וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תואר בכל 18 משחקים: המאזן הפנטסטי של פפ גווארדיולה

אחרי שזכה באליפות חמישית בשש עונות על הקווים, מאמן באיירן מינכן רוצה לסיים את העונה עם 21 תארי קריירה. פיליפ לאהם: "יותר כיף להפוך לאלופים באצטדיון. קשה לחגוג על הספה"

מאמן באיירן מינכן, פפ גווארדיולה, עם צלחת האליפות ב-2014. GettyImages
פפ עם צלחת האליפות בשנה שעברה/GettyImages

באיירן מינכן חגגה אתמול (ראשון) אליפות שלישית ברציפות בגרמניה ו-25 בסך הכול, 24 מהן בבונדסליגה (שהוקמה ב-1963) ואחת נוספת ב-1932. הפסד של השנייה בטבלה וולפסבורג לבורוסיה מנשנגלדבאך, נתן את האות לפתיחת השמפניות והיו"ר קארל היינץ רומניגה אמר ש"לזכות באליפות נוספת זה הישג נפלא. כל הקרדיט מגיע למאמן ולשחקנים".

במינכן היו אוהדים שיצאו לשיר ולשתות ברחוב וחלק משחקני הקבוצה בירכו את עצמם ואת חבריהם ברשתות החברתיות, אבל החגיגות לא היו גדולות, בעיקר בגלל שבאיירן השלימה את העבודה בזכות תוצאה במשחק בו היא לא נטלה חלק. הקפטן פיליפ לאהם הסביר בקצרה: "יותר כיף להפוך לאלופים באצטדיון. קשה לחגוג על הספה". תומאס מולר הוסיף: "זה קצת חבל לזכות באליפות בצורה כזו כי קרענו את התחת במשך שנה שלמה".

אגב, באיירן ניצחה את הרטה ברלין 0:1 ביום שבת משער של בסטיאן שוויינשטייגר בדקה ה-80. בפעם הקודמת שהקשר המצטיין הבקיע שער שהבטיח אליפות, לפני שנתיים, באיירן מינכן המשיכה לטרבל מפורסם שכלל גם את הנפת גביע ליגת האלופות.

אחד מכוכבי האליפות של הבווארים הוא שוב פפ גווארדיולה. אחרי שהתואר הובטח, חשבונות הטוויטר שמתמחים באיסוף סטטיסטיקה התחילו לצייץ במהירות ואלו חלק מהנתונים של המאמן הספרדי בשש שנות אימון בלבד:

* 5 אליפויות מ-6 אפשריות.

* 19 תארים מתוך 27 אפשריים.

* עד סוף העונה פפ יכול לזכות בשני תארים נוספים: הגביע הגרמני וליגת האלופות.

* 19 תארים ב-348 משחקים רשמיים (247 עם ברצלונה, 101 עם באיירן מינכן). כלומר ממוצע של זכייה בתואר בכל 18 משחקים.

* פפ זכה ב-19 תארים ב-7 שנים. לואי ואן חאל זכה ב-19 תארים ב-24 שנות קריירה וסוון גוראן אריקסון זכה ב-19 תארים ב-35 שנות קריירה.

* המאזן של גווארדיולה ב-348 המשחקים: 257 ניצחונות, 59 תוצאות תיקו, 33 הפסדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully