וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדן הודה: "זה היה מהלך מטופש". ג'ינובילי: "היה לנו מזל"

הקליפרס הפסידו 111:107 לסן אנטוניו אחרי החלטת שיפוט קריטית, ריברס: "היו נגדנו הרבה שריקות רעות". יוסטון חגגה, התנצלה על ציוץ אלים, דאלאס מתכוננת לקיץ סוער

שחקני לוס אנג'לס קליפרס מאוכזבים. GettyImages
התקשו להאמין. שחקני הקליפרס בסיום/GettyImages

פלייאוף המערב סיפק הלילה (בין שלישי לרביעי) לחובבי ה-NBA שני משחקים מהנים, ובראשם הסדרה הנהדרת בין סן אנטוניו לל.א קליפרס. הספרס ניצחו 107:111 ועלו ליתרון 2:3, בסיומו של עוד מאבק צמוד, כשהמנצחת בסדרה הזאת תפגוש את יוסטון, שניצחה את דאלאס 94:103 והשלימה 1:4 מוחץ בסדרה.

seperator

קליפרס - ספרס: מספרי המשחק

* סן אנטוניו רשמה ניצחון שני ברציפות בסטייפלס סנטר.

* הקליפרס השתמשו רק בשלושה שחקני ספסל, כשספנסר הוז והידו טורקוגלו כלל לא שותפו. הספסל של הספרס ניצח 17:48 את מחליפי LA.

* הסטטיסטיקה מראה שכשהסדרה בשוויון 2:2, זו שמנצחת במשחק החמישי מנצחת ב-82 אחוז מהסדרות.

* סן אנטוניו ניצחה 11 מ-14 סדרות של הטוב מ-7 כשהיא בשוויון 2:2.

* גרג פופוביץ' במאזן 1:12 כשהוא מוביל 2:3 בסדרת פלייאוף (ההפסד היחיד היה בגמר ה-NBA ב-2013).

GettyImages

ציטוטי המשחק

בסיומו של משחק צמוד, שיכול היה לשני הכיוונים, אין ספק שהמהלך שהכריע את ההתמודדות היה 4.3 שניות לסיום. הכדור היה בידי הקליפרס, כשהם בפיגור 108:107. בלייק גריפין החטיא, דיאנדרה ג'ורדן דחק את הריבאונד פנימה, אבל השופטים קבעו שהכדור עדיין היה על הטבעת ופסלו את הסל שיכול היה להעניק לקליפרס את הניצחון. האם הכדור היה נכנס פנימה, וג'ורדן הרס לקבוצתו?

"זה היה המהלך של המשחק", אמר מאנו ג'ינובילי, שסבור שג'ורדן למעשה עזר לסן אנטוניו, "היה לנו מזל. הכדור היה נכנס, וג'ורדן נגע בו. זה היה מכניס אותנו לפיגור. במקום זה, המשחק התהפך. אין ספק שהיה לנו הרבה מזל במהלך הזה". ג'ורדן עצמו נשאל על המהלך, שהגיע אחרי ריצת 1:7 של הקליפרס, ואמר : "זה היה מטופש. נגעתי בכדור. עבדנו קשה כדי להגיע למצב שבו אנחנו יכולים לקחת את ההובלה, אבל הגעתי בכדור. אי אפשר להאשים אף אחד מלבדי".

דוק ריברס, מתלונן סדרתי על השופטים, אמר ש"אני חושב שזו הייתה החלטה נכונה. לא ראיתי בדיוק, אבל אני מקווה מאוד שזו הייתה השריקה הנכונה". עם זאת, ריברס לא החמיץ הזדמנות לתקוף את החבר'ה עם המשרוקית: "אני לא מתלונן הרבה, אבל אני חושב שהיו נגדנו כמה שריקות רעות הלילה, כמה שריקות קשות. הצעדים של גריפין, החסימה הלא חוקית של בארנס. זה הפלייאוף. לא בגלל זה הפסדנו, אבל אלו היו מהלכים גדולים".

מאמן האלופה גרג פופוביץ' ראה את קבוצתו מאבדת יתרון בטוח, אבל נשם לרווחה בסיום: "זה יכול היה ללכת לשני הכיוונים. אלה שתי קבוצות מאוד תחרותיות. החטאה פה, החטאה שם, זה הכל". וכשמדברים על החטאות, זה לא רק העובדה שהקליפרס סיימו את המשחק עם 1 מ-14 מהשלוש, אלא גם את העובדה שהם החטיאו 16 זריקות עונשין, כולל שתיים מהקו של גריפין 39 שניות לסיום. "זה קשה, אבל הסדרה לא גמורה. אסור לנו לחשוב ככה". אחרי מה שעלול להיות משחק הבית האחרון של הקליפרס העונה, גם כריס פול הודה ש"זה כואב, אבל אנחנו לא יכולים להחזיר את הדברים לאחור, חייבים להתאושש, חייבים לנסוע לסן אנטוניו ולשחק בשיא הנחישות".

עוד באותו נושא

יוסטון השלימה 1:4 על דאלאס, סן אנטוניו עלתה ל-2:3 על הקליפרס

לכתבה המלאה
טרנס ג'ונס, יוסטון רוקטס. GettyImages
לא ראו בעיניים. טרנס ג'ונס/GettyImages

יוסטון - דאלאס: מספרי המשחק

* ג'יימס הארדן סיים את הסדרה עם ממוצע של 28.4 נקודות למשחק.

* דאלאס סיימה את המשחק עם 5 מ-26 מהשלוש (19 אחוז). יוסטון ניצחה למרות 19 מ-36 מהעונשין - 53 אחוז.

GettyImages

ציטוטי המשחק

יוסטון אולי התקשתה בהתקפה, אבל בסופו של דבר ההגנה הייתה זו שהבטיחה לה את הניצחון הבוקר, 94:103 על דאלאס, שהבטיח לה ניצחון 1:4 בסדרה והעפה לחצי גמר המערב. זה הניצחון הראשון של הרוקטס בסדרת פלייאוף מאז 2009, והשני בלבד מאז 1997. דווייט הווארד, שהמחיש שוב את חשיבותו עם 18 נקודות, 19 ריבאונדים, 4 חטיפות ו-4 חסימות, אמר בסיום: "זאת תחושה טובה לעבור בהצלחה את הסיבוב הראשון, אבל העבודה לא הסתיימה. אנחנו מעריכים את המצב שלנו, אבל מתחילת העונה ועד עכשיו, כולם יודעים מה המטרה שלנו. וזה לקחת אליפות".

הרוקטס תפתח את חצי הגמר בבית, מול סן אנטוניו או מול הקליפרס. מול הקליפרס המאזן שלהם העונה הוא 2:2, מול האלופה 1:3 לספרס. "גם ג'יימס הארדן טוען ש"זאת תחושה טובה לעלות שלב, אבל זה לא סוף הדרך מבחינתנו. יש לנו מטרות גדולות יותר. זו הייתה סדרה נהדרת מבחינתנו, אבל אני כבר חושב קדימה ומסתכל על הסדרה הבאה. חייבים להישאר מפוקסים, ולהתמקד במטרה הגדולה".

הרוקטס קלעו ב-53.5 אחוז מהשדה במחצית הראשונה, אבל רשמו 15 איבודים שהובילו ל-17 נקודות של דאלאס. הם הניעו היטב את הכדור, אבל החטיאו מהעונשין (רק 19 מ-36). הם הוליכו ב-13 הפרש בחצי הראשון וב-14 בחצי השני, אבל פתאום דאלאס צימקה ל-3 הפרש בלבד. ואז התעורר טרנס ג'ונס, שקלע ברבע האחרון 10 מתוך 15 הנקודות שלו. "אין ספק, הוא היה גדול הלילה", החמיא לו הארדן, "היו רגעים שבהם הוא הציל אותנו". המאמן קווין מקהייל ממחיש את אווירת הפלייאוף: "אמרתי לשחקנים, לשחק ב-NBA זה קשה. לפעמים הטבעת נראית ענקית, לפעמים קטנטנה, לפעמים היא נראית מרובעת וכלום לא נכנס. זה משוגע איך הכל משתנה. פתאום ריבאונד גדול, חסימה, זינוק על הרצפה, דחיפה קטנה לטבעת, וכל המומנטום משתנה".

הציוץ של יוסטון רוקטס על דאלאס, שנמחק. טוויטר, צילום מסך
הציוץ של יוסטון רוקטס על דאלאס, שנמחק/צילום מסך, טוויטר

אגב, לפני סיום המשחק חשבון הטוויטר הרשמי של יוסטון העלה לרשת ציוץ מרושע, שבו נכתב "שששש, פשוט תעצמו את העיניים, זה ייגמר בקרוב" עם אייקון של אקדח. דאלאס ענתה ש"זה לא היה ברמה גבוהה כל כך גבוהה, אך עדיין נאחל לכם בהצלחה בסיבוב הבא". לאחר מכן יוסטון מחקה את הציוץ, והתנצלה: "הציוץ הקודם שלנו היה בטעם רע ולא ממחיש את ההערכה והכבוד שלנו כלפי דאלאס ואוהדיה. קבלו את התנצלותנו הכנה".

בצד השני, בדאלאס מתחילים לחשוב על הקיץ הסוער שמצפה להם. צ'נדלר פרסונס עלול להזדקק לניתוח, ורייג'ון רונדו (שלא התחבר לקבוצה בלשון המעטה) יהפוך לשחקן חופשי. חייבים להישאר בריאים", אמר ריק קרלייל, "היה קשה לשחק בלי פרסונס בסדרה, זה היה פקטור משמעותי, ואז קרו דברים אחרים... יש לנו הרבה שחקנים חופשיים, 11, ואני מאמין שתהיה הרבה פעילות בקיץ".

נוביצקי בן ה-36 ממש לא מדבר על פרישה: "נראה מה יהיה קיץ, אני יודע שיש לנו הרבה שחקנים חופשיים, אבל מארק ודוני, כמו תמיד, יעבדו ויהפכו את המועדון לטוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully