וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסטון השלימה 1:4 על דאלאס, סן אנטוניו עלתה ל-2:3 על הקליפרס

הרוקטס ניצחו 94:103 את המאבס, הווארד (18 ו-19) והארדן (28) הוליכו את יוסטון לניצחון ראשון בפלייאוף מאז 2009. הספרס ניצחו 107:111 בלוס אנג'לס אחרי עוד קרב דרמטי

טים דאנקן, סן אנטוניו ספרס. GettyImages
עדיין פורח. דאנקן/GettyImages

סן אנטוניו והקליפרס המשיכו הבוקר (רביעי) את המאבק הנהדר ביניהן, וכששתיהן יודעות עד כמה קריטי המשחק החמישי, נלחמו עד השנייה האחרונה. בסיומו של הקרב הייתה זו סן אנטוניו שעלתה ליתרון 2:3 בסדרה, ותקווה לסגור את הסיפור ביום חמישי בלילה בטקסס.

המנצחת בסדרה הזאת תפגוש בחצי הגמר את יוסטון, שהעפילה הבוקר לשלב הבא אחרי שהשלימה ניצחון 1:4 בסדרה על דאלאס במסגרת הסיבוב הראשון בפלייאוף אחרי שגברה עליה 94:103. עבור יוסטון זה הניצחון הראשון בסדרת פלייאוף מאז 2009.

טרנס ג'ונס, יוסטון רוקטס. GettyImages
הג'וקר. ג'ונס/GettyImages

יוסטון - דאלאס 94:103 (הרוקטס השלימו ניצחון 1:4 בסדרה)

בפעם האחרונה שיוסטון ניצחה סדרת פלייאוף, שיחק שם יאו מינג. הלילה ג'יימס הארדן ודווייט הווארד הראו שגם להם יש את האופי המתאים כדי לסחוף קבוצה להצלחה בפלייאוף, עם ניצחון מתוק על המאבריקס בדרבי של טקסס. הארדן קלע 28 נקודות (4 מ-8 מהשלוש) וחילק 8 אסיסטים, הווארד קלע 18 נקודות (7 מ-14 מהשדה) וקלט 19 ריבאונדים (כולל 4 חסימות ו-4 חטיפות), ג'וש סמית' עשה שוב עבודה מצוינת מהספסל עם 20 נקודות ו-8 ריבאונדים, אבל הג'וקר של הרוקטס הלילה היה טרנס ג'ונס, שקלע 10 מתוך 15 הנקודת שלו ברבע האחרון.

דאלאס סבלה כל המשחק מערב קליעה חלש, אבל איכשהו הצליחה לחזור למשחק, כשצימקה ל-88:85 כשנותרו 5:18 דקות לסיום. אבל אז ג'ונס קלע סל ועבירה במהלך של נחישות נטו, והוסיף שלשה גדולה. דירק נוביצקי עוד צימק ל-94:89 כשנותרו 3:00 דקות לסיום, אבל אז הארדן קבר עוד שלשה על הפרצוף של אל פארוק אמינו, שהוציאה את כל הרוח החלשה מהמפרשים של המאבריקס.

דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. GettyImages
משחק אחרון בקריירה? נוביצקי/GettyImages

מונטה אליס הוליך את קלעי דאלאס עם 5 נקודות (11 מ-26 מהשדה), אבל ריק קרלייל ראה את שחקניו מסיימים ערב אומלל מהשלוש עם 5 מ-26 מעבר לקשת (19 אחוז). קרלייל ניסה גם את שיטה האק א דווייט ולשלוח את הווארד לקו העונשין, אבל גם זה לא עבד. דירק נוביצקי אומנם סיים את המשחק עם נתונים יפים של 22 נקודות ו-14 ריבאונדים, אבל באחוזים מאכזבים (8 מ-23 מהשדה, 0 מ-6 מהשלוש), ונראה כבד בהגנה. על אף התקוות הגדולות של הגרמני לסיים עם עוד תואר לפני סוף הקריירה, ועל אף שהסכים לקצץ בשכרו כדי להביא כוכבי על לדאלאס, רייג'ון רונדו המאכזב וצ'נדלר פרסונס הפצוע לא היו שם בשביל המאבס ברגע האמת. אל פארוק אמינו וג'יי ג'יי בראה התבררו כתחליפים לא מספקים, כשהראשון קולע 14 נקודות בטרם יצא בשש עבירות, ובראה הסתפק ב-6 נקודות ו-3 איבודים. טייסון צ'נדלר סיים עם 6 ריבאונדים בלבד.

דווייט הווארד מול טייסון צ'נדלר, דאלאס נגד יוסטון. AP
ערב גדול, גם בהתקפה וגם בהגנה. הווארד/AP

בצד השני, ביוסטון לא מסתפקים בחצי הגמר. "זאת רק ההתחלה", אמר הארדן, "יש לנו מטרות גדולות יותר". דווייט הווארד סיכם ואמר ש"עבדנו קשה מאוד בשביל זה, לעלות שלב זה ענק, אבל העבודה עוד לא הסתיימה". מנגד, נוביצקי יודע ש"זה הרגיש כאילו בכל פעם שהתקרבנו, לא הצלחנו לעשות עצירות בהגנה כדי להפוך את המשחק לצמוד".

טים דאנקן, בלייק גריפין, ל.א קליפרס מול סן אנטוניו ספרס. GettyImages
שלא ייגמר לעולם. טימי מול גריפין/GettyImages

לוס אנג'לס קליפרס - סן אנטוניו 111:107 (הספרס עלו ל-2:3 בסדרה)

ככה נראית סדרת פלייאוף. קרבות צמודים, משחקים שמוכרעים על מהלכים גדולים, החטאות ענשין בלתי צפויות, ומהפכים דרמטיים. לצערנו, גם החלטות שיפוט גורליות. דיאנדרה ג'ורדן כבר חשב שקלע את סל הניצחון 4.3 שניות לסיום, כשדחף פנימה ריבאונד התקפה שהעניק נקודה יתרון לקליפרס, אבל השופטים פסלו את הסל (בצדק) מאחר שהכדור עדיין היה מעל הטבעת, והכדור עבר לסן אנטוניו, שהצליחה לקלוע כמה זריקות עונשין, לקחת ריבאונד התקפה, ולהבטיח את הניצחון.

כריס פול מול דני גרין, לוס אנג'לס קליפרס מול סן אנטוניו ספרס. GettyImages
צמוד עד השנייה האחרונה. כריס פול מול גרין/GettyImages

טים דאנקן קלע 21 נקודות לאלופה וקלט 11 ריבאונדים, והוסיף עוד חסימה נהדרת על גריפין בדקה האחרונה. קוואי לאונרד קלע 18 וקלט 9, טוני פארקר הוסיף 13, מאנו ג'ינובילי קלע 14, פאטי מילס סיים עם 13, ובוריס הגדול דיאו היה נהדר כשקלע ברבע האחרון 8 נקודות מתוך ה-10 שלו, כולל ג'אמפר מזליקי שסימל היטב את המהפך של סן אנטוניו. בצד השני, בלייק גריפין שוב היה מצוין עם 30 נקודות, 14 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-4 חטיפות, אבל גם החטאה של הזריקה הקריטית בשניות הסיום. דיאנדרה ג'ורדן קלע 21 נקודות וקלט 14 כדורים חוזרים, אבל סיים עם 7 מ-16 מהעונשין בלבד. כריס פול קלע 19 וחילק 10 אסיסטים, אבל הקליפרס סיימו את המשחק עם 1 מ-14 מהשלוש (7 אחוז), לעומת 11 מ-23 מהשלוש של סן אנטוניו (48 אחוז).

זה הלך קשה. 2:11 דקות לסיום קוואי לאונרד קלע שתיים מהקו והעניק לספרס יתרון 100:107, שנראה בטוח, אבל מאותו רגע שחקני האלופה רק החטיאו, כולל טוני פארקר מהקו. 30 שניות לסיום מאט בארנס קלע שתיים מהעונשין וצימק ל-108:107 אחרי ריצת 1:7 של המארחים, דני גרין החטיא שלשה, הקליפרס קיבלו הזדמנות לגנוב את הניצחון כשנותרו 6.9 שניות לסיום למהלך מכריע, אבל גריפין החטיא, והריבאונד של דיאנדרה ג'ורדן התברר כלא חוקי. גרין קלע עוד אחת מהקו (עם 4.3 שניות לסיום), החטיא את השנייה, קוואי לאונרד לקח ריבאונד התקפה וקלע עוד שתיים מהקו, והסיפור נגמר.

עבור סן אנטוניו, זה ניצחון שני ברציפות בסטייפלס סנטר, וכעת האלופה תרצה לסגור את הסיפור ביום חמישי בלילה בסן אנטוניו. הסטטיסטיקה מראה שכשהסדרה בשוויון 2:2, זו שמנצחת במשחק החמישי מנצחת ב-82 אחוז מהסדרות. גרג פופוביץ' במאזן 1:12 כשהוא מוביל 2:3 בסדרת פלייאוף (ההפסד היחיד היה בגמר ה-NBA ב-2013).

עוד באותו נושא

ג'ורדן הודה: "זה היה מהלך מטופש". ג'ינובילי: "היה לנו מזל"

לכתבה המלאה
טוני פארקר, סן אנטוניו ספרס, מול הגנת לוס אנג'לס קליפרס. GettyImages
הגיבור הטרגי. ג'ורדן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully