וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס בירך, פיני הפסיד בהתערבות ובמכבי מבהירים: "אנחנו לא אנדרדוג"

10.4.2015 / 7:22

אחרי הניצחון הגדול בברלין וההעפלה להצלבה, המאמן פרגן לשחקניו בחדר ההלבשה: "נתתם את הלב והנשמה בכל פוזשן". בהנהלה מאושרים, גרשון הניף אוהד על הכתפיים. הצהובים יחזרו לארץ היום ויחלו בהכנות לסדרה מול פנר/אולקר. התעניינות רבה מצד אוהדים לקראת משחקי החוץ

עריכת וידאו: מתן חדד

1) זה היה קשה, רוב המשחק זה גם היה מאוד צמוד, אבל בסופו של דבר, המטרה של מכבי תל אביב הושגה ואלופת אירופה, עם ניצחון 64:73 בברלין על אלבה, הצליחה להעפיל לשלב ההצלבה של היורוליג, שם תפגוש החל מיום שלישי הקרוב לסדרה מרתקת את ז'ליקו אוברדוביץ' וקבוצתו, פנרבחצ'ה/אולקר הטורקית.

"נתתם את הלב והנשמה על המגרש וזה המפתח לניצחון. שיחקתם קבוצתי, עשיתם הגנה, נלחמתם ונאבקתם על כל פוזשן", כך אמר המאמן גיא גודס בהוקרת תודה לשחקניו בחדר ההלבשה בסיום. אל המקום הגיעו גם אנשי ההנהלה, שבירכו את השחקנים המאושרים.

מיד בסיום המשחק, עוזר המאמן פיני גרשון, שנראה מחויך במיוחד, העמיס על כתפיו את אחד מאוהדי הקבוצה, שניצח בהתערבות בין השניים. גם "הקמע" של המועדון, שהגיע עם מכבי לברלין, תרם למסיבה ובארוחה החגיגית המשותפת שנערכה בלילה, השמחה בקרב השחקנים, הצוות המקצועי וההנהלה הורגשה היטב.

מכבי תל אביב בהצלבה - סיקור מיוחד

שחקני מכבי תל אביב, בריאן רנדל, ג'רמי פארגו, דווין סמית'. Regina Hoffmann, GettyImages
לילה שמח מאוד עבר על מכבי תל אביב/GettyImages, Regina Hoffmann

בריאן רנדל, אחד ממצטייני העונה של הצהובים, סיכם: "באנו לכאן עם מטרה אחת, ברורה ויחידה והיא לנצח, ויהי מה. המפתח היה להשתוות אליהם ברמת האגרסיביות והאינטנסיביות ועשינו זאת בצורה נהדרת. משם, ידענו כבר שהדברים יסתדרו. הרי כישרון לא חסר לנו".

רנדל החמיא לחבריו: "כולם עשו את העבודה ללא יוצא מן הכלל. דווין צלף את הקליעות הגדולות, אלכס בריבאונד, נייט עם שתי חטיפות גדולות וככה אפשר לעבור שחקן-שחקן, מהראשון ועד האחרון. כל הכבוד לכולם. זה ניצחון גדול, אבל אף אחד לא מתכוון לחגוג. מסתכלים קדימה, לעבר טורקיה".

מנהל הקבוצה, ניקולה וויצ'יץ', אמר לוואלה ספורט: "כולם שמחים על העלייה. היה משחק קשוח וקשה, אבל לא ציפינו שיהיה קל. דווין בכושר מצוין ושיחק נהדר, הוא הציג גם הגנה פנטסטית. לא רק דווין סמית' היה מצוין, אלא כל הקבוצה".

מכבי תל אביב תשוב לישראל היום בצהריים ולא מעט אוהדים צהובים מתכוונים להגיע לשדה התעופה כדי להעניק לקבוצה קבלת פנים חמה ולכבד את ההישג שלה.

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. קובי אליהו
וויצ'יץ' החמיא לסמית'/קובי אליהו

2) הנהלת המועדון הגיעה לברלין בהרכב מלא, בהתאם לגודל המעמד ונראתה בסיום מרוצה מאוד מהיכולת. מאחורי הקלעים נרשמת שביעות רצון מהקבוצה ובשיחה עם וואלה ספורט אמר דייויד פדרמן: "ההרגשה יוצאת מן הכלל. אנחנו מאוד שמחים".

פדרמן הוסיף: "אומנם היו לנו תקופות לא קלות השנה, אבל בסך הכול, הקבוצה ניצחה תשעה מ-14 משחקים בטופ 16 וקודם לכן, שבעה מעשרה בשלב הראשון. כך שזה היה אבסורד אם לא היינו נמצאים בהצלבה. אני שמח שהגענו להיות בין שמונה הקבוצות שעלו. חבל שהתפקשש לנו מהעונשין, אבל החבר'ה נתנו הכול". על החתמת דווין סמית' לשלוש שנים נוספות הוסיף פדרמן: "ידענו כבר הרבה זמן שאנחנו מאוד רוצים שדווין סמית' יסיים את הקריירה פה. הוא כמובן מחזק את כל מה שחשבנו".

לשאלה האם מכבי מגיעה כאנדרדוג למפגש מול פנר/אולקר השיב פדרמן: "הכול פתוח. אני לא יודע מי מגיע כאנדרדוג ומי לא. פנרבחצ'ה קבוצה טובה מאוד, אבל גם אנחנו בסדר. לדעתי הסיכויים די שקולים".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי לצד חבר ההנהלה דייויד פדרמן. ברני ארדוב
מכבי לא אנדרדוג. פדרמן ומזרחי/ברני ארדוב

3) כלקח ממקרי העבר, במכבי דאגו לערוך פגישה עם הנהלת היורוליג כבר לפני מספר ימים, במטרה למנוע את התנגשות המשחקים בהצלבה עם ערב יום השואה וערב יום הזיכרון. הנהלת היורוליג אישרה כי הקבוצה אכן לא תשחק בשני הימים הללו.

פדרמן סיפר על הפגישה שנערכה, בה הוא והיו"ר שמעון מזרחי ייצגו בברצלונה את המועדון מול בכירי היורוליג: "הייתה פגישה ושמעון מזרחי טיפל בדברים. עניין יום הזיכרון הוא לא נושא לדיון עבורנו וברור שלא נשחק בו. היורוליג הבינו את זה ועשו את מה שעשו".

המשחק הפותח של שלב ההצלבה יתקיים כאמור כבר ביום שלישי הקרוב, יממה לפני ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. המשחק השני ייערך כעבור יומיים, ביום חמישי, ה-16 באפריל. המשחק השלישי יתקיים ביום שני, ה-20 באפריל ולא כמתוכנן תחילה, בשלישי, שהוא ערב יום הזיכרון. המשחק הרביעי, אם יהיה בו צורך, ייערך או בערב יום העצמאות, יום רביעי ה-22 באפריל או למחרת, במוצאי החג. המשחק החמישי, אם הסדרה תגיע אליו, יתקיים בטורקיה ב-28 באפריל, יום שלישי.

ז'ליקו אוברדוביץ' מאמן פנרבחצ'ה אולקר, במרכז, במהלך פסק זמן. GettyImages
המפגשים מול אוברדוביץ' והחבורה שלו לא יפלו על ערבי הזיכרון/GettyImages

4) במכבי תל אביב יחלו בהכנות לסדרת ההצלבה בהקדם האפשרי. וויצ'יץ' אמר על היריבה: "יש להם שחקנים טובים ובייחוד, מאמן מצוין. הם קשוחים ומשחקים טוב העונה והוכיחו את זה, כשניצחו את צסק"א בחוץ. לא אכפת לי לפי ההגדרה מי עדיפה ומי אנדרדוג. הכי חשוב שנגיע, נילחם ונשחק קשוח".

מנגד, כוכב פנר, אנדרו גאודלוק, דרוך: "הולך להיות קשה. יש לנו משימה ונגיע מרוכזים מאוד. נצפה בווידיאו ונתכונן". בקבוצה כבר החלו בסידורי האבטחה הקפדניים לקראת הנסיעה לטורקיה. אבטחה מוגברת תלווה את הצהובים ובמקביל, נרשמה התעניינות רבה של אוהדים, הרוצים להגיע לצמד המשחקים בשבוע הבא.

seperator

5) ומה אמרו באלבה ברלין? הגרמנים היו מודעים לכך שפספסו הזדמנות היסטורית להעפיל להצלבה והביעו את אכזבתם: "אנחנו גאים במה שהשגנו העונה ביורוליג. אנחנו הקבוצה הגרמנית הראשונה שסיימה את הטופ 16 עם שבעה ניצחונות. אבל כמובן שהיה טוב יותר אם היינו משיגים ניצחון מול מכבי", סיכם אקים ורגאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully