקופות העגומות שלה. המשחק בעיר הכרמל היה כבר ההפסד השישי של הצהובים בשבעת המשחקים האחרונים שלהם, ומפלס הלחץ שוב עולה.

בסיום נראו שוב אותן פנים מדוכדכות ומודאגות של ראשי המועדון ושל כל הסובבים את חדר ההלבשה. שוב המאמן גיא גודס נראה כעוס ומיואש. "אי אפשר לבוא ולצעוק על השחקנים כל פעם", הסביר גודס, אך על פי שחקנים, גודס כעס גם כעס בחדר ההלבשה.

גודס העיר לשחקנים על קבלת החלטות שגויה גם כאשר הקבוצה הובילה. "זו הייתה יכולה להיות נקודת מפנה", נזף גודס בשחקנים, "אבל לא עשינו דברים שהיינו צריכים לעשות, וזה הקפיץ את חיפה ליתרון. צריך לדעת להתנהל מול לחץ. חיפה היו יותר אגרסיביים מאיתנו. למה? שחקנים צריכים לתת הכל על המגרש. לא עשינו פעולות שהיינו צריכים, כמו לעצור את אייק אופייבו". לאחר מכן התייעץ גודס עם עוזריו פיני גרשון ואלון שטיין כשהם הולכים לעבר האוטובוס. בצוות המקצועי אומרים מאחורי הקלעים: "לא כל השחקנים מתאימים לרמה של מכבי, יש שחקנים שפשוט לא מתאימים לקבוצה", הסכימו ביניהם הצוות המקצועי בשיחות האחרונות.

בקבוצה מקווים כי טיוס הפצוע בגבו ישוב לשחק כבר ביום רביעי, אולם השחקן ממשיך להתלונן על כאבים, שמעלים מחדש מתיחות סביב חזרתו לפרקט. בקבוצה מנסים להכשיר גם את בריאן רנדל כבר ליום רביעי. "חיפה היו יותר אגרסיבים מאיתנו וזה לא יכול להיות. הנזיפות בחדר ההלבשה? תפקידו של מאמן להראות לנו טעויות וגם לתת בראש כשצריך. אנחנו כשחקנים יודעים שאנחנו לא מופיעים כפי שצריך. גיא מעביר לנו טוב את החומר. האשמה היא רק עלינו ובאחריותנו. אנחנו חייבים לחזור לניצחונות ולסיים במקום הראשון. לגבי מרקיז היינס, היו לו משחקים טובים אבל זה לא סוד שקשה לו להתאקלם. יש לו הרבה כדורסל והוא הראה את זה באימונים".

שחקן מכבי תל אביב, אלכס טיוס. ברני ארדוב
שוב מתח בינו לבין ההנהלה. טיוס/ברני ארדוב

2. מעמדו של גודס

המאמן אולי ניסה להישמע רגוע באומרו ש"זו תקופה של פציעות ולא סוף העולם שיש הפסדים", אולם גם הוא יודע היטב שבקרב ההנהלה, ההפסדים הללו לא מקובלים בשום אופן. כפי שפורסם בוואלה ספורט, בהנהלה ביקשו מגיא גודס הבהרות לאחר ההפסד מול גליל עליון. גודס אמנם שב והצהיר כי הוא הופתע כי מכבי ניצחה מול הרצליה, אך בהנהלה נשמעים אחרת: "בקבוצה כמו מכבי תל אביב אין תירוצים להפסדים האלו. במועדון כמו מכבי תל אביב, גם אם מגיעים עם פצועים צריך לנצח. אף אחד לא מרוצה מהמצב, אנחנו מצפים ליותר. גם אם יש פצועים. האם העונה הזאת היא כישלון? העונה לא נגמרה אבל כולם מאוכזבים מההפסדים האלו. אף אחד לא מרוצה מהמצב ונטפל בכך גם עם גודס וגם עם השחקנים", מבהירים בהנהלה.

למעשה, בהנהלה דנו כבר על עתידו של גודס. מדיונים אלה עולה בבירור כי הפסד האליפות יעלה במאמן במשרתו. גודס, שנמצא במועדון שמונה שנים וטיפס עד למעמדו הנוכחי, מודע לכך כמובן.

בשיחות פנימיות שמנהלים בקבוצה שבות וצצות המחלוקות שהיו כל העונה. בשיחות למקורביו גיא גודס חוזר ומתבטא כי היה צריך לצרף גארד נוסף, וכי הוא ראה קדימה מהלכים, וזו לדעתו אחת הסיבות להפסדים באירופה ולכך ש"שחקנים נופלים מהרגליים", כניסוחו. גודס יודע כי אין לו זמן רב להתעשת: הקבוצה תצטרך לשנס מותניים כבר לקראת המשחקים הקרובים בליגה, ביום רביעי מול נס ציונה וביום שישי מול נהריה.

עוד באותו נושא

הפסד שישי בשבעה משחקים: מכבי תל אביב הפסידה למכבי חיפה 87:78

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב גיא גודס. אדריאן הרבשטיין
"אין תירוצים". גודס/אדריאן הרבשטיין

3. מלחמת החימוש

בקבוצה מתכננים כבר את היום שאחרי. כפי שפורסם כאן, ג'רמי פארגו, שלא היה חביב על ההנהלה עוד בקיץ, לא ימשיך. בקבוצה רוצים לצרף את ג'ורדן פארמר. גם את מצבת השחקנים הישראלים מעוניינים במכבי לחזק, ובג?זרה זו דגן יבזורי הוא מועמד עיקרי. לגבי דיאור פישר, השחקן נמצא חזק על הכוונת של מכבי תל אביב, אולם גם ירושלים מנסה להגביר מאמצים במלחמת החימוש. כך גם לגבי גל מקל - שסומן כמטרה עיקרית לעונה הבאה על ידי שני המועדונים.

לא קשה לנחש כי בטווח המיידי במכבי מתרכזים בניסיון להפסיק עם הבושות, ולנצח את המשחקים הבאים. "כרגע אסור לנו להפסיד שום משחק, אם אנחנו רוצים לסיים ראשונים. המקום הראשון תלוי בנו ולא בהפועל ירושלים, וזאת למרות שההבדלים לא גדולים היום, כי כל קבוצה הפסידה לשנייה בבית של המארחת", מבהיר גודס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully