וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בין שופטי הסגל הכללי לאיגוד הכדורסל עולה מדרגה

27.4.2015 / 23:15

נציגות השופטים שיגרה מכתב להנהלת האיגוד בו היא טוענת כי מהלך שיבוץ שופטי עבר ושופטים אחרים אינו חוקי. כמו כן טוענים כי כספים רבים לא מגיעים אל השופטים. באיגוד שוקלים את ביטול ליגות הקט-סל כמהלך נגדי

עמירם הלוי, יו"ר איגוד הכדורסל. מגד גוזני
המאבק עולה מדרגה. עמירם הלוי/מגד גוזני

המאבק בין איגוד הכדורסל לשופטי הסגל הכללי, השובתים כבר שבעה ימים, עולה מדרגה. הבוקר (שני) הוציא עורך הדין רן קידר, המייצג את השופטים, מכתב להנהלת איגוד הכדורסל עם העתקים לחברי המוסד לבחינת כשירות מינויים בספורט ולד"ר אורי שפר, ראש מנהל הספורט, בו הוא טוען כי המהלך בו נוקטים באיגוד עם שיבוץ שופטים שלא מהסגל הכללי למשחקים בליגות הנמוכות ובליגות הנוער, הילדים והנערים, אינו חוקי. לפי מכתבו של קידר השופטים ששובצו לא עברו בדיקות רפואיות ואינם מבוטחים, לא אושרו על ידי המוסד לבחינת מינויים בספורט ולא עברו בחינות כושר, חוקה והשתלמות מקצועית.

"להפרות הנ"ל יכול ותהיינה השלכות במישור הסטטוטורי, במישור הנזיקי והפלילי", כותב קידר במכתבו, "סעיף 15 לחוק הספורט החל על האיגוד וארגוניו הינו סעיף עונשי שקובע: "העובר על הוראה מהוראות פרק זה או תקנות שלפיו דינו - קנס כאמור בסעיף 61(א)(2) לחוק העונשין, תשל"ז 1977". המישוק הנזיקי, אין צורך לומר כי בכגון דא יכול ויחול על האגידו וארגוניו אחריות נזיקית ישירה ואף שילוחית. חבר נשיאות איגוד ו/או חבר הנהלת האיגוד ו/או נושא משרה באיגוד הנותן ידו למהלך הנדון המנוגד לדין - עשוי ליטול על עצמו סיכון גדול, בכל אחד מהמישורים הנ"ל".

דני פרנקו מאמן הפועל ירושלים (שמאל) עם ספי שמש שופט כדורסל. ברני ארדוב
מה יהיה הסוף? ספי שמש בפעולה/ברני ארדוב

כמו כן הוציאו בהסתדרות הודעה לעיתונות בה נכתב: "לידי מטה המאבק של השביתה הגיעו מסמכים מהדו"ח הכספי של איגוד הכדורסל המסכם את שנת הכספים 2013. מהדו"ח הזה עולה כי קיים פער גדול ובלתי מוסבר בין הסכומים שהאיגוד גובה מהקבוצות בעבור אגרת שיפוט, לבין הכספים שמועברים בסופו של דבר לשופטים עצמם. בשנת 2013 גבה האיגוד מהקבוצות סכום של למעלה מ-18 מיליון שקלים בעבור אגרות השיפוט. באותה שנה שילם האיגוד לשופטים בכל הליגות שכר של כ-11 מיליון שקלים וסך כל ההוצאות שהיו לאיגוד הנוגעות לשופטים הסתכמו ב-13 מיליון ושש מאות אלף שקלים. מדובר בפער של כחמישה מיליון שקלים, אשר האיגוד גובה מהקבוצות בגין אגרות השיפוט, אך בסופו של דבר מעביר אותם למטרות אחרות ולא לשופטים. מהדו"ח עולה תמונה דומה גם לגבי שנת 2012, אז גבה האיגוד למעלה מ-17 מיליון שקלים על אגרות השיפוט, כאשר סך ההוצאות שהיו לאיגוד באותה שנה ואשר נוגעות לשיפוט הסתכמו ב-12 מיליון ומאתיים אלף שקלים".

זיו שושני, יו"ר נציגות השופטים סיכם ואמר בהודעת הנציגות: "עובדות אלה מוכיחות מעל לכל ספק שבידי איגוד הכדורסל יש מספיק כסף כדי לשפר את תנאי השכר של שופטי הכדורסל, מבלי להעמיס את התוספת על הקבוצות עצמן. לא ברור לנו איפה הכסף, חמישה מיליון שקלים, זה הרבה כסף וספק אם הקבוצות מודעות לעובדה שהכספים שהם משלמים עבור אגרות שיפוט משמים למטרות אחרות. שופטי הכדורסל בסגל הכללי מקבלים שכר זעום של 200 שקלים ברוטו למשחק וזה כולל גם את הוצאות הנסיעה למשחק. סכומי הנטו הנותרים בידי השופטים הם זעומים ולמעשה שופטי הכדורסל בסגל הכללי עושים את עבודתם כמעט בהתנדבות. אני קורא לראשי האיגוד להתעשת ולהמשיך איתנו את המו"מ".

במקביל באיגוד הכדורסל שוקלים צעדים נוספים על מנת להלחם בשובתים, כשאחת ההצעות שהועלו היא ביטול ליגות הקטסל וקביעת ליגות אזוריות בלבד, אליהם לא מחויבים להשלח שופטים מקצועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully