וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא גודס: "דווין סמית' עם הופעה הירואית, הוא הרוויח בצדק את השכר שלו"

9.4.2015 / 23:03

מאמן מכבי תל אביב החמיא לפורוורד שהוביל את אלופת אירופה ל-64:73 על אלבה ברלין. סמית': "היה ברור לנו שאנחנו יוצאים מכאן רק עם ניצחון". גרשון: "אפשר לגנוב ניצחון חוץ על פנר"

עריכת וידאו: מתן חדד

מכבי תל אביב עשתה את שלה הערב. הצהובים ניצחו 64:73 את אלבה ברלין במחזור ה-14 והאחרון של הטופ 16 והבטיחו את המקום השלישי בבית ה' בזכות ערב ענק של דווין סמית', שקלע 28 נקודות (כולל 7 מ-10 לשלוש). אלופת אירופה תפגוש ברבע הגמר, שיחל כבר בשבוע הבא, את פנרבחצ'ה/אולקר לסדרה של הטוב מחמישה משחקים.

סדרת ההצלבה נגד פנרבחצ'ה/אולקר:

יום שלישי, 14.4, משחק 1: פנרבחצ'ה/אולקר - מכבי תל אביב

יום חמישי, 16.4, משחק 2: פנרבחצ'ה/אולקר - מכבי תל אביב

יום שני, 20.4, משחק 3: מכבי תל אביב - פנרבחצ'ה/אולקר

* יום רביעי (22.4) או יום חמישי (23.4), משחק 4: מכבי תל אביב - פנרבחצ'ה/אולקר

* יום שלישי, 28.4, משחק 5 : פנרבחצ'ה/אולקר - מכבי תל אביב

* במידת הצורך

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב מול אלבה ברלין. GettyImages
איזה ערב ענק שלו. סמית'/GettyImages

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס: "זה ניצחון גדול, הרגשנו שיש פה 10,000 צופים צהובים שלנו. אני רוצה לתת קרדיט גדול לאלבה, שהצליחה לעשות את הבלתי ייאמן. אני גאה בקבוצה שלי, נלחמנו נגד לחץ של אלבה, שעשתה את זה בצורה טובה. אני שמח שעשינו את זה כמו שצריך. אחת ההחלטות החשובות שלנו הייתה לא למהר מההתחלה. ראינו שאלבה קולעת הרבה נקודות בסוף שעון, ושם לא שינינו כלום. אפילו שחטפנו בהתחלה כמה נקודות חופשיות מהצד החלש, שמרנו על מה שעשינו".

גודס התייחס לעובדה שמרקיז היינס לא שותף בכלל ואמר: "היינס התקשה מאוד מול אלבה בשלושת המשחקים הראשונים נגדם והוא יוכל לעזור לנו בהמשך. במשחק מול קבוצה אגרסיבית כל כך, ידענו שיהיה לו קשה מאוד. לקחנו החלטה ואני שמח שהיא הצליחה".

על ההופעה של דווין סמית' אמר המאמן: "דווין סמית' עם הופעה הירואית. כמו שהוא נתן הצגה גדולה בגמר הגביע, כך הוא הגיע למשחק הזה ויודע מה מונח על כף המאזניים. הוא נמצא בכל מקום, קלע קליעות גדולות והרוויח בצדק את מה שהוא קיבל. הוא חתם בשכר יפה מאוד".

היו"ר שמעון מזרחי: "באנו למשחק קריטי שתלוי רק בנו. לא רצינו להיות תלויים בתוצאה בבלגרד, אלא לעשות את העבודה בעצמנו. הבחורים נתנו הערב את הנשמה. לנצח במשחק חוץ במגרש כזה קשה, ב-9 הפרש מראה הרבה אופי. ההתרגשות ניכרה בהחמצות העונשין הרבות, אבל המועדון שלנו שוב הוכיח שכאשר הוא ניצב בפני אתגר, ברגע האמת הוא יודע להתמודד איתו. אני שמח שהמשכנו את המסורת שלנו ושוב אנחנו בהצלבה, שנה שישית ברציפות. אני רוצה לברך את הצוות והשחקנים, ואת האוהדים הנפלאים שבאו איתנו מהארץ והרבים שהגיעו מגרמניה ודחפו אותנו להישג".

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס. Emilio Cobos, GettyImages
"ניצחון גדול". גודס/GettyImages, Emilio Cobos

דווין סמית' שכאמור בלט עם שיא קריירה ביורוליג של 28 נקודות, כולל 7 מ-10 מחוץ לקשת, אמר בסיום: "המשחק הזה היה חשוב וקריטי לא רק לנו השחקנים, אלא למועדון כולו, ככה זה כשאתה משחק בשביל מכבי תל אביב, וזה היה ברור לכולם לפני שריקת הפתיחה. זו המסורת של מכבי ואסור לנו להרוס אותה. כל מי שדרך היום על הפרקט נתן את הלב שלו עבור מכבי, והיה ברור לנו שמכאן אנחנו יוצאים רק עם ניצחון. הגישה הזו עזרה לנו להשיג את הניצחון הגדול".

סמית' הוסיף: "היינו אגרסיביים מאוד ויעילים בשני צידי המגרש. עליתי היום למגרש נחוש ואגרסיבי מהדקה הראשונה, גם בהתקפה וגם בהגנה, ידעתי שאני חייב לתרום לא רק מהיכולת, אלא גם מהניסיון שלי לקבוצה ולשחקנים שעוד לא היו במעמדים כאלה של מאני טיים. ידעתי שאני חייב להתעלות. נכנסתי טוב למשחק עם קליעות טובות, ומשם החברים עזרו לי, מצאו אותי ולא עצרתי. אני שמח שעלינו להצלבה, זו הייתה אחת המטרות המוצהרות שלנו בתחילת העונה".

עוזר המאמן פיני גרשון: "יש מטרות תוך כדי עונה. עמדנו בשתיים: זכינו בגביע ועלינו לשמונה האחרונות. אני חושב שמגיע לנו. הובלנו לכל אורך המשחק והיה מגיע לעלות גם אם לא היינו מנצחים. דווין סמית' לקח אותנו על הכתפיים לבד. כל מילה שאני אגיד תוריד מהיכולת האישית שלו, מהאישיות שלו".

גרשון הוסיף: "היה לחץ. המועדון היה במעמדים האלה, אבל חלק מהשחקנים לא. גיא הכין את הקבוצה יוצא מן הכלל, אני חשבתי שאפילו יותר מדי. הוא הכין את השחקנים לכל דבר שיכול לקרות. אם היינו קולעים עונשין באחוזים סבירים, זה משחק של 15 הפרש".

על היריבה הבאה אמר עוזר המאמן: "זו חוצפה להגיד, אבל משלוש הקבוצות שיכולנו לפגוש, בואו נגיד שאם יש סיכוי לגנוב משחק בחוץ זה נגד פנרבחצ'ה-אולקר. אנחנו הולכים לסיבוב הבא בלי ציפיות, כאנדרדוג. אם הצלחנו - אנחנו בפיינל פור, אם לא הצלחנו - עדיין עמדנו ביעדים".

מאמן אלבה ברלין סשה אוברדוביץ' אמר: "קודם כל אני רוצה להודות לכל האנשים שהגיעו הנה לאולם הערב ועזרו ליצור אווירה נהדרת במשחק כל כך חשוב. שנית, אני רוצה לברך את הקבוצה שלי ששיחקה עונת יורוליג יוצאת דופן וייצגה את הכדורסל הגרמני בצורה הטובה ביותר. אם הייתי אומר למישהו לפני העונה שנשחק על משחק עלייה לרבע הגמר של היורוליג, אף אחד לא היה מאמין לי.

"לגבי המשחק הזה, אנחנו צריכים להיות ריאלים. למרות שהמשחק היה צמוד, מכבי קבוצה הרבה יותר מנוסה במצבים כאלה ואפשר היה לראות את זה בסיום. אבל זה היה שיעור טוב עבור השחקנים שלי ועבורי כמאמן. אחרי עונת יורוליג נהדרת, בה שיחקנו כדי לנצח בכל משחק כמעט, אנחנו רוצים לזכות בתארים שנשארו בגרמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully