וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המציא את עצמו מחדש: סיכום סטטיסטי של העונה של עומרי כספי

נסיקה באחוזי הקליעה, ירידה בכמות השלשות, שיאי קריירה בנקודות, בריבאונדים ובאסיסטים וחודש אחד לפנתאון. עומרי כספי סיים את עונתו השישית ב-NBA, ומצא את ייעודו האמיתי. כל המספרים

עומרי כספי סקרמנטו קינגס. AP
הספקות הוסרו. עומרי כספי/AP

עומרי כספי נעדר הלילה (בין רביעי לחמישי) ממשחקה האחרון של סקרמנטו לעונת 2014/15 בסטייפלס סנטר מול לוס אנג'לס לייקרס. בכך הגיעה לסיומה עונתו השישית של הפורוורד הישראלי בליגה הטובה בעולם. זו הייתה עונה רבת תהפוכות עבור כספי: היא החלה בסגירת מעגל וקאמבק לקינגס, הקבוצה בה התחיל את קריירת ה-NBA, נמשכה ביכולת מצוינת ושינוי בולט לעין בצורת המשחק, אבל הייתה מלווה גם בלא מעט רגעי משבר: מייקל מאלון, המאמן בתחילת העונה, שרחש חיבה לכספי, פוטר ובמקומו מונה באופן זמני טיי קורבין, שגילה הרבה פחות סבלנות כלפיו.

מאמן סקרמנטו קינגס ג'ורג' קארל. AP
החזיר את כספי לעניינים. ג'ורג' קארל/AP

למזלו, בואו של ג'ורג' קארל המוערך העלה מחדש את המניות שלו, ואיפשר לו לסיים את העונה ביכולת שיא, שמהווה איתות ברור לקינגס לקראת הקיץ הקרוב, בו יהיה עליהם להחליט אם להחתים מחדש את כספי, אחרי שחתם בקיץ שעבר על חוזה לעונה אחת בלבד. כך או כך, נראה שהחודש הנהדר של כספי בסיום העונה, כשדימרקוז קאזינס ורודי גיי נעדרים, תקנה לו לא מעט מחזרות אם הקינגס יחליטו בכל זאת שלא להשאירו. כספי סיים את העונה עם שורה סטטיסטית לא רעה - 8.9 נקודות, 3.9 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים ו-0.5 חטיפות ב-21.1 דקות בממוצע למשחק.

אבל הנתון הזה לא ממחיש מספיק טוב את המפנה החיובי בעונה של כספי, שבניגוד לעונות קודמות, נראה במשך רוב שלבי העונה כמו שחקן שמסוגל לעשות הרבה מעבר לקליעת שלשות. הנה כמה מספרים מהעונה החולפת של כספי.

עוד באותו נושא

יצא מלך: סיכום עונתו השישית של עומרי כספי בליגת ה-NBA

לכתבה המלאה
seperator

* נתחיל באחוזים מהשדה, שמלמדים דבר או שניים על השינוי בסגנון המשחק של כספי: האחוזים שלו מהשדה (48%), מהשלוש (40.2%) ומהקו (73%) הם הגבוהים ביותר שהשיג במשך כל שנותיו בליגה הטובה בעולם.

* גם ממוצע האסיסטים שלו, 1.5 לערב, הוא שיא קריירה. כך גם כמות הפעמים שהלך לקו (2.9) וקלע משם (2.1) בממוצע למשחק.

* שימו לב לפילוח הזריקות שלו העונה לעומת עונות קודמות: העונה הוא זרק רק 1.3 שלשות למשחק - שיא "שלילי" בקריירה שלו ב-NBA. העונה, לשם שינוי, הוא הלך הרבה יותר פנימה.

* הוכחה לחשיבותו הרבה עבור סקרמנטו: בניצחונות הוא העמיד ממוצעים של 22.1 דקות, 10 נקודות, 4.1 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים לעומת 20.7 דקות, 8.2 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים בהפסדים.

* כספי קבע העונה שיא קריירה בנקודות במשחק יחיד, עם התפוצצות של 31 נקודות מול מינסוטה. באותו משחק, אגב, הוא שבר גם את כמות הקליעות שלו מהשדה במשחק אחד (12).

עומרי כספי, סקרמנטו קינגס. AP
הרבה יותר מקלע שלשות. עומרי כספי/AP

* אם לא די בכך, הוא גם שבר את שיא הריבאונדים שלו למשחק אחד, עם 17 מול הקליפרס.

* שיא קריירה נוסף שהושג על ידי כספי העונה: 10 קליעות מדויקות מהקו מתוך 13 נסיונות מול הלייקרס).

* כספי התקרב גם לשבירת שיאו האישי באסיסטים (7), אך בסופו של דבר הסתפק בלהשוות אותו מול דנבר.

* אלה הממוצעים הנפלאים של כספי בחודש אפריל, שסגר את העונה - 19.9 נקודות, 5.8 ריבאונדים, 2.9 אסיסטים.

* המספרים שלו מאז החזרה מפגרת האולסטאר, שבישרה טובות עבורו עם המינוי של ג'ורג' קארל: 11.2 נקודות, 4.7 ריבאונדים.

* כספי נראה במיטבו ב-19 המשחקים בהם פתח בחמישייה. הממוצעים שלו במשחקים הללו: 14.3 נקודות (52.8% מהשדה, 50% מהשלוש) ו-4.5 ריבאונדים.

עומרי כספי סקרמנטו קינגס מטביע מול מרקו בלינלי סן אנטוניו ספרס. AP
אוהב לפתוח בחמישייה. כספי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully