וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באנגליה: בורנמות' העפילה לראשונה בתולדותיה לפרמיירליג

הצ'ריז מדרום אנגליה ניצחו בבית 0:3 את בולטון ואחרי 124 שנים וכמעט פירוק, הם בליגה הבכירה בממלכה, צ'רלטון הגיבה בציוץ מבריק. ספרד: ולנסיה ניצחה 0:4 את גרנאדה

אוהד בורנמות' לא יודע את נפשו מרוב אושר/GettyImages

ברוכים הבאים לפרמיירליג. בורנמות', הקבוצה הקטנטנה מדרום אנגליה, העפילה הערב (שני) לראשונה בתולדותיה לליגה הבכירה בממלכה והעשירה ביותר בעולם הכדורגל בזכות ניצחון 0:3 על בולטון, שחתם את אחד המסעות המרגשים ביותר שנראו.

124 שנים נדרשו לצ'ריז, הדובדבנים, על מנת להגיע לליגה הראשונה. ב-2008/09 בורנמות' ירדה לליגה הרביעית וגם שם, נלקחו ממנה 17 נקודות בשל אי סדרים כספיים ועתידה היה לוט בערפל. אלא שאז אדי האו הצעיר הפך למאמן המועדון והשאר, היסטוריה.

השער הראשון נכבש בדקה ה-39. מאט ריטצ'י העביר כדור מצד לצד, שם חיכה מארק פיו, שהוריד את הכדור היטב, ביצע הטעיה קטנה ובעט חזק בשמאל לקורה הרחוקה ופנימה. היציעים ב"דין קורט" עלו לשמיים ועוד לא הספיקו לנחות לפני שבדקה ה-44 הצ'ריז עשו התקפה משולבת מרהיבה שהסתיימה בבישול של יאן קרמורגנט בנגיעה לריטצ'י, שהגיח מאחור ושלח בעיטה חדה ושטוחה לרשת כדי לשים את ה-0:2.

השלישי היה קרוב להגיע בדקה ה-71, אחרי שבורנמות' קיבלה פנדל ובלם בולטון, דוריאן דרביט, הורחק, אבל קרמורגנט שלח את הפנדל לשמיים. שבע דקות חלפו וקאלום ווילסון, שסחט את הפנדל, קיבל כדור ברחבה, הסתובב ושם את השלישי.

טומי אלפיק שחקן בורנמות' חוגג עם האוהדים. GettyImages
טומי אלפיק חוגג עם האוהדים בטירוף/GettyImages

כעת, בעקבות הניצחון, בורנמות' מובילה בשלוש נקודות על פני מידלסברו ויש לה יחס שערים טוב יותר ב-19 מזה של בורו, כך ששום דבר לא ייקח ממנה את העלייה והיא תצטרף לווטפורד, שכבר עלתה בשבת.

עם זאת, צ'רלטון, קבוצתו של גיא לוזון, שתפגוש את בורנמות' בשבת, צייצה בטוויטר תגובה מבריקה להעפלה: "הם חוגגים כאילו הם פסלו לגמרי את האפשרות שיפסידו 19:0 בשבת. אנחנו נראה...".

עוד באותו נושא

הדובדבנים שבקצפת: סיפורה המדהים של בורנמות' האנגלית

לכתבה המלאה

ציוץ מבריק של צ'רלטון, קבוצתו של גיא לוזון, שתארח את בורנמות' במחזור האחרון

עוד באירופה

* בספרד, ולנסיה ניצחה 0:4 את גרנאדה ושבה אל המקום הרביעי, המוביל למוקדמות ליגת האלופות. העטלפים נהנו משער בנגיחה של חאבי פואגו בדקה ה-26 אחרי כדור קרן. חמש דקות להפסקה, דני פארחו, שבישל את השער הראשון, כבש את השני בפנדל. חמש דקות לסיום, סימון פגולי השלים עם בעיטה פנטסטית לחיבורים בתום מתפרצת ושלוש דקות לאחר מכן, אלברו נגרדו נגח מקרוב את הרביעי. גרנאדה תקועה מתחת לקו האדום ונמצאת בדרך לליגה השנייה.

* חלוץ פטרולול פלוישטי, טוטו תמוז, פתח בהרכב של קבוצתו והשלים 66 דקות ב-1:1 הדרמטי מול צ'אלול מתחתית הטבלה במסגרת המחזור ה-28 בליגה הרומנית. דניאל סטאנה העלה את צ'אלול ליתרון בדקה ה-47, אך שער עצמי של מילוש מרקוביץ' קבע 1:1 דרמטי בדקה ה-92. פטרולול עדיין במקום השלישי, המוביל לליגה האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully