וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "לברון היה בשליטה והפגין בגרות, החבר'ה הגיבו יפה למנהיגות שלו"

מאמן קליבלנד נתן קרדיט לכוכבו על ההתאוששות מהפתיחה הרעה מול בוסטון: "הוא דחף את עצמו עד הקצה, אני חושב שהוא עשה את זה בכוונה". הפרשנים: "רגע של ניצחון אישי עבור דיוויד בלאט, הוא נראה רגוע יותר". וגם: מספרי המשחק

שחקני קליבלנד קאבלירס. AP
התגברו על הפרפרים בבטן. שחקני קליבלנד/AP

זה התחיל בחשש, אבל נגמר בחיוך. בקליבלנד חגגו הבוקר (שני) את הניצחון 100:113 על בוסטון שפתח את דרכם בפלייאוף ונתן להם יתרון 0:1 בסדרה, ושכחו מהר מאוד את דקות הפתיחה המדאיגות של המשחק, בהן נטלו האורחים יתרון מפתיע. הקאבלירס העלו הילוך ברבע השני, סגרו את המחצית ביתרון 54:62, ברחו לפער מבטיח ברבע השלישי ועצרו ניסיון קאמבק מאוחר של הסלטיקס ברבע האחרון בזכות תרומה מפתיעה של ג'יימס ג'ונס מהספסל.

בסופו של דבר מי שהיה מעל כולם הוא קיירי אירווינג, שבמשחק הפלייאוף הראשון בקריירה שלו צלף 30 נקודות (11 מ-21 מהשדה, כולל 5 מ-9 לשלוש), בעוד שלברון ג'יימס הסתפק ב-20 נקודות, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, וקויון לאב, שגם ערך בכורת פלייאוף, התגבר על פתיחה חלשה בדרך ל-19 נקודות ו-12 ריבאונדים. הסלטיקס, שנהנו מ-22 נקודות ו-10 אסיסטים של איזיאה תומאס המצוין, ינסו לשנות את התמונה במשחק הבא, שייערך בלילה שבין שלישי לרביעי.

איזיאה תומאס שחקן בוסטון סלטיקס מול מת'יו דלבדובה שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
הצגה שלו לא הספיקה. איזיאה תומאס/AP

מספרי המשחק

* הקאבלירס רשמו את ניצחון הפלייאוף הראשון שלהם מאז ה-1 במאי 2010, והאריכו את רצף הניצחונות הביתיים שלהם במשחקי פתיחה של סדרה לשבעה - רצף שהחל ב-1998.

* לברון עקף את מייקל ג'ורדן בדרך למקום התשיעי בכל הזמנים ברשימת מוסרי האסיסטים בפלייאוף כשהגיע ל-1,026.

* עם הפתיחה הפך לברון לשחקן עם הכי הרבה משחקי פלייאוף בתולדות הקאבלירס כשהגיע ל-72, אחד יותר מזידרונאס אילגאוסקאס ואנדרסון ורז'או.

* רק שחקן אחד בהיסטוריה קלע יותר שלשות מקיירי אירווינג במשחק הבכורה שלו בפלייאוף: וושון לאונרד, שצלף שש פעמים מחוץ לקשת, לעומת חמש של אירווינג.

* עם זאת, אירווינג הפך לשחקן הראשון בתולדות ה-NBA שמסיים את בכורת הפלייאוף שלו עם לפחות 30 נקודות ולפחות 5 שלשות.

* מעבר לכך, אירווינג הוא השחקן השני אי פעם של קליבלנד שחוצה את רף 30 הנקודות בפלייאוף, אחרי לברון.

* קווין לאב, שסיים עם 19 נקודות ו-12 ריבאונדים, הוא השחקן הראשון של הקאבלירס שרושם לפחות 15 נקודות ו-10 ריבאונדים בבכורה שלו בפלייאוף מאז לברון ב-2006.

עוד באותו נושא

קליבלנד ניצחה 100:113 את בוסטון ועלתה ל-0:1 בסדרה

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
הגעת הבנות שלו ריגשה אותו. דיוויד בלאט/AP

התגובות

דיוויד בלאט פתח את דבריו במסיבת העיתונאים אחרי המשחק עם הכרזה: "הבנות שלי הגיע כל הדרך מישראל כדי לראות את המשחק, זה די מגניב....". לאחר מכן נשאל על שחקני הספסל שלו וענה: "בפלייאוף כל משחק יתפתח קצת שונה. כמובן שזה היה המשחק הראשון, שאחריו עוד יש התאמות ותיקונים, אבל צריך תרומה מכל מי שעולה על הפרקט. יהיו לכולם ימים טובים יותר וטובים פחות, אבל מה שחשוב הוא שהמחליפים יתנו לנו דחיפה ויוכלו לשחק דקות משמעותיות. ג'יימס ג'ונס משחק פחות דקות בדרך כלל, אבל מבחינתי הוא כמו רופא בכוננות. הוא תמיד מוכן, והיו לו כמה זריקות ענקיות, וגם כמה מהלכים קריטיים בהגנה".

על השיפור של קבוצתו אחרי הרבע הראשון החלש אמר בלאט: "ברבע הראשון היו להם 15 נקודות במהלכים של אחד על אחד, כי לא שמרנו כמו בדרך כלל. עשינו כמה תיקונים אחרי הרבע הראשון כי היינו חייבים, אבל בגדול פשוט חיזקנו את ההגנה ולא נתנו להם כל כך הרבה מהלכים קלים". כשנשאל מה יזכור יותר מכל מבחינה אישית מהמשחק הראשון שלו בפלייאוף ענה בלאט: "את העובדה ששלוש הבנות שלי הגיעו מישראל כדי לראות אותו. זו הפעם הראשונה שלהן בקליבלנד. הייתי רוצה שגם הבן שלי יהיה כאן, אבל הוא היה צריך להישאר בבית כדי לשחק כדורסל".

לגבי המצב המנטלי של שחקניו לאור ההייפ סביבם אמר בלאט: "זה היה הרבה יותר טוב מבמשחק הראשון של העונה, עם כל הבילד אפ לקראתו. מה שמצחיק הוא שבאותו משחק הובלנו מוקדם ב-13 הפרש, ואז קרסנו. היום לקח לנו קצת זמן להגיע לגל השני של המאמץ. לברון, למשל, ממש דחף את עצמו בשלב מוקדם, כמעט במטרה לדחוף את עצמו עד לקצה, לצאת החוצה ואז לעלות לגל השני. אני אפילו חושב שהוא עשה את זה בכוונה, מהיכרות איתו ועם מה שהוא צריך לעשות כדי להיות מוכן להמשך המשחק, וזה היה בסדר".

כשנשאל על המאמץ שלברון משקיע בהכוונת חבריו לקבוצה אמר בלאט: "מה שבאמת אהבתי היה שכשהיינו בפיגור של 38:31 או משהו כזה, וראיתי את לברון אומר לכולם להירגע ושזה יהיה בסדר. מאותו שלב נכנסנו לקצב, השווינו ל-40:40, ואז יצרנו קצת פער עד לסוף המחצית. אני חושב שלברון, עם הניסיון שלו והידע שלו במצבים כאלה, היה בשליטה והפגין בגרות ביחס שלו למשחק. הוא עזר לחבר'ה האחרים, והם הגיבו מאוד מאוד יפה למנהיגות הזו".

לברון הגיע בטירוף לאולם/AP

מה אמרו בתקשורת

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: "אחרי כל העקיצות, הציוצים, הכרזות על בחירות ה-MVP וההבדלים באישיות בין לברון ג'יימס לקווין לאב, דבר אחד ברור: לברון בילה את הימים האחרונים בהדגשת החשיבות של לאב לקבוצה, ואת הרבע הראשון במאמץ לערב אותו במשחק כמה שיותר. זה היה מכוער בהתחלה, אבל בסופו של דבר הוא קיבל בדיוק את מה שהוא רצה לראות מהביג מן שלו. בלאט, שרבות דובר על הטמפרמנט שלו ועל התגובות הכעוסות שלו לאורך העונה על השאלות הפשוטות ביותר, נראה רגוע יותר בחודש האחרון של העונה, והערב הוא התלוצץ על כך שהבמה במסיבת העיתונאים בפלייאוף גבוהה מהרגיל ואמר לנו: 'אפשר להגיד שאני נהנה להסתכל עליכם מלמעלה, ושאני אהנה מכך כל עוד זה נמשך, אבל זה לא באמת מה שאני מרגיש, ואני רוצה שתדעו את זה'".

כריס פידור מ-"Cleveland.Com" כתב: "בלאט דיבר בסיום על כך שלאב שיחק נכון למרות שהזריקות לא נכנסו לו בהתחלה, והוא צודק. מה שהופך שחקן לגדול הוא האופן שבו הוא משפיע על התוצאה אפילו ביום קליעות לא טוב, וזה מה שלאב עשה. בסופו של דבר הטריו המוכשר של קליבלנד סיים עם 69 נקודות ב-24 מ-53 מהשדה. הקאבס הגיעו לסדרה עם יתרון מכריע על הסלטיקס בעמדות הפנים, והם הראו את זה בשלב מוקדם, במיוחד בריבאונד. בסיום הם לקחו 46 ריבאונדים לעומת 34 של יריבתם, כולל יתרון 7:15 בריבאונדים בהתקפה".

מרלה רידנאור, גם היא מ-"אקרון ביקון ג'ורנל", כתבה: "זה בוודאי היה רגע של ניצחון אישי עבור דיוויד בלאט, אבל כל מה שהוא היה יכול לחשוב עליו היה הביקור של שלוש הבנות שלו מישראל. באיזור המעודדים של בלאט ניתן היה למצוא גם את מאמנו לשעבר בתיכון במסצ'וסטס פיל 'סמוקי' מורסי, ואת ג'ף הובסון, מנהל קבוצת התיכון שלו שגר כעת בסינסינטי. בלאט בירך את שניהם בלחיצת יד וחיבוק לפני שנכנס למסיבת העיתונאים. כשהקאבס פתחו את העונה במאזן 20:19, היו כאלה שלא האמינו שבלאט יישאר בכסאו עד פגרת האולסטאר, בוודאי לא עד למשחק הראשון בפלייאוף. בלאט התמודד עם הבכורה שלו בפלייאוף בצורה מעוררת הערכה. הקאבס היו מוכנים ודבקו בתכנית המשחק, גם אחרי שהסלטיקס נטלו את היתרון ברבע הראשון. בלאט והצוות שלו מצאו דרך לעצור את קלי אוליניק וטיילר זלר, והמאמן אפילו שילב את מוזגוב ברבע האחרון, בניגוד למנהגו בעונה הרגילה".

מת'יו דלבדובה שחקן קליבלנד קאבלירס מול מרכוס סמארט שחקן בוסטון סלטיקס. AP
רק דגדגו אותם הפעם. סמארט מול דלבדובה/AP

צפו בפרשני קליבלנד מנתחים את המשחק

מי תהיה אלופת ה-NBA?

קליבלנד
50%
גולדן סטייט
22%
אטלנטה
3%
ממפיס
1%
שיקגו
2%
יוסטון
2%
סן אנטוניו
18%
אחר
2%
הסקר הסתיים
32545 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully