וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקנבאואר: "קלופ ראוי לאמן את באיירן מינכן, הוא מתאים מאוד לשיטה"

איזה תזמון: דווקא אחרי הזכייה השלישית ברציפות של הבווארים באליפות, הקייזר סיפק ציטוט שגרם לרבים בגרמניה להרים גבה. גווארדיולה לפני חצי גמר הגביע מול דורטמונד (ג', 21:30, ספורט 2): "לא היה לנו זמן לחגוג. היחסים עם קלופ היו מצוינים מהרגע הראשון"

פרנץ בקנבאואר שחקן העבר. Alexandra Beier, GettyImages
מצא את היורש? פרנץ בקנבאואר/GettyImages, Alexandra Beier

כמה קשים הם חייהם של אנשי כדורגל. אתמול (ראשון) באיירן מינכן זכתה רשמית באליפות שלישית ברציפות, הודות להפסד של וולפסבורג לבורוסיה מנשנגלדבאך, וכבר מחר היא תפגוש את בורוסיה דורטמונד (21:30, ספורט 2) במסגרת חצי גמר הגביע בגרמניה.

בעקבות זאת, פפ גווארדיולה ושחקניו לא חגגו כראוי את הזכייה באליפות, אך לא נראה שהדבר מדיר שינה מעיניהם. או לפחות מעיניו של פפ. למעשה, במסיבת העיתונאים שלפני המפגש בין השתיים, הספרדי נשאל מה עשה באותו הערב שבו גילה כי קבוצתו זכתה באליפות. "ראיתי את הדקות האחרונות של המשחק בין וולפסבורג לגלדבאך בטלוויזיה ולא יותר מזה", הודה גווארדיולה. "כמובן שאנחנו מאושרים שהצלחנו להגן על התואר, אבל לא היה לנו זמן לחגוג כי מחכה לנו משחק קשה מאוד בגביע, משחק שהוא כמו גמר בשבילנו. אנחנו עדיין רעבים לתארים. לחגיגות יהיו מספיק זמן, אל דאגה".

בהמשך נשאל המאמן על יריבו יורגן קלופ ועל שחקן הקבוצה, אריאן רובן. "המשחקים מול יורגן תמיד נהדרים. פעם אנחנו מנצחים ופעם מפסידים, אבל הם תמיד ברמה גבוהה. מדובר בבחור נהדר ומאמן מצוין. יש לנו כבוד הדדי האחד לשני. היחסים שלנו היו מצוינים מהרגע הראשון. אני בטוח שהוא יאמן קבוצה גדולה בקרוב ושניפגש על כר הדשא מהר מהצפוי. אריאן רובן כשיר, אך אני עדיין לא יודע אם הוא ישחק. הוא שחקן חשוב מאוד עבורנו, אבל הוא היה פצוע מספר שבועות. בכל מקרה, הוא לא צריך זמן רב כדי לחזור לכושר. אני מקווה שבעונה הבאה לא נסבול מפציעות רבות כפי שסבלנו מהן השנה, כי לא יהיה לנו קל. וולפסבורג עשתה קפיצת מדרגה וגלדבאך השתפרה מאוד".

תואר בכל 18 משחקים: המאזן הפנטסטי של גווארדיולה

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. GettyImages
"יהיה לנו מספיק זמן לחגוג". פפ גווארדיולה/GettyImages

מנגד, דורטמונד מגיעה לשם שינוי במומנטום חיובי ואחרי שני ניצחונות ברציפות, 0:3 מול פאדרבורן ו-0:2 על איינטרכט פרנקפורט. בקבוצה יודעים שעדיין יש להם סיכוי להגיע לליגה האירופית דרך הליגה, אבל רוצים לנסות לחולל הפתעה בגביע. יורגן קלופ ייאלץ להסתדר ללא רומן ויידנפלר, כשמיטש לנגראק צפוי לתפוס את מקומו בין הקורות. גם אילקאי גונדואן וסבסטיאן קהל, שכבש את השער המכריע ברבע הגמר מול הופנהיים, לא ישחק.

באיירן מינכן פגשה את דורטמונד שלוש פעמים בעבר בגביע בבית וניצחה בכל המקרים כשהיא לא סופגת אפילו שער אחד. באופן כללי, באיירן הפסידה רק פעם אחת מתוך 32 משחקי הבית האחרונים שלה בגביע, מול שאלקה בחצי הגמר ב-2011. באופן כללי, באיירן ודורטמונד נפגשו שבע פעמים בגביע, כשהאדומים עולים חמש פעמים, בעוד הצהובים שחורים הסתפקו בשני ניצחונות. מאז הקמת הבונדסליגה ב-1963, נפגשו שתי הקבוצות ב-108 משחקים רשמיים, באיירן ניצחה ב-46% מהמשחקים, דורטמונד ב-26%.

אם באיירן תנצח את דורטמונד, זו תהיה הפעם הראשונה שבה היא עולה לגמר הגביע ארבע פעמים ברציפות, גם זכייה אפשרית בגביע שלישי ברציפות עשוי להיות שיא. אם מנואל נוייר יעלה לגמר הגביע, זה יהיה הביקור החמישי שלו בברלין בחמש שנים, אחרי שזכה בתואר גם עם שאלקה ב-2011. פפ גווארדיולה עמד על הקווים בעשרה משחקי גביע של באיירן ועלה שלב בכל אחד מהמשחקים. אגב, דורטמונד עלתה לגמר הגביע בכל אחת מארבע הפעמים האחרונות בהן הגיעה לחצי הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מיטש לנגראק שוער בורוסיה דורטמונד. GettyImages
ימלא את מקומו של ויידנפלר. לנגראק/GettyImages

לא רק המשחק הגדול בין השתיים מעסיק את הגרמנים. אחד מגדולי השחקנים במדינה בכל הזמנים, "הקייזר" פרנץ בקנבאואר, דיבר על עזיבתו של קלופ את דורטמונד, שלח הצעה לראשי באיירן מינכן וגרם לרבים במדינה להרים גבה: "קלופ בהחלט יכול לעמוד על הקווים של באיירן אחרי גווארדיולה. כשהייתי הנשיא, דיברנו לעתים קרובות על האפשרות שקלופ יגיע. כולם הסכימו שהוא יתאים לשיטה של המועדון. הוא מתאים מאוד, אך השאלה היא כמה זמן גווארדיולה עוד יישאר בקבוצה. אני מקווה שעוד שנים רבות, אבל בכל מקרה אני בטוח שקלופ יילקח בחשבון.

יורגן קלופ מאמן בורוסיה דורטמונד. AP
בקנבאואר מאמין בו. יורגן קלופ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully