וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה 78:87 את מכבי תל אביב

הצהובים המשיכו בתקופה הרעה שלהם עם הפסד חוץ כואב ברוממה אחרי שאופייבו סיפק 25 נקודות וסיכן את המקום הראשון של האלופה. נהריה ניצחה את אשדוד המסתבכת 82:97, ירידת גלבוע/גליל נדחתה. נס ציונה ניצחה 69:72 את הפועל תל אביב

one
שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו לצד שחקן מכבי חיפה רנה רוז'ו. אדריאן הרבשטיין
המקום הראשון בסכנה. פארגו/אדריאן הרבשטיין

המחזור ה-31 בליגת העל יצא היום (ראשון) לדרך עם שלושה משחקים, במוקד עמד הפסד נוסף של מכבי תל אביב, השישי במספר בליגה, הפעם 87:78 ברוממה למכבי חיפה. אם מישהו חשב אחרי הניצחון על הרצליה שהאלופה יוצאת לדרך חדשה, הרי שקיבלנו בדיוק תמונה הפוכה והמשבר של הצהובים רק התחדד עם הפסד שישי בשבעת המשחקים האחרונים אחרי שאייק אופייבו סיפק 25 נקודות וניצל את חסרונם של בריאן רנדל, סופוקליס שחורציאניטיס ואלכס טיוס שנעדרו. בכך המקום הראשון של מכבי תל אביב נמצא בסכנה כשנותרו שני מחזורים לסיום העונה.

עירוני נס ציונה קרובה להבטיח את מקומה בפלייאוף אחרי ניצחון דחוק 69:72 על הפועל תל אביב, שעדיין לא הבטיחה מקום בין שמונה האחרונות והייתה יכולה לעשות את זה הערב. בקרב תחתית עירוני נהריה שכבר גמרה את העונה הביסה 82:97 את מכבי אשדוד המסתבכת שהייתה יכולה להבטיח הערב עונה נוספת בליגת העל. כעת הכדור עובר למגרש של גלבוע/גליל שאם תפסיד מחר להפועל חולון, היא תרד ליגה אחרי 35 שנה.

אוהדי מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
הקבוצה שלהם במשבר. אוהדי מכבי תל אביב/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - מכבי תל אביב 78:87

חשבתם שהמשבר של מכבי תל אביב מאחוריהם אחרי הניצחון על בני הרצליה ביום חמישי האחרון? תחשבו שוב. הצהובים ספגו הערב (ראשון) הפסד שישי בשבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות ושישי בליגה העונה, עם 87:78 מול מכבי חיפה. אלופת אירופה היוצאת שוב נראתה רע מאוד ולמרות שהצליחה לחזור מפיגור דו ספרתי ברבע האחרון, ירדה עם הפסד נוסף ואומלל.

הקבוצה של גיא גודס נהנתה ממשחק טוב של סילבן לנדסברג (29 נקודות) וג'ו אלכסנדר (20) ו-8 ריבאונדים, אבל חוץ מהם מכבי תל אביב קיבלה תרומה דלה מאוד מג'רמי פארגו (7), דווין סמית' (11) ויוגב אוחיון (9), בעוד מרקיז היינס שוב אכזב עם 0 נקודות ב-0 מ-3 מחוץ לקשת ו-4 אסיסטים. מנגד, אייק אופייבו המצוין שוב היה ברמה אחת מעל כולם וסיים עם 25 נקודות.

שחקני מכבי תל אביב בריאן רנדל, סופוקליס שחורציאניטיס, אלכס טיוס. אדריאן הרבשטיין
הנעדרים. טיוס, סופו ורנדל/אדריאן הרבשטיין
שחקן מכבי חיפה אייק אופייבו מול שחקן מכבי תל אביב ג'ו אלכסנדר. אדריאן הרבשטיין
אלכסנדר ואופייבו נאבקים/אדריאן הרבשטיין

מכבי תל אביב לא הגיעה למשחק, וזה היה ניכר כבר בדקות הראשונות. אחרי דגן יבזורי וג'ו אלכסנדר קלעו שלשות כל אחד בצד שלו, החלה הדהירה של הירוקים קדימה בראשותו של אייק אופייבו. טמיר אריאלי ו-וויל גרייבס הצטרפו לחגיגה עם שלשות משלהם והולידו יתרון 13:22 בסוף הרבע.

אלכס צ'וברביץ' דאג לנקודות בירוק בפתיחת הרבע השני, ומכבי תל אביב ראתה את הפער עולה ל-14. סילבן לנדסברג וג'ייק כהן ניסו לעצור את המומנטום, ויחד עם שתי שלשות של דווין סמית' פתאום חזרנו לשמונה. סילבן לנדסברג חיקה אותו עם שתי שלשות משלו ובהמשך תרם עוד שתיים שנגסו בהפרש והורידו אותו לשלוש בלבד. חנן קולמן דאג עם שלשה להשאיר את ההפרש אצל הירוקים על 37:41 בהפסקה.

שחקן מכבי חיפה וויל גרייבס. אדריאן הרבשטיין
פתחו את המשחק בסערה. וויל גרייבס/אדריאן הרבשטיין
שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו מול שחקן מכבי חיפה יפתח זיו. אדריאן הרבשטיין
לא בא לידי ביטוי מספיק. פארגו מול יפתח זיו/אדריאן הרבשטיין

אם מישהו חשב שבפתיחת הרבע השלישי נקבל את סיומו של הרבע השני, הוא כנראה טעה מכיוון שהירוקים פתחו בבליץ עם 1:8, כולל שתי שלשות של קולמן שהרשים בדרך ל-37:47. גם רנה רוז'ו התחיל לבוא לידי ביטוי, ולמרות רצף החטאות של הירוקים, אופייבו קלע נקודות חשובות. מכאן הגיעה התפנית כאשר שלשות של לנדסברג ואוחיון ובהמשך שתיים של אלכסנדר צימקו ל-59:56 בלבד. חיפה נתנה גז ויבזורי הוריד את חיפה ל-61:66 בסוף הרבע.

מכבי תל אביב המשיכה לרוץ, והשלימה 0:7 בדרך ל-66:66. אלא שדווקא אז הירוקים הפגיזו עם ריצת 3:14 שבה בעיקר בלט אופייבו, כשיחד עם דגן יבזורי הוליך ל-69:80 ללא תשובות מצד האלופה. למרות שתי החטאות של רוז'ו, מכבי תל אביב התקשתה לייצר קצב, פארגו ניסה להציל את המולדת ומכבי חיפה חגגה בסיום 78:87.

קלעו למכבי חיפה: אייק אופייבו 25, דגן יבזורי 14, 4 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חטיפות ו-4 איבודים, חנן קולמן 13, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, וויל גרייבס 12 (2 מ-7 ל-3), טמיר אריאלי 9 (3 מ-3 ל-3), רנה רוז'ו 9, 9 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 איבודים, אלכס צ'ורביץ' 5. אדריאן הנינג ויפתח זיו שותפו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: סילבן לנדסברג 29 (2 מ-7 ל-2, 6 מ-9 ל-3, 7 מ-8 מהעונשין) ו-6 ריבאונדים, ג'ו אלכסנדר 17 (3 מ-12 מהשדה, 11 מ-16 מהעונשין), 8 ריבאונדים ו-4 איבודים, דווין סמית' 11 (1 מ-3 ל-2, 3 מ-6 ל-3) ו-8 ריבאונדים, יוגב אוחיון 9 (2 מ-7 מהשדה) ו-4 איבודים, ג'רמי פארגו 7 (2 מ-9 מהשדה) ו-5 אסיסטים, ג'ייק כהן 5. מרקיז היינס (0 מ-3 מהשדה) ונייט לינהארט (דקה) שותפו ולא קלעו.

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס. אדריאן הרבשטיין
היה עצבני הערב. גיא גודס/אדריאן הרבשטיין
שחקני מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
לרגע הם חשבו שהם חוזרים. שחקני מכבי תל אביב בדקות של אופטימיות/אדריאן הרבשטיין

עירוני נהריה - מכבי אשדוד 82:97

הקבוצה של צביקה שרף הייתה יכולה לסגור את הסיפור כבר הערב. בסך הכול היא הייתה זקוקה לניצחון על קבוצה שכבר גמרה את העונה, אבל אשדוד פספסה הזדמנות והשאירה על הגב שלה את הלחץ. למרות זאת, היא יכולה להיות אופטימית מכך שגלבוע/גליל תוכל לרדת מחר אם היא תפסיד להפועל חולון. בכל מקרה, היה זה ערב של התקפות בלבד, ובעיקר של שלשות מצידו של קני לאוסון שקלע שבע פעמים מחוץ לקשת מתשעה נסיונות ונעצר על 24 נקודות. מארק ליונס הפגיז 23 משלו. צ'רלס תומאס היה היחיד באשדוד שניסה, אבל גם 21 הנקודות ועשרת הריבאונדים שהוא סיפק הערב לא הספיקו.

קני לאוסון קלע את השלשה הראשונה במשחק והעניק יתרון מוקדם לנהריה, אבל זאק רוזן החזיר בשלשה משלו. נהריה החטיאה רצף שלשות, ואיוואן אסקה ניצל זאת כדי להוריד את האורחים ליתרון 15:17 בסוף הרבע הראשון. אשדוד עלתה בטירוף לרבע השני וג'יימס נונאלי העלה את ההפרש לשש. אלא שבשלב הזה הקבוצה של שרף נתקעה בהתקפה, ואפשרה ריצת 0:11 אחרי שפרנק רובינסון נכנס היטב לעניינים. אסקה עצר את המומנטום השלילי, אבל אופיר הובר עם שלשה הוליך את נהריה ל-26:34 בהפסקה.

הרבע השלישי היה נטול הגנות, כאשר תומאס קירב את אשדוד לכדי שתי נקודות הפרש, אבל דווקא אז לאוסון וליונס הפגיזו מחוץ לקשת. רובינסון החזיר את הפער לעשר ושוב אשדוד נאלצה לרדוף, במיוחד אחרי עוד שלשה מוצלחת של ליונס. הקצב המטורף נמשך כאשר ליונס הפגיז עם שלשה ממרחק עם הבאזר בדרך ל-50:66. ומי אם לא ליונס שהמשיך להכתיב את הקצב גם ברבע האחרון, ושוב תומאס ניסה להציל את הדרומיים, אבל חבריו נראו באותן דקות חסרי תקווה כשהפער צמח ללמעלה מ-20. יהוא אורלנד ואבי בן שימול קלעו מחוץ לקשת, אבל נהריה המשיכה לדהור קדימה והשלימה 82:97.

קלעו לעירוני נהריה: קני לואסון 24 (7 מ-9 ל-3) ו-18 ריבאונדים, מארק ליונס 23 (4 מ-10 ל-3) ו-7 אסיסטים, פרנק רובינסון 21 (10 מ-11 ל-2) ו-8 ריבאונדים, אייל שולמן 15, ערן אסנטי 7, אופיר הובר 7. אביב למברג, בר פריינטה, עידו סטולרו ורועי נברו שותפו ולא קלעו.

קלעו למכבי אשדוד: צ'רלס תומאס 21 ו-11 ריבאונדים, ג'יימס נונאלי 13 (1 מ-8 ל-3) ו-10 ריבאונדים, יהוא אורלנד 11, איוון אסקה 11 ו-15 ריבאונדים, זאק רוזן 10, אבי בן שימול 7, ג'רמיין הול 6, דונל טיילור 3. נועם לייש שותף ולא קלע.

עוד באותו נושא

צפו: נהריה סיבכה את מכבי אשדוד

לכתבה המלאה
קני לאוסון שחקן עירוני נהריה (ימין) מול אייזאה סוואן שחקן מכבי ראשון לציון. אודליה מטרי, אתר מכבי ראשון לציון, אתר רשמי
שבע מתשע מחוץ לקשת, צריך להוסיף? קני לאוסון, מימין/אתר רשמי, אודליה מטרי, אתר מכבי ראשון לציון

עירוני נס ציונה - הפועל תל אביב 69:72

שתי הקבוצות הגיעו אחרי ניצחונות חשובים במטרה להבטיח מקום בפלייאוף, אבל נס ציונה הייתה מרוכזת יותר בדקות האחרונות, ועשתה את זה כשהיא גם תוכל כעת לפנטז על סיום מעבר למקום השמיני. עם פיגור שמונה בסוף הרבע השלישי, הפועל תל אביב חזרה היטב לעניינים, אבל שתי החטאות מהעונשין של יונתן שולדברנד ועוד לפני כן איבוד כדור של דיז'ון תומפסון עלו לעודד קטש במשחק. מיטשל וואט כיכב עם 21 נקודות ותשעה ריבאונדים, כשגם אנתוני גודס נתן תפוקה מרשימה עם 18. בהפועל תל אביב הבולט היה לארי אובאנון עם 15 נקודות.

המשחק נפתח עם דו קרב שלשות, כשיונתן שולדברנד החל ופרסטון נואלס ענה, אבל גיל אמיתי המשיך עם שלשה משלו לזכות נס ציונה. שתי הקבוצות המשיכו עם מטווח השלשות ומאיר טפירו היה אחראי לשלשה השמינית במשחק בדרך ל-17:21 למארחים בסוף הרבע. מיטשל וואט ואנתוני גודס שיתקו את ההגנה האדומה בדקות הראשונות של הרבע השני, ופרט לשתיים של יונתן שולדברנד הפועל תל אביב פשוט לא קלעה בארבע הדקות הראשונות. טפירו ונואלס המשיכו להשתולל עם משחק מצוין בהתקפה, והפער טיפס לדו ספרתי כשלעודד קטש באותן דקות פשוט לא היו תשובות. למרות זאת, בשלב הזה קלי הוביל דקות שבהן האדומים קיזזו בהפרש וירדו בפיגור 38:30 להפסקה.

וואט העלה את הפער בחזרה לדו ספרתי בפתיחת הרבע השלישי, אבל למזלה הרב של הפועל תל אביב, טל דן החטיא רצף של זריקות, והאדומים התאוששו עם שלשה של לארי אובאנון שצימקה לשש, ובהמשך לימונד הוריד לארבע אחרי ריצת 0:7. לאחר מכן אלה היו הדקות של טפירו שקלע חמש רצופות, אבל אובאנון הקטין לנקודה בלבד. שולדברנד ואובאנון המשיכו להיות חמים בהפועל תל אביב, אבל נואלס ו-וואט דאגו לשמור על משחק צמוד לחמש הדקות האחרונות של המשחק. המשחק הפך לנדנדה, ולימונד הקטין לנקודה הפרש פחות מדקה לסוף, אבל גודס קלע שתיים מהעונשין והעלה לשלוש. הפועל צימקה לנקודה, אבל וואט חטף כדור במהלך האחרון, סחט עבירה וקלע שתיים מהעונשין כדי שוב להעלות לשלוש. שולדברנד החטיא שתי זריקות מהעונשין וזה נגמר ב-69:72 בסיום.

קלעו לעירוני נס ציונה: מיטשל וואט 21 ו-9 ריבאונדים, אנתוני גודס 18, פרסטון נואלס 11 (2 מ-8 ל-3), מאיר טפירו 10, גיל אמיתי 6, טל דן 4 (0 מ-9 מהשדה), לאמיין ווילסון 2. רובי בוסטיין שותף ולא קלע.

קלעו להפועל תל אביב: לארי אובאנון 15 (4 מ-7 ל-3), רביב לימונד 12 (4 מ-14 מהשדה), 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-5 איבודים, יונתן שולדבראנד 12 ו-7 ריבאונדים, יינסי גייטס 12, קרטיס קלי 7, דיז'ון תומפסון 6, 7 ריבאונדים, 4 חטיפות ו-4 איבודים, יחזקאל סקוורר 5. מתן נאור ו-ווילי וורקמן שותפו ולא קלעו.

מיטשל וואט, עירוני נס ציונה. מגד גוזני
קרובים להבטחת המקום בפלייאוף. מיטשל וואט/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully