וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הכבשה השחורה: ג'ורדן איוו וג'אמפיירו ונטורה במדור נבחרי השבוע

27.4.2015 / 13:00

עם תווית כפולה של הבן של והאח של, ג'ורדן איוו התעלה דווקא מול הקבוצה שוויתרה עליו. מדור נבחרי השבוע, כולל המאמן שסוף סוף הגיע למנוחה והנחלה בטורינו, וסגירת המעגל הקוסמית של לסטר

one

בווידאו: תקציר הדרמה ב-0:1 של לסטר סיטי על ברנלי

שחקן השבוע

ג'ורדן איוו - לוריין

קשה להיות מקוטלג תחת תווית "הבן של". עוד יותר קשה כשאליה מצטרפת אחת נוספת: "האח של". זו הייתה הצרה הכפולה של ג'ורדן איוו בימיו במארסיי. הבן של עבדי פלה והאח הצעיר של אנדרה איוו, תמיד נותר בצל. מספר 3 במשפחה. ביום שישי, מול האח והאקסית בסטאד ולודרום, ג'ורדן הפסיק להסתתר והתייצב באור הזרקורים.

בזמן שאנדרה הפך ליקיר אוהדי מארסיי ולשחקן כנף מוערך באירופה (רומא תהיה קבוצתו הבאה?) האח הצעיר ג'ורדן הואשם בחוסר בגרות ואנוכיות שמנעו ממנו למצות את הפוטנציאל ולפרוץ. בשלב מסוים למארסיי נמאס, ואחרי חצי עונת השאלה בסושו (שם הצליח הרווה רנאר לאפס אותו) הוא נמכר ללוריין תמורת 4 מיליון יורו. בגיל 23, החלוץ הגנאי קיבל הזדמנות להוביל קבוצה עם מקום כמעט מובטח בהרכב. בסיבוב הראשון הוא הבקיע מהנקודה הלבנה את שער השוויון מול מארסיי ורבים ראו בכך נקמה הולמת, אבל זה היה כאין וכאפס לעומת מה שעשה ביום שישי.

הקבוצה של מרסלו ביילסה קיוותה להתאושש מרצף שלושת ההפסדים, אבל פגשה חלוץ רעב וחדור תאוות נקם. בדקה התשיעית, ג'ורדן בעט עם החלק החיצון מ-20 מטרים לרשת של סטיב מנדנדה. חמש דקות לאחר מכן, הוא בישל בנגיחה לבלם פרנסואה בלוגו. האח אנדרה, שהוצב באופן מוזר למדי כמגן שמאלי, עוד הצליח לצמק ומארסיי השוותה בהמשך ל-2:2 וגם ל-3:3, אך בדקה ה-84 ג'ורדן לקח את הכדור וגרם לדממה בוולודרום. הוא התחיל בצד שמאל, דהר על פני 40 מטרים, לא ספר את ניקולא אנקולו החלש ובעט פנימה. לוריין ניצחה לבסוף 3:5 ונחלצה מהקו האדום, כשגם בשער החמישי היה כוכבה הגנאי מעורב. הוא העלה את מאזנו ל-11 שערים בעונת השיא בקריירה, וחגג: "זה היה המשחק הטוב ביותר שלי בליגה הצרפתית".

ג'ורדן איוו שחקן לוריין. AP
מצא את המקום המושלם להשתחרר מהצל של האבא והאח. ג'ורדן איוו/AP

מאמן השבוע

ג'אמפיירו ונטורה - טורינו

לפני כחודשיים, אחרי שטורינו עלתה לשמינית גמר הליגה האירופית בזכות ניצחון גדול 2:3 על אתלטיק בילבאו בסן מאמס, רצה פיל נוויל להחמיא למאמן האיטלקי ג'אמפיירו ונטורה. "לטורינו יש מאמן צעיר ונהדר", שיבח כדורגלן העבר והפרשן בהווה. לפחות תואר אחד היה במקום.

ונטורה אכן מאמן נהדר, אבל צעיר הוא ממש לא. הוא כבר בן 67, אימן ב-16 קבוצות ומעולם לא עבד במקום אחד יותר משנתיים. עד שהגיע לטורינו. ג'אמפיירו ונטורה ראה הזדמנות להטביע חותם, במועדון שהמתין שנים לדמות שתתווה דרך. הוא קיבל את טורינו בסרייה B, חתם על חוזה לעונה אחת והעלה אותה מיד. אחרי שהצליח להשאיר את הסגולים בליגה הבכירה, חוזהו הוארך עד 2016 והציפיות עלו. אז ונטורה הוביל את טורינו למקום השביעי, ובזכות סילוקה של פארמה ממפעלי אופ"א החזיר את המועדון לאירופה אחרי 18 שנה. בקיץ, כולם חשבו שזה הסוף. מלך השערים צ'ירו אימובילה נמכר לדורטמונד, הכוכב אלסיו צ'רצ'י נדד לאתלטיקו מדריד וטורינו סומנה כמועמדת לירידה. רק ונטורה לא נלחץ.

"אנחנו בונים פה משהו מיוחד" הבטיח ונטורה פעם אחר פעם. אחרי פתיחת עונה מגומגמת, הדברים אכן התחברו. טורינו הצליחה להתקדם באירופה ובמקביל הציגה כדורגל משוחרר בליגה ושיפרה את מאזנה, כשהכול מהווה הכנה לקראת רגע השיא. ביום ראשון זה סוף כל סוף קרה. יובנטוס ביקרה באצטדיון האולימפי בטורינו, הוליכה משער של אנדראה פירלו, אבל מתאו דרמיאן ופאביו קוואליארלה ביצעו מהפך והעניקו לטורו את ניצחונה הראשון בדרבי מאז אפריל 1995. 20 שנה חיכו האוהדים לרגע הזה, וגם אם נלוו אליו אירועים אלימים שבנס לא גבו חיי אדם, הוא עדיין ייזכר כיום היסטורי. היום של ונטורה.

"שברנו מחסומים, אני חש סיפוק אדיר מההישג הזה, במיוחד שהוא הושג לעיני אצטדיון מלא", סיכם ונטורה הנרגש, שידע להשתמש נכון בסגל שלו לאורך כל העונה, החייה לשחקנים כמו קוואליארלה ואמיליאנו מורטי את הקריירה וקידם צעירים רבים. "בארבע השנים האחרונות בנינו משהו מכלום ויצרנו קבוצה נהדרת. הניצחון הזה הוא הדובדבן על הקצפת. שינינו את המנטאליות של טורינו והפכנו את הבלתי אפשרי לאפשרי". זה נכון גם לגביו באופן אישי. בגיל 67, ולמרות שלא עבד מימיו בקבוצה גדולה, ונטורה קיבל הצעה לחזור לסמפדוריה ואף הוזכר כמועמד למילאן, אך נוטה להישאר בטורינו שתשדרג את חוזהו. הנוסע המתמיד הגיע אל המנוחה והנחלה.

עוד באותו נושא

דיווחים באיטליה: 11 פצועים, מתוכם שניים קשה, בדרבי של טורינו

לכתבה המלאה
ג'אמפיירו ונטורה מאמן טורינו. GettyImages
פיל נוויל צדק, לפחות חלקית. ג'אמפיירו ונטורה/GettyImages

פלופ השבוע

אדם לושק - שטוטגרט

בעוד כחודש, כשהעונה הזו תסתיים, יכול להיות שבשטוטגרט יחזרו לשבת האחרונה וישאלו: מה היה קורה אילו? בדקה ה-58 עוד הובילו השוואבים בבטחה 0:2 על פרייבורג ונראו בדרך לניצחון ביתי שלישי ברציפות שיעלה אותם מעל הקו האדום. חבל שאף אחד לא סיפר את זה לאדם לושק.

שחקן הכנף הצ'כי, שהוצב בעמדת המגן השמאלי, חשף את כל הליקויים הטקטיים שלו, ולא בפעם הראשונה העונה. הוא גרם לפנדל שאפשר לנילס פטרסן לצמק את התוצאה, ושמונה דקות לאחר מכן הוסיף חטא על פשע וספג צהוב שני בניסיון למנוע מתפרצת. שטוטגרט לא החזיקה מעמד ב-10 שחקנים, ספגה את השוויון וצללה שוב אל המקום האחרון. לושק, שהובא בקיץ מנירנברג למרות שירד איתה ליגה, נחשב לאחד מסמלי מדיניות הרכש הכושלת של שטוטגרט בשנים האחרונות. עכשיו הוא קרוב לרדת גם איתה.

השופט וולפגנג שטארק שולף כרטיס אדום לשחקן שטוטגרט אדם לושק (מספר 21). Matthias Hangst
Bongarts, GettyImages
הרגע שחירב לשטוטגרט את העונה? אדם לושק/GettyImages, Matthias Hangst Bongarts

מהלך השבוע

לסטר סיטי כובשת מיד אחרי שפנדל מוחמץ נגדה

12 במאי 2013. בפיגור 2:1 בגומלין מול ווטפורד בחצי גמר הפלייאוף על העלייה לפרמיירליג, בדקה השישית של תוספת הזמן, לסטר סיטי קיבלה פנדל. אנתוני קנוקר ידע שכדור ברשת יעלה את השועלים לגמר הפלייאוף, אבל מנואל אלמוניה עצר את הפנדל שלו וגם את הריבאונד, ווטפורד יצאה למתפרצת וטרוי דיני קבע 1:3 שגנז את חלומות העלייה של לסטר.

שנה לאחר מכן לסטר עלתה לפרמיירליג, הסתבכה מהר מאוד בתחתית ובילתה את רוב העונה במקום האחרון. בשבת היא יצאה לקרב תחתית מול ברנלי בטרף מור, ובדקה ה-59 נשרק פנדל לחובתה. המוכשל מאט טיילור היה גם האיש שניגש לבעוט. הוא כבר הכניע את קספר שמייכל, אבל הכדור שלו פגע בקורה ויצא החוצה. לסטר חידשה מיד את המשחק, מארק אולברייטון העביר כדור רוחב וג'יימי ורדי היה במקום כדי לכבוש את מה שהתברר כשער הניצחון. חצי דקה אחרי הפנדל המוחמץ. כך, בדיוק בשעה שווטפורד הבטיחה עלייה לפרמיירליג, לסטר השיגה את סגירת המעגל המושלמת. היה זה ניצחון רביעי רצוף של השועלים, לראשונה בליגה הבכירה מאז 1966, והם נטשו את הקו האדום אחרי יותר מחמישה חודשים. איזה סיפור.

מאט טיילור שחקן ברנלי מחטיא פנדל מול קספר שמייכל שוער לסטר סיטי. GettyImages
החמצה בצד אחד, שער בצד שני. הפנדל של מאט טיילור/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: אדריאן (ווסטהאם) - עצר את שלושת הפנדלים האחרונים שנבעטו לעברו
מגן ימני: מיטשל וייזר (באיירן מינכן) - בישול ששווה אליפות
בלם: ג'ון טרי (צ'לסי) - "זו הייתה ההופעה הטובה ביותר שלו עבורי", אמר מוריניו. לא נתווכח
בלם: שטפן בל (מיינץ) - הגנה נפלאה ולקינוח צמד תוך ארבע דקות
מגן שמאלי: מתאו דרמיאן (טורינו) - אין סיכוי שוונטורה יצליח לשמור עליו
קשר: ג'יימס מקארת'י (אברטון) - חילוצי כדור, מסירות חכמות ושער יפה
קשר: הרנאנס (אינטר) - היה צריך את רומא כדי להזכיר את ימיו בלאציו
קשר: אנטואן גריזמן (אתלטיקו מדריד) - הצרפתי הפורה בתולדות לה ליגה
חלוץ: ג'ורדן איוו (לוריין) - שחקן השבוע
חלוץ: חאבייר הרננדס (ריאל מדריד) - הסבלנות משתלמת, ועוד איך משתלמת
חלוץ: אסקיאל לאבצי (פריס סן ז'רמן) - שלושער על הראש של אניימה

שחקן אתלטיקו מדריד, אנטואן גריזמן, חוגג. רויטרס
שובר שיאים במדי אתלטיקו. אנטואן גריזמן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully