וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוני מכבי בטופ 16: סמית' הצטיין, לנדסברג הפתיע ועל סופו קשה לסמוך

9.4.2015 / 22:57

הפורוורד הוכיח שהוא עוגן, המתאזרח היה אקס פקטור, פארגו עמד ביעדים ואילו הסנטר היווני היה ונותר כאב ראש. אחרי הניצחון הגדול על אלבה וההעפלה להצלבה, אור שקדי עם ציוני הטופ 16

עריכת וידאו: מתן חדד

המצטיינים

דווין סמית' - 7.5

מי יודע איך היה נראה שלב הטופ 16 של הצהובים אם דווין סמית' לא היה פצוע בתחילתו. הפורוורד המצטיין נעדר מהפסד הבכורה לפנאתנייקוס בינואר, וכשחזר מכבי נראתה טוב בהרבה סמית' רשם שני משחקים לא טובים בכל הטופ 16 - נגד פנאתנייקוס בבית, עם 7 נקודות מדד, ובהפסד בברצלונה עם 9 נקודות באחוזים לא מרשימים. מלבד אותם משחקים המספרים של הפורוורד שחוגג החודש 32 הם מדהימים, יותר מ-15 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק. לשיא ראשון הגיע במשחק החוץ נגד גלאטסראיי כשצלף 24 נקודות והיה מהגורמים הבולטים לניצחון החוץ של הצהובים, ואז הגדיל לעשות עם שיא קריירה ביורוליג ו-28 נקודות מול אלבה באולם בברלין. כשמסתכלים על ההצלחה שלו בטופ 16, אפשר להבין מדוע מכבי התעקשה להעניק לו חוזה ארוך טווח נוסף.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
האס, העוגן, הדבק, לא פלא שמכבי תל אביב העניקה לו חוזה ארוך טווח נוסף. סמית'/GettyImages

סילבן לנדסברג - 6.5

בדיוק כמו דווין סמית', קשה שלא לתהות מה היה קורה אם סילבן לנדסברג לא היה נפצע. עד למשחק הבית נגד אלבה ברלין, ממנו נעדר בשל מחלה, רשם הגארד המתאזרח את התקופה הטובה ביותר שלו במדים הצהובים בטופ 16. לנדסברג המטיר 20 נקודות והיה המצטיין בניצחון בקובנה, הוסיף 16 נקודות בניצחון הביתי על ריאל מדריד וקינח ב-14 בניצחון החשוב בטורקיה על גלאטסראיי. דווקא בנקודת הזמן הזאת הכל נעצר. מכבי שטיילה להצלבה עם מאזן 1:5, הפסידה לא פחות מחמישה משחקים בלעדיו, והוא נאלץ לראות את שאר הטופ 16 מבחוץ. למרות זאת, ההרגשה היא שבהצלבה יהיה לו הרבה מה לתרום.

ג'רמי פארגו - 6.5

גם אחרי הטופ 16 קשה יהיה לדעת האם ג'רמי פארגו, אחד השחקנים המוכשרים ביותר שיש כיום בכדורסל האירופי, מסוגל למשוך את מכבי תל אביב לפיינל פור. אם נסתמך על ההצגות של פארגו נגד ברצלונה (20 נקודות ו-7 אסיסטים), גלאטסראיי (17 נקודות וסל ניצחון) וז'לגיריס קובנה (26 נקודות ב-66 אחוזים מחוץ לקשת), ונסתכל על הממוצע שלו בסיבוב הזה, נגלה שללא ספק הגארד האמריקאי עמד ביעדים שלו. אלא שלצד ההצגות הגיעו המשחקים הרעים נגד פנאתינייקוס וברצלונה בחוץ ואלבה ברלין בבית ועולה השאלה עד כמה אפשר לסמוך על הכוכב של מכבי גם ברגעי ההכרעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'רמי פארגו שחקן גלאטסראיי. GettyImages
היו הצגות, היו גם משחקים רעים, השאלה היא איזה פארגו יופיע למאני טיים של העונה. פארגו/GettyImages

עשו את שלהם

בריאן רנדל - 6

הטופ 16 של בריאן רנדל, אחד משני המצטיינים של מכבי תל אביב בשלב המוקדם, היה טוב פחות מפתיחת העונה. אחרי שרשם כמעט 15 נקודות ו-8.5 ריבאונדים בשלושת המשחקים הראשונים של הסיבוב, החלה אצל הפורוורד ירידה טבעית, כפי שינו זאת הפרשנים, וחזרה ליכולת האמיתית שלו. 6.3 נקודות ו-4.6 ריבאונדים הוא רשם בין המחזורים הרביעי והתשיעי של הטופ 16 ולא התעלה במשחקים החשובים נגד אלבה ופנאתנייקוס. המשחקים הטובים של רנדל בסיום הסיבוב נגד ריאל מדריד וגלאטסראיי גורמים לו לצאת מהשלב הזה בהרגשה טובה לקראת ההצלבה.

נייט לינהארט - 6

ההפתעה הנעימה של הטופ 16 מבחינת הצהובים. בשלב המוקדם קיבל האמריקאי שהובא כזר שישי פחות מ-48 דקות במצטבר, והראה ניצוצות של כדורסל, אבל ההתפוצצות האמיתי שלו הגיעה במשחק הראשון של השלב השני נגד פנאתנייקוס בחוץ כשהוא קולע 18 נקודות. בכל משחק שהוא קיבל את ההזדמנות, הוא הוכיח שיש לו את היכולות להשפיע על המשחקים, כשגם שהוא לא קולע, הוא נראה טוב. בניצחון על פנאתנייקוס ביד אליהו הוא שיחק 32 דקות, וקלע רק 4 נקודות, אך להם הוסיף 10 ריבאונדים. משחקן לא משמעותי בשלב הראשון, יהפוך לינהארט לשחקן רוטציה לגיטימי בהצלבה.

אלכס טיוס - 5.5

חוסר יציבות תמיד הייתה מנת חלקו של אלכס טיוס, ודווקא במשחקים הגדולים של מכבי תל אביב בטופ 16, בניצחונות על ברצלונה וריאל מדריד ביד אליהו, ובניצחון החוץ על גלאטסראיי, הוא תרם פחות מ-3 נקודות בממוצע. אלא שטיוס חיפה לא מעט על חברו למשחק הפנים, סופוקליס שחורציאניטיס, שנעדר חלק מהזמן בשל פציעה וחלק מהזמן בשל יכולת לא משכנעת. טיוס יכל להיות טוב בהרבה, אבל לפחות פעמיים, בקובנה ובמשחק הבית האחרון נגד גלאטסראיי הוא היה מצוין, ולסנטר מחליף זה בהחלט מספיק.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול אנדר ארסלאן שחקן גלאטסראיי. GettyImages
רק פעמיים הצליח הצבר היחידי של מכבי תל אביב לקלוע בספרות כפולות בטופ 16. אוחיון/GettyImages

יוגב אוחיון - 5.5

במבט כללי אל הלוח הסטטיסטי של יוגב אוחיון ניתן לראות תמונה די עגומה: רק פעמיים הצליח הצבר היחידי של מכבי תל אביב לקלוע בספרות כפולות בטופ 16, לצד ארבעה משחקים בהם לא הצליח בכלל לעלות על לוח הקלעים. ובכל זאת, אוחיון רשם כמה משחקים טובים מאוד, בעיקר בניצחונות על גלאטסראיי בחוץ ופנאתנייקוס בבית, ועשה את מה שרכז מסוגו צריך לעשות - לנהל את המשחק בצורה סבירה. כשיחס האסיסטים/איבודים שלו הוא טוב, מכבי תל אביב יכולה להינות מעונה סבירה של הרכז שלה.

סופוקליס שחורציאניטיס - 5

כשהוא נושק לגיל 30, אפשר לראות את הסיבוב של סופו ולנסות לבחור על איזה צד להסתכל - זה שרשם 14 נקודות ו-8.5 ריבאונדים בממוצע בניצחונות הביתיים הענקיים על ריאל מדריד וברצלונה? או זה שלא הגיע ל-15 דקות משחק בשישה משחקים, היה חלק בהפסד בבלגרד והתנהג בילדותיות במדריד. שתי הנקודות העיקריות לגבי סופו הן שמכבי תל אביב לא יכולה לסמוך עליו, וששחקן שנחשב לבכיר כל כך לא מתקרב ל-20 דקות בממוצע למשחק, אי אפשר להלל את המשחק שלו.

ג'ו אלכסנדר - 5

לראשונה מכבי תל אביב לא נכשלה ברכש אמצע העונה שלה מזה שנים רבות, אבל אין זה מספיק כדי להפוך את הפורוורד שהגיע מליגת הפיתוח לסיפור הצלחה. אלכסנדר רשם שלושה משחקים טובים מאוד בטופ 16 - בשניים מהם, נגד ריאל מדריד וברצלונה, מכבי קיבלה בראש, בשלישי - נגד פנאתנייקוס בבית, הוא קצר מחמאות והחלו הדיבורים על ההתאזרחות שלו. אין ספק שמדובר בשחקן טוב בהרבה מאלכס מאריץ' שלא תרם כלום, אבל עד כה זה לא שחקן ששינה את העונה של הצהובים בכלל.

סופוקליס שחורציאניטיס מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עד כה לא הוכיח שאפשר לסמוך עליו. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

מתחת לכל ביקורת

מרקיז היינס - 4

אחד השחקנים החלשים ביותר שהחזיקו עונה שלמה במכבי תל אביב בשנים האחרונות. פעם אחת בלבד הצדיק היינס את ההשקעה בו, כשצלף 17 נקודות ניצחון על ריאל מדריד. אם מוציאים את המשחק הזה מהמשוואה, מקבלים שחקן שקולע פחות מ-3 נקודות בממוצע למשחק, ומחלק קצת יותר מאסיסט. היינס הוא קלע שלשות שקולע בפחות מ-30 אחוזים מחוץ לקשת, ואין ספק שאם הצהובים היו נועזים יותר, הם היו מנחיתים כבר שחקן אחר על העמדה שלו ומשפרים עמדות לקראת ההצלבה.

גארד מכבי תל אביב מרקיז היינס. קובי אליהו
אחד השחקנים החלשים ביותר שהחזיקו עונה שלמה במכבי תל אביב בשנים האחרונות. היינס/קובי אליהו

לא נכנס לעיתון

ג'ייק כהן

על אף העובדה שהוא שרד עונה שלמה, ג'ייק כהן הפך ללא רלוונטי כמעט בטופ 16, מלבד המשחק נגד פנאתנייקוס ביד אליהו כשבפחות מ-8 דקות הוא קלע 8 נקודות. בכך הסתיימה התרומה שלו לצהובים ביורוליג בטופ 16.

פיני גרשון, גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עמדו במטרה, עכשיו נראה מה יצליחו להוציא מהשחקנים שלהם. גודס וגרשון/ברני ארדוב

צוות האימון - 6.5

גיא גודס יכול לסמן וי גדול על העונה שלו עד כה, וכך גם עוזר המאמן המדובר שלו פיני גרשון. הצהובים עברו את המשבר של תחילת העונה, זכו בגביע המדינה וידעו להתעלות גם על הסתבכות לא צפויה בטופ 16 כדי להעפיל לשלב ההצלבה. עד לפני הזכייה אשתקד ביורוליג, עלייה להצלבה הייתה נחשבת עמידה במטרה עבור מכבי, וכעת התמונה קצת משתנה. הציפיות ממכבי עולות, גם בשל הניצחונות היפים שהשיגו על ריאל מדריד וברצלונה לא מזמן. מה שנשאר לראות זה מה גודס וגרשון יצליחו להוציא מהקבוצה שלהם כעת, את אותם שני משחקים קסומים או את היכולת החלשה מההפסדים בבלגרד ולאלבה ברלין ביד אליהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully